Η υποτίμηση της λίρας θα επιδράσει αρνητικά τόσο στις αφίξεις των Βρετανών στην Ελλάδα, όσο και στα ποσά που δαπανούν, άρα πολλαπλασιαστικά και στα έσοδα του ελληνικού τουρισμού.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η καταγραφή που πραγματοποίησε το Sete Intelligence με αφορμή το Brexitγια τους Βρετανούς τουρίστες στην Ελλάδα κατά την τελευταία δεκαετία, από 2005 έως το 2015, εκτίμηση την οποία υιοθετεί στην τελευταία της ανάλυση και η Alpha Bank.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει λοιπόν ο φορέας που έχει δημιουργήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ώστε να παρακολουθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια τα τεκταινόμενα στον ελληνικό τουρισμό, θα υπάρξουν επιπτώσεις τόσο σε άμεσο όσο και σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Κλείσιμο
Δεδομένου του χρόνου κατά τον οποίο γίνεται η κράτηση στη βρετανική αγορά:
-Θα επηρεασθούν αρνητικά οι αφίξεις και τα έσοδα για το λεγόμενο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα», αφού μεγάλο μέρος των κρατήσεων θα γίνουν / γίνονταν εντός Ιουνίου και Ιουλίου / Αυγούστου. Η επίπτωση στα έσοδα θα είναι δυσανάλογα μεγάλη στο βαθμό που υψηλόβαθμα στελέχη (=> υψηλής δαπάνης τουρίστες) θα αναγκασθούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για να αντιμετωπίσουν τις εξελίξεις.
-Θα επηρεασθούν αρνητικά και οι άλλες μορφές ταξιδιών αναψυχής που είναι λιγότερο εστιασμένες εποχικά, άρα θα επηρεασθούν και τα ταξίδια με χρόνο προγραμματισμού 4-6 μήνες.
Το Sete Ιntelligence επισημαίνεται ότι είναι πολύ έντονη η επίπτωση της διακύμανσης της συναλλαγματικής ισοτιμίας λίρας - ευρώ τόσο στις αφίξεις όσο και στην Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη, άρα πολλαπλασιαστικά και στα έσοδα. Με εξαίρεση το 2008 και το 2009 (που η λίρα είχε μεγάλες διακυμάνσεις και άρα η ισοτιμία της 31/07 είναι λιγότερο αντιπροσωπευτική), η κατά κεφαλήν δαπάνη σε όρους στερλινών είναι εντυπωσιακά σταθερή κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, κινούμενη στα πέριξ των 580 λιρών. Το 2008 και το 2009 το αντίστοιχο νούμερο έφθασε στα πέριξ των 650 λιρών.
Τρεις στους 10 Βρετανούς πραγματοποιούν την κράτησή τους για το προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα» έως ένα μήνα πριν, ενώ επίσης ένα μήνα πριν επιλέγει να κάνει την κράτησή του ποσοστό 40% για όσους θα επιλέξουν έναν αστικό προορισμό για «city break» στη χώρα μας. Ένα 31% κάνει την κράτησή του δύο με τρεις μήνες πριν για το «Ήλιος και Θάλασσα»' και ένα 32% από 4 έως 6 μήνες πριν.
Με κάθε συλλογή, με κάθε κομμάτι, με κάθε πρωτοβουλία, η H&M αλλάζει το παρόν και το μέλλον της μόδας, σταθερά, αποφασιστικά και εμπνευσμένα, εδώ και 78 χρόνια.
Με τη νέα της πρωτοβουλία, η Κωτσόβολος εξασφαλίζει για δύο ώρες ένα ήρεμο και φιλικό περιβάλλον αγορών, ειδικά διαμορφωμένο για άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού καθώς και με προβλήματα αισθητηριακής επεξεργασίας.
Με ανάμεικτες αντιδράσεις έγιναν δεκτά τα δύο νέα σχέδια δράσης της Κομισιόν για τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας.