Σ. Μιγιαμότο, ο «Walt Disney» των ηλεκτρονικών παιχνιδιών
Σε μια παγκοσμιοποιημένη κουλτούρα, όπου κυριαρχεί οτιδήποτε είναι αμερικανικής προέλευσης, οι Ιάπωνες έχουν καταφέρει να κάνουν τη διαφορά προσφέροντας στον κόσμο τα βιντεοπαιχνίδια. Σε αυτή την ιδιαιτέρως κερδοφόρα βιομηχανία η «Nintendo» αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εταιρείες, ενώ ο πρώην πρόεδρός της Χιρόσι Γιαμαούκι είναι σήμερα ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Ιαπωνία.
Το μυαλό όμως πίσω από τις διαδοχικές επιτυχίες της «Nintendo» τα τελευταία χρόνια και η κινητήρια δύναμη της
Σε μια παγκοσμιοποιημένη κουλτούρα, όπου κυριαρχεί οτιδήποτε είναι αμερικανικής προέλευσης, οι Ιάπωνες έχουν καταφέρει να κάνουν τη διαφορά προσφέροντας στον κόσμο τα βιντεοπαιχνίδια. Σε αυτή την ιδιαιτέρως κερδοφόρα βιομηχανία η «Nintendo» αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εταιρείες, ενώ ο πρώην πρόεδρός της Χιρόσι Γιαμαούκι είναι σήμερα ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Ιαπωνία.
Το μυαλό όμως πίσω από τις διαδοχικές επιτυχίες της «Nintendo» τα τελευταία χρόνια και η κινητήρια δύναμη της εταιρείας δεν είναι κάποιος πρόεδρος ή διευθύνων σύμβουλος, αλλά ο εμπνευστής των ηλεκτρονικών παιχνιδιών της, Σιγκέρου Μιγιαμότο.
Ο κ. Μιγιαμότο δεν αποτελεί απλώς έναν ταλαντούχο και ευφάνταστο σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών, αλλά θεωρείται υπεύθυνος τόσο για την καθιέρωση της «Nintendo» στην αγορά όσο και για τον επανακαθορισμό ολόκληρης της βιομηχανίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι χωρίς τη συμβολή του η «Nintendo» μάλλον θα επέστρεφε στην κατασκευή... χάρτινων καρτών.
Η επιστροφή του fitness
Τελευταίο δημιούργημα του ταλαντούχου Ιάπωνα, που έφερε επανάσταση στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, δεν είναι άλλο από το διάσημο πλέον «Wii Fit». Με αυτόν τρόπο ο κ. Μιγιαμότο θέλησε να απαντήσει στις κατηγορίες ότι τα βιντεοπαιχνίδια προάγουν την καθιστική ζωή και την παχυσαρκία, αλλά και να προσελκύσει νέο κοινό που δεν θα περιελάμβανε μόνο έφηβους.
Κάπως έτσι λοιπόν προέκυψε το «Wii Fit», ένα παιχνίδι για όλη την οικογένεια (και ιδιαίτερα τις γυναίκες - ένα «δύσκολο» μέχρι τώρα κοινό για τα βιντεοπαιχνίδια), που συνδυάζει τη διασκέδαση με τη γυμναστική. Περιλαμβάνει διάφορα προγράμματα εκγύμνασης όπως τρέξιμο, αερόμπικ, γιόγκα και πολλά ακόμα, τα οποία ο χρήστης μπορεί να ακολουθεί μέσω μιας ασύρματης «σανίδας ισορροπίας», η οποία είναι συνδεδεμένη με την οθόνη.
Η ιδέα του κ. Μιγιαμότο αποδείχθηκε πραγματικό χρυσωρυχείο για τη «Nintendo», καθώς έγινε επιτυχία σε χρόνο ρεκόρ, πρώτα στην Ιαπωνία και στη συνέχεια στη Μ. Βρετανία, στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο. Από το 2006, όταν το παιχνίδι έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά, μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περίπου 30 εκατομμύρια κομμάτια παγκοσμίως, ενώ η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται, κάνοντας τα στελέχη της «Nintendo» να τρίβουν τα χέρια τους και τους ανταγωνιστές της «Sony» και «Microsoft» να ψάχνουν τρόπους να καλύψουν το χαμένο έδαφος.
Η γέννηση του «Mario»
Ο διάσημος σήμερα Ιάπωνας πάτησε για πρώτη φορά το πόδι του στη «Nintendo» το 1977, οπότε και τον προσέλαβαν στο καλλιτεχνικό τμήμα. Η παρουσία του δεν είχε γίνει ιδιαίτερα αισθητή μέχρι το 1980, όταν η «Nintendo» της Αμερικής αναζητούσε μια επιτυχία ώστε να καθιερωθεί στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Για τον σκοπό αυτό ο τότε διευθύνων σύμβουλος Μινόρου Αρακάβα έδωσε εντολή να κατασκευαστεί ένας μεγάλος αριθμός κομματιών του νέου παιχνιδιού «Radar Scope». Αν δεν έχετε ακούσει ποτέ το παιχνίδι αυτό υπάρχει καλός λόγος, καθώς αποδείχτηκε μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της εταιρείας.
Η ανάγκη για μια επιτυχία έγινε όπως ήταν φυσικό ακόμα πιο επιτακτική, ώστε να αντισταθμιστούν οι απώλειες αλλά και να αξιοποιηθούν οι απούλητες μονάδες του «Radar Scope». Ο κ. Αρακάβα ανέθεσε το δύσκολο αυτό εγχείρημα στον Σιγκέρου Μιγιαμότο, ο οποίος, αφού συμβουλεύτηκε τους μηχανικούς της εταιρείας, έκανε μετατροπές στις παλιές μονάδες του «Radar Scope», συνέθεσε μόνος του τη μουσική σε ένα μικρό αρμόνιο και παρουσίασε το «Donkey Kong».
Το γεγονός ότι είχαν περισσέψει τόσες πολλές μονάδες από το αποτυχημένο «Radar Scope» αποδείχθηκε τελικά ευτυχές, καθώς το «Donkey Kong» έγινε επιτυχία εν μία νυκτί. Κάπως έτσι ο κ. Μιγιαμότο έσωσε τη «Nintendo» και της χάρισε τον διάσημο χαρακτήρα της «Mario», πρωταγωνιστή στο «Donkey Kong».
Παραμένει πιστός
Αν και ο κ. Σιγκέρου Μιγιαμότο ήταν ακόμα παιδί όταν ο Walt Disney πέθανε, οι συγκρίσεις μεταξύ τους είναι αναπόφευκτές, καθώς και οι δύο δημιούργησαν μια νέα κουλτούρα και καθόρισαν τη βιομηχανία στο πλαίσιο της οποίας δραστηριοποιούνται. Μάλιστα ο Mario, ο… Ιταλός μυστακοφόρος υδραυλικός που δημιούργησε ο Μιγιαμότο πριν από 30 περίπου χρόνια, εξελίχθηκε σε έναν από τους πλέον αναγνωρίσιμους φανταστικούς χαρακτήρες στον κόσμο, συγκρίσιμος μόνο με τον Mickey Mouse.
Ως ο πατέρας και άλλων επιτυχιών όπως «Donkey Kong», «Zelda» «Twilight Princess» και πιο πρόσφατα «DS», τα οποία έχουν πουλήσει συνολικά πάνω από 350 εκατομμύρια κομμάτια, ο κ. Μιγιαμότο αποτελεί μια cult φιγούρα στη «Nintendo», στην οποία εργάζεται εδώ και περίπου τρεις δεκαετίες. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι άλλοι στη θέση του θα είχαν φύγει ήδη από καιρό για να ξεκινήσουν τη δική τους εταιρεία. Αντίθετα ο κ. Μιγιαμότο παραμένει πιστός στη «Nintendo», διατηρώντας ιδιαίτερα χαμηλό προφίλ.
WHO IS WHO
- Ο Σιγκέρου Μιγιαμότο προσελήφθη ως γραφίστας στη «Nintendo» το 1977 και ανέλαβε τον σχεδιασμό arcade παιχνιδιών που λειτουργούσαν με κέρματα.
- Στις δημιουργίες του ανήκουν τα παιχνίδια «Donkey Kong», «The Legend of Zelda», «Super Mario Galaxy», «Wii Fit» και «Nintendogs».
- Σε ένα συνέδριο το 1993 αποκάλυψε ότι συνεργάζεται αδιαλείπτως με τετρακόσια άτομα σε δώδεκα τουλάχιστον projects συγχρόνως.
- Το 1998 ο κ. Μιγιαμότο υπήρξε ο πρώτος στον οποίο απονεμήθηκε το βραβείο της Ακαδημίας Διαδραστικών Τεχνών και Επιστημών.
- Το 2005 απέκτησε το δικό του αστέρι στη «Walk of Game», ένα τμήμα στο Σαν Φρανσίσκο ανάλογο με τη «Walk of Fame» του Χόλιγουντ.
- Το 2007 ήταν στη λίστα του περιοδικού «Time» με τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr