Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Ζήνα Κουτσελίνη: Το νέο πρόσωπο της μεσημεριανής ζώνης
Ζήνα Κουτσελίνη: Το νέο πρόσωπο της μεσημεριανής ζώνης
Εχει περάσει απ’ όλα τα πόστα της ελληνικής τηλεόρασης, κυρίως πίσω από τις κάμερες, τόσο ως υπεύθυνη προγράμματος όσο και ως αρχισυντάκτρια εκπομπών της Ελένης Μενεγάκη, της Φαίης Σκορδά, της Σταματίνας Τσιμτσιλή, της Κατερίνας Καραβάτου, του Νίκου Μουτσινά κ.ά. Από αυτή τη σεζόν, όμως, η Ζήνα παίρνει τη δική της κοινωνική εκπομπή στο STAR, με τίτλο «Αλήθειες με τη Ζήνα»
Εύλογα κάποιος που παρακολουθεί την πορεία της στην TV θα σκεφτόταν ότι μετά από τόσες τηλεοπτικές εκπομπές ψυχαγωγίας που έχει φτιάξει για άλλους παρουσιαστές θα κάνει κάτι ανάλογο και για τον εαυτό της. Η ίδια, όμως, έχει άλλη άποψη. «Δεν θα έκανα ποτέ lifestyle εκπομπή. Το τι είμαι εγώ με αυτό που παράγω είναι διαφορετικό. Για παράδειγμα, στο σπίτι μου ακούω κλασική μουσική. Αν έβαζα όμως τέτοια μουσική επένδυση στις εκπομπές όπου έχω δουλέψει, θα με έδιωχναν. Τη δική μου εκπομπή την κάνω γιατί κάποια στιγμή κατάφερα να κάνω ένα restart στη ζωή μου. Επιασα πάτο και σιγά-σιγά ανέβηκα. Εγινα άλλος άνθρωπος μετά τα 30 μου. Κι αν μέσα από την εκπομπή μου καταφέρω να αλλάξουν οι άνθρωποι τις σκέψεις ή τις αποφάσεις τους, τότε η εκπομπή θα έχει πετύχει τον στόχο της», λέει αποφασιστικά.
Πώς αποφάσισε, όμως, να βγει μπροστά στις κάμερες;
«To μπροστά στις κάμερες με κυνηγούσε πάντα. Το 1995 μου πρότειναν να αναλάβω μια κοινωνική εκπομπή ως παρουσιάστρια και αρνήθηκα. Μου άρεσε το παρασκήνιο, το χτίσιμο και ήθελα τον ρόλο του δημιουργού. Φοβόμουν ακόμα μήπως δω τη ζωή μου πρωτοσέλιδο. Η ίδια πρόταση, λοιπόν, ήρθε 20 χρόνια μετά. Και αυτή τη φορά με ιντρίγκαρε, γιατί θέλω να δείξω αυτά που πιστεύω στη ζωή μου», απαντά. Μόνο που αυτή τη φορά δεν θα καθοδηγεί η Ζήνα τον παρουσιαστή, αλλά κάποιος άλλος από το κοντρόλ θα καθοδηγεί την ίδια: «Επέλεξα την επί χρόνια συνεργάτιδά μου, Ελισάβετ Νικολαΐδου, που μου την έχει πει πολλές φορές στο παρελθόν και δεν με φοβάται». Το άγχος της αποτυχίας την προβληματίζει καθόλου; «Δεν έχω να αποδείξω τίποτα σε κανέναν. Αυτό που θα κάνω θα το διασκεδάσω. Θα βγω ως Ζήνα, όχι ως παρουσιάστρια. Το κάνω γιατί θέλω να μοιραστώ κομμάτια της δικής μου ζωής, αλλά και των καλεσμένων μου με άλλους ανθρώπους. Ανθρωποι γνώριμοι και μη θα μοιράζονται τις προσωπικές τους εμπειρίες και τη δική τους αλήθεια. Δεν φοβάμαι να κριθώ», καταλήγει.
Μια ολόκληρη καριέρα πίσω από τις κάμερες
Η καριέρα της ακολούθησε τη φυσική εξέλιξη ενός εργατικού και ταλαντούχου επαγγελματία. Αφού τέλειωσε τις σπουδές της στο North College, στη Θεσσαλονίκη, έπιασε την πρώτη της δουλειά στο MEGA μέσω του οικογενειακού της φίλου και συγγραφέα Δημήτρη Νόλλα. Το 1991 ξεκίνησε να εργάζεται στο δελτίο ειδήσεων, σε διάφορα πόστα, και αμέσως κατάλαβε ότι έχει κλίση στο καλλιτεχνικό ρεπορτάζ. Τότε ήταν που κατάφερε να πάρει και την πρώτη της συνέντευξη για το MEGA από την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Στη συνέχεια ακολούθησαν διάφορες εκπομπές («Το πρωινό παράθυρο», «Αλλοι καιροί», «Κόκκινη Κάρτα» κ.ά.), μέχρι το 1996, οπότε γίνεται για πρώτη φορά αρχισυντάκτρια στον «Πρωινό καφέ» με παρουσιάστρια την Ελένη Μενεγάκη. Ηταν η δεύτερη χρονιά της Ελένης στο γυαλί που έκανε επιτυχία, και ήταν συνοδοιπόρος σε αυτή. Η Ζήνα θυμάται για τη συνεργασία τους: «Στην αρχή η Ελένη δέχτηκε μεγάλο πόλεμο. Θυμάμαι την τηλεκριτικό Μαρίνα Πετρούτσου από τη στήλη της να της ασκεί σκληρή κριτική. Εμπαινα στη θέση της Ελένης και τη λυπόμουν». Τότε δεν ήταν που της είχε βγει (της Ζήνας) και το παρατσούκλι «φράου»; «Μου είχαν αναθέσει μια εκπομπή και έπρεπε να αποδείξω ότι μπορώ να τα καταφέρω. Πήγαινα στην Ελένη και της έλεγα ότι πρέπει να κάνουμε αυτό το θέμα. Ακόμα κι αν ήταν αρνητική, της εξηγούσα ότι αν δεν δοκιμάσει, δεν μπορεί να λέει όχι. Εγώ είμαι της λογικής να δοκιμαζόμαστε σε όλα τα είδη.
Τότε, λοιπόν, μου έβγαλε το παρατσούκλι “φράου” χαριτολογώντας, γιατί έλεγε ότι τη μαστιγώνω. Η Ελένη δεν έφτασε τυχαία εδώ που είναι σήμερα. Δούλευε αμέτρητες ώρες, ήταν σφουγγάρι και δενόταν με την ομάδα της. Ηξερε να σε κερδίζει και να σε κάνει να δίνεις το 100% του εαυτού σου. Αυτό που κρατάω είναι ότι η Ελένη μού δείχνει έναν δρόμο με φως όταν το χρειάζομαι».
Μετά από έξι χρόνια κοντά στην Ελένη Μενεγάκη, ανέλαβε την αρχισυνταξία της εκπομπής «Μπορώ» με την Αννα Δρούζα στον ΣΚΑΪ. «Η Αννα είναι το πιο ευαίσθητο πλάσμα που υπάρχει στην τηλεόραση, αλλά δεν μπορεί να εκφράσει συναίσθημα. Συναντηθήκαμε δύο δυναμικές γυναίκες κάτω από την ίδια ομπρέλα, συγκρουστήκαμε πολλές φορές για θέματα, αλλά πάντα περνούσε το δικό μου», αναφέρει χαμογελώντας.
Πώς αποφάσισε, όμως, να βγει μπροστά στις κάμερες;
«To μπροστά στις κάμερες με κυνηγούσε πάντα. Το 1995 μου πρότειναν να αναλάβω μια κοινωνική εκπομπή ως παρουσιάστρια και αρνήθηκα. Μου άρεσε το παρασκήνιο, το χτίσιμο και ήθελα τον ρόλο του δημιουργού. Φοβόμουν ακόμα μήπως δω τη ζωή μου πρωτοσέλιδο. Η ίδια πρόταση, λοιπόν, ήρθε 20 χρόνια μετά. Και αυτή τη φορά με ιντρίγκαρε, γιατί θέλω να δείξω αυτά που πιστεύω στη ζωή μου», απαντά. Μόνο που αυτή τη φορά δεν θα καθοδηγεί η Ζήνα τον παρουσιαστή, αλλά κάποιος άλλος από το κοντρόλ θα καθοδηγεί την ίδια: «Επέλεξα την επί χρόνια συνεργάτιδά μου, Ελισάβετ Νικολαΐδου, που μου την έχει πει πολλές φορές στο παρελθόν και δεν με φοβάται». Το άγχος της αποτυχίας την προβληματίζει καθόλου; «Δεν έχω να αποδείξω τίποτα σε κανέναν. Αυτό που θα κάνω θα το διασκεδάσω. Θα βγω ως Ζήνα, όχι ως παρουσιάστρια. Το κάνω γιατί θέλω να μοιραστώ κομμάτια της δικής μου ζωής, αλλά και των καλεσμένων μου με άλλους ανθρώπους. Ανθρωποι γνώριμοι και μη θα μοιράζονται τις προσωπικές τους εμπειρίες και τη δική τους αλήθεια. Δεν φοβάμαι να κριθώ», καταλήγει.
Μια ολόκληρη καριέρα πίσω από τις κάμερες
Η καριέρα της ακολούθησε τη φυσική εξέλιξη ενός εργατικού και ταλαντούχου επαγγελματία. Αφού τέλειωσε τις σπουδές της στο North College, στη Θεσσαλονίκη, έπιασε την πρώτη της δουλειά στο MEGA μέσω του οικογενειακού της φίλου και συγγραφέα Δημήτρη Νόλλα. Το 1991 ξεκίνησε να εργάζεται στο δελτίο ειδήσεων, σε διάφορα πόστα, και αμέσως κατάλαβε ότι έχει κλίση στο καλλιτεχνικό ρεπορτάζ. Τότε ήταν που κατάφερε να πάρει και την πρώτη της συνέντευξη για το MEGA από την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Στη συνέχεια ακολούθησαν διάφορες εκπομπές («Το πρωινό παράθυρο», «Αλλοι καιροί», «Κόκκινη Κάρτα» κ.ά.), μέχρι το 1996, οπότε γίνεται για πρώτη φορά αρχισυντάκτρια στον «Πρωινό καφέ» με παρουσιάστρια την Ελένη Μενεγάκη. Ηταν η δεύτερη χρονιά της Ελένης στο γυαλί που έκανε επιτυχία, και ήταν συνοδοιπόρος σε αυτή. Η Ζήνα θυμάται για τη συνεργασία τους: «Στην αρχή η Ελένη δέχτηκε μεγάλο πόλεμο. Θυμάμαι την τηλεκριτικό Μαρίνα Πετρούτσου από τη στήλη της να της ασκεί σκληρή κριτική. Εμπαινα στη θέση της Ελένης και τη λυπόμουν». Τότε δεν ήταν που της είχε βγει (της Ζήνας) και το παρατσούκλι «φράου»; «Μου είχαν αναθέσει μια εκπομπή και έπρεπε να αποδείξω ότι μπορώ να τα καταφέρω. Πήγαινα στην Ελένη και της έλεγα ότι πρέπει να κάνουμε αυτό το θέμα. Ακόμα κι αν ήταν αρνητική, της εξηγούσα ότι αν δεν δοκιμάσει, δεν μπορεί να λέει όχι. Εγώ είμαι της λογικής να δοκιμαζόμαστε σε όλα τα είδη.
Τότε, λοιπόν, μου έβγαλε το παρατσούκλι “φράου” χαριτολογώντας, γιατί έλεγε ότι τη μαστιγώνω. Η Ελένη δεν έφτασε τυχαία εδώ που είναι σήμερα. Δούλευε αμέτρητες ώρες, ήταν σφουγγάρι και δενόταν με την ομάδα της. Ηξερε να σε κερδίζει και να σε κάνει να δίνεις το 100% του εαυτού σου. Αυτό που κρατάω είναι ότι η Ελένη μού δείχνει έναν δρόμο με φως όταν το χρειάζομαι».
Μετά από έξι χρόνια κοντά στην Ελένη Μενεγάκη, ανέλαβε την αρχισυνταξία της εκπομπής «Μπορώ» με την Αννα Δρούζα στον ΣΚΑΪ. «Η Αννα είναι το πιο ευαίσθητο πλάσμα που υπάρχει στην τηλεόραση, αλλά δεν μπορεί να εκφράσει συναίσθημα. Συναντηθήκαμε δύο δυναμικές γυναίκες κάτω από την ίδια ομπρέλα, συγκρουστήκαμε πολλές φορές για θέματα, αλλά πάντα περνούσε το δικό μου», αναφέρει χαμογελώντας.
«Η Ελένη δεν έφτασε τυχαία εδώ που είναι σήμερα. Δούλευε αμέτρητες ώρες, ήταν σφουγγάρι και δενόταν με την ομάδα της», λέει η Ζήνα για την Ελένη Μενεγάκη
Τη μεγάλη ευκαιρία στην καριέρα της, όμως, της την έδωσε ο Γιάννης Λάτσιος, ο οποίος το 2005 την έκανε υπεύθυνη Προγράμματος στον ALPHA. Η Ζήνα βρίσκεται πίσω από το «Πρωινό κους-κους» -και την ανακάλυψη της Κατερίνας Καραβάτου, του Νίκου Μουτσινά, της Μαρίας Ηλιάκη, του Δημήτρη Παπανώτα-, το πετυχημένο για χρόνια «Κους-κους το μεσημέρι», το «Πάμε πακέτο» με τη Βίκυ Χατζηβασιλείου, αλλά και τη Σοφία Αλιμπέρτη σε ρόλο παρουσιάστριας. Το 2006, όταν έγινε διευθύντρια Προγράμματος του ALTER, ήταν η χρονιά που ανακάλυψε τη Φαίη Σκορδά. «Με ιντρίγκαρε ότι θα έκανα δικά μου τηλεοπτικά προϊόντα. Ολοι μου είπαν ότι έκανα βλακεία. Είδα τη Φαίη Σκορδά στο MAKEΔONIA TV. Μου έκανε κλικ γιατί αλώνιζε σε ένα πλατό, μπουρδολογούσε και κάλυπτε χρόνο. Μου άρεσε άλλωστε και ως αντίποδας απέναντι στην Καραβάτου και τη Λαμπίρη.
Η Φαίη Σκορδά είναι μία από τις ανακαλύψεις της: «Μου έκανε κλικ γιατί αλώνιζε σε ένα πλατό, μπουρδολογούσε και κάλυπτε χρόνο. Με δικαίωσε η πορεία της»
Την πρώτη βδομάδα που ξεκίνησε το πρόγραμμα μου έλεγαν: “Ολα τα πρόσωπα που επέλεξες είναι ΟΚ, αλλά στη Φαίη Σκορδά αποτύχαμε”, εντός και εκτός καναλιού. Τους απαντούσα ότι αυτή θα ξεχωρίσει. Με δικαίωσε η πορεία της. Αν και την περίοδο της εγκυμοσύνης της, έκανε πολύ πίσω σε σχέση με τον Γιώργο Λιάγκα και τη Σάσα Σταμάτη και δεν είχε λόγο. Τους ανθρώπους που πιστεύω τους κρίνω. Το έχω κάνει και στην Ελένη Μενεγάκη μια χρονιά που δεν μου άρεσε. Και φέτος θα είμαι συναγωνίστρια και με τις δύο για λίγη ώρα, αφού θα είμαι 12 με 2 το μεσημέρι περίπου», λέει γελώντας. Στα τηλεοπτικά επιτεύγματά της ανήκει και η Μαριέττα Χρουσαλά, η οποία έκανε το πρωινό μαγκαζίνο με τη μητέρα της, αλλά και η Σταματίνα Τσιμτσιλή. Οταν, δε, επέστρεψε στον ALPHA ως υπεύθυνη Ψυχαγωγικού Προγράμματος το 2014, επέμενε για τη Σταματίνα και το «Happy Day», το οποίο γνωρίζει επιτυχία μέχρι σήμερα. Δική της ιδέα ήταν και το «Μες στην καλή χαρά» με την Κατερίνα Καραβάτου και την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου. Για την τελευταία, μάλιστα, αναφέρει ότι «η νέα χρονιά θα είναι καθοριστική για το μέλλον της στην τηλεόραση».
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια
Η Ζήνα πέρασε τα παιδικά της χρόνια στη Σκόπελο. Στην ηλικία των 14 ετών η μητέρα της αναγκάστηκε να τη «φυγαδεύσει» στον Βόλο. Ο λόγος; «Ο πατέρας μου ήταν αλκοολικός. Ολο αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μου δημιουργήσει ψυχολογικά προβλήματα και να μην έχω κανονική ανάπτυξη. Ετσι, η μητέρα μου με πήγε σε έναν ψυχίατρο σε ηλικία 13 ετών, ο οποίος μας αποκάλυψε ότι η ανάπτυξή μου ήταν παιδιού 7 ετών! Την ενημέρωσε μάλιστα ότι όχι μόνο μπορεί να μην αναπτυσσόμουν σωστά, αλλά και ότι μπορεί να κατέληγα σε τρελάδικο!
Αντιλαμβανόμενη τη σοβαρότητα της κατάστασής μου, η μητέρα μου με έστειλε στον Βόλο. Σε ηλικία 14 ετών έμενα μόνη μου σε ένα άδειο σχεδόν σπίτι και πήγαινα σχολείο. Εκεί πραγματικά “άδειασα”... Εκλαιγα στις 3 το πρωί, έμαθα να μαγειρεύω, γενικά δεν ήταν εύκολο. Στο σχολείο δεν γνώριζε κανείς την αλήθεια μου πέρα από δύο φίλες».
Η ίδια άργησε πολύ να επισκεφτεί πάλι ψυχολόγο. «Ξαναπήγα σε ψυχολόγο 25 ετών. Μέχρι τότε καταλάβαινα ότι δεν έπρεπε να πάω γιατί κάθε φορά που πήγαινα στη Σκόπελο αρρώσταινα. Τελικά έκανα δέκα χρόνια ουσιαστικής ψυχανάλυσης και αυτό είναι το μεγαλύτερο πτυχίο της ζωής μου. Με έμαθε να αντιμετωπίζω την οποιαδήποτε κατάσταση με όσο της αναλογεί. Στην αγάπη βέβαια ακόμα παραμυθιάζομαι, γιατί δεν την πήρα από μικρή. Εχω γνώση των κενών μου. Δεν έχω, όμως, πια πρόβλημα να αντιμετωπίσω ό,τι μου συμβαίνει. Και το είπα όταν έφυγα από το ΑLTER και αποφάσισα να γίνω μάνα, το 2010. Εφυγα στο κρεσέντο της καριέρας μου», αναφέρει κάνοντας τον απολογισμό της. Πώς όμως μια γυναίκα καριέρας αποφασίζει να αποτραβηχτεί από αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα; «Γενικότερα στην καριέρα μου ό,τι ήθελα το πέτυχα. Δεν μπορούσα να κάνω παιδί γιατί έδινα όλη την ενέργειά μου στη δουλειά. Είχα κάνει μέχρι και εξωσωματικές, αλλά όταν ηρέμησα και αποσυμπιέστηκα από τη δουλειά ήρθε το παιδί χωρίς εξωσωματική. Η κόρη μου Εμα είναι το φως μου και με έκανε να δω τη ζωή με την πραγματική αξία της κάθε κατάστασης», λέει και το πρόσωπό της φωτίζεται πραγματικά.
Οι στιγμές που την έκαναν πιο δυνατή
Στην καριέρα της υπήρχαν δύσκολες και απαιτητικές στιγμές. «Η στιγμή που με ωρίμασε περισσότερο ήταν ο περσινός Οκτώβριος και η αποχώρησή μου από τον ALPHA. Συνήλθα μετά από 15 μέρες. Το πρώτο διάστημα ήμουν μπροστά από έναν υπολογιστή και τον κοίταζα. Επιασα πάτο συναισθηματικά. Τα δέκα χρόνια ψυχανάλυσης όμως με βοήθησαν να το διαχειριστώ. Αν ήταν άλλος άνθρωπος, δεν θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα. Η απώλεια της δουλειάς μου συνέπεσε με την απώλεια του αδελφού μου, και γι’ αυτό ήταν ακόμα πιο δύσκολο. Μια επίσης δύσκολη επαγγελματική στιγμή ήταν όταν προδόθηκα από έναν άνθρωπο που βοήθησα πολύ επαγγελματικά και θεωρούσα φίλη μου. Δεν με κάλεσε σε ένα σημαντικό γεγονός της ζωής της πριν από έναν χρόνο. Και τέλος, όταν έφυγα από τον ‘‘Πρωινό καφέ’’ και δεν μιλούσα με την Ελένη Μενεγάκη. Μου έλειπε». Μιλώντας για την απώλεια και τον θάνατο, μένει στον αδελφό της Αλέκο: «Ο αδελφός μου ήταν αλκοολικός. Δυστυχώς, δεν είχε επιστροφή. Ακόμα και μετά από τέσσερις φορές νοσηλείας, έβγαινε και έπινε. Τον είχε κυριεύσει το πάθος του αλκοόλ. Δεν το εύχομαι σε κανέναν άνθρωπο. Ολα αυτά τα χρόνια ο Αλέκος ήταν το “αμάν” της ζωής μου. Δεν μπορείς να το διαχειριστείς, όταν προσπαθείς, αλλά ο άλλος δεν θέλει να βοηθηθεί. Οι αλκοολικοί έχουν φτιάξει ένα παραμύθι στο μυαλό τους και με αυτό πορεύονται. Νομίζω ότι λυτρώθηκε τελικά και είναι στον δρόμο του Θεού», λέει και τα μάτια της βουρκώνουν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα