Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Τουρισμός: Στα 2 δισ. ευρώ τα έσοδα από το all inclusive στην Ελλάδα
Τουρισμός: Στα 2 δισ. ευρώ τα έσοδα από το all inclusive στην Ελλάδα
Πρόκειται για τον τζίρο από 54.705 δωματίων 4 και 5 αστέρων για το 2014
Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται ανοικτά κατά του all inclusive στην Ελλάδα, με βάση τις προτάσεις που κατέθεσε για τον τουρισμό την περασμένη εβδομάδα, οι ίδιοι οι τουριστικοί φορείς υποστηρίζουν ότι τα έσοδα από τα συγκεκριμένα πακέτα στη χώρα μας προσεγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, όπως επισημαίνεται σε σχετική έρευνα του SETE Ιntelligence για το all inclusive διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα το συγκεκριμένο σύστημα διακοπών αποτελεί παγκόσμια τάση που καλύπτει τις ανάγκες των τουριστών να ελέγξουν το κόστος των διακοπών τους και να μην έχουν διαρκώς μαζί τους χρήματα. “Ως εκ τούτου, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικός, ο ελληνικός τουρισμός είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει το all inclusive στο χαρτοφυλάκιό του, όπως άλλωστε περιλαμβάνει εδώ και χρόνια και πακέτα με πλήρη ή ημιδιατροφή ή μόνο με πρωινό. Το προϊόν All Inclusive είναι άλλο ένα προϊόν - και όχι το κυρίαρχο προϊόν - που πρέπει να προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός στη διεθνή πελατεία του ως επιλογή”, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.
Σημειώνεται εδώ ότι το μοντέλο All Inclusive έχει δεχθεί έντονη κριτική ως προς την αποξένωση των χρηστών του από τις τοπικές κοινωνίες και υποστηρίζεται ότι οι πελάτες των ξενοδοχείων που λειτουργούν με το συγκεκριμένο μοντέλο δεν εξέρχονται των ξενοδοχείων με αποτέλεσμα να μην καταναλώνουν στα τοπικά μαγαζιά.
Σύμφωνα με την καταγραφή του SETE Intelligence, για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το καλοκαίρι του 2014 λειτουργούσαν με σύστημα all inclusive 44 μονάδες 5* με 13.901 δωμάτια και 128 μονάδες 4* με 35.372 δωμάτια. Επιπλέον, 35 μονάδες 5* με 5.267 δωμάτια και 40 μονάδες μονάδες 4* με 5.596 δωμάτια λειτουργούσαν με μικτό σύστημα All Inclusive και άλλης μορφής πακέτο. Θεωρώντας ότι οι μονάδες που λειτουργούν με μικτό σύστημα λειτουργούν κατά το ήμισυ με All Inclusive και κατά το ήμισυ με πακέτα άλλων μορφών, προκύπτει ότι –συνολικά - με σύστημα all inclusive λειτουργούσαν το ισοδύναμο 61,5 μονάδων 5* με 16.535 δωμάτια και 148 μονάδων 4* με 38.170 δωμάτια.
Δηλαδή, από πλευράς δυναμικότητας και βάσει των στοιχείων του ΞΕΕ, τα ξενοδοχεία αυτά αντιπροσωπεύουν το 2,2 % του συνόλου των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας και το 13,6% της συνολικής δυναμικότητας σε δωμάτια.
Η οικονομική επίπτωση του All Inclusive στην Ελλάδα
Επιπλέον, όπως επισημαίνεται σε σχετική έρευνα του SETE Ιntelligence για το all inclusive διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα το συγκεκριμένο σύστημα διακοπών αποτελεί παγκόσμια τάση που καλύπτει τις ανάγκες των τουριστών να ελέγξουν το κόστος των διακοπών τους και να μην έχουν διαρκώς μαζί τους χρήματα. “Ως εκ τούτου, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικός, ο ελληνικός τουρισμός είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει το all inclusive στο χαρτοφυλάκιό του, όπως άλλωστε περιλαμβάνει εδώ και χρόνια και πακέτα με πλήρη ή ημιδιατροφή ή μόνο με πρωινό. Το προϊόν All Inclusive είναι άλλο ένα προϊόν - και όχι το κυρίαρχο προϊόν - που πρέπει να προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός στη διεθνή πελατεία του ως επιλογή”, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.
Σημειώνεται εδώ ότι το μοντέλο All Inclusive έχει δεχθεί έντονη κριτική ως προς την αποξένωση των χρηστών του από τις τοπικές κοινωνίες και υποστηρίζεται ότι οι πελάτες των ξενοδοχείων που λειτουργούν με το συγκεκριμένο μοντέλο δεν εξέρχονται των ξενοδοχείων με αποτέλεσμα να μην καταναλώνουν στα τοπικά μαγαζιά.
Σύμφωνα με την καταγραφή του SETE Intelligence, για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το καλοκαίρι του 2014 λειτουργούσαν με σύστημα all inclusive 44 μονάδες 5* με 13.901 δωμάτια και 128 μονάδες 4* με 35.372 δωμάτια. Επιπλέον, 35 μονάδες 5* με 5.267 δωμάτια και 40 μονάδες μονάδες 4* με 5.596 δωμάτια λειτουργούσαν με μικτό σύστημα All Inclusive και άλλης μορφής πακέτο. Θεωρώντας ότι οι μονάδες που λειτουργούν με μικτό σύστημα λειτουργούν κατά το ήμισυ με All Inclusive και κατά το ήμισυ με πακέτα άλλων μορφών, προκύπτει ότι –συνολικά - με σύστημα all inclusive λειτουργούσαν το ισοδύναμο 61,5 μονάδων 5* με 16.535 δωμάτια και 148 μονάδων 4* με 38.170 δωμάτια.
Δηλαδή, από πλευράς δυναμικότητας και βάσει των στοιχείων του ΞΕΕ, τα ξενοδοχεία αυτά αντιπροσωπεύουν το 2,2 % του συνόλου των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας και το 13,6% της συνολικής δυναμικότητας σε δωμάτια.
Η οικονομική επίπτωση του All Inclusive στην Ελλάδα
Η συνήθης διαμονή ενός πελάτη all inclusive είναι 7 έως 14 ημέρες. Συνεπώς, με βάση τη διαφορά δαπάνης για εστίαση μεταξύ πελατών all Inclusive και υπολοίπων, καθώς και τις εκτιμήσεις για διανυκτερεύσεις σε καταλύματα all inclusive, προκύπτει ότι η επίπτωση των διακοπών αυτού του τύπου αφορά σε δαπάνη για εστίαση/ποτά ύψους περίπου 250 εκατ. ευρώ, που γίνεται στα ξενοδοχεία και όχι στα εστιατόρια/μπαρ του αντίστοιχου προορισμού (επί συνολικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού που εκτιμάται για το 2014 σε 15,2 δισ. ευρώ, περιλαμβανόμενων δαπανών τουριστών για αερομεταφορές, θαλάσσιες μεταφορές και κρουαζιέρες). Από την άλλη πλευρά, δεδομένου ότι οι πελάτες All Inclusive πραγματοποιούν 10,2% έως 11,8% του συνόλου των διανυκτερεύσεων της χώρας και δεδομένου ότι οι διακοπές σε ξενοδοχείο είναι συγκριτικά ακριβότερες από αυτές εκτός ξενοδοχείου, το ταξιδιωτικό έσοδο για την χώρα που προέρχεται από αυτήν την κατηγορία τουριστών είναι της τάξεως των 2 δισ. ευρώ.
Τα χαρακτηριστικά του All Inclusive στην Ελλάδα
Σε αντίθεση με άλλες χώρες, σύμφωνα με το SETE Ιntelligence, ο τουρίστας All Inclusive στην Ελλάδα δεν περιορίζεται στο ξενοδοχείο. Αντίθετα, η κατανάλωσή του στα καταστήματα (shopping) δεν υπολείπεται αυτής άλλων τουριστών, ενώ η κατανάλωσή του για εστίαση εκτός ξενοδοχείου είναι σημαντική και όχι μηδενική.
Κατά την εκτίμησή του SETE Intelligence το All Inclusive στην Ελλάδα έχει -σε μεγάλο βαθμό- υπερκαλύψει την μείωση του ημεδαπού τουρισμού που προήλθε ως επίπτωση της οικονομικής κρίσης στη χώρα, δίνοντας με τον τρόπο αυτό μια σημαντική διέξοδο σε πολλά ξενοδοχεία και ωφελώντας εμμέσως τις τοπικές κοινωνίες που στηρίζονται σε αυτά.
H έρευνα επισημαίνει ότι θα πρέπει να αναζητηθούν συνεργατικές λύσεις win-win που θα διατηρήσουν και θα αυξήσουν την κατανάλωση των πελατών All Inclusive στα καταστήματα και στα εστιατόρια / μπαρ εκτός ξενοδοχείων, όπως για παράδειγμα η καλύτερη πληροφόρηση των τουριστών για τον προορισμό και η ανάπτυξη και προώθηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του προορισμού – με τον τρόπο αυτό θα κινητοποιηθούν οι τουρίστες να βγουν από το ξενοδοχείο για να εξερευνήσουν τον προορισμό και να καταναλώσουν.
Το SETE Ιntelligence λαμβάνει ως παράδειγμα την Κρήτη, η οποία υποδέχεται άνω του 20% του εισερχόμενου τουρισμού. Η δαπάνη των πελατών All Inclusive στην Κρήτη σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση στα εμπορικά καταστήματα, είναι η δεύτερη υψηλότερη μετά από αυτήν των πελατών ξενοδοχείων 5*, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι οι πελάτες αυτοί δεν βγαίνουν από τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν και δεν δαπανούν τίποτα στα τοπικά καταστήματα. Επίσης, είναι χαμηλότερη σε ό,τι αφορά στην εστίαση, κάτι αναμενόμενο αφού οι πελάτες all inclusive έχουν πληρώσει για τη διατροφή τους εντός ξενοδοχείου. Είναι όμως αξιοσημείωτο ότι δεν είναι μηδενική / ασήμαντη όπως είναι η κυρίαρχη αντίληψη για τους τουρίστες All Inclusive, αλλά είναι περίπου 40 με 50% της δαπάνης των πελατών άλλου τύπου καταλυμάτων.
Τα χαρακτηριστικά του All Inclusive στην Ελλάδα
Σε αντίθεση με άλλες χώρες, σύμφωνα με το SETE Ιntelligence, ο τουρίστας All Inclusive στην Ελλάδα δεν περιορίζεται στο ξενοδοχείο. Αντίθετα, η κατανάλωσή του στα καταστήματα (shopping) δεν υπολείπεται αυτής άλλων τουριστών, ενώ η κατανάλωσή του για εστίαση εκτός ξενοδοχείου είναι σημαντική και όχι μηδενική.
Κατά την εκτίμησή του SETE Intelligence το All Inclusive στην Ελλάδα έχει -σε μεγάλο βαθμό- υπερκαλύψει την μείωση του ημεδαπού τουρισμού που προήλθε ως επίπτωση της οικονομικής κρίσης στη χώρα, δίνοντας με τον τρόπο αυτό μια σημαντική διέξοδο σε πολλά ξενοδοχεία και ωφελώντας εμμέσως τις τοπικές κοινωνίες που στηρίζονται σε αυτά.
H έρευνα επισημαίνει ότι θα πρέπει να αναζητηθούν συνεργατικές λύσεις win-win που θα διατηρήσουν και θα αυξήσουν την κατανάλωση των πελατών All Inclusive στα καταστήματα και στα εστιατόρια / μπαρ εκτός ξενοδοχείων, όπως για παράδειγμα η καλύτερη πληροφόρηση των τουριστών για τον προορισμό και η ανάπτυξη και προώθηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του προορισμού – με τον τρόπο αυτό θα κινητοποιηθούν οι τουρίστες να βγουν από το ξενοδοχείο για να εξερευνήσουν τον προορισμό και να καταναλώσουν.
Το SETE Ιntelligence λαμβάνει ως παράδειγμα την Κρήτη, η οποία υποδέχεται άνω του 20% του εισερχόμενου τουρισμού. Η δαπάνη των πελατών All Inclusive στην Κρήτη σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση στα εμπορικά καταστήματα, είναι η δεύτερη υψηλότερη μετά από αυτήν των πελατών ξενοδοχείων 5*, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι οι πελάτες αυτοί δεν βγαίνουν από τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν και δεν δαπανούν τίποτα στα τοπικά καταστήματα. Επίσης, είναι χαμηλότερη σε ό,τι αφορά στην εστίαση, κάτι αναμενόμενο αφού οι πελάτες all inclusive έχουν πληρώσει για τη διατροφή τους εντός ξενοδοχείου. Είναι όμως αξιοσημείωτο ότι δεν είναι μηδενική / ασήμαντη όπως είναι η κυρίαρχη αντίληψη για τους τουρίστες All Inclusive, αλλά είναι περίπου 40 με 50% της δαπάνης των πελατών άλλου τύπου καταλυμάτων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα