Η Ελληνίδα animator της Disney

Η Ελληνίδα animator της Disney

Σκιτσάρει καρτούν με μαεστρία, τους δίνει animation πνοή, βάζοντας την ελληνική σφραγίδα σε διεθνείς παραγωγές της Walt Disney. H ελληνικής καταγωγής Αλίκη Θεοφιλοπούλου θεωρείται σήμερα κορυφαία στο είδος της. Μάλιστα ήταν ένα από τα πρόσωπα που έκλεψαν την παράσταση στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Animasyros

Η Ελληνίδα animator της Disney
Γεννήθηκε στις 14 Ιουνίου του 1972 στο Λα Τζόλα της Καλιφόρνια από Ελληνες μετανάστες, οι οποίοι τηρούσαν με ευλάβεια τα ελληνικά ήθη και έθιμα. Το σπίτι τους τα Χριστούγεννα μοσχομύριζε κουραμπιέδες και μελομακάρονα, ενώ τις Κυριακές μοσχαράκι στην κατσαρόλα ή κατσικάκι στον φούρνο. Την εποχή που πήγαινε σχολείο, μικρό κοριτσάκι ακόμα, οι καθηγητές της διείδαν το ταλέντο της στη ζωγραφική. Ετσι, προέτρεψαν τους γονείς της να τη βοηθήσουν να αξιοποιήσει το χάρισμά της. Γράφτηκε, λοιπόν, στο Southern California University με σκοπό να σπουδάσει Καλές Τέχνες.



Μια καριέρα συνεχώς ανοδική
Η καριέρα της ξεκινά το 1994, οπότε παίρνει τη θέση της παραγωγού στη Hanna Barbera Productions. Τα καρτούν, όμως, τη συναρπάζουν και ένας μαγικός κόσμος είναι έτοιμος να της προσφερθεί απλόχερα. «Από μικρή αγαπούσα τα κινούμενα σχέδια, κυριολεκτικά τα λάτρευα. Ξετρελαινόμουν με την ιδέα των σκίτσων που αποκτούσαν ζωή και γίνονταν ιστορίες. Κάθε φορά που έβλεπα κινούμενα σχέδια ήθελα να τα μιμηθώ», παραδέχεται η ίδια σήμερα και συμπληρώνει: «Είναι ένας παραμυθένιος κόσμος ισάξιος με αυτόν του κλασικού σινεμά, για να μην πω πολύ πιο ενδιαφέρων. Βγαίνεις από την πραγματικότητα και τα προβλήματά της και απλά ονειρεύεσαι. Τα καρτούν είναι για μικρούς και μεγάλους». Το 1996 αρχίζει η ανοδική της πορεία. Αρχικά εργάζεται ως animation trainee στη Walt Disney Feature Animation, ενώ λίγους μήνες μετά κατακτά τη θέση της animation assistant δίπλα σε μεγάλους σχεδιαστές κινουμένων σχεδίων (Γκλεν Κιν, Ερικ Γκόλν­μπεργκ, Τζον Ρίπα, Ντέιβιντ Προύικσμα), δημιουργούς που υπογράφουν σχέδια ταινιών όπως οι «Ηρακλής», «Μουλάν», «Ταρζάν», «Ατλαντίς», «Treasure Planet» κ.λπ.
Κλείσιμο

Το 2002 της προσφέρεται ένα χρυσό συμβόλαιο από τη Nickelodeon Animation, όπου σχεδιάζει τους χαρακτήρες για τη σειρά «Stripperella» και αργότερα της ανοίγεται μία ακόμη μεγαλύτερη πόρτα. Αυτή της παντοδύναμης Warner Brothers TV animation, όπου σχεδιάζει και σκηνοθετεί. «Δεν ήξερα ότι μου άρεσε η σκηνοθεσία μέχρι που ασχολήθηκα με το σενάριο», παραδέχεται η Ελληνίδα δημιουργός. «Ηθελα να φτιάξω δικές μου ιστορίες και να έχω τον έλεγχό τους. Είχα τη δική μου φωνή και ήθελα να την εκφράσω και να τη μοιραστώ. Ευτυχώς για μένα βρήκα γρήγορα ανταπόκριση, καθώς άρεσε πολύ στα παιδιά». Οταν η Αλίκη επέστρεψε στη Walt Disney, ήταν ήδη από τους κορυφαίους του είδους. Η σειρά της «Phineas and Ferb», την οποία δημιούργησε, σκηνοθετεί και έχει τη συμπαραγωγή, καθηλώνει εκατομμύρια παιδιά μπροστά από τους δέκτες. «Οι πρώτοι και πιο δύσκολοι κριτές είναι τα ίδια μου τα παιδιά», λέει μεταξύ αστείου και σοβαρού. Και με το δίκιο της, αφού από τις εκφράσεις του προσώπου τους και την ησυχία που θα επικρατήσει μέσα στο σπίτι αντιλαμβάνεται αν υπάρχει ενδιαφέρον ή όχι. «Οταν μια ταινία ή ένα επεισόδιο κινούμενων σχεδίων μπορεί και ταξιδεύει εσένα, σίγουρα ταξιδεύει και τα παιδιά», διαπιστώνει. 



Εμπειρη animator πλέον, μέσα από τις νέες τεχνολογίες διεκδικεί περίοπτη θέση στο team της Disney  

Ο ρόλος των γυναικών και ο διαχρονικός Μίκυ 
Η Αλίκη Θεοφιλοπούλου κρατά χαμηλό προφίλ ζώντας την καθημερινότητά της στο Λος Αντζελες. Μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ των δύο παιδιών της και της δουλειάς της, βάζοντας στις καρτούν δημιουργίες της πολλούς γυναικείους χαρακτήρες. «Είναι σημαντικό ότι γράφονται ολοένα περισσότερες ιστορίες που ενδυναμώνουν τον ρόλο των γυναικών», υποστηρίζει με τη μαχητικότητα που τη διακρίνει. «Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι ηρωίδες πρέπει να κρατούν σπαθιά, να παίζουν καράτε ή να είναι υπεράνθρωποι. Η γυναικεία ματιά προσφέρει μια διαφορετική οπτική γωνία, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά λουλούδια και ρομαντικό έρωτα», καταλήγει. Η Αλίκη επισκέπτεται την Ελλάδα όποτε οι υποχρεώσεις τής το επιτρέπουν. Πρόσφατα μάλιστα ήταν μία από τους κριτές στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ και Αγορά Κινουμένων Σχεδίων AnimaSyros 8.0, που πραγματοποιήθηκε στις 24-27 Σεπτεμβρίου στην Ερμούπολη της Σύρου, με την ίδια να δίνει μια ενδιαφέρουσα διάλεξη πρωταγωνιστώντας συγχρόνως σε ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το έργο της. Αν τη ρωτήσεις, πάντως, για τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές της, θα δυσκολευτεί να ξεχωρίσει κάποια για τον απλούστατο λόγο ότι σε καθεμία βρίσκει πτυχές του χαρακτήρα, αλλά και της φαντασίας της. Πάντως η σειρά «Μickey Mouse shorts» έχει μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη της, «αφού με τον Μίκυ μεγαλώσαμε, μεγαλώνουν τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας. Κάποιες μορφές καρτούν όσα χρόνια κι αν περάσουν παραμένουν αξεπέραστες», παραδέχεται χαμογελώντας.













Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης