ΔιαΝΕΟσις: Νέα έρευνα για το ίντερνετ στην Ελλάδα

Η ΔιαΝΕΟσις δημοσιεύει τα αποτελέσματα του World Internet Project που αφορούν στην Ελλάδα για το 2019 – Παράλληλα, οργανώνει διαδικτυακή συζήτηση με κεντρικό ομιλητή τον κ. Πιερρακάκη την Τετάρτη 3 Ιουνίου στις 7 το απόγευμα

DIAN
Οι Έλληνες βρίσκουν ειδήσεις κυρίως από μηχανές αναζήτησης, χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερωθούν αλλά λιγότερο από το 2018, είναι οι πρώτοι στη χρήση Facebook Messenger και Viber ενώ μόλις το 27% εξ αυτών εμπιστεύεται τις ειδήσεις. 

Τα παραπάνω είναι απαντήσεις που προκήπτουν από την έρευνα του World Internet Project. Η διαΝΕΟσις δημοσίευσε τα αποτελέσματα που αφορούν στην Ελλάδα για το 2019, ενώ διοργανώνει διαδικτυακή συνομιλία με τον που αφορούν στην Ελλάδα και σας καλούμε σε μια διαδικτυακή συζήτηση με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη την Τετάρτη στις 19:00 το απόγευμα.

Ο κ. Πιερρακάκης θα συζητήσει με τον Διευθυντή Περιεχομένου της διαΝΕΟσις Θοδωρή Γεωργακόπουλο για το πού βρισκόμαστε σήμερα και για τις μελλοντικές προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, ενώ θα απαντήσει και σε ερωτήματα των πολιτών.

Στόχος της διαδικτυακής αυτής συζήτησης είναι να δοθούν απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα. Γιατί είναι απαραίτητος ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους; Πώς διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και ποια είναι τα οφέλη για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων; Ποια βήματα έχουν γίνει μέχρι σήμερα και ποια πρέπει να γίνουν ακόμα;

Την ίδια ώρα, η έκθεση αποτυπώνει την εξέλιξη της χρήσης του ίντερνετ στη χώρα μας, μαζί με μια πλήρη δημογραφική ανάλυση των τάσεων που διαμορφώνονται. Το World Internet Project αποτελεί μια διεθνή ερευνητική σύμπραξη που από το 1999 μελετά τη χρήση του ίντερνετ σε πάνω από 30 χώρες του κόσμου. Η Ελλάδα συμμετέχει στη σύμπραξη αυτή από το 2015, με τον συντονισμό του ΕΘνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών - ΕΚΚΕ.


Με βάση την έρευνα, οι Έλληνες βρίσκουν ειδήσεις κυρίως από μηχανές αναζήτησης, χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερωθούν αλλά λιγότερο από το 2018, είναι οι πρώτοι στη χρήση Facebook Messenger και Viber ενώ μόλις το 27% εξ αυτών εμπιστεύεται τις ειδήσεις. 


Πώς βρίσκει το κοινό ειδήσεις στο διαδίκτυο

Ένα κομμάτι της έρευνας αφορά πώς το κοινό βρίσκει τις ειδήσεις στο διαδίκτυο, γεγονός με επιπτώσεις στα επιχειρηματικά μοντέλα των μέσων ενημέρωσης, αλλά και στην παραγωγή των ειδήσεων.

Στην Ελλάδα, μόνο το 28% του κοινού προτιμά να βρίσκει ειδήσεις πηγαίνοντας απευθείας στις σελίδες των μέσων ενημέρωσης, ποσοστό που είναι ακόμα μικρότερο για τους νέους 18-24 ετών (13%). Οι Έλληνες βρίσκουν ειδήσεις από μηχανές αναζήτησης (29%), από μέσα κοινωνικής δικτύωσης (25%), e-mail (7%), από ειδοποιήσεις στο κινητό (6%) και από σελίδες που συλλέγουν ειδήσεις από πολλά μέσα ενημέρωσης (όπως το google news ή το yahoo! news) (4%). Ενδεικτικά, στις Σκανδιναβικές χώρες που έχουν υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στα μέσα ενημέρωσης, περίπου ένας στους δυο βρίσκει ειδήσεις από τις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές των μέσων ενημέρωσης.

erevna_psifiakes_eidiseis
Κλείσιμο


Στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης διαπιστώνεται πτώση στη χρήση του Facebook για ενημέρωση, αν και η πλατφόρμα εξακολουθεί να έχει κεντρικό ρόλο. Το 58% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποίησε το Facebook για να ενημερωθεί το 2019, ποσοστό 10 μονάδες χαμηλότερο από το 2016.


Άνοδος παρατηρείται στη χρήση ιδιωτική δικτύων ανταλλαγής μηνυμάτων για ενημέρωση. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα ανάμεσα στις 38 του δείγματος στη χρήση Facebook Messenger και Viber, ενώ η χρήση της εφαρμογής WhatsΑpp που είναι πολύ υψηλή σε πολλές χώρες του δείγματος είναι μικρή στην Ελλάδα. Η χρήση του Twitter για ενημέρωση είναι περιορισμένη (12%) και σε ελαφρά πτωτική τάση, κάτι που έρχεται σε αντιδιαστολή με την εξαντλητική κάλυψη του πολιτικού κλίματος που επικρατεί στο Twitter από τα ΜΜΕ.


Περισσότερος χρόνος σε YouTube, Messenger και Instagram


Όσον αφορά στον χρόνο, περισσότεροι χρήστες του YouTube, του Facebook Messenger και του Instagram στην Ελλάδα πέρασαν πιο πολύ χρόνο σε αυτές τις εφαρμογές φέτος σε σχέση με την περσινή χρονιά. Αντίστοιχα οι περισσότεροι χρήστες του Snapchat και του Twitter πέρασαν λιγότερο χρόνο σε αυτά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Χαμηλή η αξιοπιστία των ειδήσεων

Πάντως, τα Μέσα ενημέρωσης φαίνεται ότι διατηρούν μειωμένη αξιοπιστία στο κοινό, καθώς μόλις το 27% των Ελλήνων εμπιστεύεται τις ειδήσεις. Τα επίπεδα εμπιστοσύνης στις ειδήσεις είναι τα χαμηλότερα στην έρευνα μετά από αυτά στη Νότια Κορέα (22%), και τη Γαλλία (24%) στην οποία παρατηρήσαμε φέτος μια δραματική πτώση εμπιστοσύνης. Στον αντίποδα, το 59% των Φινλανδών εμπιστεύεται τις ειδήσεις.

Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι το 54% των Ελλήνων στο δείγμα αποφεύγει συχνά ή κάποιες φορές φορές να ενημερώνεται, ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των 38 χωρών του δείγματος που κυμαίνεται στο 32%.

erevna_psifiakes_eidiseis1




Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση ΕΔΩ


Για να παρακολουθήσετε τη συζήτηση και να διατυπώσετε τις δικές σας ερωτήσεις, μπορείτε να γραφτείτε ΕΔΩ


Ειδήσεις σήμερα:

Πληρωτέες έως τις 10/6 οι εισφορές ΕΦΚΑ με έκπτωση 25%

ΑΑΔΕ: Mέσα Ιουνίου οι εκπτώσεις φόρου για εμπρόθεσμη πληρωμή


Μorgan Stanley: Διακρίνει ευκαιρίες στην Ελλάδα – «αναβάθμισε» διπλά τo Χρηματιστήριο Αθήνας

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης