Χαρισματικά παιδιά, αποτυχημένοι ενήλικοι;

Χαρισματικά παιδιά, αποτυχημένοι ενήλικοι;

Τα ιδιαίτερα ταλαντούχα παιδιά έχουν τις ίδιες πιθανότητες με οποιονδήποτε άλλο να αποτύχουν ή να πετύχουν τους στόχους τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

Χαρισματικά παιδιά, αποτυχημένοι ενήλικοι;
Τα ιδιαίτερα ταλαντούχα παιδιά έχουν τις ίδιες πιθανότητες με οποιονδήποτε άλλο να αποτύχουν ή να πετύχουν τους στόχους τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

Σε μία από τις μεγαλύτερες έρευνες που έχουν διεξαχθεί, βρέθηκε πως από τα 210 χαρισματικά παιδιά που παρακολουθήθηκαν στη μετέπειτα ζωή τους, μόνο το 3% κατάφεραν να ανταποκριθούν στις… παλιές προσδοκίες.

Η καθηγήτρια Joan Freeman, δήλωσε πως από τα 210 ταλαντούχα παιδιά, στη μελέτη της «ίσως μόνο έξι  εξελίχθηκαν σε αυτό που θεωρούμε, συμβατικά, επιτυχή».

«Στην ηλικία των έξι ή εφτά, το χαρισματικό παιδί έχει σπουδαίες δυνατότητες, όμως τα περισσότερα εξ αυτών μπλέκονται σε καταστάσεις στις οποίες οι δυνατότητές τους παρακωλύονται».

Η καθηγήτρια Freeman παρακολούθησε την εξέλιξη παιδιών με εξαιρετικές δυνατότητες σε τομείς όπως τα μαθηματικά, την τέχνη και τη μουσική από το 1974 μέχρι σήμερα. Πολλά από αυτά τα παιδιά δεν πέτυχαν τους στόχους τους, εξαιτίας μιας «κακής» παιδικής ηλικίας, την οποία σχεδόν στερήθηκαν, όπως αποδεικνύει η έρευνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, πιεστικοί γονείς ζόρισαν σε υπερβολικό βαθμό τα παιδιά, ενώ σε άλλες, τα ίδια τα άτομα απομακρύνθηκαν από τους συνομήλικους, καταλήγοντας να έχουν ελάχιστους φίλους.
Κλείσιμο

Η καθηγήτρια τόνισε πως τα χαρισματικά άτομα δεν είναι περισσότερο ευαίσθητα συναισθηματικώς σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο, είναι μάλιστα πιθανό να έχουν περισσότερη συναισθηματική δύναμη. Ωστόσο, το να είναι κανείς χαρισματικός σημαίνει να είναι ικανότερος στη διανοητική αντιμετώπιση των πραγμάτων, όχι στην συναισθηματική. Πρόσθεσε επίσης πως τα χαρισματικά άτομα είναι φυσιολογικοί άνθρωποι, αλλά αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες προκλήσεις και εξωπραγματικές προσδοκίες, με αποτέλεσμα να φαίνονται παράξενα και δυστυχή. Άλλοι πάλι, όπως οι γονείς ή οι καθηγητές, μπορεί να νιώσουν ότι απειλούνται και αντιδρούν μειώνοντάς τα. Αυτό που χρειάζονται είναι αποδοχή αυτού που είναι, κατάλληλες ευκαιρίες για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και ηθική υποστήριξη.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα παιδιού θαύματος που απέτυχε είναι αυτό της μαθηματικής ιδιοφυΐας Andrew Halliburton που παράτησε το πανεπιστήμιο και κατέληξε να εργάζεται στα McDonalds.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης