Πρώτος υποψήφιος για ύπαρξη εξωγήινης ζωής ο δορυφόρος «Ευρώπη» του Δια

okeanos

Οι επιστήμονες ανέλυσαν ξανά τα ευρήματα για έναν τεράστιο πίδακα νερού που είχε καταγραφεί από το 1997

Μπορεί το διαστημικό σκάφος Galileo να είναι νεκρό εδώ και 15 χρόνια, όμως έχει ακόμη να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες. Μόλις τώρα οι επιστήμονες, αναλύοντας στοιχεία από το 1997, συνειδητοποίησαν ότι το σκάφος είχε πιθανότατα καταγράψει στο δορυφόρο Ευρώπη του Δία ένα τεράστιο πίδακα νερού που είχε εκτοξευθεί στο διάστημα.

Αυτό ενισχύει την πεποίθηση ότι κάτω από την παγωμένη επιφάνεια της Ευρώπης βρίσκεται ένας εξίσου τεράστιος ωκεανός και ότι σε αυτόν υπάρχουν συνθήκες φιλικές για την ανάπτυξη κάποιων μορφών ζωής. Οι επιστήμονες υποψιάζονται εδώ και χρόνια ότι ένας αλμυρός ωκεανός βρίσκεται κάτω από ένα στρώμα πάγου πάχους 15 έως 25 χιλιομέτρων.

Κατά καιρούς, όπως αποδεδειγμένα συμβαίνει στο δορυφόρο Εγκέλαδο του Κρόνου, φαίνεται πως και η Ευρώπη εκτοξεύει πίδακες αυτού του παγιδευμένου νερού στο διάστημα. Σύμφωνα με μια εκτίμηση, ο ωκεανός της Ευρώπης, βάθους 60 έως 150 χιλιομέτρων, διαθέτει διπλάσιο όγκο νερού από όλους μαζί τους ωκεανούς της Γης.

Όταν τον Δεκέμβριο του 1997 το Galileo είχε κάνει το κοντινότερο πέρασμά του από την Ευρώπη, πετώντας σε απόσταση μόνο 400 χιλιομέτρων από την επιφάνειά της, τα όργανά του κατέγραψαν επί πέντε λεπτά στην ατμόσφαιρά της ασυνήθιστες ενδείξεις τόσο στο μαγνητικό πεδίο, όσο και στην πυκνότητα του πλάσματος σωματιδίων, οι οποίες εκτιμάται ότι προέρχονταν από ένα τέτοιο πίδακα υδρατμών που έφθασε σε ύψος εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ομότιμη καθηγήτρια διαστημικής φυσικής Μάργκαρετ Κίβελσον του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος 'Αντζελες (UCLA), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας "Nature Astronomy".

Η επόμενη αποστολή Europa Clipper της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), που προγραμματίζεται να εκτοξευθεί το 2022 με προορισμό την Ευρώπη, θα διαθέτει τα κατάλληλα όργανα για να μελετήσει τους πίδακες, πράγμα που θα δώσει στους επιστήμονες μια καλύτερη εικόνα για τη σύσταση του υπόγειου ωκεανού της. Περίπου την ίδια εποχή, αναμένεται να εκτοξευθεί και η αποστολή JUICE (Jupiter Icy Moons Explorer) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) με προορισμό τα παγωμένα φεγγάρια του Δία Ευρώπη, Γανυμήδη και Καλλιστώ.

Το μεγάλο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, είναι αν όντως η Ευρώπη, που είχε ανακαλύψει πρώτος ο Γαλιλαίος το 1610 και η οποία έχει το μέγεθος περίπου της Σελήνης με θερμοκρασίες που ποτέ δεν ξεπερνούν τους μείον 160 βαθμούς Κελσίου, είναι φιλόξενη για ζωή.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Life

Η πρώτη οπουδήποτε αλλού, η και εντός του Ηλιακού μας συστήματος ανακάλυψη-αποκάλυψη ζωής στους ωκεανούς στον δορυφόρο Ευρώπη του Δια, θα αποτελέσει μεγάλο αφυπνιστικό παράγοντα για την ζωη στο σύμπαν σε όλους τους ανώριμους και πολεμοχαρείς λαούς της Γης, που νομίζουν οτι αυτοί είναι μόνο και κανένας άλλος... Μόνο μιας τόσο μεγάλης εμβέλειας αφυπνιστικό σοκ-χαστούκι μπορεί να τους ξυπνήσει όλους τόσο ώστε να αλλάξουν νοοτροπία και να κάτσουν ολοι να σκεφτούν, απο που προέρχονται και που τους οδηγούν τα εγωιστικά καμώματα τους... Οταν αποκαλυφθεί η προέλευση όλων τότε μόνο θα ηρεμήσουν όλοι, όπως ηρεμεί κάποιος υιοθετημένος μόνο όταν ανακαλύψει τους πραγματικούς του γονείς. Η ανθρωπότητα πρέπει να μάθει απο που πραγματικά προέρχετε για να μπορέσει να κατανοήσει και να βρει τον σωστό τρόπο για να συνεχίσει...

Mickle

Το είχε προβλέψει ο Sir Arthour Clark....

Spy

Είναι νά μήν ακούσουν γιά.. "Ευρώπη" κάποιοι.. Παντού πάνε.

tex_09