Φάμελλος: Τα δημόσια αγαθά δημιουργούν εργασία, οικονομία, όραμα, κοινωνική συνοχή και πρόοδο
Φάμελλος: Τα δημόσια αγαθά δημιουργούν εργασία, οικονομία, όραμα, κοινωνική συνοχή και πρόοδο
Άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, τονίζοντας ότι δεν επένδυσαν στις δημόσιες υποδομές στην Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί στην περιοχή αναπτυξιακό έλλειμμα
Τα δημόσια αγαθά δημιουργούν εργασία, οικονομία, όραμα, κοινωνική συνοχή και πρόοδο, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, στην τοποθέτησή του στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Κ. Μακεδονίας, ενώ ανέπτυξε την πολιτική της κυβέρνησης για την αξιοποίηση τους.
Άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, τονίζοντας ότι δεν επένδυσαν στις δημόσιες υποδομές στην περιοχή με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία αναπτυξιακό έλλειμμα.
Εκτίμησε ότι δεν ευσταθεί το επιχείρημα της έλλειψης χρημάτων για δημόσιες επενδύσεις γιατί τα τελευταία δύο χρόνια και ενώ είναι σε εξέλιξη σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης έργα όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης, η ηλεκτροκίνηση του σιδηρόδρομου Αθήνα- Θεσσαλονίκη και μέχρι την Ειδομένη, οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, ενώ εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ο Κόμβος Λαγκαδά.
Ο κ. Φάμελλος τόνισε ότι εξοικονομήθηκαν 800 εκατομμύρια ευρώ από τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε ότι υπήρξε πρόσθετη επιβάρυνση 1,2 δισ. ευρώ για τους τρεις αυτοκινητοδρόμους, 744 χιλιομέτρων.
Για το φυσικό αέριο είπε ότι προωθείται σε Λαγκαδά, Χορτιάτη, Φίλυρο, Τρίλοφο, Πλαγιάρι, Επανομή, Μηχανιώνα, Ρύσιο, Βασιλικά, Μεσήμβρια, Κουφάλια, Χαλάστρα, με έργα κόστους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε ότι αφορά την ΕΥΑΘ επισήμανε ότι η κυβέρνηση δεν χαρίζει τη συμμετοχή της στο SOSTE το νερό καθώς και το συντριπτικό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος του Μαΐου 2014 κατά της ιδιωτικοποίησης. Σημείωσε ότι στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο της τρίτης αξιολόγησης το 51% της ΕΥΑΘ πέρασε στο Υπερταμείο και το ποσοστό αυτό δεν είναι πλέον προς πώληση μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Ακόμη, η απόφαση του ΣτΕ για την ΕΥΔΑΠ και η πρόταση της κυβέρνησης για τη συνταγματική αναθεώρηση, εξασφαλίζουν το γεγονός της παραμονής της πλειοψηφίας των μετοχών στο δημόσιο έλεγχο.
Επισήμανε ότι η συζήτηση για το πως θα διατεθεί το 23% των μετοχών της ΕΥΑΘ, είναι ανοιχτή και πρέπει να γίνει στην πόλη και κάλεσε και τους ΟΤΑ να πάρουν μέρος σε αυτή.
Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και ενέργειας τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ποιότητας και ασφάλειας στο νερό της Θεσσαλονίκης καθώς έχουν γίνει επαρκείς μετρήσεις.
Για τον ΟΑΣΘ , υπογράμμισε η κυβέρνηση επέλεξε την από-ιδιωτικοποίηση ενός ιδιωτικού μονοπωλίου με εξασφάλιση της εργασίας. Όπως είπε, στόχος δεν ήταν η μόνο μείωση του κόστους, αλλά κυρίως η προάσπιση του δημοσίου αγαθού της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.
Για το μετρό τόνισε ότι “το 2014 παραλάβαμε σταματημένα εργοτάξια και μια πόλη να κυριαρχείται από τείχη λαμαρίνων”, ενώ σήμερα το έργο προχωρά, με σεβασμό στην ιστορία της πόλης.
Σε ότι αφορά τους δημόσιους ελεύθερους χώρους, σημείωσε ότι δεν ακολουθείται το παράδειγμα, “μία πλατεία εδώ και άλλη μία εκεί”, αλλά υπάρχει συνολικό σχέδιο.
Ανέφερε παραδείγματα απόδοσης χώρων στην τοπική κοινωνία, όπως τα στρατόπεδα Παύλου Μελά και Κόδρα, το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο, το Μουσείο Ολοκαυτώματος και η ανάπλαση παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού και το ρέμα του Κυβερνείου.
Άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, τονίζοντας ότι δεν επένδυσαν στις δημόσιες υποδομές στην περιοχή με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία αναπτυξιακό έλλειμμα.
Εκτίμησε ότι δεν ευσταθεί το επιχείρημα της έλλειψης χρημάτων για δημόσιες επενδύσεις γιατί τα τελευταία δύο χρόνια και ενώ είναι σε εξέλιξη σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης έργα όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης, η ηλεκτροκίνηση του σιδηρόδρομου Αθήνα- Θεσσαλονίκη και μέχρι την Ειδομένη, οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, ενώ εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ο Κόμβος Λαγκαδά.
Ο κ. Φάμελλος τόνισε ότι εξοικονομήθηκαν 800 εκατομμύρια ευρώ από τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε ότι υπήρξε πρόσθετη επιβάρυνση 1,2 δισ. ευρώ για τους τρεις αυτοκινητοδρόμους, 744 χιλιομέτρων.
Για το φυσικό αέριο είπε ότι προωθείται σε Λαγκαδά, Χορτιάτη, Φίλυρο, Τρίλοφο, Πλαγιάρι, Επανομή, Μηχανιώνα, Ρύσιο, Βασιλικά, Μεσήμβρια, Κουφάλια, Χαλάστρα, με έργα κόστους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε ότι αφορά την ΕΥΑΘ επισήμανε ότι η κυβέρνηση δεν χαρίζει τη συμμετοχή της στο SOSTE το νερό καθώς και το συντριπτικό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος του Μαΐου 2014 κατά της ιδιωτικοποίησης. Σημείωσε ότι στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο της τρίτης αξιολόγησης το 51% της ΕΥΑΘ πέρασε στο Υπερταμείο και το ποσοστό αυτό δεν είναι πλέον προς πώληση μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Ακόμη, η απόφαση του ΣτΕ για την ΕΥΔΑΠ και η πρόταση της κυβέρνησης για τη συνταγματική αναθεώρηση, εξασφαλίζουν το γεγονός της παραμονής της πλειοψηφίας των μετοχών στο δημόσιο έλεγχο.
Επισήμανε ότι η συζήτηση για το πως θα διατεθεί το 23% των μετοχών της ΕΥΑΘ, είναι ανοιχτή και πρέπει να γίνει στην πόλη και κάλεσε και τους ΟΤΑ να πάρουν μέρος σε αυτή.
Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και ενέργειας τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ποιότητας και ασφάλειας στο νερό της Θεσσαλονίκης καθώς έχουν γίνει επαρκείς μετρήσεις.
Για τον ΟΑΣΘ , υπογράμμισε η κυβέρνηση επέλεξε την από-ιδιωτικοποίηση ενός ιδιωτικού μονοπωλίου με εξασφάλιση της εργασίας. Όπως είπε, στόχος δεν ήταν η μόνο μείωση του κόστους, αλλά κυρίως η προάσπιση του δημοσίου αγαθού της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.
Για το μετρό τόνισε ότι “το 2014 παραλάβαμε σταματημένα εργοτάξια και μια πόλη να κυριαρχείται από τείχη λαμαρίνων”, ενώ σήμερα το έργο προχωρά, με σεβασμό στην ιστορία της πόλης.
Σε ότι αφορά τους δημόσιους ελεύθερους χώρους, σημείωσε ότι δεν ακολουθείται το παράδειγμα, “μία πλατεία εδώ και άλλη μία εκεί”, αλλά υπάρχει συνολικό σχέδιο.
Ανέφερε παραδείγματα απόδοσης χώρων στην τοπική κοινωνία, όπως τα στρατόπεδα Παύλου Μελά και Κόδρα, το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο, το Μουσείο Ολοκαυτώματος και η ανάπλαση παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού και το ρέμα του Κυβερνείου.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος θα αναλάβει έργα απορρύπανσης της τάφρου βυρσοδεψείων και των εκβολών του Δενδροποτάμου , με στόχο την ανάπτυξη του δυτικού παράκτιου μετώπου.
Ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί το master plan και θα τοποθετηθεί διοίκηση στον Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού, που έχει νομοθετηθεί από τον Φεβρουάριο. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση επέλεξε τον δύσκολο δρόμο, δηλαδή, χωρίς να περιορίσει τις αρμοδιότητες των περιφερειακών, τοπικών και αυτοδιοικητικών φορέων για τον Θερμαϊκό Κόλπο, τους ενέταξε σε ένα κοινό πλαίσιο, σε μια συμφωνία κοινής ευθύνης για το περιβάλλον.
Ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί το master plan και θα τοποθετηθεί διοίκηση στον Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού, που έχει νομοθετηθεί από τον Φεβρουάριο. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση επέλεξε τον δύσκολο δρόμο, δηλαδή, χωρίς να περιορίσει τις αρμοδιότητες των περιφερειακών, τοπικών και αυτοδιοικητικών φορέων για τον Θερμαϊκό Κόλπο, τους ενέταξε σε ένα κοινό πλαίσιο, σε μια συμφωνία κοινής ευθύνης για το περιβάλλον.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα