Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Σώστε τα παραδοσιακά σκάφη και καρνάγια
Σώστε τα παραδοσιακά σκάφη και καρνάγια
Ημερίδα από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών για την ναυτική κληρονομιά της χώρας μας
Η διάσωση των παραδοσιακών σκαφών και καρνάγιων αλλά και ο ρόλος τους στη ναυτική κληρονομιά της χώρας μας, ήταν το θέμα ημερίδας που διοργανώθηκε τη Δευτέρα το πρωί στο Ναυτικό όμιλο Ελλάδος από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών σκαφών. Στην αίθουσα του ομίλου συγκεντρώθηκαν άνθρωποι της θάλασσας που συζήτησαν για περισσότερο από 7 ώρες σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λάτρεις των παραδοσιακών σκαφών.
Το κυρίαρχο θέμα της ημερίδας ήταν «η διαμόρφωση προτάσεων για τη διάσωση των παραδοσιακών σκαφών και καρνάγιων» ενώ σε επιμέρους ενότητες συζητήθηκε η φορολόγηση ή μη, των παραδοσιακών ξύλινων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, η αναγκαιότητα έκδοσης διευκρινιστικής εγκυκλίου της ΚΥΑ περί καθορισμού σκάφους ως παραδοσιακού και οι αδειοδοτήσεις λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων.
Όλοι οι ομιλητές αλλά και οι προσκεκλημένοι της ημερίδας συμφώνησαν πως πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί αλλά και να επιβιώσει η ελληνική ναυτική παράδοση μέσω της ναυπηγικής τέχνης, όπως αυτή εκτελείται στα διάφορα παραδοσιακά καρνάγια της χώρας. Άλλωστε όπως επισήμανε και ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών σκαφών κ. Νίκος Καβαλιέρος στο protothema.gr : «Τα παραδοσιακά σκάφη δε ζουν στις καρτποστάλ ούτε στις πλατείες των Δήμων. Ζούν μονάχα στη θάλασσα ταξιδεύοντας».
Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Δημητρακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της PRAXIS YACHTS μιλώντας για τη μη φορολόγηση των παραδοσιακών ξύλινων ιδιωτικών σκαφών τόνισε πως: «Σε αντίθεση λοιπόν με την ευνοική φορολογική και νομοθετική πολιτική που ισχύει επί πολλά έτη στην Ευρώπη, στη χώρα μας σήμερα η νέα γενιά Ελλήνων πολιτικών και ειδικών νομοθετών έρχεται με ένα φορολογικό νομοθέτημα που προσπαθεί να εξαφανίσει ότι έμεινε από τα ιστορικά αυτά θαυμάσια παραδοσιακά πλοία μας». Στην εκδήλωση, θεσπίστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του Συνδέσμου το «βραβείο Θεμιστοκλής» το οποίο δόθηκε σε έξι σημαντικούς εργάτες της θάλασσας, καραβομαραγκούς, αρμαδώρους κ.α.
Το κυρίαρχο θέμα της ημερίδας ήταν «η διαμόρφωση προτάσεων για τη διάσωση των παραδοσιακών σκαφών και καρνάγιων» ενώ σε επιμέρους ενότητες συζητήθηκε η φορολόγηση ή μη, των παραδοσιακών ξύλινων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, η αναγκαιότητα έκδοσης διευκρινιστικής εγκυκλίου της ΚΥΑ περί καθορισμού σκάφους ως παραδοσιακού και οι αδειοδοτήσεις λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων.
Όλοι οι ομιλητές αλλά και οι προσκεκλημένοι της ημερίδας συμφώνησαν πως πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί αλλά και να επιβιώσει η ελληνική ναυτική παράδοση μέσω της ναυπηγικής τέχνης, όπως αυτή εκτελείται στα διάφορα παραδοσιακά καρνάγια της χώρας. Άλλωστε όπως επισήμανε και ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών σκαφών κ. Νίκος Καβαλιέρος στο protothema.gr : «Τα παραδοσιακά σκάφη δε ζουν στις καρτποστάλ ούτε στις πλατείες των Δήμων. Ζούν μονάχα στη θάλασσα ταξιδεύοντας».
Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Δημητρακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της PRAXIS YACHTS μιλώντας για τη μη φορολόγηση των παραδοσιακών ξύλινων ιδιωτικών σκαφών τόνισε πως: «Σε αντίθεση λοιπόν με την ευνοική φορολογική και νομοθετική πολιτική που ισχύει επί πολλά έτη στην Ευρώπη, στη χώρα μας σήμερα η νέα γενιά Ελλήνων πολιτικών και ειδικών νομοθετών έρχεται με ένα φορολογικό νομοθέτημα που προσπαθεί να εξαφανίσει ότι έμεινε από τα ιστορικά αυτά θαυμάσια παραδοσιακά πλοία μας». Στην εκδήλωση, θεσπίστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του Συνδέσμου το «βραβείο Θεμιστοκλής» το οποίο δόθηκε σε έξι σημαντικούς εργάτες της θάλασσας, καραβομαραγκούς, αρμαδώρους κ.α.
Τα συμπεράσματα και οι επιμέρους προτάσεις που κατατέθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας, θα καταγραφούν και θα αποσταλούν προς κάθε αρμόδιο, εντός και εκτός Ελλάδος, προς αξιολόγηση και λήψη αποφάσεων.
Ανακοινώθηκε επίσης η πρόθεση σύστασης «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραδοσιακών Σκαφών και Καρνάγιων» για τον καλύτερο συντονισμό των προσπαθειών διάσωσης και ανάδειξης της ναυτικής παράδοσης.
Κατά το κλείσιμο της ημερίδας το διοικητικό συμβούλιο έδωσε νέο ραντεβού στα Μέθανα, για το δεύτερο ναυτικό σαλόνι παραδοσιακών σκαφών, το τελευταίο τριήμερο του Μαΐου 2014.
Ανακοινώθηκε επίσης η πρόθεση σύστασης «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραδοσιακών Σκαφών και Καρνάγιων» για τον καλύτερο συντονισμό των προσπαθειών διάσωσης και ανάδειξης της ναυτικής παράδοσης.
Κατά το κλείσιμο της ημερίδας το διοικητικό συμβούλιο έδωσε νέο ραντεβού στα Μέθανα, για το δεύτερο ναυτικό σαλόνι παραδοσιακών σκαφών, το τελευταίο τριήμερο του Μαΐου 2014.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα