Δοκιμάζουμε στην Ιταλία την ALFA MI.TO
Δοκιμάζουμε στην Ιταλία την ALFA MI.TO
H MiTo είναι το πρώτο σούπερ μίνι (segment B) στην ιστορία της Alfa Romeo. Mito στα ιταλικά σημαίνει μύθος. Ομως δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο οι Ιταλοί επέλεξαν το συγκεκριμένο όνομα, το οποίο παρεμπιπτόντως πρότεινε αναγνώστης γερμανικού περιοδικού. Η λέξη MiTo προκύπτει από τις πόλεις Μιλάνο και Τορίνο, δηλαδή εκεί που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται αντίστοιχα το νέο μοντέλο.
Στόχος των Ιταλών ήταν να δημιουργήσουν το πιο μικρό τρίθυρο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Αν και στην πράξη
H MiTo είναι το πρώτο σούπερ μίνι (segment B) στην ιστορία της Alfa Romeo. Mito στα ιταλικά σημαίνει μύθος. Ομως δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο οι Ιταλοί επέλεξαν το συγκεκριμένο όνομα, το οποίο παρεμπιπτόντως πρότεινε αναγνώστης γερμανικού περιοδικού. Η λέξη MiTo προκύπτει από τις πόλεις Μιλάνο και Τορίνο, δηλαδή εκεί που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται αντίστοιχα το νέο μοντέλο.
Στόχος των Ιταλών ήταν να δημιουργήσουν το πιο μικρό τρίθυρο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Αν και στην πράξη αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει (υπάρχουν κι άλλα σούπερ μίνι με ισχύ κοντά στους 150 ίππους), θα μπορούσε να το υποστηρίξει μόνο όποιος θεωρεί την Alfa Romeo εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων. Οι έξυπνοι και αποτελεσματικοί στο marketing Ιταλοί φρόντισαν να δημιουργήσουν μία νοητή αλλά σαφέστατη σύνδεση της MiTo με το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, την 8C Competizione. Πήραν από την τελευταία το σχήμα των πλαϊνών παραθύρων, τον εμπρός προφυλακτήρα, τα εμπρός φώτα και τα πίσω LED φώτα και τονίζουν ότι αυτό είναι το πρώτο τους μοντέλο μετά την Competizione.
Στο εσωτερικό οι Ιταλοί φρόντισαν να υπάρχει η σπορ αισθητική όλων των Alfa Romeo, αλλά και υλικά πολύ καλής ποιότητας σε διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων.
Στην πραγματικότητα η MiTo αποτελεί το πρώτο δείγμα της τακτικής «downsizing» που εφαρμόζουν οι Ιταλοί. Η λέξη αυτή ερμηνεύεται από τους ίδιους ως συρρίκνωση των διαστάσεων, της χωρητικότητας του κινητήρα, της κατανάλωσης και των ρύπων. Ομως όποιο βιβλίο marketing κι αν ανοίξετε, θα διαπιστώσετε ότι «downsizing» σημαίνει επίσης συρρίκνωση του κόστους και των εξόδων. Αυτό φυσικά κάθε άλλο παρά κακό είναι…
Οι άνθρωποι της Alfa Romeo είχαν ήδη στα χέρια τους ένα δυνατό χαρτί, το Fiat Grande Punto. Θεώρησαν λοιπόν ότι είναι προτιμότερο να πάρουν το Grande Punto και να το εξελίξουν (βλέπε «downsizing»), παρά να ξεκινήσουν από λευκό χαρτί. Θέλησαν το αποτέλεσμα να μη θυμίζει πολύ το αδελφάκι της MiTo, οπότε οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές είχαν σαφείς οδηγίες. Και κατάφεραν να συνδυάσουν το ιδιαίτερο στιλ της Alfa Romeo με έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,29), υψηλή ακαμψία (101.200 daNm/rad) και το μεγαλύτερα μετατρόχια στην κατηγορία (1.483 mm).
Η ανάρτηση προέρχεται φυσικά από το Grande Punto (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όμως είναι εξελιγμένη. Η βελτίωση δεν αφορά μόνο την πιο σφιχτή αίσθηση που σου δίνει στον δρόμο η MiTo. Οι Ιταλοί χρησιμοποίησαν αμορτισέρ ανάδρασης με δεύτερα, εσωτερικά ελατήρια που περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές και βελτιώνουν την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.
Αν και οι Ιταλοί είχαν επιλέξει για άλλη μια φορά μια οδηγικά αδιάφορη (στο μεγαλύτερο μέρος της) διαδρομή στη δημοσιογραφική παρουσίαση στο Μιλάνο, καταφέραμε να διαπιστώσουμε ότι η πατέντα των μηχανικών λειτουργεί καλά. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, η οδική συμπεριφορά φαίνεται να είναι αρκετά καλή και από την άνεση δεν είχαμε παράπονα, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με σπορ χαρακτήρα.
Το ίδιο καλές εντυπώσεις μάς άφησε και το σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα και τετραπίστονες δαγκάνες Brembo σε όλες τις εκδόσεις. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα CBC (Corner Braking Control), το οποίο κατανέμει ξεχωριστά τη δύναμη πέδησης στον κάθε τροχό όταν ο οδηγός φρενάρει μέσα στη στροφή.
Επειδή, όπως είπαμε, οι Ιταλοί είναι… μανούλες στο marketing, φρόντισαν να εφοδιάσουν τη MiTo με ένα σύστημα που παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητα, το Alfa Romeo DNA. Η λέξη DNA βγαίνει από τα αρχικά των λέξεων «Dynamic», «Normal» και «All weather». Οπως έχετε υποψιαστεί, το εν λόγω σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις διαφορετικών συνθηκών οδήγησης. Μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το «πρόγραμμα» που επιθυμεί, αλλάζοντας τις εξής παραμέτρους: τον κινητήρα (απόκριση, μέγιστη ροπή και λειτουργία overboost), τα φρένα, τα συστήματα VDC και ASR (λιγότερο ή περισσότερο παρεμβατικά), την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, την ανάρτηση (όταν υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση), το κιβώτιο ταχυτήτων (στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δεν διατίθεται προς το παρόν), τον πίνακα οργάνων (στο Dynamic δείχνει την πίεση του turbo) και το ηλεκτρονικό σύστημα Q2. Το τελευταίο συνεργάζεται με το σύστημα πέδησης και λειτουργεί ως διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Μια και αναφερόμαστε στα ηλεκτρονικά συστήματα της MiTo πρέπει να πούμε και για το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque), το οποίο αυξάνει τη δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών «g» και «υποδεικνύει» (βαραίνοντας προς τη λάθος πλευρά) τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση υπερστροφής. Δεν είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τον τρόπο λειτουργίας του στο Μιλάνο, όμως η γενικότερη αίσθηση του τιμονιού δεν μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Αυτό ωστόσο που αποδείχθηκε πραγματικά κατώτερο των προσδοκιών ήταν ο επιλογέας ταχυτήτων, ο οποίος μάλλον ήρθε αυτούσιος από το Grande Punto.
Ο κινητήρας που ενδιαφέρει περισσότερο την ελληνική αγορά είναι ο γνωστός μας από την γκάμα της Fiat 1.4 Turbo, ο οποίος στη MiTo αποδίδει 155 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 23,5 kgm. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.145 κιλών αυτοκίνητο (αρκετά ελαφρύ για τον χαρακτήρα και τον εξοπλισμό του) είναι πολύ καλές (0-100 km/h σε 8,0 sec, τελική ταχύτητα 215 km/h). Η κατανάλωσή του δεν ξεπερνά τα 6,5 lt/100 km σε μικτό κύκλο. Εχοντας οδηγήσει τη συγκεκριμένη έκδοση στην Ιταλία, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η MiTo με αυτό το μοτέρ δεν έχει κανένα πρόβλημα επιτάχυνσης, ούτε στις χαμηλές στροφές ούτε στις υψηλότερες. Οι Ιταλοί ανακοίνωσαν επίσης και μια μικρή έκδοση (την ονομάζουν Junior) με κινητήρα 1,4 lt και μέγιστη ισχύ 78 PS. Αυτή η έκδοση δημιουργήθηκε κυρίως ως απάντηση στον ιταλικό νόμο που θέτει περιορισμό στη μέγιστη ιπποδύναμη του αυτοκινήτου που επιτρέπεται να οδηγεί ένας νέος οδηγός. Και φυσικά δεν θα έρθει ποτέ στη χώρα μας (η έκδοση, όχι ο νόμος).
Ωστόσο οι Ιταλοί σκοπεύουν να εφοδιάσουν στο μέλλον τη MiTo με νέους κινητήρες. Ενας από αυτούς θα είναι ο 1.4 Turbo με 120 PS. Η έκδοση που θα φορά το συγκεκριμένο μοτέρ θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο και λογικά θα είναι φθηνότερη από αυτή των 155 ίππων. Επίσης, τον επόμενο χρόνο θα παρουσιαστεί και η MiTo GTA, η οποία θα διαθέτει κινητήρα 1.750 cc με μέγιστη ισχύ 230 PS!
Η Alfa Romeo MiTo θα έρθει στη χώρα μας τον προσεχή Σεπτέμβριο και θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: την 1.4 Turbo Progression, που θα κοστίζει 18.500 ευρώ, την 1.4 Turbo Distinctive, με κόστος 19.800 ευρώ και την 1.6 JTDM Distinctive, η οποία θα κοστίζει 21.600 ευρώ. Από τη βασική της έκδοση η MiTo θα διατίθεται με επτά αερόσακους, VDC, ABS, EBD, ASR, MSR, CBC, HBA, e-Q2, Hill Holder, εμπρός και πίσω φώτα ημέρας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα DNA, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ηχοσύστημα mp3 με έξι ηχεία, υπολογιστή ταξιδιού κ.ά.
Στόχος των Ιταλών ήταν να δημιουργήσουν το πιο μικρό τρίθυρο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Αν και στην πράξη αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει (υπάρχουν κι άλλα σούπερ μίνι με ισχύ κοντά στους 150 ίππους), θα μπορούσε να το υποστηρίξει μόνο όποιος θεωρεί την Alfa Romeo εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων. Οι έξυπνοι και αποτελεσματικοί στο marketing Ιταλοί φρόντισαν να δημιουργήσουν μία νοητή αλλά σαφέστατη σύνδεση της MiTo με το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, την 8C Competizione. Πήραν από την τελευταία το σχήμα των πλαϊνών παραθύρων, τον εμπρός προφυλακτήρα, τα εμπρός φώτα και τα πίσω LED φώτα και τονίζουν ότι αυτό είναι το πρώτο τους μοντέλο μετά την Competizione.
Στο εσωτερικό οι Ιταλοί φρόντισαν να υπάρχει η σπορ αισθητική όλων των Alfa Romeo, αλλά και υλικά πολύ καλής ποιότητας σε διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων.
Στην πραγματικότητα η MiTo αποτελεί το πρώτο δείγμα της τακτικής «downsizing» που εφαρμόζουν οι Ιταλοί. Η λέξη αυτή ερμηνεύεται από τους ίδιους ως συρρίκνωση των διαστάσεων, της χωρητικότητας του κινητήρα, της κατανάλωσης και των ρύπων. Ομως όποιο βιβλίο marketing κι αν ανοίξετε, θα διαπιστώσετε ότι «downsizing» σημαίνει επίσης συρρίκνωση του κόστους και των εξόδων. Αυτό φυσικά κάθε άλλο παρά κακό είναι…
Οι άνθρωποι της Alfa Romeo είχαν ήδη στα χέρια τους ένα δυνατό χαρτί, το Fiat Grande Punto. Θεώρησαν λοιπόν ότι είναι προτιμότερο να πάρουν το Grande Punto και να το εξελίξουν (βλέπε «downsizing»), παρά να ξεκινήσουν από λευκό χαρτί. Θέλησαν το αποτέλεσμα να μη θυμίζει πολύ το αδελφάκι της MiTo, οπότε οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές είχαν σαφείς οδηγίες. Και κατάφεραν να συνδυάσουν το ιδιαίτερο στιλ της Alfa Romeo με έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,29), υψηλή ακαμψία (101.200 daNm/rad) και το μεγαλύτερα μετατρόχια στην κατηγορία (1.483 mm).
Η ανάρτηση προέρχεται φυσικά από το Grande Punto (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όμως είναι εξελιγμένη. Η βελτίωση δεν αφορά μόνο την πιο σφιχτή αίσθηση που σου δίνει στον δρόμο η MiTo. Οι Ιταλοί χρησιμοποίησαν αμορτισέρ ανάδρασης με δεύτερα, εσωτερικά ελατήρια που περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές και βελτιώνουν την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.
Αν και οι Ιταλοί είχαν επιλέξει για άλλη μια φορά μια οδηγικά αδιάφορη (στο μεγαλύτερο μέρος της) διαδρομή στη δημοσιογραφική παρουσίαση στο Μιλάνο, καταφέραμε να διαπιστώσουμε ότι η πατέντα των μηχανικών λειτουργεί καλά. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, η οδική συμπεριφορά φαίνεται να είναι αρκετά καλή και από την άνεση δεν είχαμε παράπονα, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με σπορ χαρακτήρα.
Το ίδιο καλές εντυπώσεις μάς άφησε και το σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα και τετραπίστονες δαγκάνες Brembo σε όλες τις εκδόσεις. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα CBC (Corner Braking Control), το οποίο κατανέμει ξεχωριστά τη δύναμη πέδησης στον κάθε τροχό όταν ο οδηγός φρενάρει μέσα στη στροφή.
Επειδή, όπως είπαμε, οι Ιταλοί είναι… μανούλες στο marketing, φρόντισαν να εφοδιάσουν τη MiTo με ένα σύστημα που παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητα, το Alfa Romeo DNA. Η λέξη DNA βγαίνει από τα αρχικά των λέξεων «Dynamic», «Normal» και «All weather». Οπως έχετε υποψιαστεί, το εν λόγω σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις διαφορετικών συνθηκών οδήγησης. Μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το «πρόγραμμα» που επιθυμεί, αλλάζοντας τις εξής παραμέτρους: τον κινητήρα (απόκριση, μέγιστη ροπή και λειτουργία overboost), τα φρένα, τα συστήματα VDC και ASR (λιγότερο ή περισσότερο παρεμβατικά), την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, την ανάρτηση (όταν υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση), το κιβώτιο ταχυτήτων (στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δεν διατίθεται προς το παρόν), τον πίνακα οργάνων (στο Dynamic δείχνει την πίεση του turbo) και το ηλεκτρονικό σύστημα Q2. Το τελευταίο συνεργάζεται με το σύστημα πέδησης και λειτουργεί ως διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Μια και αναφερόμαστε στα ηλεκτρονικά συστήματα της MiTo πρέπει να πούμε και για το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque), το οποίο αυξάνει τη δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών «g» και «υποδεικνύει» (βαραίνοντας προς τη λάθος πλευρά) τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση υπερστροφής. Δεν είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τον τρόπο λειτουργίας του στο Μιλάνο, όμως η γενικότερη αίσθηση του τιμονιού δεν μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Αυτό ωστόσο που αποδείχθηκε πραγματικά κατώτερο των προσδοκιών ήταν ο επιλογέας ταχυτήτων, ο οποίος μάλλον ήρθε αυτούσιος από το Grande Punto.
Ο κινητήρας που ενδιαφέρει περισσότερο την ελληνική αγορά είναι ο γνωστός μας από την γκάμα της Fiat 1.4 Turbo, ο οποίος στη MiTo αποδίδει 155 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 23,5 kgm. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.145 κιλών αυτοκίνητο (αρκετά ελαφρύ για τον χαρακτήρα και τον εξοπλισμό του) είναι πολύ καλές (0-100 km/h σε 8,0 sec, τελική ταχύτητα 215 km/h). Η κατανάλωσή του δεν ξεπερνά τα 6,5 lt/100 km σε μικτό κύκλο. Εχοντας οδηγήσει τη συγκεκριμένη έκδοση στην Ιταλία, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η MiTo με αυτό το μοτέρ δεν έχει κανένα πρόβλημα επιτάχυνσης, ούτε στις χαμηλές στροφές ούτε στις υψηλότερες. Οι Ιταλοί ανακοίνωσαν επίσης και μια μικρή έκδοση (την ονομάζουν Junior) με κινητήρα 1,4 lt και μέγιστη ισχύ 78 PS. Αυτή η έκδοση δημιουργήθηκε κυρίως ως απάντηση στον ιταλικό νόμο που θέτει περιορισμό στη μέγιστη ιπποδύναμη του αυτοκινήτου που επιτρέπεται να οδηγεί ένας νέος οδηγός. Και φυσικά δεν θα έρθει ποτέ στη χώρα μας (η έκδοση, όχι ο νόμος).
Ωστόσο οι Ιταλοί σκοπεύουν να εφοδιάσουν στο μέλλον τη MiTo με νέους κινητήρες. Ενας από αυτούς θα είναι ο 1.4 Turbo με 120 PS. Η έκδοση που θα φορά το συγκεκριμένο μοτέρ θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο και λογικά θα είναι φθηνότερη από αυτή των 155 ίππων. Επίσης, τον επόμενο χρόνο θα παρουσιαστεί και η MiTo GTA, η οποία θα διαθέτει κινητήρα 1.750 cc με μέγιστη ισχύ 230 PS!
Η Alfa Romeo MiTo θα έρθει στη χώρα μας τον προσεχή Σεπτέμβριο και θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: την 1.4 Turbo Progression, που θα κοστίζει 18.500 ευρώ, την 1.4 Turbo Distinctive, με κόστος 19.800 ευρώ και την 1.6 JTDM Distinctive, η οποία θα κοστίζει 21.600 ευρώ. Από τη βασική της έκδοση η MiTo θα διατίθεται με επτά αερόσακους, VDC, ABS, EBD, ASR, MSR, CBC, HBA, e-Q2, Hill Holder, εμπρός και πίσω φώτα ημέρας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα DNA, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ηχοσύστημα mp3 με έξι ηχεία, υπολογιστή ταξιδιού κ.ά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.063/1.720/1.446 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.511 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 270 λίτρα
Βάρος (kg): 1.145, 1.205
Κινητήρας: 1.368 cc, 1.598 cc
Ισχύς (PS/rpm): 155/5.500, 120/3.750
Ροπή: (kgm/rpm): 23,5/3.000, 32,6/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός: Γόνατα ΜcPherson
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 215 km/h, 198 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,0 sec, 9,9 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μέση: 6,5, 4,8
Εκπομπές CO2: 153 g/km, 126 g/km
ΤΙΜΗ: 18.500 ευρώ, 21.600 ευρώ
ΕΡΧΕΤΑΙ: Σεπτέμβριο
Η ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ CAR+SPEED Ομορφη σαν αμαρτία, γρήγορη σαν GTi και καλορυθμισμένη, η MiTo δεν θα δυσκολευτεί να γίνει το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας. Ιδιαίτερα όταν θα μπει στην παραγωγή η αναμενόμενα φθηνότερη έκδοση των 120 ίππων… Το τιμόνι και ιδίως ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι τα στοιχεία που θα πρέπει να βελτιωθούν όταν έρθει ο καιρός για την πρώτη «ανασχεδίαση»._Γ.Ζ. |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα