Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Πάνος Μουζουράκης: Ο περφόρμερ «Τερλέγκας» από την Τούμπα
Πάνος Μουζουράκης: Ο περφόρμερ «Τερλέγκας» από την Τούμπα
Υπερκινητικός, πλακατζής, με το χάρισμα της επικοινωνίας. Αγωνιστής από μικρός και ψαχτήρι. Μέχρι που έπεσε πάνω στον εμβληματικό Φρανσουά
Το μεσαίο παιδί μεταναστών. Μεγάλωσε στη Ζυρίχη. Ο μπαμπάς του ήταν ταξιτζής. Η μαμά έραβε. Ανδρώθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είχε ως ίνδαλμα έναν τύπο με δερμάτινα, κοκοράκι και Kawasaki ZX, χαρακτηριστική μορφή στη Ναυαρίνου.
Εκεί έμαθε να παίζει κιθάρα. Κατέβηκε στην Αθήνα με Datsun Sunny. Πήρε τηλέφωνο τον μαέστρο του «Σταυρού του Νότου» λέγοντας: «Είμαι ο φίλος του Τόλη, που ξέρει τη Λιάνα, την κόρη της Βέτας». Τα υπόλοιπα είναι ιστορία που διηγείται μοναδικά ο Πάνος Μουζουράκης.
«Σε παρακαλώ να με ακούσεις. Να μου πεις τουλάχιστον “κάνεις“ ή ”να τα μαζέψεις και να γυρίσεις πίσω”. Καταλαβαίνεις, τελείωναν τα λεφτά. Τον χτύπησα στο φιλότιμο. Μου έκλεισε ο Θοδωρής Γιαννακόπουλος, ο μαέστρος, στον ‘‘Σταυρό του Νότου’’. Πάω. Φυσικά με έχει στήσει. Εχω αγχωθεί. Πίνω μια μπίρα. Νηστικός. Τελείωναν και τα λεφτά. Με χτυπάει στο κεφάλι. Ερχεται και πάνω που πάω να τραγουδήσω, χτυπάει το κινητό του. Εξαφανίζεται.
Ξεκίνησε το stand up στις εμφανίσεις του οταν είδε τον Tζιμ Κάρεϊ στη «Μάσκα»
Εκεί έμαθε να παίζει κιθάρα. Κατέβηκε στην Αθήνα με Datsun Sunny. Πήρε τηλέφωνο τον μαέστρο του «Σταυρού του Νότου» λέγοντας: «Είμαι ο φίλος του Τόλη, που ξέρει τη Λιάνα, την κόρη της Βέτας». Τα υπόλοιπα είναι ιστορία που διηγείται μοναδικά ο Πάνος Μουζουράκης.
«Σε παρακαλώ να με ακούσεις. Να μου πεις τουλάχιστον “κάνεις“ ή ”να τα μαζέψεις και να γυρίσεις πίσω”. Καταλαβαίνεις, τελείωναν τα λεφτά. Τον χτύπησα στο φιλότιμο. Μου έκλεισε ο Θοδωρής Γιαννακόπουλος, ο μαέστρος, στον ‘‘Σταυρό του Νότου’’. Πάω. Φυσικά με έχει στήσει. Εχω αγχωθεί. Πίνω μια μπίρα. Νηστικός. Τελείωναν και τα λεφτά. Με χτυπάει στο κεφάλι. Ερχεται και πάνω που πάω να τραγουδήσω, χτυπάει το κινητό του. Εξαφανίζεται.
Ξεκίνησε το stand up στις εμφανίσεις του οταν είδε τον Tζιμ Κάρεϊ στη «Μάσκα»
Πίνω άλλη μια μπίρα. Ζαλίζομαι. Ερχεται ξανά. Τραγουδάω. Μόλις τελειώνω, βγάζει το κινητό και μιλάει με το αφεντικό, τον Νίκο Λαδά. “Μόλις κλείσαμε νέο τραγουδιστή”». Αυτή δεν είναι η αρχή της ιστορίας του Πάνου Μουζουράκη.
«Τι θέλεις να μάθεις για μένα, λοιπόν;». Είναι υπερκινητικός. Σίγουρα είχε διάσπαση προσοχής στο σχολείο. Του αρέσει η πλακίτσα. Είναι προικισμένος με το χάρισμα της επικοινωνίας. Γίνεται άμεσα συμπαθής, τον αισθάνεσαι οικείο. Σε ξαφνιάζει. Δεν λέει μια ιστορία με αρχή, μέση, τέλος. Η οικογένειά του είναι η μέση ελληνική οικογένεια ενός 35άρη.
«Μετανάστες. Παντρεμένοι με προξενιό. Ο μπαμπάς Κρητικός, η μαμά από το Κιλκίς. Ναι, Πόντια. Ταξιτζής εκείνος. Εκείνη έραβε. Τρία αγόρια. Μεγαλώσαμε λίγο έξω από τη Ζυρίχη. Ωραία ήταν. Γυρίσαμε και μείναμε στην Τούμπα. Αδιαφορώ για την μπάλα. Ο πρώτος αγώνας του ΠΑΟΚ όπου με πήγε ο πατέρας μου ήταν μια απογοήτευση. Εληξε 0-0. Καμία δράση».
Κιθάρα και αλητείες
Εκείνος ήταν διαφορετικός μέσα στην κανονικότητα του σπιτιού του. «Σύχναζα στη Ναυαρίνου. Ξέρεις, λίγο αλητεία. Υπήρχε μια μυθική μορφή στην πλατεία, ο Φρανσουά. Επαιζε σε μουσικές σκηνές. Με είδε με την κιθάρα, είπε να με δοκιμάσει. Μου είπε να τραγουδήσω το “Μη γυρίσεις”. Ξεκινώ να τραγουδώ και αντιλαμβάνομαι ότι λέω το “Ανόητες αγάπες”. Σε θέλω, μου λέει, για τραγουδιστή. Στις οκτώ, μου είπε, να είμαι σπίτι του για πρόβες. Φόβος εγώ να μη χαθώ και αργήσω. Από τις οκτώ παρά ήμουν εκεί με την κιθάρα στον ώμο. Με δούλευε η μπάντα μετά. “Πώς σου φαίνεται να βγάζεις 400 χιλιάρικα τον μήνα;” μου λέει. Μπούρδες. Μοιραζόμουν ένα πεντοχίλιαρο με μια άλλη τραγουδίστρια. Και άκουγα συνέχεια: “Παναγιωτάκη, πήγαινε πάρε ένα Camel σκληρό”.
Με την Αθηνά Οικονομάκου στην ταινία «Amore Mio»
Ημουν το παιδί για τα τσιγάρα. Το καλό το παρατσούκλι μου ήταν “Σιδηρόπουλος”, aλλά με φωνάζανε και “Τερλέγκα”. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί. Μια μέρα μού λέει: “Μου ’χουν βάλει χέρι τα παιδιά να σε διώξω”. Μεγάλη μου τιμή, απαντώ, που έπαιξα μαζί σου. Επί δύο εβδομάδες με έβλεπε να μαραζώνω με την κιθάρα στη Ναυαρίνου. Αισθανόμουν ότι τελείωσαν τα πάντα. Μια μέρα έρχεται και μου λέει: “Την Τετάρτη ξεκινάς”. Ε, έτσι έκανα ονοματάκι στη Θεσσαλονίκη. Εφτασε ένα σημείο που δεν προχωρούσε παραπέρα. Τέσσερα χρόνια. Πήγαινα και στον ‘‘Ευκλείδη’’ να γίνω ηλεκτρονικός μηχανικός. Τέσσερις τα ξημερώματα τελείωνα από το μαγαζί, επτά ξεκινούσε το μάθημα. Ε, κοιμόμουν. Πήγα και σε ένα ΙΕΚ, να καθυστερήσω κάπως το στρατιωτικό μου. Διαφήμιση διάλεξα. Τυπικούρες μαθαίναμε».
Δεν μπορεί να το πήρε απόφαση έτσι ξαφνικά να αφήσει το σπίτι και την πόλη του. Πρόταση για δουλειά δεν του είχε γίνει. Υπήρχε γυναίκα στη μέση;
«Η τότε κοπέλα μου είχε ήδη μετακομίσει στην Αθήνα. Ναι, μου αρέσουν οι σχέσεις. Ποτέ δεν ήμουν μόνος. Ημουν σε σταθερή σχέση από τα 20. Κατέβηκα που λες με ένα Datsun Sunny. 500 ευρώ το είχα πάρει. Είχα δεθεί συναισθηματικά με αυτό το αμάξι. Πώς βρήκα δουλειά στον ”Σταυρό του Νότου“; Ο τότε μπασίστας των Μπλε, ο Τόλης Δεληγιάννης, με έφερε σε επαφή με τη Λιάνα, την κόρη της Βέτας Μπετίνη. Η Λιάνα ήξερε τον Θοδωρή Γιαννακόπουλο, μαέστρο στον ‘‘Σταυρό του Νότου’’. Εκεί ξεκίνησα τον Αύγουστο του 2002 και έμεινα μέχρι το 2006. Πέντε μέρες την εβδομάδα δούλευα».
«Κουβαλώ μια ανασφάλεια ότι δεν είμαι ηθοποιός»
Από εκεί έγινε γνωστός; «Από τον ”Σταυρό του Νότου“ πέρασε όλη η Αθήνα. Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Πλιάτσικας, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης. Εκεί ξεκίνησα να κάνω και κάτι σαν stand up comedy. Τραγουδούσα αγγλικά και επειδή αισθανόμουν ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τι λέω ξεκίνησα να δείχνω με κινήσεις. Προσπαθούσα να εξηγήσω τους αγγλικούς στίχους. Πάνω στη σκηνή νιώθω δυνατός. Οτι όλα λειτουργούν υπέρ μου. Δεν έχω ανασφάλειες και φοβίες. Εκφράζομαι. Εκεί με ανακάλυψε η Ελένη Γκασούκα. Μου έδωσε την ευκαιρία να πάω παρακάτω με τους ‘‘Ηρωες’’.
Ενας ιπτάμενος Πάνος Μουζουράκης στο «The Burlesque Music Show»
Εκεί γνώρισα τον Θανάση Αλευρά. Ξέρεις με πόσα εισιτήρια ξεκινήσαμε; Δεκαεπτά, το πολύ τριάντα. Και σε μια συναυλία, στους Red Hot Chili Peppers, γνώρισα τον Γιώργο Φειδά και βρέθηκα στους ‘‘Singles’’. O Χρήστος Δήμας, ο σκηνοθέτης του ‘‘Amore Mio’’, της τελευταίας ταινίας που έκανα, με βοήθησε πολύ. Κουβαλώ μια ανασφάλεια ότι δεν είμαι ηθοποιός. Το είδε. Ηρθε και με έπιασε: “Τέρμα, Πάνο. Δεν δίνονται δεύτερες ευκαιρίες. Είσαι ηθοποιός. Μην πιστεύεις ότι σε πήραμε μόνο για το όνομα. Να είσαι άνετος με τον εαυτό σου. Βέβαια μετά τους ‘‘4’’ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με έπιασε άγχος ότι δεν θα μάθει κανείς ότι είμαι τραγουδιστής».
Ο Πάνος Μουζουράκης ντρέπεται όταν βλέπει τον εαυτό του στην τηλεόραση. Μόλις του έχουν φέρει (σπίτι του) βιντεοσκοπημένη την εμφάνισή του στο «12 παρά 12». Και δεν το έχει δει ακόμη. Το «Amore Mio» είναι μια σπονδυλωτή ρομαντική κομεντί.
Ο ρόλος του Πάνου Μουζουράκη «είναι ένας γκομενάκιας μετροσέξουαλ που έχει ως τρόπαια τα εσώρουχα των γυναικών με τις οποίες κοιμήθηκε κρεμασμένα σε παγκόσμιο χάρτη στον τοίχο του. Τρώει μια άγρια χυλόπιτα από την Αθηνά Οικονομάκου και αυτό του στοιχίζει περισσότερο απ’ ό,τι περίμενε. Παθαίνει στυτική δυσλειτουργία. Τα υπόλοιπα θα τα δείτε στο σινεμά».
Ο ίδιος επιμένει ότι ο πιο γρήγορος δρόμος για την επιτυχία είναι η ταπεινότητα και η εργατικότητα. Φέτος εμφανίζεται με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και τους Αγαμους Θύτες στο «Anodos Live Stage», συμμετέχει στον δίσκο του Λάκη Παπαδόπουλου «Παιχνίδια αγάπης» και σε αυτόν της Αρετής Κοσμίδου. «Είναι ένα κορίτσι φαινόμενο», λέει.
Τον ρωτάω αν αισθάνεται περίεργα όταν βλέπει τον εαυτό του σε περιοδικά με τη σύντροφό του Μαρία Σολωμού ή όταν ασχολούνται μαζί του εκπομπές και sites. Και με εκπλήσσει η απάντηση: «Μου αρέσει να ασχολούνται μαζί μου. Με την καλή έννοια.
«Τι θέλεις να μάθεις για μένα, λοιπόν;». Είναι υπερκινητικός. Σίγουρα είχε διάσπαση προσοχής στο σχολείο. Του αρέσει η πλακίτσα. Είναι προικισμένος με το χάρισμα της επικοινωνίας. Γίνεται άμεσα συμπαθής, τον αισθάνεσαι οικείο. Σε ξαφνιάζει. Δεν λέει μια ιστορία με αρχή, μέση, τέλος. Η οικογένειά του είναι η μέση ελληνική οικογένεια ενός 35άρη.
«Μοιραζόμουν ένα πεντοχίλιαρο με μια άλλη τραγουδίστρια. Και άκουγα συνέχεια: “Παναγιωτάκη, πήγαινε πάρε ένα Camel σκληρό”. Ημουν το παιδί για τα τσιγάρα.
Το καλό το παρατσούκλι μου ήταν “Σιδηρόπουλος”, αλλά με φωνάζανε και “Τερλέγκα”. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί»
«Μετανάστες. Παντρεμένοι με προξενιό. Ο μπαμπάς Κρητικός, η μαμά από το Κιλκίς. Ναι, Πόντια. Ταξιτζής εκείνος. Εκείνη έραβε. Τρία αγόρια. Μεγαλώσαμε λίγο έξω από τη Ζυρίχη. Ωραία ήταν. Γυρίσαμε και μείναμε στην Τούμπα. Αδιαφορώ για την μπάλα. Ο πρώτος αγώνας του ΠΑΟΚ όπου με πήγε ο πατέρας μου ήταν μια απογοήτευση. Εληξε 0-0. Καμία δράση».
Κιθάρα και αλητείες
Εκείνος ήταν διαφορετικός μέσα στην κανονικότητα του σπιτιού του. «Σύχναζα στη Ναυαρίνου. Ξέρεις, λίγο αλητεία. Υπήρχε μια μυθική μορφή στην πλατεία, ο Φρανσουά. Επαιζε σε μουσικές σκηνές. Με είδε με την κιθάρα, είπε να με δοκιμάσει. Μου είπε να τραγουδήσω το “Μη γυρίσεις”. Ξεκινώ να τραγουδώ και αντιλαμβάνομαι ότι λέω το “Ανόητες αγάπες”. Σε θέλω, μου λέει, για τραγουδιστή. Στις οκτώ, μου είπε, να είμαι σπίτι του για πρόβες. Φόβος εγώ να μη χαθώ και αργήσω. Από τις οκτώ παρά ήμουν εκεί με την κιθάρα στον ώμο. Με δούλευε η μπάντα μετά. “Πώς σου φαίνεται να βγάζεις 400 χιλιάρικα τον μήνα;” μου λέει. Μπούρδες. Μοιραζόμουν ένα πεντοχίλιαρο με μια άλλη τραγουδίστρια. Και άκουγα συνέχεια: “Παναγιωτάκη, πήγαινε πάρε ένα Camel σκληρό”.
Με την Αθηνά Οικονομάκου στην ταινία «Amore Mio»
Ημουν το παιδί για τα τσιγάρα. Το καλό το παρατσούκλι μου ήταν “Σιδηρόπουλος”, aλλά με φωνάζανε και “Τερλέγκα”. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί. Μια μέρα μού λέει: “Μου ’χουν βάλει χέρι τα παιδιά να σε διώξω”. Μεγάλη μου τιμή, απαντώ, που έπαιξα μαζί σου. Επί δύο εβδομάδες με έβλεπε να μαραζώνω με την κιθάρα στη Ναυαρίνου. Αισθανόμουν ότι τελείωσαν τα πάντα. Μια μέρα έρχεται και μου λέει: “Την Τετάρτη ξεκινάς”. Ε, έτσι έκανα ονοματάκι στη Θεσσαλονίκη. Εφτασε ένα σημείο που δεν προχωρούσε παραπέρα. Τέσσερα χρόνια. Πήγαινα και στον ‘‘Ευκλείδη’’ να γίνω ηλεκτρονικός μηχανικός. Τέσσερις τα ξημερώματα τελείωνα από το μαγαζί, επτά ξεκινούσε το μάθημα. Ε, κοιμόμουν. Πήγα και σε ένα ΙΕΚ, να καθυστερήσω κάπως το στρατιωτικό μου. Διαφήμιση διάλεξα. Τυπικούρες μαθαίναμε».
Δεν μπορεί να το πήρε απόφαση έτσι ξαφνικά να αφήσει το σπίτι και την πόλη του. Πρόταση για δουλειά δεν του είχε γίνει. Υπήρχε γυναίκα στη μέση;
«Η τότε κοπέλα μου είχε ήδη μετακομίσει στην Αθήνα. Ναι, μου αρέσουν οι σχέσεις. Ποτέ δεν ήμουν μόνος. Ημουν σε σταθερή σχέση από τα 20. Κατέβηκα που λες με ένα Datsun Sunny. 500 ευρώ το είχα πάρει. Είχα δεθεί συναισθηματικά με αυτό το αμάξι. Πώς βρήκα δουλειά στον ”Σταυρό του Νότου“; Ο τότε μπασίστας των Μπλε, ο Τόλης Δεληγιάννης, με έφερε σε επαφή με τη Λιάνα, την κόρη της Βέτας Μπετίνη. Η Λιάνα ήξερε τον Θοδωρή Γιαννακόπουλο, μαέστρο στον ‘‘Σταυρό του Νότου’’. Εκεί ξεκίνησα τον Αύγουστο του 2002 και έμεινα μέχρι το 2006. Πέντε μέρες την εβδομάδα δούλευα».
«Κουβαλώ μια ανασφάλεια ότι δεν είμαι ηθοποιός»
Από εκεί έγινε γνωστός; «Από τον ”Σταυρό του Νότου“ πέρασε όλη η Αθήνα. Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Πλιάτσικας, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης. Εκεί ξεκίνησα να κάνω και κάτι σαν stand up comedy. Τραγουδούσα αγγλικά και επειδή αισθανόμουν ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τι λέω ξεκίνησα να δείχνω με κινήσεις. Προσπαθούσα να εξηγήσω τους αγγλικούς στίχους. Πάνω στη σκηνή νιώθω δυνατός. Οτι όλα λειτουργούν υπέρ μου. Δεν έχω ανασφάλειες και φοβίες. Εκφράζομαι. Εκεί με ανακάλυψε η Ελένη Γκασούκα. Μου έδωσε την ευκαιρία να πάω παρακάτω με τους ‘‘Ηρωες’’.
Ενας ιπτάμενος Πάνος Μουζουράκης στο «The Burlesque Music Show»
Εκεί γνώρισα τον Θανάση Αλευρά. Ξέρεις με πόσα εισιτήρια ξεκινήσαμε; Δεκαεπτά, το πολύ τριάντα. Και σε μια συναυλία, στους Red Hot Chili Peppers, γνώρισα τον Γιώργο Φειδά και βρέθηκα στους ‘‘Singles’’. O Χρήστος Δήμας, ο σκηνοθέτης του ‘‘Amore Mio’’, της τελευταίας ταινίας που έκανα, με βοήθησε πολύ. Κουβαλώ μια ανασφάλεια ότι δεν είμαι ηθοποιός. Το είδε. Ηρθε και με έπιασε: “Τέρμα, Πάνο. Δεν δίνονται δεύτερες ευκαιρίες. Είσαι ηθοποιός. Μην πιστεύεις ότι σε πήραμε μόνο για το όνομα. Να είσαι άνετος με τον εαυτό σου. Βέβαια μετά τους ‘‘4’’ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με έπιασε άγχος ότι δεν θα μάθει κανείς ότι είμαι τραγουδιστής».
Ο Πάνος Μουζουράκης ντρέπεται όταν βλέπει τον εαυτό του στην τηλεόραση. Μόλις του έχουν φέρει (σπίτι του) βιντεοσκοπημένη την εμφάνισή του στο «12 παρά 12». Και δεν το έχει δει ακόμη. Το «Amore Mio» είναι μια σπονδυλωτή ρομαντική κομεντί.
«Πάνω στη σκηνή νιώθω δυνατός. Οτι όλα λειτουργούν υπέρ μου. Δεν έχω ανασφάλειες και φοβίες.Εκφράζομαι»
Ο ρόλος του Πάνου Μουζουράκη «είναι ένας γκομενάκιας μετροσέξουαλ που έχει ως τρόπαια τα εσώρουχα των γυναικών με τις οποίες κοιμήθηκε κρεμασμένα σε παγκόσμιο χάρτη στον τοίχο του. Τρώει μια άγρια χυλόπιτα από την Αθηνά Οικονομάκου και αυτό του στοιχίζει περισσότερο απ’ ό,τι περίμενε. Παθαίνει στυτική δυσλειτουργία. Τα υπόλοιπα θα τα δείτε στο σινεμά».
Ο ίδιος επιμένει ότι ο πιο γρήγορος δρόμος για την επιτυχία είναι η ταπεινότητα και η εργατικότητα. Φέτος εμφανίζεται με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και τους Αγαμους Θύτες στο «Anodos Live Stage», συμμετέχει στον δίσκο του Λάκη Παπαδόπουλου «Παιχνίδια αγάπης» και σε αυτόν της Αρετής Κοσμίδου. «Είναι ένα κορίτσι φαινόμενο», λέει.
Τον ρωτάω αν αισθάνεται περίεργα όταν βλέπει τον εαυτό του σε περιοδικά με τη σύντροφό του Μαρία Σολωμού ή όταν ασχολούνται μαζί του εκπομπές και sites. Και με εκπλήσσει η απάντηση: «Μου αρέσει να ασχολούνται μαζί μου. Με την καλή έννοια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα