Η Ελληνίδα animator της Disney

Η Ελληνίδα animator της Disney

Σκιτσάρει καρτούν με μαεστρία, τους δίνει animation πνοή, βάζοντας την ελληνική σφραγίδα σε διεθνείς παραγωγές της Walt Disney. H ελληνικής καταγωγής Αλίκη Θεοφιλοπούλου θεωρείται σήμερα κορυφαία στο είδος της. Μάλιστα ήταν ένα από τα πρόσωπα που έκλεψαν την παράσταση στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Animasyros

Γεννήθηκε στις 14 Ιουνίου του 1972 στο Λα Τζόλα της Καλιφόρνια από Ελληνες μετανάστες, οι οποίοι τηρούσαν με ευλάβεια τα ελληνικά ήθη και έθιμα. Το σπίτι τους τα Χριστούγεννα μοσχομύριζε κουραμπιέδες και μελομακάρονα, ενώ τις Κυριακές μοσχαράκι στην κατσαρόλα ή κατσικάκι στον φούρνο. Την εποχή που πήγαινε σχολείο, μικρό κοριτσάκι ακόμα, οι καθηγητές της διείδαν το ταλέντο της στη ζωγραφική. Ετσι, προέτρεψαν τους γονείς της να τη βοηθήσουν να αξιοποιήσει το χάρισμά της. Γράφτηκε, λοιπόν, στο Southern California University με σκοπό να σπουδάσει Καλές Τέχνες.



Μια καριέρα συνεχώς ανοδική
Η καριέρα της ξεκινά το 1994, οπότε παίρνει τη θέση της παραγωγού στη Hanna Barbera Productions. Τα καρτούν, όμως, τη συναρπάζουν και ένας μαγικός κόσμος είναι έτοιμος να της προσφερθεί απλόχερα. «Από μικρή αγαπούσα τα κινούμενα σχέδια, κυριολεκτικά τα λάτρευα. Ξετρελαινόμουν με την ιδέα των σκίτσων που αποκτούσαν ζωή και γίνονταν ιστορίες. Κάθε φορά που έβλεπα κινούμενα σχέδια ήθελα να τα μιμηθώ», παραδέχεται η ίδια σήμερα και συμπληρώνει: «Είναι ένας παραμυθένιος κόσμος ισάξιος με αυτόν του κλασικού σινεμά, για να μην πω πολύ πιο ενδιαφέρων. Βγαίνεις από την πραγματικότητα και τα προβλήματά της και απλά ονειρεύεσαι. Τα καρτούν είναι για μικρούς και μεγάλους». Το 1996 αρχίζει η ανοδική της πορεία. Αρχικά εργάζεται ως animation trainee στη Walt Disney Feature Animation, ενώ λίγους μήνες μετά κατακτά τη θέση της animation assistant δίπλα σε μεγάλους σχεδιαστές κινουμένων σχεδίων (Γκλεν Κιν, Ερικ Γκόλν­μπεργκ, Τζον Ρίπα, Ντέιβιντ Προύικσμα), δημιουργούς που υπογράφουν σχέδια ταινιών όπως οι «Ηρακλής», «Μουλάν», «Ταρζάν», «Ατλαντίς», «Treasure Planet» κ.λπ.

Το 2002 της προσφέρεται ένα χρυσό συμβόλαιο από τη Nickelodeon Animation, όπου σχεδιάζει τους χαρακτήρες για τη σειρά «Stripperella» και αργότερα της ανοίγεται μία ακόμη μεγαλύτερη πόρτα. Αυτή της παντοδύναμης Warner Brothers TV animation, όπου σχεδιάζει και σκηνοθετεί. «Δεν ήξερα ότι μου άρεσε η σκηνοθεσία μέχρι που ασχολήθηκα με το σενάριο», παραδέχεται η Ελληνίδα δημιουργός. «Ηθελα να φτιάξω δικές μου ιστορίες και να έχω τον έλεγχό τους. Είχα τη δική μου φωνή και ήθελα να την εκφράσω και να τη μοιραστώ. Ευτυχώς για μένα βρήκα γρήγορα ανταπόκριση, καθώς άρεσε πολύ στα παιδιά». Οταν η Αλίκη επέστρεψε στη Walt Disney, ήταν ήδη από τους κορυφαίους του είδους. Η σειρά της «Phineas and Ferb», την οποία δημιούργησε, σκηνοθετεί και έχει τη συμπαραγωγή, καθηλώνει εκατομμύρια παιδιά μπροστά από τους δέκτες. «Οι πρώτοι και πιο δύσκολοι κριτές είναι τα ίδια μου τα παιδιά», λέει μεταξύ αστείου και σοβαρού. Και με το δίκιο της, αφού από τις εκφράσεις του προσώπου τους και την ησυχία που θα επικρατήσει μέσα στο σπίτι αντιλαμβάνεται αν υπάρχει ενδιαφέρον ή όχι. «Οταν μια ταινία ή ένα επεισόδιο κινούμενων σχεδίων μπορεί και ταξιδεύει εσένα, σίγουρα ταξιδεύει και τα παιδιά», διαπιστώνει. 



Εμπειρη animator πλέον, μέσα από τις νέες τεχνολογίες διεκδικεί περίοπτη θέση στο team της Disney  

Ο ρόλος των γυναικών και ο διαχρονικός Μίκυ 
Η Αλίκη Θεοφιλοπούλου κρατά χαμηλό προφίλ ζώντας την καθημερινότητά της στο Λος Αντζελες. Μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ των δύο παιδιών της και της δουλειάς της, βάζοντας στις καρτούν δημιουργίες της πολλούς γυναικείους χαρακτήρες. «Είναι σημαντικό ότι γράφονται ολοένα περισσότερες ιστορίες που ενδυναμώνουν τον ρόλο των γυναικών», υποστηρίζει με τη μαχητικότητα που τη διακρίνει. «Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι ηρωίδες πρέπει να κρατούν σπαθιά, να παίζουν καράτε ή να είναι υπεράνθρωποι. Η γυναικεία ματιά προσφέρει μια διαφορετική οπτική γωνία, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά λουλούδια και ρομαντικό έρωτα», καταλήγει. Η Αλίκη επισκέπτεται την Ελλάδα όποτε οι υποχρεώσεις τής το επιτρέπουν. Πρόσφατα μάλιστα ήταν μία από τους κριτές στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ και Αγορά Κινουμένων Σχεδίων AnimaSyros 8.0, που πραγματοποιήθηκε στις 24-27 Σεπτεμβρίου στην Ερμούπολη της Σύρου, με την ίδια να δίνει μια ενδιαφέρουσα διάλεξη πρωταγωνιστώντας συγχρόνως σε ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το έργο της. Αν τη ρωτήσεις, πάντως, για τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές της, θα δυσκολευτεί να ξεχωρίσει κάποια για τον απλούστατο λόγο ότι σε καθεμία βρίσκει πτυχές του χαρακτήρα, αλλά και της φαντασίας της. Πάντως η σειρά «Μickey Mouse shorts» έχει μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη της, «αφού με τον Μίκυ μεγαλώσαμε, μεγαλώνουν τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας. Κάποιες μορφές καρτούν όσα χρόνια κι αν περάσουν παραμένουν αξεπέραστες», παραδέχεται χαμογελώντας.













ΣΧΟΛΙΑ (1)

Κώστας

Μήπως μπορεί κάποιος παρακαλώ να με βοηθήσει να βρώ τα στοιχεία επικοινωνίας της κας Θεοφιλοπούλου ? Αν ναι , ας επικοινωνήσει μαζί μου στο kkotron@otenet.gr ....και εγώ τον ευχαριστώ θερμά a priori

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

lyberis0

Η γνωριμία και ο γάμος του με τη Βασιλική Μάρκου - Τα προβλήματα, ο χωρισμός και η απόφαση του Λυμπέρη να κάψει το σπίτι του - Οι τρεις συνεργοί του - Πώς έγινε το φρικιαστικό έγκλημα - Το σκηνικό της τραγωδίας, η σύλληψη του Λυμπέρη και των συνεργών του - Το δικαστήριο, η απόφαση και η εκτέλεση του Λυμπέρη

21
ermou_arthro

Ανέκαθεν ο λαός μας φημιζόταν για το εμπορικό του δαιμόνιο. Και φυσικά οι έμποροι πρόγονοί μας της Παλιάς Αθήνας το επιβεβαίωναν καθημερινά, στην Ερμού και την Σταδίου, την Αιόλου και την Αθηνάς. Πόσο μάλλον την περίοδο των Χριστουγέννων...

1
gotti_arthro

Η συναρπαστική ζωή του διαβόητου «Σακαφλιά» που διοικούσε την ελληνική μαφία στη Νέα Υόρκη και ήταν στενός φίλος με τον αρχηγό των αρχηγών. Σήμερα, στα 83 του, εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης για έναν φόνο που αρνείται ότι διέπραξε - Δεν δέχθηκε ποτέ να γίνει «καρφί» της Αστυνομίας και του FBI

32
battle-kosovo_1389

Γιατί το Κοσσυφοπέδιο θεωρείται ιερή περιοχή για τους Σέρβους- Οι μάχες του Κοσσυφοπεδίου- Το Κόσοβο στο πλαίσιο της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας- Πώς έφτασαν οι Αλβανοί να αποτελούν την πλειοψηφία του πληθυσμού του Κοσσυφοπεδίου;

33
sitaras_for_8_dec_2018_photo_3

¨Ένας από τους πρώτους Μεγαλοπαντοπώλες που χρησιμοποίησαν γυναίκες σαν ταμίες ήταν και ο Παντελής Θανόπουλος, της γνωστής και σήμερα μεγάλης αλυσίδας της περιοχής της Κηφισιάς, στις αρχές του 20ου αιώνα. Και επειδή βέβαια εθεωρείτο πρότυπο επιτυχημένου επιχειρηματία δεν άργησαν σταδιακά και άλλοι συνάδελφοί του να τον ακολουθήσουν.

1