LIVE

Κορωνοϊός

Ναταλί Βαγιωνή: Η Mrs Fresh Line κατακτά 3 ηπείρους και 17 χώρες

Ναταλί Βαγιωνή: Η Mrs Fresh Line κατακτά 3 ηπείρους και 17 χώρες

Μια διαφήμιση κινητής τηλεφωνίας που παιζόταν στην τηλεόραση για πολλούς μήνες αποκάλυψετο φωτογενές πρόσωπο πίσω από το επιχειρηματικό στόρι ενός ελληνικού brand που αλώνει τις διεθνείς αγορές. Κόρη παλιάς αθηναϊκής οικογένειας βιομηχάνων, η Ναταλί κατάφερε να διευρύνει το όραμα της μητέρας της κάνοντας τα φυτικά καλλυντικά Fresh Line ανάρπαστα σε 17 χώρες - και τους Ασιάτες να προφέρουν σωστά ονόματα Ελλήνων θεών, όπως ο Απόλλωνας και η Αρτεμις

«Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να βλέπεις κάποια ελληνικά προϊόντα, όπως αυτά της Fresh Line, να τοποθετούνται σε καταστήματα μεγάλων εμπορικών κέντρων στην άλλη άκρη του κόσμου, όπως συνέβη πρόσφατα με εμάς στην Ταϊβάν. Η συγκίνηση είναι μεγάλη - εκείνη τη στιγμή αισθάνεσαι σαν πρεσβευτής της χώρας σου. Τέτοιες ελπιδοφόρες επιχειρηματικές κινήσεις μάς κάνουν να ονειρευόμαστε ότι με επιμονή και σκληρή δουλειά μπορούμε να βάψουμε όλο τον κόσμο κίτρινο, δηλαδή με το χαρακτηριστικό χρώμα της εταιρείας μας», λέει χαμογελώντας η CEO της εταιρείας Fresh Line Nαταλί Βαγιωνή καθώς ξεκινάμε την κουβέντα μας.

Η ιστορία πάντως της 35χρονης επιχειρηματία είναι ασυνήθιστη. Κόρη της Μάυρας Στασινοπούλου και του Παύλου Βαγιωνή, από τα παλαιότερα επιχειρηματικά τζάκια της Αθήνας, το όνομα του οποίου είναι συνυφασμένο με τη βιομηχανία ηλεκτρικών συσκευών Elco Bαγιωνής, αποφασίζει να χαράξει διαφορετικό επιχειρηματικό δρόμο από εκείνον του πατέρα της. «Στον πατέρα μου δουλεύαμε μαζί με την αδελφή μου από παιδιά. Ηταν δεδομένο ότι με το που τελείωναν τα σχολεία θα βρισκόμασταν στο εργοστάσιο προκειμένου να κερδίσουμε και επομένως να εξασφαλίσουμε τα χρήματα των καλοκαιρινών μας διακοπών», θυμάται σήμερα. Στο Γυμνάσιο, παραβλέποντας το γεγονός ότι είναι η κόρη του ιδιοκτήτη, σήκωνε τα μανίκια και εργαζόταν στην παραγωγή. «Εκείνη την περίοδο δούλεψα στο τμήμα παραγωγής της Elco συναρμολογώντας κουζίνες. Το γεγονός ότι εκπαιδεύτηκα δίπλα στους ανθρώπους της παραγωγής ενώ στην πορεία έπρεπε να συναναστρέφομαι με επιχειρηματίες, κάτι που χωρίς αμφιβολία διεύρυνε τους ορίζοντές μου, μου έδωσε τη δυνατότητα να αντιλαμβάνομαι και τις δύο πλευρές του νομίσματος».



Τελειώνοντας το σχολείο, η Ναταλί Βαγιωνή μεταβαίνει στο Λονδίνο προκειμένου να σπουδάσει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Queen Mary της βρετανικής πρωτεύουσας. «Eίμαι δυσλεκτική και οτιδήποτε προϋποθέτει πολύ διάβασμα με δυσκολεύει ιδιαιτέρως, ακόμα και σήμερα», αποκαλύπτει. «Με τους αριθμούς είχα ιδιαίτερη σχέση από παιδί και κάπως έτσι προέκυψαν και οι σπουδές στα Μαθηματικά. Στην ουσία εκπαιδεύτηκα στο να λύνω προβλήματα, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο για κάποιον στη θέση μου. Οσο περνάει ο καιρός, αντιλαμβάνομαι ότι όλα στη ζωή είναι μια εξίσωση». Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εκπλήσσει τον κοινωνικό της κύκλο καθώς αποφασίζει να κόψει τον ομφάλιο λώρο με την Εlco Βαγιωνής και η ίδια να μην αποκαλείται «εκπρόσωπος της τέταρτης γενιάς». Αντ’ αυτού, προτιμά να ξεκινήσει δουλεύοντας ως υπάλληλος αποθήκης στην εταιρεία φυτικών καλλυντικών Fresh Line την οποία είχε ιδρύσει η μητέρα της.




Η Ναταλί Βαγιωνή λατρεύει τα extreme sports 

Το 1992, σε μια εποχή όπου τα καλλυντικά στην αγορά ακολουθούσαν στερεότυπες συνταγές (είτε χημικές είτε φυτικές), η μητέρα της, Μάυρα Στασινοπούλου-Βαγιωνή, ιδρύει τη Fresh Line και κάνει την επανάσταση. Πουλάει φρέσκα καλλυντικά με το ζύγι, τα οποία βασίζονται σε συνταγές της γιαγιάς της και άλλες από την Αρχαία Ελλάδα που έχει βρει να σώζονται σε κείμενα του Ομήρου, του Θεόφραστου, του Διοσκουρίδη κ.ά. Ολα τα προϊόντα έχουν αρχαία ελληνικά ονόματα που συνδέονται με τις ιδιότητες του προϊόντος. Το 2004, η εταιρεία κάνει το πρώτο τολμηρό βήμα εξωστρέφειας και ανοίγει τα πρώτα μαγαζιά στη Ρωσία και στο Λονδίνο.

Η πορεία της εταιρείας είναι ανοδική. Σε μια εποχή κρίσιμη για την Ελλάδα, το 2009, η Ναταλί παίρνει τη σκυτάλη της διεύθυνσης της εταιρείας και αποφασίζει να μπει στον χορό της διεθνούς ανταγωνιστικότητας κάνοντας ανοίγματα σε νέες αγορές. Στους γονείς της είχε πει: «Θέλω να ξεκινήσω στη Fresh Line γιατί στο μικρό καράβι θα γίνω γρήγορα καπετάνιος κι έτσι θα ταξιδέψω στα μέρη που εγώ ονειρεύομαι».

Τι εξομολογείται η ίδια για τη μητέρα της; «Είναι αστείο αν σκεφτεί κανείς ότι όλο αυτό ξεκίνησε από την κουζίνα ενός σπιτιού... Αυτές είναι και οι πιο αγαπημένες αναμνήσεις μου από εκείνη. Οταν δημιουργούσε! Ενιωθες εκείνη τη στιγμή τη μαγεία, ένιωθες την αγάπη που έβαζε σ’ αυτό που κάνει. Και αυτό πιστεύω ότι το αναγνώρισε ο κόσμος, το ένιωσε στα προϊόντα που έφτιαχνε. Εμαθα πολλά δουλεύοντας στο πλάι της. Είναι άνθρωπος που σου δείχνει πώς να δουλεύεις με ήθος, προσφέροντας με σεβασμό προς τους άλλους. Επέβαλε τα προϊόντα να έχουν υψηλής αξίας συστατικά για να δώσει το καλύτερο στους αγοραστές μας. Εμαθα να μη φοβάμαι, να αντεπεξέρχομαι σε όποια πρόκληση, όπως ακριβώς έκανε και εκείνη.

Είναι πράγματι συγκλονιστικό το πώς όλα αυτά ξεκίνησαν από ένα μικρό μαγαζί στο Χαλάνδρι που έγινε από τα ίδια της τα χέρια και πώς χωρίς εφόδια έκλεινε συμφωνίες εκατομμυρίων. Από την άλλη, είναι και λογικό. Για εκείνη η Fresh Line ήταν το παιδί της. Και μια μάνα μάχεται για το παιδί της! Θυμάμαι σε μια συγκέντρωση στην εταιρεία είχα παρομοιάσει την καρδιά της Fresh Line με τη μητέρα μου, και είναι αλήθεια. Η φιλοσοφία της είναι παντού και ό,τι κι αν δημιουργείται ακόμα και σήμερα είναι με γνώμονα τους κανόνες που εκείνη μας θέτει όλα αυτά τα χρόνια. Αν και είναι εξαιρετικά δύσκολο να δουλεύεις με τη μητέρα σου, θα πω ότι, παρ’ όλες τις δυσκολίες, έχω υπάρξει τυχερή. Γιατί αυτό που είμαι σήμερα το οφείλω και σε εκείνην, που μου έμαθε τα μυστικά της επιτυχίας».




Από την υπογραφή συμφωνίας στη μακρινή Ταϊβάν

Η Ναταλί Βαγιωνή θα εξακολουθήσει να ζει το όνειρό της. Σήμερα, όπως εξομολογείται στο «thema people», στοχεύει να γιορτάσει τα 40 χρόνια της ταξιδεύοντας το καράβι της Fresh Line με σταθερή πορεία, ώστε να μπορέσει να αφοσιωθεί στην οικογένεια που ευελπιστεί να δημιουργήσει.

Η επιλογή της θα αποδειχτεί σωστή καθώς, περνώντας απ’ όλα τα τμήματα της εταιρείας, θα βρεθεί γρήγορα, όπως ακριβώς ήθελε, στο τιμόνι της. «Ο κόσμος έχει χάσει την ταυτότητά του ξεχνώντας τι σημαίνει πραγματικά ποιότητα ζωής», τονίζει. «Ζούμε σε μια εποχή όπου ανησυχούμε πιο πολύ για τα δυσάρεστα που συμβαίνουν γύρω μας χωρίς να δίνουμε σημασία σε αυτά που εμείς οι ίδιοι προκαλούμε στον εαυτό μας. Ακόμα και η φύση υποφέρει από τον τρόπο που εμείς την επιβαρύνουμε. Ο κόσμος αρκείται πια στα γρήγορα και στα εύκολα πράγματα. Γρήγορο συναίσθημα, γρήγορες σκέψεις, γρήγορο φαγητό, έναν τρόπο ζωής που υποφέρει από έλλειψη σωστής φροντίδας. Εμείς εδώ στη Fresh Line δημιουργούμε θεραπείες ολιστικής προσέγγισης, προσφέροντας υψηλής ποιότητας καλλυντικά που αποτελούν καλό αγωγό ενέργειας για τη φροντίδα του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής. Γιατί όταν περιποιείσαι τον εαυτό σου με φυτικά καλλυντικά το δίχως άλλο του δείχνεις ότι τον αγαπάς».



Tα ελληνικά καλλυντικά που λατρεύουν 17 χώρες
Με τη Ναταλί Βαγιωνή στο τιμόνι και μια συλλογή προϊόντων που στηρίζονται σε αγωγές αρωματοθεραπείας και βοτανοθεραπείας (φρέσκες οργανικές μάσκες προσώπου που διατηρούνται στο ψυγείο και πωλούνται με το ζύγι, εξειδικευμένες αγωγές προσώπου με έως και 14 δραστικά συστατικά, χειροποίητα σαπούνια από οργανικά λάδια και βούτυρα, αφρόλουτρα με ιδιότητες θαλασσοθεραπείας, θεραπευτικές αλοιφές για δερματικές διαταραχές και εμποτισμένα έλαια για τροφή σε ταλαιπωρημένα μαλλιά), η Fresh Line κατακτά τις δύσκολες αγορές του εξωτερικού γράφοντας εδώ και χρόνια το δικό της success story. Μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, με τη δική της παραγωγική μονάδα στο Κορωπί Αττικής, καταφέρνει να σταθεί δίπλα στις μεγαλύτερες πολυεθνικές του κόσμου, τριπλασιάζοντας το δίκτυό της την τελευταία πενταετία και κατακτώντας 17 χώρες με 250 σημεία πώλησης. Η Fresh Line με την ένδειξη «from Greece» είναι παρούσα από το Λονδίνο και τη Μόσχα μέχρι την Ταϊβάν και το Χονγκ Κονγκ.

«Το ότι καταφέραμε να μπούμε στην Ταϊβάν θεωρείται σημαντική επίτευξη στόχου για εμάς καθώς μιλάμε για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά φυτικών καλλυντικών στην Ασία. Ανοίξαμε ταυτόχρονα επτά σημεία πώλησης, ένα εκ των οποίων στο θρυλικό Takashimaya,το σημαντικότερο στρατηγικά εμπορικό κέντρο της Ασίας. Είναι εκπληκτικό να βλέπεις στην άλλη άκρη του κόσμου προϊόντα σαν τα δικά μας με ονόματα όπως Αρτεμις, Διώνη, Ποσειδώνας, Απόλλωνας και Αθηνά να βρίσκονται στα ράφια ταξιδεύοντας την ελληνική μυθολογία και την Αρχαία Ελλάδα στα πέρατα της οικουμένης».

Σε μια δύσκολη εποχή για την Ελλάδα, η Ναταλί Βαγιωνή παραδέχεται ότι κουράστηκε από την ξενομανία, αποκαλύπτοντας ότι το μεγάλο της όνειρο είναι να χρωματίσει με το logo της Fresh Line όλο τον κόσμο κίτρινο. «H ελληνική γη μάς δίνει πολύτιμους και δυσεύρετους θησαυρούς», συμπληρώνει. «Ηρθε η ώρα, λοιπόν, να τη διαφημίσουμε παντού. Να προάγουμε με ήθος και υπερηφάνεια τον τόπο μας».



Time out από τους σκληρούς ρυθμούς της δουλειάς

Τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο της τον περνά κάνοντας γιόγκα και διαλογισμό, μαγειρεύοντας για εκείνη και τους φίλους της, μελετώντας τους Αρχαίους και απολαμβάνοντας δραστηριότητες στη φύση που τόσο αγαπά. Παραδέχεται ότι αν και επιχειρηματίας υψηλών στόχων, η δουλειά δεν είναι όλη της η ζωή. Και όταν τη ρωτάμε αν έχει τίμημα η επιτυχία, αναφέρει: «Κάποια στιγμή ο γιατρός μού συνέστησε να παραιτηθώ και να ακολουθήσω κάποιο επάγγελμα πιο χαλαρό λόγω μιας οργανικής δυσλειτουργίας που πάντα θα υπάρχει. Του ξεκαθάρισα ότι αυτό δεν είναι επιλογή και μπορεί να το ξεχάσει! Θα φτιάξουμε του είπα το σώμα μου και τον τρόπο ζωής μου έτσι ώστε να μπορώ να συνεχίσω να το κάνω. Και είμαι πολύ περήφανη γιατί μετά από 4 χρόνια θεραπείας κατάφερα να ανατρέψω όλα τα δεδομένα και η υγεία μου να είναι καλύτερα από ποτέ! Γιατί άλλωστε η γραμμή της ζωής είναι στο χέρι μας. Και στα καλά και στα κακά. Και όταν βλέπεις ότι έχεις τη δύναμη να αλλάζεις το ίδιο σου το DNA, συνειδητοποιείς ότι έχεις τη δύναμη να αλλάξεις τα πάντα!»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (14)

fotoula

Τα καλλυντικά της εταιριας είναι πολύ καλά και ποιοτικά.Επειδή είναι αρκετά ακριβά τα αγοράζω όταν έχουν προσφορές ή εκπτώσεις.

lilika

Εγώ έχω απογοητευθεί πάρα πολύ από την κατάντια της εταιρίας. Μακάρι να μην ξεπέσει περισσότερο.

Sureal

Επειδη τυχαινει και εγω να γνωριζω, η κοπελα ειναι αστερι. Απο τα λιγα μυαλα αυτης της χωρας που ξερουν τι θα πει ηθικο business, που πιστευει τοσο πολυ σε αυτο που τοσο καλα κανει και που αν καποιος (ειδικα πρωην υπαλληλος) την ξερει θα επρεπε να την θαυμαζει και μονο. Τελικα η ζηλια και η κακια ειναι πολυ συχνο φαινομενο. Προσωπικα ευχομαι να συνεχισει να μας κανει περηφανους. Go girl. Μαζι σου.

Muppet Show

Σώπα ρε φίλε που γνωρίζεις τα μυαλά της χώρας και μας προμοτάρεις τη στρουμπουλή μπουμπούκα. Μήπως ήθελες να πεις: Go Miss Piggy!

balander

Αλήθεια ποτε ακριβως δούλευε στην elco;

george

αν περιμένετε κάλο από ''επιχειρηματιες'' που αυτο-φωτογραφιζ0νται θα περιμένετε πολύ... με το να βάζετε εδώ όλα τα ψώνια δεν βγαίνει τίποτα , οι σοβαροί ασχολούνται με τη δουλειά τους και οχι με το πως δείχνουν κάνοντας τα πιθηκια ..

Χαχαχαχαχα!

+10000

jimmy

ακριβως οπως τα λες.

Ασγελάσως

Οικονομικά δεν ξέρω αν πηγαίνει καλά, αλλά ξέρω ότι άρχισε τις καθυστερήσεις (των χαμηλότερων νόμιμων μισθών που επιτρέπονται) πληρωμών. Δεν ξέρω αν όντως δούλεψε στην παραγωγή μικρή, αλλά σίγουρα δεν "αντιλαμβάνεται τις 2 πλευρές του νομίσματος". Αλλάζει στελέχη και προσωπικό συνεχώς και ΧΩΡΙΣ λογική. Δεν έχει ιδέα από διαχείριση επιχείρησης και απολύει όσους έχουν. Εάν δεν ήταν η μητέρα της, η εταιρεία θα είχε φουντάρει προ πολλού. Δυστυχώς είναι άλλο ένα παράδειγμα κανακευμένου πλουσιοκόριτσου που απλά κληρονόμησε την επιτυχία.

fatsa

Επειδη δουλευα εκει και ξερω, η κοπελα δεν δουλεψε ποτε σε καμια αποθηκη της fresh line, οι απολυσεις ειναι κατι το εξαιρετικα συνηθισμενο απο πολυ παλια και επισης ολο το κονσεπτ ειναι αντιγραφη απο μαγαζια του Λονδινου. Ακου συνταγες της γιαγιας....γελαω

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης