Η κρίση αγγίζει την υψηλή ραπτική

Η κρίση αγγίζει την υψηλή ραπτική

Τα κοστούμια της εποχής του πολέμου του Γκοτιέ και τα μαύρα ντελικάτα φορέματα του Βαλεντίνο έκλεισαν τις επιδείξεις της υψηλής ραπτικής για εφέτος στο Παρίσι.

Πολλοί σχεδιαστές περιέκοψαν τις επιδείξεις στην πασαρέλα και ορισμένοι τις άφησαν τελείως, προτιμώντας τις απλές παρουσιάσεις καθώς ακόμη και το υψηλότερο επίπεδο της μόδας νοιώθει την παγκόσμια οικονομική ύφεση αν και ο Γκοτιέ έδειξε να αψηφά την γενική κατήφεια.

«Για 30-40 χρόνια κάποιοι μιλούν για την κηδεία της υψηλής

Η κρίση αγγίζει την υψηλή ραπτική

Τα κοστούμια της εποχής του πολέμου του Γκοτιέ και τα μαύρα ντελικάτα φορέματα του Βαλεντίνο έκλεισαν τις επιδείξεις της υψηλής ραπτικής για εφέτος στο Παρίσι.

Πολλοί σχεδιαστές περιέκοψαν τις επιδείξεις στην πασαρέλα και ορισμένοι τις άφησαν τελείως, προτιμώντας τις απλές παρουσιάσεις καθώς ακόμη και το υψηλότερο επίπεδο της μόδας νοιώθει την παγκόσμια οικονομική ύφεση αν και ο Γκοτιέ έδειξε να αψηφά την γενική κατήφεια.

«Για 30-40 χρόνια κάποιοι μιλούν για την κηδεία της υψηλής ραπτικής, βρίσκουν λύσεις και αμφισβητούν και τα πιο βασικά πράγματα», είπε, παρουσιάζοντας τη χειμερινή συλλογή του 2009-2010 η οποία είναι εμπνευσμένη από τις ηθοποιούς του 1930 και του 1940 για να προσθέσει ότι «η κρίση είναι η ώρα που κάποιος πρέπει να δημιουργήσει νέους τρόπους να κάνει πράγματα»,

Ανάμεσα στους θεατές της επίδειξης του Γκοτιέ, ο οποίος κυριαρχεί στη παρισινή μόδα τα τελευταία 20 χρόνια, ήταν η αυστραλή τραγουδίστρια Κάιλι Μινόνγκ, ο αμερικανός ηθοποιός, Μικι Ρουρκ και η γαλλίδα σχεδιάστρια Σόνια Ρίκιελ.

Στου Βαλεντίνο, οι σχεδιαστές Μαρία Γκράτσια Κιούρι και Πιέρ Πάολο Πιτσιόλι παρουσίασαν τη δεύτερη συλλογή τους για τον οίκο, ο οποίος θα είναι πάντοτε συνδεδεμένος με τα δραματικά κόκκινα φορέματα του προκατόχου τους, Βαλεντίνο Γκαραβάνι.

Προτίμησαν μαύρα φορέματα, στα οποία έδιναν φως, σούρες, δαντέλες και σειρές μουσελίνας σε μία συλλογή, έμπνευση της οποίας αποτέλεσε η «εύθραυστη και επικίνδυνη θηλυκότητα».

Ο Γάλλος σχεδιαστής Φρανκ Σορμπιέ έκανε μία πολύ πιο περιορισμένη επίδειξη χρησιμοποιώντας μόνο δέκα μοντέλα τα οποία πόζαραν ως ζωντανός πίνακας.

Πάντως η τύχη του Κριστιάν Λακρουά, το εμπορικό σήμα του οποίου τέθηκε υπό προστασία χάρη των πιστωτών του, πριν από ένα μήνα και απλώς κατάφερε να οργανώσει μία μικρή επίδειξη με τη βοήθεια φίλων χωρίς αμοιβή, ήταν στο μυαλό όλων.

«Η υψηλή ραπτική είναι το ταχύπλοο που σέρνει όλο τον κόσμο της μόδας», σχολίασε η γαλλίδα ηθοποιός Ζοσιάν Μπαλάσκο, ενώ, η Σουζάν Σάπερτσιν, από το Λος Αντζελες, μία από τις πιο σημαντικές αγοράστριες γαλλικής ραπτικής, είπε ότι «πάντοτε θα υπάρχει πελατεία που θα ψάχνει για το ένα και μοναδικό κομμάτι».

Ο Γκοτιέ, ο οποίος σχεδιάζει γυναικεία ρούχα για τον όμιλο πολυτελείας Hermes, χρησιμοποίησε τα ίδια μαλακά δερμάτινα καπέλα του 1930 που παρουσίασε την άνοιξη στην συλλογή της Hermes, στην οποία ανήκει το 45% των δικής του εταιρείας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης