Καυτό pole dancing, sold out παράσταση

Καυτό pole dancing, sold out παράσταση

Η καινούρια παράσταση του Θοδωρή Αθερίδη «Πράματα και θάματα», που παίζεται στο ασφυκτικά γεμάτο «Μικρό Παλλάς», έχει πολλές ενδιαφέρουσες στιγμές - αλλά  και έναν δυναμίτη: το νούμερο της Ιωάννας Τριανταφυλλίδου ως αισθησιακής χορεύτριας

Καυτό pole dancing, sold out παράσταση
Κάθε άντρας θα ήθελε να βρίσκεται στη θέση του Λευτέρη Ελευθερίου ενώ παρκάρει τη μύτη του στο στήθος της Ιωάννας Τριανταφυλλίδου. Και, την ίδια στιγμή, κάθε άντρας θα έτρεμε μην του λάχει κάτι τέτοιο, διότι πολύ δύσκολα θα το ξεπερνούσε. Εμπειρίες σαν κι αυτή τραυματίζουν τον ψυχισμό, προξενούν ανισορροπίες, σεξουαλικές αναφυλαξίες, ο ασθενής μπορεί να παρουσιάσει ανησυχητικά συμπτώματα, νευρικό βήχα, ζάλη ή και προσωρινή απώλεια συνείδησης.

Στα «Πράματα και θάματα», μια παράσταση στην οποία αναμιγνύονται διάφορα είδη θεάτρου, το πραγματικό θαύμα λαμβάνει χώρα ενώπιον κοινού και ηθοποιών μόλις βγαίνει η δίμετρη Ιωάννα της «Μουρμούρας» - και, κυρίως, μόλις βγαίνει η στοιβάδα ρούχων που κρύβει τα κάλλη της. Ο Λευτέρης Ελευθερίου, με την ανημπόρια του να τα βάλει με το θηλυκό θεριό που ορθώνεται ημίγυμνο εμπρός του, ενσαρκώνει το δέος των θεατών στο «Μικρό Παλλάς», οι οποίοι μένουν εκστατικοί μπροστά στα εκτάρια της σφιχτής και σφριγηλής σάρκας που απλώνει στη σκηνή η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου. Ενόσω εκείνη ερωτοτροπεί με την μπάρα του στριπτίζ, όσοι βρίσκονται στα καθίσματα της αίθουσας είναι αναγκασμένοι να υπενθυμίζουν στον εαυτό τους ότι βρίσκονται εκεί για να παρακολουθήσουν τη νέα παράσταση του Θοδωρή Αθερίδη και όχι ένα διεγερτικό, ερεθιστικό, αισθησιακό σόλο μιας νέας Ντίτα φον Τιζ.



Η άποψη του «thema people» είναι ότι κανείς από τους θεατές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ένεκα του γήρατος έχουν πλέον αναιμικά σεξουαλικά σκιρτήματα, δεν προτιμά να ακούει τον μονόλογο του Αθερίδη παρά να χαζεύει την Ιωάννα που λυγιέται και κουλουριάζεται - ίσια και ανάποδα επί της μπάρας. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η γνωστή ελληνική θεατρική μυσταγωγία με τους ψιθύρους, τα κινητά τηλέφωνα που «εκπυρσοκροτούν» κατά βούληση, τα πατατάκια και τα λοιπά χρατς χρουτς διακόπτεται μονομιάς, καθώς όλοι απορροφώνται σαν υπνωτισμένοι από τις καμπύλες της Ιωάννας. Τουλάχιστον με τα ουρανομήκη μέλη της, η νεαρά ηθοποιός κατορθώνει να επιβάλει τη σιγή σε ένα εκ φύσεως άτακτο ακροατήριο. Και μόνο γι’ αυτό τής αξίζουν έπαινοι.
Κλείσιμο

Είχαμε μείνει όμως στη σκηνή όπου ο Λευτέρης Ελευθερίου βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από δύο εκ των αρίστων και πλέον καλοσχηματισμένων γαλακτοφόρων αδένων της ελληνικής σόουμπιζ. Αναμφίβολα ο επαγγελματισμός του δεν του επιτρέπει να παρεκτραπεί ή να παρασυρθεί, αφήνοντας το αρσενικό του ένστικτο ελεύθερο και χωρίς περιοριστικούς όρους. Η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου είναι που είναι δύο μέτρα κορμί, φορά και 12ποντες γόβες, οπότε ο δύσμοιρος Ελευθερίου μόλις και μετά βίας τη φτάνει ως το στέρνο. Για το κεφάλι θα πρέπει να ζητήσει τη βοήθεια του κοινού. Ομως ακριβώς λόγω αυτής της έντονης υψομετρικής διαφοράς, η συγκεκριμένη σκηνή ανάμεσα στη στρίπερ και τον αλλοδαπό μικρο-κακοποιό είναι μία από τις εμβληματικές και πιο απολαυστικές από όσες συνθέτουν το «Πράματα και θάματα». Η ερμηνεία του Ελευθερίου -και η αυτοσυγκράτησή του- συγκλονίζουν σχεδόν όσο και τα πόδια της ημίγυμνης παρτενέρ του. Αλλά, αν δεν κάνουμε λάθος, για τα πόδια της έχουμε ήδη μιλήσει - αν και όχι όσο τους αξίζει.



Στα «Πράματα και θάματα», μια παράσταση στην οποία αναμιγνύονται διάφορα είδη θεάτρου, όταν η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου ερωτοτροπεί με τον στύλο του στριπτίζ κατορθώνει να επιβάλει τη σιγή στο εκ φύσεως άτακτο ακροατήριο



Ευχάριστη σύγχυση
Ο Θοδωρής Αθερίδης έχει γράψει και σκηνοθετήσει το «Πράματα και θάματα», στο οποίο, εννοείται, πρωταγωνιστεί κιόλας. Με τη φούρια των επιμέρους σκηνών και τη χαλαρή λογική ακολουθία που έχει επιβάλει στην εξέλιξη της υπόθεσης προκαλεί ηθελημένα μια κάποια ευχάριστη σύγχυση στο κοινό - το οποίο όμως ξεκαρδίζεται συστηματικά ούτως ή άλλως. Στο «Πράματα και θάματα» μπλέκονται διάφορα ετερόκλητα -και πράματα, και θάματα- καθώς το ύφος ποικίλλει από την πρόζα έως την επιθεώρηση.

Η παράσταση θα μπορούσε να θεωρηθεί δείγμα μιας υβριδικής προσέγγισης στην τέχνη του θεάτρου, σαν ένα έργο που δεν μπήκε στον κόπο να αποφασίσει ακριβώς σε ποιο είδος θέλει να ανήκει. Αντ’ αυτού το «Πράματα και θάματα» παραμένει ανένταχτο ως προς τις γνωστές κατηγορίες. Ισως να είναι καλύτερα έτσι, εφόσον το πεδίο μένει ανοιχτό για τις πραγματικά μεγάλες ατραξιόν, όπως το pole dancing της Τριανταφυλλίδου. Και ενώ εκείνη επιδίδεται στις επί στύλου καθηλωτικές επιδείξεις ευλυγισίας, γύρω της εμφανίζονται διάφορες όψεις ή καρικατούρες της ελληνικής πραγματικότητας, από τους αετονύχηδες λαμογιο-παράγοντες και λαθρο-επιχειρηματίες έως τους τύπους που μοιάζουν να έχουν πέσει από κάποιον μακρινό πλανήτη και γι’ αυτό παραμένουν ανέπαφοι με οτιδήποτε συμβαίνει γύρω τους. Στη συνέντευξη Τύπου πριν από την έναρξη των παραστάσεων, η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, η οποία τυγχάνει και πτυχιούχος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου, είχε δηλώσει ότι «το έργο είναι βαθιά φιλοσοφικό». Θα πρέπει να το θυμάται κανείς αυτό καθώς θαυμάζει την ελαστικότητα των ποδιών της ή όταν αφαιρεί ένα-ένα τα τρία κιλοτάκια της - το καθένα διαφορετικού και συμβολικά βεβαρημένου χρώματος.



Ο Λευτέρης Ελευθερίου σε απόσταση αναπνοής από την Ιωάννα Τριανταφυλλίδου. Η συγκεκριμένη σκηνή ανάμεσα στη στρίπερ και τον αλλοδαπό μικρο-κακοποιό είναι μία από τις πιο απολαυστικές στο «Πράματα και θάματα»

Εν πάση περιπτώσει, όμως, καλό θα είναι να έχει ο θεατής κατά νου ότι η Ιωάννα δεν είναι μια απλή ηθοποιός που υποδύεται με πειστικότητα τη στρίπερ, όπως δεν είναι και μια «φρέσκια φατσούλα» που επελέγη λόγω του γκελ που κάνει το σίριαλ στο οποίο πρωταγωνιστεί, το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» του ΑLPHA. Οπότε, θα πρέπει να υποθέσουμε ότι κάτι περισσότερο θα πρέπει να ξέρει όταν χαρακτηρίζει την παράξενη κωμωδία του Θοδωρή Αθερίδη «φιλοσοφική». Εξάλλου ο συγγραφέας-σκηνοθέτης-πρωταγωνιστής με το «Πράματα και θάματα» επιχειρεί να θέσει, πάντα με τον ανάλαφρο και έμμεσο τρόπο της σάτιρας, κάποια φλέγοντα υπαρξιακά ερωτήματα - του τύπου «Τι είναι το σύστημα; Ποιος είναι το σύστημα; Εγώ είμαι στο σύστημα; Αυτός που πάει κόντρα στο σύστημα είναι αντισυστημικός ή το σύστημα μεγάλωσε και εμπεριέχει και τους αντισυστημικούς στις προδιαγραφές του; Αν οι κακοί είναι στις φυλακές, οι καλοί πού βρίσκονται;» κ.ο.κ. Το «Πράματα και θάματα» χαρακτηρίζεται «underground πολιτική σάτιρα, βασισμένη σε μια ιστορία πιο αληθινή από τις πραγματικές ιστορίες που μας παρουσιάζουν στις ειδήσεις». Και η αλήθεια είναι ότι τελευταία στα δελτία ειδήσεων υπάρχει μια ανησυχητική έλλειψη σκηνών, όπου μια πανύψηλη μελαχρινή μένει με τα εσώρουχα και χαριεντίζεται προκαλώντας αλυσιδωτές εκρήξεις τεστοστερόνης καθώς παίζει με τον εαυτό της και τον στύλο του pole dancing. Το πούρο του Αθερίδη μπορεί να είναι φαλλικό σύμβολο αρρενωπής επιβολής, το κορμί όμως της Ιωάννας Τριανταφυλλίδου είναι αυτό που πραγματικά καίει και καπνίζει.

Οπότε, εισέλθετε στο «Πράματα και θάματα» με δική σας ευθύνη - και αν βρείτε εισιτήριο, καθώς είναι μονίμως sold out. Φεύγοντας, πάντως, συνήθως υπάρχει ένα μικρό μπόνους - ή μια βίαιη καταστροφή των φαντασιώσεων: ύστερα από την παράσταση η Ιωάννα συνήθως κάθεται σε μια άκρη στη Στοά Σπυρομήλιου κοιτάζοντας το κινητό της και αγνοώντας τους διερχόμενους, καθώς αναμένει τον καλό της και συμπρωταγωνιστή της στο σίριαλ «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», Πάνο Βλάχο, να σχολάσει από το δικό του θέατρο. Με άλλα λόγια, αλλού τα όνειρα και αλλού τα «θάματα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης