Πώς να κλέψετε έναν Νταλί με στυλ

Πώς να κλέψετε έναν Νταλί με στυλ

Ποιος είναι ο «Mr Phivos», όπως συστηνόταν στα social media, που έκλεψε εν ψυχρώ ένα σχέδιο του Σαλβαδόρ Νταλί, το επέστρεψε ταχυδρομικώς, και συνελήφθη τελικά στο αεροδρόμιο «JFK» της Νέας Υόρκης από έναν αστυνομικό που είχε -καθώς φαίνεται- μελετήσει καλά το κορυφαίο έργο του Ισπανού σουρεαλιστή, την «Εμμονή της μνήμης» 

Πώς να κλέψετε έναν Νταλί με στυλ
Αρχές καλοκαιριού του 2012 στη Νέα Υόρκη. Η ζέστη είναι ακόμη υποφερτή. Eνας νεαρός με casual chic περιβολή -τζιν παντελόνι, ασπρόμαυρο καρό πουκάμισο-, ξανθά μαλλιά, έντονα γαλάζια μάτια και επιμελημένη γενειάδα επισκέπτεται το γαλλικό μπιστρό της γειτονιάς του. Παραγγέλνει ένα ελαφρύ γεύμα, ταιριαστό στην καθ’ όλα καλοβαλμένη, επιτηδευμένα γυμνασμένη κοψιά του. Μοιάζει τόσο ενθουσιώδης με τη γαστρονομική επιλογή του που αποφασίζει να απαθανατίσει το πιάτο του, να το «εξαγνίσει» μέσα από τα vintage φίλτρα του κινητού τηλεφώνου του και να το μοιραστεί με τους φίλους του στο Instagram. Ποιος θα φανταζόταν πως εκείνος ο άνθρωπος που γευμάτιζε με παροιμιώδη ηρεμία και εμφανή θετική διάθεση στο κλασικό «Capsouto Freres» της Tribeca Square μόλις λίγες ώρες νωρίτερα είχε ολοκληρώσει την επίσκεψή του σε μια γκαλερί της περιοχής, κλέβοντας με περίσσιο θράσος το -όχι σπουδαίο καλλιτεχνικά- σχέδιο του Σαλβαδόρ Νταλί «Cartel de Don Juan Tenorio». Ο Φοίβος Ισταυρίογλου, ο 29χρονος Eλληνας που συνελήφθη την προηγούμενη εβδομάδα στο αεροδρόμιο «JFK» της Νέας Υόρκης, φάνταζε πάντα ως γρίφος στα μάτια των στενών αλλά και των άσπονδων φίλων του. Λίγες ημέρες μετά την κλοπή, ο κοσμικός νεαρός που συνήθιζε να χρησιμοποιεί ακόμη και στις εξόδους του σε θερινά σινεμά την πατρογονική, όπως διατράνωνε, λιμουζίνα επιστρέφει στην Αθήνα. Η έρευνα που κάνει στο Διαδίκτυο για ειδήσεις αναφορικά με την κλοπή του Νταλί τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του.

Το NYPD έχει ήδη αναρτήσει καρέ από το βίντεο της κλοπής στο Internet. Σε προφανή πανικό, ο Ισταυρίογλου αποστέλλει τον κλεμμένο πίνακα με εξπρές courier πίσω στην γκαλερί «Venus over Manhattan». Το δέμα εντοπίζεται στο τελωνείο της Νέας Υόρκης και επιστρέφεται στην έκθεση. Οι αστυνομικοί ανακαλύπτουν στη συσκευασία ένα δακτυλικό αποτύπωμα ή, αλλιώς, το στοιχείο που τους οδηγεί στα ίχνη του κλέφτη. Ο Ισταυρίογλου ήταν σεσημασμένος από πρότερη μικροκλοπή που είχε διαπράξει τον Ιανουάριο του 2012 σε κατάστημα της αλυσίδας βιολογικών σούπερ μάρκετ «Whole Foods» στο Lower Manhattan. Ο επιθεωρητής που ερευνά την υπόθεση επικοινωνεί μαζί του υποδυόμενος τον ιδιοκτήτη γκαλερί που θέλει να συνεργαστεί μαζί του και τoν πείθει να τον συναντήσει στη Νέα Υόρκη, όπερ και εγένετο. Πριν από λίγες ημέρες, λοιπόν, ο Eλληνας κλέφτης του Νταλί συνελήφθη στο αεροδρόμιο «JFK» και οδηγήθηκε στο δικαστήριο, όπου του επιδικάστηκε πρόστιμο 9.100 ευρώ και διατάχθηκε η απέλασή του στην Ελλάδα. Το μόνο που πρόλαβε να ψελλίσει στη διάρκεια της σύλληψής του ήταν: «Πρόκειται για τον Νταλί;».

Εφευρίσκοντας τον Φοίβο

Η είδηση αναζωπύρωσε μια συζήτηση που τουλάχιστον παρασκηνιακά έδινε και έπαιρνε τα τελευταία χρόνια στον κοσμικό αθηναϊκό κύκλο. Είναι άραγε ο Φοίβος Ισταυρίογλου ο δικός μας Τόμας Ρίπλεϊ; Ακόμη και τα 100.000 δολάρια που ο υπόδικος κατέβαλε ως εγγύηση προκειμένου να αφεθεί ελεύθερος μέχρι τη δικάσιμο της 26ης Φεβρουαρίου διχάζουν γνωστούς και φίλους του. Μπορεί να ξέρουν καλά τον ρόλο που ο ίδιος επινόησε για τον εαυτό του, όμως αναρριγούν στην ιδέα πως γνωρίζουν ελάχιστα για τις καταβολές και το παρελθόν του. Οι περισσότερο υποψιασμένοι ανέτρεξαν κατευθείαν σε ένα περιστατικό που συνέβη το 2009 σε prive πάρτι γενεθλίων γνωστού Αθηναίου στο «Island». Τότε ο κατά τα άλλα εγκρατής και clean-cut Φοίβος, ο οποίος δεν διατηρούσε τις καλύτερες των σχέσεων με τον καπνό και το αλκοόλ, μέθυσε, παραπάτησε στην τουαλέτα, χτύπησε στο κεφάλι και χρειάστηκε ράμματα. Οι φίλοι του που είχαν απευθυνθεί στον σοφέρ της λιμουζίνας του για να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο πάγωσαν όταν τον άκουσαν να τους απαντά πως δεν μπορεί να ενημερώσει την οικογένεια Ισταυρίογλου για το συμβάν, αφού ο μόνος άνθρωπος που γνώριζε ήταν ο Φοίβος, ο οποίος τον νοίκιαζε ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του.

Κλείσιμο
Η πρώτη γνωριμία του ρόλου «Φοίβος» με την κοσμική και δημοσιογραφική ιντελιγκέντσια πραγματοποιήθηκε σε ένα ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη το 2005 - κάλεσμα της TUI και του «Ciragan Palace». Ανθρωποι που τότε συνάντησαν πρώτη φορά τον ευτραφή υπάλληλο της ταξιδιωτικής εταιρείας TUI μνημονεύουν ακόμη το δείπνο τους μαζί του στο περιώνυμο «Ulus 29». Οχι λόγω της σαγηνευτικής θέας του club-restaurant στον Βόσπορο, αλλά εξαιτίας της επιμονής του Ισταυρίογλου να πληρώσει ο ίδιος έναν λογαριασμό πολλών εκατοντάδων ευρώ με την πιστωτική κάρτα του ακόμη και αν αρχικά κόμπιασε στη θέα της σούμας. Εκτοτε ο άνθρωπος που θαρρείς πως πρότερα δεν υπήρχε επί Γης εμφανιζόταν όλο και πιο συχνά. Εννοείται πάντα στα κατάλληλα μέρη, όπως το «Holmes Place» του Συντάγματος, το οποίο ανέδειξε σε «γιάφκα» της επανεφεύρεσης του εαυτού του.

Αντιστρόφως ανάλογη πορεία του λίπους του, το οποίο καιγόταν με μόχθο -σύμφωνα με μαρτυρίες- στο ελλειπτικό μηχάνημα, είχαν οι εμφανίσεις του σε πάρτι, κοσμικά καλέσματα, πρεμιέρες και πάσης φύσεως φωτογενείς εκδηλώσεις που πύκνωναν. Πολλοί είναι εκείνοι που καταμαρτυρούν σήμερα πως ο Ισταυρίογλου πλήρωνε μεγάλο γραφείο δημοσίων σχέσεων προκειμένου να του εξασφαλίζει προσκλήσεις ακόμη και στα πλέον κλειστά events και βεβαίως να φροντίζει οι φωτογραφίες του να φιγουράρουν κατόπιν φαρδιές πλατιές στις κοσμικές στήλες. Μέρα με τη μέρα το ασχημόπαπο μετατρεπόταν μεθοδικά σε κύκνο. Παρότι πολλοί έβλεπαν πως η λιμουζίνα με την οποία κυκλοφορούσε δεν ήταν σχεδόν ποτέ η ίδια, πως τα ρούχα του ήταν φθηνότερα από το lifestyle του και ότι ο ίδιος δεν αναφερόταν ποτέ στο παρελθόν ή σε παιδικούς φίλους, ο «κουστουμάκιας», όπως κάποιοι τον χαρακτήριζαν εξαιτίας των μονότονων στυλιστικών επιλογών του, συνέχιζε την επέλασή του. Εν τω μεταξύ η εργασία του στην εταιρεία TUI είχε προ πολλού περάσει στην ιστορία. Φήμες θέλουν την απομάκρυνσή του να οφείλεται σε οικονομικές ατασθαλίες. Τι σημασία είχε;



Το βασίλειό του για ένα ζευγάρι Louis Vuitton

Στον στενό κύκλο του είχαν ήδη βρεθεί διάσημοι γόνοι όπως η Μάγια Ζούλοβιτς, φωτογενείς ηθοποιοί της εναλλακτικής όχθης όπως ο Θάνος Σαμαράς, αλλά και κραταιές φυσιογνωμίες των περιοδικών όπως η Εύη Καρατζά. Η τελευταία ήταν που του πρόσφερε μια μεγάλη ευκαιρία δίνοντάς του τον τίτλο του Editor at Large στο περιοδικό «Officiel Homme», το οποίο εκείνος φρόντισε να αξιοποιήσει ως ένα ακόμη μετερίζι διεθνούς lobbying. Κάπως έτσι βρέθηκε να ταξιδεύει έστω για μία ημέρα σε fashion event του οίκου Ferragamo στη Σανγκάη, προκαλώντας σχόλια του τύπου «πόσο διψασμένος είναι;», αλλά και να κορδώνεται στην πρώτη σειρά σε σόου του οίκου Gucci στο Μιλάνο, όπου και πάλι μονοπώλησε τα βλέμματα - για τους λάθος λόγους. Αυτόπτες μάρτυρες έχουν να θυμούνται πως μολονότι οι υπεύθυνοι ασφαλείας τού επισήμαναν με τον πιο επιτακτικό τρόπο πως η πρόσκλησή του δεν του εξασφάλιζε θέση στην πρώτη σειρά και τον κάλεσαν να απομακρυνθεί, εκείνος παρέμεινε ατάραχος, με την κλασική για τον ίδιο έκφραση στο πρόσωπο «σαν να έχει καταπιεί μπαστούνι», όπως ανάγλυφα περιγράφουν.

Η γυμνή φωτογράφησή του στην τελευταία σελίδα του free press «Lifo» σε δωμάτιο του ξενοδοχείου «Athens Hilton», αλλά και η φωτογραφία του που φιλοξενήθηκε στην online έκδοση της γαλλικής «Vogue» ως «fashion conscious» θαμώνα της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού πέρυσι τέτοια εποχή φιλοτέχνησαν τις τελευταίες πινελιές στο ιδανικό πορτρέτο της ματαιοδοξίας του. Φυσικά συνέβαλε τα μάλα και ο ίδιος, φλερτάροντας όποτε του δινόταν η ευκαιρία με την εξτραβαγκάνζα, έστω και κατ’ επίφαση. Οπως όταν, σύμφωνα με δική του αφήγηση, ταξίδεψε αυθημερόν στη Νότιο Αφρική προκειμένου να αποκτήσει ένα πολυπόθητο για εκείνον ζευγάρι παπούτσια Louis Vuitton με την υπογραφή του Kanye West. Ο εαυτός που είχε επινοήσει τα κατάφερνε ως τώρα περίφημα. Μάλιστα λίγες ημέρες μετά την κλοπή του πίνακα του Νταλί, στις αρχές Ιουλίου, ο Ισταυρίογλου ανέλαβε τη θέση του International PR Manager στον οίκο Moncler -απότοκο κι αυτό των δημοσίων σχέσεών του με τον σχεδιαστή Τζιαμπατίστα Βάλι-, εντυπωσιάζοντας και πάλι τον εν Αθήναις κύκλο του.

Τραγική ειρωνεία: τη μεγαλύτερη εντύπωση κατάφερε να προκαλέσει με την αψυχολόγητη, σχεδόν δυσνόητη κλοπή του έργου του Σαλβαδόρ Νταλί. «Είναι καλύτερο να κλέβεις παρά να αντιγράφεις», λένε. Στην περίπτωση του «κακομαθημένου», όπως αυτοπροσδιοριζόταν, Φοίβου κανείς δεν έχει ακόμη καταλάβει αν τελικά ήθελε να κλέψει ένα έργο τέχνης ή απλώς την τεχνογνωσία του Ισπανού σουρεαλιστή, του ανθρώπου που μέχρι το τέλος του βίου του επέμενε να χρησιμοποιεί τα media ως άλλα παιδικά παιχνίδια. Για την ιστορία, πάντως, αξίζει να αναφέρουμε πως ο Λάκης Γαβαλάς στα χρόνια της παντοκρατορίας του δεν είδε ποτέ με καλό μάτι το επίπλαστο «joie de vivre» που τάχα μου πουλούσε ο Ελληνας Ρίπλεϊ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης