Για ένα πιο "υγιεινό" υπνοδωμάτιο!

Για ένα πιο "υγιεινό" υπνοδωμάτιο!

Εξασφαλίστε την σωματική αλλά και ψυχική σας υγεία φροντίζοντας τον χώρο που περνάτε το 1/3 της ζωής σας. Το υπνοδωμάτιό σας δηλαδή…

Εξασφαλίστε την σωματική αλλά και ψυχική σας υγεία φροντίζοντας τον χώρο που περνάτε το 1/3 της ζωής σας. Το υπνοδωμάτιό σας δηλαδή…

Κρεβάτι
Το στρώµα µας δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ µαλακό αλλά και ούτε πολύ σκληρό, αλλά σταθερό και εύκαµπτο ώστε να επιτρέπει στο σώµα να χαλαρώνει. Προτιµήστε να υπάρχει υπόστρωµα ή το στρώµα να στηρίζεται σε ξύλινες σανίδες και όχι σε λάµες. Στα ειδικά καταστήµατα θα βρείτε ανατοµικά, ορθοπεδικά, οικολογικά και υποαλλεργικά στρώµατα.

Μαξιλάρι
Φροντίστε να είναι µέτρια σκληρό ώστε το κεφάλι σας να στηρίζεται σωστά και να ξεκουράζεται. Σε περίπτωση που παρουσιάζετε εύκολα αλλεργίες, αποφύγετε τα συνθετικά µαξιλάρια και προτιµήστε τα πουπουλένια. Σε ό,τι αφορά στα υλικά, αποφύγετε εκείνα που περιέχουν πολυουρεθάνη.

Έπιπλα, ταπετσαρίες και χαλιά
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιλογή τους πρέπει να στηρίζεται σε µια βασική παράµετρο που αφορά την υγεία µας: να περιέχουν χαµηλό ποσοστό πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC). Κι αυτό γιατί οι ενώσεις αυτές προκαλούν (µε χρόνια χρήση) αναπνευστικά προβλήµατα και επηρεάζουν το νευρικό σύστηµα, ενώ βλάπτουν σοβαρά και το περιβάλλον συµβάλλοντας στην αύξηση του όζοντος, στη ρύπανση του υδάτινου ορίζοντα και στο φαινόµενο του θερµοκηπίου. Επειδή όµως σε αυτά τα προϊόντα δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ποσοστού VOC, καλό είναι να ρωτάτε τον προµηθευτή και να αποφεύγετε τα έπιπλα που είναι φτιαγµένα από κόντρα πλακέ, νοβοπάν ή άλλα υλικά που είναι σύνθετα προϊόντα ξύλου. Επιπλέον αποφύγετε τις ταπετσαρίες στους τοίχους, ενώ, αν θεωρείτε τα χαλιά και τις µοκέτες απαραίτητο αξεσουάρ του υπνοδωµατίου σας, φροντίστε για την επιµελή καθαριότητά τους αλλά και την αντικατάστασή τους ανά τακτά χρονικά διαστήµατα.

Βαφές & Χρώµατα
Επιστημονικά έχει αποδειχτεί ότι τα χρώµατα επιδρούν τόσο στην υγεία όσο και στην ψυχική µας διάθεση. Τα χρώµατα που ηρεµούν και ευνοούν τον καλό ύπνο είναι τα παστέλ, το σπασµένο λευκό, το θαλασσί και το πολύ ανοιχτό πράσινο. Αποφύγετε δηλαδή τα «θερµά» χρώµατα, δηλαδή το κόκκινο, το πορτοκαλί και το ζωηρό κίτρινο, καθώς προκαλούν υπερδιέγερση, γι’ αυτό άλλωστε και χαρακτηρίζονται «χρώµατα της αϋπνίας». Επίσης το µοβ, το βαθύ µπλε, το χακί και το καφέ φέρνουν στο νου αρνητικά συναισθήµατα.

Χρήσιµες συµβουλές
• Δέκα λεπτά πριν ξαπλώσετε αερίζετε το δωµάτιο και αποµακρύνετε τα λουλούδια και τα φυτά εσωτερικού χώρου, καθώς στη διάρκεια της νύχτας απελευθερώνουν διοξείδιο του άνθρακα.
• Η θερµοκρασία του υπνοδωµατίου πρέπει να κυµαίνεται από 16 έως 20°C.
Η υπερβολική ζέστη και το κρύο αυξάνουν τον αριθµό και τη διάρκεια των αφυπνίσεων στη διάρκεια της νύχτας.
• Το κρεβάτι µας πρέπει να βλέπει στο βορρά. Έτσι η αρτηριακή πίεση ελαττώνεται και το σώµα ξεκουράζεται.
• Αν δυσκολεύεστε να κοιµηθείτε, µπορείτε να ψεκάσετε το µαξιλάρι σας µε λίγες σταγόνες αιθέριου ελαίου από γιασεµί ή λεβάντα που έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες.

 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης