Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους
Η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους
Το ζήτημα της αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης, καθώς τονίστηκε η κρισιμότητα της ηλικίας έναρξης κατανάλωσης αλκοόλ
Με μήνυμα τους «η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους», εκπρόσωποι από την αλυσίδα παραγωγής και διάθεσης του ποτού ενώθηκαν σε μια διαφορετική... Συμμαχία με στόχο την προαγωγή προτύπων υπεύθυνης κατανάλωσης και τη διασφάλιση της υπεύθυνης πώλησης οινοπνευματωδών ποτών στην χώρα μας.
Στην πρωτοβουλία «Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών - ResponsibilityAlliance» συμμετέχουν επιχειρήσεις εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών και εκπρόσωποι του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης (μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία), με το πλεονέκτημα της εμπειρίας και της επιστημονικής γνώσης εξειδικευμένων φορέων σε ζητήματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, οι οποίοι συμμετέχουν συμβουλευτικά.
Οι εκπρόσωποι των επικεφαλής της πρωτοβουλίας, κύριος Ισίδωρος Ρεβάχ, πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) και κύριος Λάμπρος Πάσχο, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.), μίλησαν για την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης της κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα, συνεχίζοντας μια προσπάθεια στην οποία πρωτοστατούν εδώ και χρόνια, υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων στη μείωση των φαινομένων αλόγιστης κατανάλωσης.
Την πρωτοβουλία, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη από τον δημοσιογράφο Μιχάλη Κεφαλογιάννη, χαιρέτισαν από την πλευρά της Πολιτείας ο κύριος Αντώνης Σακελλάρης, εκπρόσωπος του Αναπληρωτή Γ.Γ. Δημόσιας Υγείας και η κυρία Ευαγγελία Κούρεντα, Δ/ντρια Αγροτικής Πολιτικής, Διεθνών Σχέσεων και Προώθησης Προϊόντων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, τονίζοντας τη σημασία της σωστής εκπαίδευσης και ενημέρωσης των πολιτών, ενώ και ο κύριος Αργύρης Περουλάκης, Αναπληρωτής Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα αφού συνεχάρη τους ιδρυτικούς φορείς, ξεκαθάρισε ότι οι δράσεις για το αλκοόλ είναι πρωτίστως των κρατών-μελών και σημείωσε ότι η αξιοποίηση του δικτύου δασκάλων Teachers4Europe θα μπορούσε να συμβάλλει στην ενημέρωση των παιδιών.
Το ζήτημα της αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης, καθώς τονίστηκε η κρισιμότητα της ηλικίας έναρξης κατανάλωσης αλκοόλ. Σε αυτό το πλαίσιο, η καθηγήτρια Ελένη Πετρίδου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, ανέφερε ότι εάν η ηλικία έναρξης της κατανάλωσης αλκοόλ είναι πριν τα 14 έτη, υπάρχει 4πλάσια πιθανότητα να κάνει κάποιος χρόνια κατανάλωση από κάποιον που αρχίζει να καταναλώνει μετά τα 20. «Κομβικό ρόλο παίζουν τα γονεϊκά πρότυπα και ο μηχανισμός του μιμητισμού στην προσχολική ηλικία. Ακολούθως το σχολείο, όπου θέλουμε καλά εκπαιδευμένους δασκάλους. Στην εφηβεία το βάρος των προτύπων φέρουν κυρίως τα ΜΜΕ», επεσήμανε.
Ο κύριος Αντώνης Πάριος, Υπεύθυνος ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ, μίλησε για την επίδραση της οικογένειας και του κοινωνικού περιβάλλοντος στην ηλικία έναρξης και σημείωσε ότι η ενημέρωση στα σχολεία πρέπει να ξεκινάει από την Ε’ Δημοτικού, ενώ σχολίασε ότι το εθνικό πρόγραμμα δράσης για το αλκοόλ σταμάτησε το 2012 και έκτοτε δεν ανανεώθηκε.
Στην πρωτοβουλία «Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών - ResponsibilityAlliance» συμμετέχουν επιχειρήσεις εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών και εκπρόσωποι του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης (μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία), με το πλεονέκτημα της εμπειρίας και της επιστημονικής γνώσης εξειδικευμένων φορέων σε ζητήματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, οι οποίοι συμμετέχουν συμβουλευτικά.
Οι εκπρόσωποι των επικεφαλής της πρωτοβουλίας, κύριος Ισίδωρος Ρεβάχ, πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) και κύριος Λάμπρος Πάσχο, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.), μίλησαν για την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης της κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα, συνεχίζοντας μια προσπάθεια στην οποία πρωτοστατούν εδώ και χρόνια, υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων στη μείωση των φαινομένων αλόγιστης κατανάλωσης.
Την πρωτοβουλία, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη από τον δημοσιογράφο Μιχάλη Κεφαλογιάννη, χαιρέτισαν από την πλευρά της Πολιτείας ο κύριος Αντώνης Σακελλάρης, εκπρόσωπος του Αναπληρωτή Γ.Γ. Δημόσιας Υγείας και η κυρία Ευαγγελία Κούρεντα, Δ/ντρια Αγροτικής Πολιτικής, Διεθνών Σχέσεων και Προώθησης Προϊόντων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, τονίζοντας τη σημασία της σωστής εκπαίδευσης και ενημέρωσης των πολιτών, ενώ και ο κύριος Αργύρης Περουλάκης, Αναπληρωτής Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα αφού συνεχάρη τους ιδρυτικούς φορείς, ξεκαθάρισε ότι οι δράσεις για το αλκοόλ είναι πρωτίστως των κρατών-μελών και σημείωσε ότι η αξιοποίηση του δικτύου δασκάλων Teachers4Europe θα μπορούσε να συμβάλλει στην ενημέρωση των παιδιών.
Το ζήτημα της αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης, καθώς τονίστηκε η κρισιμότητα της ηλικίας έναρξης κατανάλωσης αλκοόλ. Σε αυτό το πλαίσιο, η καθηγήτρια Ελένη Πετρίδου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, ανέφερε ότι εάν η ηλικία έναρξης της κατανάλωσης αλκοόλ είναι πριν τα 14 έτη, υπάρχει 4πλάσια πιθανότητα να κάνει κάποιος χρόνια κατανάλωση από κάποιον που αρχίζει να καταναλώνει μετά τα 20. «Κομβικό ρόλο παίζουν τα γονεϊκά πρότυπα και ο μηχανισμός του μιμητισμού στην προσχολική ηλικία. Ακολούθως το σχολείο, όπου θέλουμε καλά εκπαιδευμένους δασκάλους. Στην εφηβεία το βάρος των προτύπων φέρουν κυρίως τα ΜΜΕ», επεσήμανε.
Ο κύριος Αντώνης Πάριος, Υπεύθυνος ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ, μίλησε για την επίδραση της οικογένειας και του κοινωνικού περιβάλλοντος στην ηλικία έναρξης και σημείωσε ότι η ενημέρωση στα σχολεία πρέπει να ξεκινάει από την Ε’ Δημοτικού, ενώ σχολίασε ότι το εθνικό πρόγραμμα δράσης για το αλκοόλ σταμάτησε το 2012 και έκτοτε δεν ανανεώθηκε.
Παράλληλα, εκτενής αναφορά έγινε στο ζήτημα Αλκοόλ & Οδήγηση. Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, ανέφερε ότι κατεγράφη μείωση κατά 53% των τροχαίων την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα. Για τη Συμμαχία συγκεκριμένα ανέφερε ότι με τέτοιες δράσεις και συνέργειες δημιουργείται μια κουλτούρα που μπορεί να είναι πιο σημαντική από τη νομοθεσία, η οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν εφαρμόζεται, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία Παρατηρητηρίου οδικού πολιτισμού που θα δώσει μετρήσιμα και συγκρίσιμα αποτελέσματα.
Ο κύριος Γιώργος Πατούλης, Πρόεδρος του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας (Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ.) που συμμετέχει στην πρωτοβουλία, αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην καλύτερη πληροφόρηση των πολιτών σε θέματα πρόληψης και ανέφερεμεταξύ άλλων: «Η ασφαλής κατανάλωση αλκοόλ μας αφορά όλους. Το Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ. ήδη υλοποιεί εκστρατεία για την ορθή κατανάλωση αλκοόλ. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του πληθυσμού, ιδιαίτερα των νεαρών ενηλίκων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση καλής νοοτροπίας στο θέμα της ασφαλούς κατανάλωσης αλκοόλ και τη μείωση των ατυχημάτων, με βασικούς αρωγούς τους δήμους-μέλη του Δικτύου μας και ακολουθώντας πάντα τις κατευθύνσεις του Π.Ο.Υ. Με τον ίδιο γνώμονα συμμετέχουμε σε αυτή τη Συμμαχία».
Η κυρία Αναστασία Αγγελή, Δ/ντρια Εταιρικών Σχέσεων, Diageo Hellas, μίλησε για τον κώδικα αυτοδέσμευσης που ακολουθεί από το 2002 η βιομηχανία στη διαφήμιση και την εμπορική επικοινωνία των προϊόντων της, ενώ σχολίασε ότι η νομοθεσία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, η εκπαίδευση όμως των καταναλωτών μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο αποτελεσματική στην υιοθέτηση υπεύθυνης στάσης σχετικά με το αλκοόλ, αποδομώντας το μύθο περί «σκληρών» και «μαλακών» ποτών, καθώς όπως αποσαφηνίστηκε στη διάρκεια της συζήτησης κάθε τυπική μονάδα ποτού περιέχει την ίδια περίπου ποσότητα αιθυλικής αλκοόλης.
Ο κύριος Βαγγέλης Τακούλας, Δ/ντής Αγορών Αλλοιωσίμων ΜΕΤΡΟ-My Market στην τοποθέτησή του για το ρόλο του λιανεμπορίου στην επιτυχία του εγχειρήματος, μίλησε για τις σχεδιαζόμενες δράσεις που στοχεύουν στο να λειτουργήσουν αποτρεπτικά με ειδικές σημάνσεις και εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ παρατήρησε την απουσία νομικού πλαισίου για την πώληση αλκοόλ σε ανήλικους στην on-trade αγορά.
Ως εκπρόσωπος της Ένωσης Μπάρμεν Ελλάδος, ο κύριος Στέλιος Μαγουλάς απαντώντας για τον έλεγχο της ποιότητας των ποτών, είπε ότι αυτό γίνεται με τυχαία δείγματα προς το ΓΧΚ και ότι ως Ένωση «δεν θέλουμε να συνεργαζόμαστε με μαγαζιά που πωλούν αμφίβολης ποιότητας αλκοόλ. Πουλάω υπεύθυνα μπορεί να σημαίνει ενδεχομένως πουλάω λιγότερο, αλλά σίγουρα πιο μακροπρόθεσμα», ενώ ο κύριος Αθανάσιος Καραθάνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Οινολόγων, αναφέρθηκε στη σημασία του μέτρου και της σύνεσης στην κατανάλωση οποιασδήποτε κατηγορίας οινοπνευματώδους ποτού, μία αξία αναγνωρισμένη από τον ίδιο τον Ιπποκράτη.
Ο κύριος Γιώργος Πατούλης, Πρόεδρος του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας (Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ.) που συμμετέχει στην πρωτοβουλία, αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην καλύτερη πληροφόρηση των πολιτών σε θέματα πρόληψης και ανέφερεμεταξύ άλλων: «Η ασφαλής κατανάλωση αλκοόλ μας αφορά όλους. Το Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ. ήδη υλοποιεί εκστρατεία για την ορθή κατανάλωση αλκοόλ. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του πληθυσμού, ιδιαίτερα των νεαρών ενηλίκων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση καλής νοοτροπίας στο θέμα της ασφαλούς κατανάλωσης αλκοόλ και τη μείωση των ατυχημάτων, με βασικούς αρωγούς τους δήμους-μέλη του Δικτύου μας και ακολουθώντας πάντα τις κατευθύνσεις του Π.Ο.Υ. Με τον ίδιο γνώμονα συμμετέχουμε σε αυτή τη Συμμαχία».
Η κυρία Αναστασία Αγγελή, Δ/ντρια Εταιρικών Σχέσεων, Diageo Hellas, μίλησε για τον κώδικα αυτοδέσμευσης που ακολουθεί από το 2002 η βιομηχανία στη διαφήμιση και την εμπορική επικοινωνία των προϊόντων της, ενώ σχολίασε ότι η νομοθεσία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, η εκπαίδευση όμως των καταναλωτών μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο αποτελεσματική στην υιοθέτηση υπεύθυνης στάσης σχετικά με το αλκοόλ, αποδομώντας το μύθο περί «σκληρών» και «μαλακών» ποτών, καθώς όπως αποσαφηνίστηκε στη διάρκεια της συζήτησης κάθε τυπική μονάδα ποτού περιέχει την ίδια περίπου ποσότητα αιθυλικής αλκοόλης.
Ο κύριος Βαγγέλης Τακούλας, Δ/ντής Αγορών Αλλοιωσίμων ΜΕΤΡΟ-My Market στην τοποθέτησή του για το ρόλο του λιανεμπορίου στην επιτυχία του εγχειρήματος, μίλησε για τις σχεδιαζόμενες δράσεις που στοχεύουν στο να λειτουργήσουν αποτρεπτικά με ειδικές σημάνσεις και εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ παρατήρησε την απουσία νομικού πλαισίου για την πώληση αλκοόλ σε ανήλικους στην on-trade αγορά.
Ως εκπρόσωπος της Ένωσης Μπάρμεν Ελλάδος, ο κύριος Στέλιος Μαγουλάς απαντώντας για τον έλεγχο της ποιότητας των ποτών, είπε ότι αυτό γίνεται με τυχαία δείγματα προς το ΓΧΚ και ότι ως Ένωση «δεν θέλουμε να συνεργαζόμαστε με μαγαζιά που πωλούν αμφίβολης ποιότητας αλκοόλ. Πουλάω υπεύθυνα μπορεί να σημαίνει ενδεχομένως πουλάω λιγότερο, αλλά σίγουρα πιο μακροπρόθεσμα», ενώ ο κύριος Αθανάσιος Καραθάνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Οινολόγων, αναφέρθηκε στη σημασία του μέτρου και της σύνεσης στην κατανάλωση οποιασδήποτε κατηγορίας οινοπνευματώδους ποτού, μία αξία αναγνωρισμένη από τον ίδιο τον Ιπποκράτη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα