Μυρτώ Αναστασοπούλου: Το κόσμημα, προσωπική της υπόθεση

Μυρτώ Αναστασοπούλου: Το κόσμημα, προσωπική της υπόθεση

Η νεαρή σχεδιάστρια κοσμημάτων μόλις επέστρεψε από την Εκθεση Κοσμήματος και Design στη Βασιλεία της Ελβετίας, όπου και συμμετείχε, και μιλάει για την εμπειρία τού να φτιάχνεις κοσμήματα στην Ελλάδα της κρίσης

Μυρτώ Αναστασοπούλου: Το κόσμημα, προσωπική της υπόθεση
Νευρώδης, χαμογελαστή και απόλυτα συγκεντρωμένη σε αυτό που κάνει. Ετσι θα χαρακτήριζε κανείς τη Μυρτώ Αναστασοπούλου, η οποία εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια δημιουργεί πρωτότυπα κοσμήματα από πολύτιμους λίθους, ασήμι και χρυσό. Ο ιδιαίτερα καλλιτεχνικός τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει το κόσμημα έχει κάνει τις δημιουργίες της ανάρπαστες όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Ολα ξεκίνησαν από ένα χρυσό βραχιόλι -το πρώτο της κομμάτι- το οποίο θυμίζει αυτά που βλέπουμε σε προθήκες αρχαιολογικού μουσείου. Ωστόσο, η ίδια δηλώνει: «Εκτιμώ πολύ την παράδοση του αρχαιοελληνικού κοσμήματος, αλλά δεν εμπνέομαι από αυτό. Αυτά που με κάνουν να δημιουργώ είναι περισσότερο συναισθήματα, ιδέες, σχήματα και πράγματα που βλέπω γύρω μου».

Κλείσιμο


- Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με το κόσμημα και γιατί; Ασχολούμαι με το κόσμημα σε επαγγελματικό επίπεδο τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αντιμετωπίζω τη δημιουργία κοσμήματος ως μια πολύ μοναδική τέχνη, η οποία συνδυάζει την αισθητική με μια πρακτική λειτουργία. Είναι, στην ουσία, μια μορφή τέχνης την οποία φοράς. Απαιτεί πολύ λεπτομερή και τεχνικά άρτια εκτέλεση και αυτό ακριβώς είναι που βρίσκω συναρπαστικό. Η δυναμική του κοσμήματος ως μια μορφή τέχνης με το σώμα ως καμβά και η πολυπλοκότητα της τεχνικής του είναι αυτά που με τράβηξαν εξαρχής στον σχεδιασμό.

- Κατά πόσον η κρίση επηρέασε τη δουλειά σου;  Η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησα την ενασχόλησή μου με το κόσμημα παράλληλα με την απαρχή της κρίσης, οπότε δεν γνωρίζω πώς θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί τα πράγματα στον τομέα μου σε μια περίοδο ευμάρειας. Η κρίση απαιτεί ευρηματικότητα, καθώς επίσης μετρημένες και μελετημένες κινήσεις. Το βασικότερο ωστόσο είναι ότι σε καιρό οικονομικής δυσπραγίας πρέπει το προϊόν που προσφέρεις να είναι αισθητικά ιδιαίτερο και άψογα κατασκευασμένο. Πρέπει να σέβεσαι τον πελάτη ο οποίος σε τιμά με την προτίμησή του.

- Πώς ήταν η εμπειρία της συμμετοχής σου στην Εκθεση Κοσμήματος και Design στη Βασιλεία; Υπέροχη. Αυτό που κρατώ πιο έντονα στη μνήμη μου είναι το ομαδικό πνεύμα του συναγωνισμού -και όχι ανταγωνισμού- το οποίο διακατείχε και τους εννέα καλλιτέχνες που βρεθήκαμε εκεί. Η δύναμη της ομάδας και της αλληλοϋποστήριξης σε μια Ελλάδα που δυσκολεύεται συχνά να δράσει αναλόγως σε συλλογικό επίπεδο μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους και να ωθήσει προς την επιτυχία.



- Πότε καταλαβαίνεις ότι μια δημιουργία σου έχει ολοκληρωθεί; Σχεδόν ποτέ δεν νιώθω ότι ένα σχέδιο έχει τελειώσει. Πάντα βλέπω πράγματα τα οποία θα μπορούσα να εξελίξω. Πολλές φορές, δουλεύοντας με αυτόν τον τρόπο πάνω σε παλαιότερα σχέδια, γεννιούνται καινούριες σειρές, νέες ιδέες. Ανήκουν όλα μέσα σε μια λογική συνέχεια μιας δημιουργικής διαδρομής. Ετσι νιώθω ότι κάθε σχέδιο έχει άπειρες δυνατότητες μέσα του.

- Οι σύγχρονοι Ελληνες σχεδιαστές κοσμημάτων είναι γνωστοί στο εξωτερικό; Θα έλεγα πολύ! Πρόσφατα, η βρετανική «Tele­graph» είχε ένα άρθρο στο οποίο εκθείαζε τους σύγχρονους Ελληνες σχεδιαστές κοσμημάτων και τον τρόπο με τον οποίο πρωτοπορούν και κυριαρχούν στο παγκόσμιο στερέωμα. Ενδεικτικά ανέφερε τον Νίκο Κούλη, τη Λητώ, τον Μιχάλη Πελαμίδη, την Ιλεάνα Μακρή.

- Τι θεωρείς καθοριστικό σε ένα κόσμημα για να είναι ολοκληρωμένο; Οταν είναι στη βάση του περίπλοκο αλλά άρτια κατασκευασμένο και βρίσκεται αισθητικά και μορφικά σε αρμονία ώστε να φαίνεται σχεδόν απλό. Τότε είναι ολοκληρωμένο. Είναι σημαντικό να δημιουργεί αίσθημα άμεσης ικανοποίησης σε αυτόν που το κοιτά, χωρίς να μπορεί αναγκαστικά να εξηγήσει ή να καταλάβει γιατί.



- Ποια είναι τα σχέδιά σου για την επόμενη συλλογή; Δουλεύω συνέχεια καινούρια σχέδια. Τον τελευταίο καιρό με έχει τραβήξει η γεωμετρία και έχω αρχίσει να υιοθετώ γεωμετρικές φόρμες στις συλλογές μου.

- Πόσες φορές καταστρέφεις καλούπια, πόσο εύκολη είναι η διαδικασία δη­­μιουργίας; Εχω ένα μεγάλο συρτάρι όπου τοποθετώ όλα τα κατεστραμμένα μου σχέδια/μοντέλα και είναι ασφυκτικά γεμάτο! Μάλλον θα χρειαστώ άλλο ένα. Η έννοια της δημιουργίας εμπεριέχει την καταστροφή ή αλλιώς τον πειραματισμό. Χωρίς αυτόν δεν θα μπορούσε να εξελιχθεί η δουλειά. Μέσα από τη διαδικασία του πειραματισμού και των κομματιών που τελικά απορρίπτονται βρίσκεται η αληθινή δημιουργία.

- Ποια είναι τα αγαπημένα σου υλικά; Με τραβάνε αισθητικά οι πολύτιμοι λίθοι και μου αρέσει που δουλεύω με ασήμι και χρυσό 18kt. Ολα εξαρτώνται από το τι με εμπνέει κάθε φορά και από την ταυτότητα που θέλω να δώσω στο τελικό μου σχέδιο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης