Το σώμα μας μιλάει, ας το ακούσουμε

girl1

Η υιοθέτηση ενός υγιεινού διατροφικού προτύπου, η άσκηση και η γενικότερη φροντίδα του εαυτού μας συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.


Sponsored Content

Το σώμα μας «μιλάει». Μάς δίνει πληροφορίες για την κατάσταση του οργανισμού μας, για τις ελλείψεις μας, για τις ανάγκες μας. Μια σκάλα που ανεβήκαμε και μάς άφησε κατάκοπους, ένα γρήγορο βάδισμα μας που μάς έκανε να λαχανιάσουμε, η έλλειψη ενέργειας ακόμη και αν έχουμε κοιμηθεί καλά, το θαμπό δέρμα και τα νύχια που σπάζουν εύκολα μάς κρούουν το καμπανάκι. Φροντίζουμε τον εαυτό μας όσο πρέπει;

Πολλές φορές η καθημερινότητα και οι υποχρεώσεις δεν μάς επιτρέπουν να ασχοληθούμε με την Αυτοφροντίδα (Self-Care) δηλαδή τη συνεπή φροντίδα του εαυτού μας, τη συμμετοχή σε δραστηριότητες και την καλλιέργεια συνηθειών που συνεισφέρουν στη διατήρηση της υγείας, την πρόληψη αλλά και τη διαχείριση οποιουδήποτε θέματος ασθένειας.

Δίνοντας όμως την απαιτούμενη προσοχή στην προσωπική μας υγιεινή, τον ποιοτικό ύπνο, τη σωστή διατροφή και τη συστηματική άσκηση βελτιώνουμε την συνολική κατάσταση της υγείας μας, διαχειριζόμαστε καλύτερα τις χρόνιες παθήσεις και μειώνουμε την εμφάνιση σοβαρών ασθενειών.

Τι κάνουμε για να παραμείνουμε υγιείς
Κοιμόμαστε επαρκώς για να εξασφαλίσουμε ενέργεια, καθαρό μυαλό, καλή διάθεση αλλά και βελτιωμένη υγεία. Φροντίζουμε να ασκούμαστε. Σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, συνιστώνται 150 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα ή 75 λεπτά άσκησης αυξημένης έντασης. Αν κρυολογήσουμε ρωτάμε τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό μας για τα σκευάσματα εκείνα που θα μάς επιτρέψουν να μειώσουμε τα συμπτώματα, να αναπνεύσουμε καλύτερα και να ελαττώσουμε τους πόνους. Τρώμε σωστά. Μαθαίνουμε για το πόσο απαραίτητες είναι οι βιταμίνες στον οργανισμό μας και φροντίζουμε να αναπληρώσουμε τις ελλείψεις.

125454849_m

Βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία

Είναι απαραίτητα για τη διατήρηση των βασικών λειτουργιών του οργανισμού και στις περισσότερες περιπτώσεις πρέπει να προσλαμβάνονται μέσω της καθημερινής διατροφής μας.
Βιταμίνες: Είναι μικροθρεπτικά συστατικά τα οποία δεν μπορεί να παράγει ο οργανισμός μας, εκτός από τη βιταμίνη D. Είναι απαραίτητες για την ομαλή εκτέλεση λειτουργιών, όπως είναι ο μεταβολισμός, η ανάπτυξη και οι μηχανισμοί αναγέννησης των κυττάρων.
Μεταλλικά στοιχεία: Απαραίτητα μικροθρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά για ένα ευρύ φάσμα ζωτικών λειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού, όπως ο μεταβολισμός και οι διαδικασίες ανάπτυξης.
Ιχνοστοιχεία: Είναι μη οργανικές ουσίες σημαντικές για ένα ευρύ φάσμα ζωτικών λειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού.
Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική ώστε να λαμβάνουμε καθημερινά όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε. Το ιδανικό είναι να τρώμε από όλες τις ομάδες τροφίμων δίνοντας έμφαση στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς, τα ψάρια, τα όσπρια και το λευκό κρέας. Καθώς δεν είναι πάντοτε εφικτό να πάρουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε μέσω της τροφής -εξαιτίας του τρόπου ζωής μας ή λόγω αυξημένων αναγκών- θα πρέπει να εξετάσουμε τη χορήγηση επιπλέον βιταμινών και μετάλλων, με τα κατάλληλα σκευάσματα.
Πολλές φορές μια πολυβιταμίνη μπορεί να μάς καλύψει πολλαπλά. Καλό όμως είναι να ρωτήσουμε τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό μας για το σκεύασμα που θα επιλέξουμε αφού καθένας από εμάς έχει διαφορετικές ανάγκες ανάλογα με την ηλικία του, τις συνήθειές του και τον τρόπο ζωής του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης