Peck Μιλάνο - Τα διασημότερα πασχαλινά αυγά του κόσμου

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
peck_milano_art

Ενα ιστορικό ιταλικό delicatessen με εκλεκτά εδέσματα και ένα «χρυσό» πελαταλόγιο που περιλαμβάνει ακόμα και τον Πάπα δημιουργεί τα πιο φημισμένα σοκολατένια αυγά. Ο σημερινός ιδιοκτήτης Λεόνε Μαρτζότο μοιράζεται τη συνταγή της επιτυχίας.

Δεν είναι μόνο η φίνα εμφάνιση που παραπέμπει σε ένα μικρό χειροποίητο έργο τέχνης, είναι η γεύση της επίσης χειροποίητης σοκολάτας που καθιστά μοναδικό κάθε πασχαλινό αυγό του «Peck», της απόλυτης γαστρονομικής γωνιάς του Μιλάνου. Η ιστορία του θρυλικού delicatessen ξεκινά το 1883, όταν ο Φραντς Πεκ, ένας εύπορος αλλαντοποιός από την Πράγα, αποφάσισε να ανοίξει ένα εργαστήριο αλλαντικών στο νούμερο 2 της Βία Ορεφίτσι, φιλοδοξώντας να το μετατρέψει στο πιο επιτυχημένο κατάστημα της πόλης. Οντως, το 1890 τo ιστορικό deli επεκτείνεται και εκσυγχρονίζεται, ενώ ο Πεκ έχει καθιερωθεί ως ο άνθρωπος που μυεί τους Ιταλούς στην καλή γεύση. Η επιχειρηματικότητα, τα υψηλής ποιότητας προϊόντα και οι άριστες δημόσιες σχέσεις του καθιστούν την επιχείρησή του απόλυτη μόδα στην ιταλική γαστρονομία.
Leone-Marzotto_peck_milano

Το 1912 ο Πεκ πουλάει την επιχείρησή του στον διανοούμενο και επιχειρηματία Ελισέο Μανιάγκι, ο οποίος δίνει στο κατάστημα μια νέα ώθηση. Το 1912 το «Peck» μετακομίζει στη Βία Σπαντάρι, εκεί όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα, και προσθέτει μια νέα σειρά προϊόντων στην γκάμα του: φρέσκα και γεμιστά ζυμαρικά, έτοιμα πιάτα και βέβαια τα περίφημα γλυκά του, ανοίγοντας τον δρόμο ενός παγκόσμιου success story. Ολοι πλέον μιλούν με άκρως κολακευτικά λόγια για τα εκλεκτά προϊόντα του «Peck» που λόγω κόστους απευθύνονταν, όπως και σήμερα, κυρίως σε όσους διαθέτουν οικονομική άνεση. Με τα χρόνια, πελάτες του έγιναν γαλαζοαίματοι όπως η βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας, Ελισάβετ, ευγενείς όπως εκείνοι της πρώην βασιλικής οικογένειας της Ιταλίας και κραταιές φαμίλιες όπως η οικογένεια Ανιέλι του ιδιοκτήτη της Fiat.

Πίσω στη δεκαετία του 1930 η φήμη του «Peck» ξεπερνά τα στενά σύνορα της Ιταλίας συνδυάζοντας με αριστοτεχνικό τρόπο τη γεύση με τη διανόηση, καθώς εδραιώνεται η άποψη ότι η αναζήτηση της καλής γεύσης εντάσσεται στη γενικότερη κουλτούρα ενός ανθρώπου. Αυτά ήταν τα χρόνια της πολιτιστικής επανάστασης του «Peck». Σε ιδανική τοποθεσία για να αναλαμβάνει την τροφοδοσία λαμπερών εκδηλώσεων, το διάσημο delicatessen ξεκίνησε και την παράδοση των προσκλήσεων σε κορυφαίους πολιτικούς και θεσμικά πρόσωπα, σε αξιοσέβαστους πελάτες, φίλους και ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών. Είναι η εποχή που στο πλαίσιο του «Peck Milan» ιδρύεται το Sbafing Club, αποτελούμενο από μια μικρή ομάδα VIP της εποχής που αντιπροσώπευαν την κουλτούρα της καλής γεύσης.
peck_milano_in
peck_milano_in2
peck_milano_in3

Εχοντας επιβιώσει από τις τραγικές μέρες των βομβαρδισμών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που μετέτρεψαν το Μιλάνο σε πόλη ερειπίων, το «Peck» συνέχισε να επιδεικνύει τις δελεαστικές βιτρίνες του στη Βία Σπαντάρι μέχρι που το 1956 πέρασε στην ιδιοκτησία των αδελφών Γκρατσιόλι. Εμπειροι επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες ενός από τα πιο επιτυχημένα εστιατόρια της πόλης, οι Τζιοβάνι και Λουίτζι εμπλούτισαν την ποικιλία προϊόντων με ζεστά γεύματα, ντελικάτες λιχουδιές και γκουρμέ σάντουιτς, αλλά και με ακόμη πιο δελεαστικά γλυκίσματα. Η θέληση να προσεγγίσουν νέους πελάτες ήταν τα κλειδιά για την επιτυχία των αδελφών Στοπάνι, οι οποίοι διαδέχτηκαν τους Γκρατσιόλι το 1970. Γιοι παντοπώλη και με τη δύναμη της μακροχρόνιας πείρας στο αντικείμενο, οι νέοι ιδιοκτήτες διέθεταν μια φρέσκια οπτική.

«Η εμπειρία και η αγάπη για τις ιδιαίτερες ξεχωριστές γεύσεις ακολουθούν το “Peck” από τη δημιουργία του μέχρι σήμερα», αναφέρει ο σημερινός ιδιοκτήτης Λεόνε Μαρτζότο και συνεχίζει: «Είμαστε υπερήφανοι καθώς καταφέραμε να διατηρήσουμε μια παράδοση χρόνων. Με το ιστορικό αυτό delicatessen συνέδεσαν το όνομά τους μυθικά πρόσωπα, από τον Τζάκομο Πουτσίνι και τον Τζουζέπε Βέρντι μέχρι τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και τη Σοφία Λόρεν και αμέτρητους άλλους. Ο τελευταίος Πάπας, όπως και ο προηγούμενος, επιλέγει δικές μας δημιουργίες για το Πάσχα και τις άλλες γιορτές. Το να προμηθεύουμε το Βατικανό είναι η μεγαλύτερη τιμή για εμάς, γι’ αυτό και αισθανόμαστε το βάρος της ευθύνης για τη συνέχιση αυτής της παράδοσης. Ακόμη και εν καιρώ πανδημίας προσπαθούμε ώστε οι γεύσεις μας να φτάνουν ασφαλείς σε όλο τον κόσμο», καταλήγει.

Αυγά-κομψοτεχνηματα & περιζήτητες κολόμπες

Το «Peck» δεν είναι απλά το delicatessen-σημείο αναφοράς της καλής γεύσης στο Μιλάνο, είναι και ο ναός με τα ανάρπαστα προϊόντα για το Πάσχα. Δεν νοείται εύρωστο ιταλικό σπίτι που να γιορτάζει τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης χωρίς τα περίφημα προϊόντα του «Peck» στο τραπέζι του, ακόμη κι αν βρίσκεται σε άλλη πόλη ή χώρα. Με 21 υποκαταστήματα, άλλωστε, σε διάφορες γωνιές της Γης, το Peck έχει αποκτήσει ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό. «Εχουμε λάτρεις από διάφορα μέρη του κόσμου. Τα προϊόντα μας τυγχάνουν μεγάλης αποδοχής μέχρι και στη μακρινή Ασία. Εχουμε σταθερή πελατεία σε Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, ακόμη και στην Κορέα», περιγράφει ο Λεόνε Μαρτζότο.

To Πάσχα υπάρχει ένας λόγος παραπάνω για τις ουρές που σχηματίζονται έξω από το «Peck»: οι καταπληκτικά στολισμένες βιτρίνες του. Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες οι καλοντυμένοι, κολλαριστοί υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να αμπαλάρουν σοκολατένια πασχαλινά αυγά και κολόμπες. Και δεν είναι μόνο η απίθανη γεύση που κάνει αυτά τα γλυκίσματα μοναδικά: «Η πρώτη ύλη κάνει πάντα τη διαφορά», τονίζουν οι άνθρωποι του εμβληματικού καταστήματος. «Aπό εκεί και πέρα μετράει και η αισθητική. Ολα τα δικά μας αυγά αποτελούν μικρά έργα τέχνης καθώς είναι ζωγραφισμένα ένα-ένα στο χέρι. Το ίδιο περίτεχνα είναι και τα σοκολατένια ζωάκια που αγαπούν τα παιδιά». Για τα πασχαλινά αυγά του «Peck» απασχολούνται καθημερινά γύρω στα 50 άτομα, ενώ ένα άλλο επιτελείο ειδικεύεται στις υπέροχες κολόμπες. «Η κολόμπα είναι το πανετόνε του Πάσχα. Τις φτιάχνουμε σε πολλές γεύσεις, με φλούδα πορτοκαλιού, με πικάντικη σοκολάτα, με φρούτα και σοκολάτα, με κρέμα βανίλιας κ.ά. Η ζήτηση είναι τέτοια που η παραγωγή ξεπερνά τα 2.000 κομμάτια ημερησίως».

Το μιλανέζικο «Peck» εξακολουθεί να διευρύνει το πιστό παγκόσμιο κοινό του επιβεβαιώνοντας ότι η ευζωία περνά και από το τραπέζι. Τα προϊόντα του, που ταξιδεύουν στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, φτάνουν και στην Ελλάδα. Τα διαθέτει η Fine Foods Collection που μας έχει συνηθίσει σε κορυφαίες γεύσεις απ’ όλη την υφήλιο εδώ και πολλά χρόνια.

peck_milano_in4
peck_milano_in5
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης