Προεκλογική προκήρυξη από το υπουργείο Μεταφορών: Κάνουν πρόωρο διαγωνισμό για 750 λεωφορεία!

oasa_main01

Πρόκειται για διαγωνισμό - «μαμούθ» ύψους 461 εκατ ευρώ - Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών η 1η Ιουλίου, ενώ οι προσφορές θα ανοίξουν στις 5 Ιουλίου, δυο μέρες πριν τις εκλογές

Σε έναν διαγωνισμό - «μαμούθ», ύψους 461 εκατομμυρίων ευρώ αποφάσισε η κυβέρνηση να προχωρήσει την προεκλογική περίοδο.

Πρόκειται για την προκήρυξη για την προμήθεια 750 λεωφορείων, που όπως αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος», προχωρά χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ακόμα η χρηματοδότηση, ενώ θα ολοκληρωθεί έξι μέρες πριν την εκλογική αναμέτρηση, δηλαδή 1η Ιουλίου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών, με την αποσφράγιση των προσφορών να γίνει στις 5 Ιουλίου, στις 10 το πρωί, λιγότερο από 48 ώρες πριν από τις εθνικές κάλπες!

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «ΕΤ», πριν από λίγες μέρες είχε αναρτηθεί στην Διαύγεια απόφαση με την οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζητούσε από εταιρίες να… εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής στο διαγωνισμό όταν αυτός προκηρυχθεί.

Στο ίδιο έγγραφο, για τη χρηματοδότηση είχε σημειωθεί χαρακτηριστικά ότι «η παρούσα προμήθεια χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» και αμέσως μετά πως «δεν υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων μέχρι την οριστική ένταξη του έργου σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Π.Π. 2014-2020». Δηλαδή, το υπουργείο έψαχνε στο ΕΣΠΑ τα χρήματα για να «τρέξει» το διαγωνισμό.

Μόλις στις 24 Μαΐου, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι εστάλη στην Ε.Ε. η προκήρυξη του διαγωνισμού «για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων και τη συντήρησή τους για 15 χρόνια», ενώ κατά πληροφορίες οι θεσμοί φαίνεται πως ήταν προβληματισμένοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε προηγηθεί η ακύρωση απόφασης από το υπουργείο Μεταφορών για την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων και ας υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής. Το φρένο, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, μπήκε διότι ήταν πιο σημαντικό να γίνει νέος διαγωνισμός για να προμηθευτούν περισσότερα οχήματα στον υποστελεχωμένο στόλο των Οργανισμών.

Πάντως… η αρχική δέσμευση του υπουργού στους ταλαιπωρημένους επιβάτες της συμπρωτεύουσας ήταν ότι τα νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκη το… 2019!


Τι προβλέπει

Σύμφωνα με την απόφαση πάντως, πρόκειται για 490 οχήματα +260 με δικαίωμα προαίρεσης με συνολικό προϋπολογισμό 461.094.000 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 371,8 εκατ. ευρώ).

Η διάρκεια της σύμβασης που περιλαμβάνει και τη συντήρηση των λεωφορείων έχει οριστεί σε 17 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, η συντήρηση θα διαρκεί 15 χρόνια από την παραλαβή του κάθε λεωφορείου. Η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΠΔΕ μέχρι η παρούσα προμήθεια να ενταχθεί σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Αναλυτικότερα, περιλαμβάνει:

100 πετρελαιοκίνητα αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18 m, κατηγορίας EURO VI (Τμήμα 1 της σύμβασης)

200 απλά αστικά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330 (Τμήμα 2 της σύμβασης)

190 απλά ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12 m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320 (Τμήμα 3 της σύμβασης)

παρελκόμενα, ήτοι 190 σταθερούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία (εντάσσεται στο Τμήμα 3 της Σύμβασης και αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία)

την εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων «ως κατασκευάσθη» (as built) (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης). Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, τη λειτουργία, τη

συντήρηση, τη γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών (αφορά στο Τμήμα 3), καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος (αφορά σε όλα τα τμήματα της Σύμβασης).



Ο ανάδοχος θα πρέπει ακόμη να προχωρήσει:

στην παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης δοκιμών, επαλήθευσης επιδόσεων και θέσης σε λειτουργία στο δίκτυο, στις οποίες θα αποδείξει τη δυνατότητα της Προμήθειας να τηρεί τις Τεχνικές Προδιαγραφές (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης)

στην παροχή εκπαίδευσης στο κατάλληλο προσωπικό των Φορέων Λειτουργίας των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη εξοικείωση με το σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανίχνευση βλαβών των οχημάτων και των παρελκόμενων αυτών (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

στη συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου (αφορά όλα τα Τμήματα της Σύμβασης για τα λεωφορεία, το Τμήμα 3 για τα παρελκόμενα).


Υπενθυμίζεται ότι περισσότερα από 300 οχήματα του ΟΑΣΑ βρίσκονται στα αμαξοστάσια προς επισκευή, ενώ μόλις τα 950 κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, με το συνολικό αριθμό του στόλου να μετρά 1.657 λεωφορεία – ενώ πριν μερικούς μήνες ήταν 2.023.

Καθημερινά κυκλοφορούν στους δρόμους 950 λεωφορεία, αντίθετα με πέρσι τέτοια περίοδο που 1.100 λεωφορεία εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό. Αντίστοιχα, ο προγραμματισμός προβλέπει να γίνονται 11.000 δρομολόγια, ενώ μόνο 9.000 πραγματοποιούνται τελικά κάθε μέρα.

ΣΧΟΛΙΑ (61)

ανδρέας

Μην πάρετε KARSAN όχι σε τούρκικα λεωφορεία. Ο Δήμος Πειραιά επέλεξε λεωφορεία ISUZU ANADOLU που κατασκευάζονται στη Τουρκία και ο δήμος Ρέντη αγόρασε ηλεκτρικά KARSAN μην πηγαίνουν τα λεφτά στη Τουρκία θα γίνουν όπλα και σφαίρες και θα πέσουν σε μας.

Μήτσος

Μαγκιά τους, που οι Τούρκοι φτιάχνουν λεωφορεία και αυτοκίνητα, κι εμείς ούτε για χαρτί υγείας δεν είμαστε ικανοί...

ΝΔ

Η ΖΙΜΕΝΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ....

Έτσι, μπράβο!

Στην Ζιμενς, τους συνεταίρους, του συντρόφου μας του Κόκκαλη!

ΜιΛα

Ας ελπίσουμε ότι δε θα τα πάρει όλα ένας όπως έγινε κάποτε με το πασοκ την αστυνομία και το ΕΚΑΒ και το ειδύλλιο αντιπροσώπου με υπουργό....

ελβο

Η συναρμολόγηση από την ΕΛΒΟ και η συντήρηση από Ελληνικά χέρια δε χωρούσε στη σύμβαση? Δε νοιάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ για την ελληνική προστιθέμενη αξία και τα ελληνικά χέρια? Γιατί 15 χρόνια συντήρηση σε 1 εργολάβο???????

ξεφτιλες

λεωφορεία υπάρχουν αλλά φρόντισαν οι συριζαίοι να μην αγοράζουν ανταλλακτικά και τώρα εξηγείται γιατί. Τα αερίου που ήταν κόσμημα τα μισά κυκλοφορούν με το ζόρι και τα άλλα μισά τα έχουν πετσοκόψει για ανταλλακτικά για να μπορούν να εξυπηρετούν τον κόσμο.

Ωχ θεέ μου

Από ποιον να πρωτογλητσουμε οι κλεφταραδες οι συριζαιοι που είναι στο κουμάντο τώρα οι κλεφταραδες οι νεοδημοκράτες που μέχρι και ο αρχηγός τους είναι μανούλα στις μίζες οι πασοκοι που τρώνε και τα παιδιά τους ακόμη με χρυσά κουτάλια και μετά αναρωτιόμαστε γιατί ανέβηκε ο Βελόπουλος Πόσο ντρέπομαι για την πολιτική της χώρας μου θεέ μου

Άγγελος1

Ότι φάμε, ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο κ@@@ς μας.

Μιζαδωρος

Αν υποθέτουμε ότι το κάθε λεωφορείο κοστίζει 200.000€ X 750 λεωφορεία, μας κάνει 150 εκατομμύρια ευρώ! Που τα βρήκαν τα 460 εκ. οι κύριοι;;;

Μιζαδόρος

Ξέχασα να υπολογίσω τα ηλεκτρικά, που κοστίζουν τα 2πλάσια λεφτά. Αλλά και πάλι, είναι πάρα πολλά για 750 λεωφορεία...

ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ-ΠΑΤΣΟΚΟΙ-ΝΔ.......ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΜΑΣΑ

σκουζουν οι νουδουλες....θα ΤΟΥΣ φανε τις ΜΙΖΕΣ τα συριζονια

βρωμοσυριζαιε

γιατί δεν βγαίνετε να πειτε ότι επίτηδες δεν παραγγέλνατε ανταλλακτικά τόσο καιρό και έχετε αφήσει τα λεωφορεία να ρημάξουν για να πάρετε την μιζούλα? Τσούζουν αυτά ε? Έρχεται η ώρα σας,

Κακοπροαίρετος

Γύρευε πόσα θα βγάλουν και από αυτά , ας έρθουν οι νεοδημοκράτες που είναι γνωστοί από παλιά τι λαμόγια είναι , τουλάχιστον αυτούς τους ξέρουμε .

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

xeiropedes_xania

Στην κατοχή του συλληφθέντα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 13 συσκευασίες που περιείχαν 24,2 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης καθώς και 4 συσκευασίες με 1 γραμμάριο κοκαΐνης - Προσήχθησαν και 11 άτομα

1
XA_DIKI

Οι δυο κατηγορούμενοι αν και απουσίαζαν από το δικαστήριο προέβαλλαν, δια της υπεράσπισής τους, τον ισχυρισμό περί νομικής πλάνης, υποστηρίζοντας πως οι πυροβολισμοί αποτελούν έθιμο σε διάφορα σημεία της χώρας

4