Αναστέλλονται και στην Ελλάδα οι πτήσεις των Boeing 737 Max

Boeing_ar4

«Από χθες το απόγευμα δόθηκε εντολή σε όλα τα αεροδρόμια για απαγόρευση πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο», σύμφωνα με τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας - Πιλότοι είχαν παραπονεθεί τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες για την προβληματική λειτουργία του συστήματος πρόληψης απώλειας στήριξης 

Αναστέλλονται όλες οι πτήσεις των Boeing 737 Μax 8 και 9 και στα ελληνικά αεροδρόμια μετά τη χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να αναστείλει όλες τις πτήσεις των δυο παραπάνω μοντέλων στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, με αφορμή τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines.

Οπως δήλωσε στο Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, από χθες το απόγευμα δόθηκε εντολή σε όλα τα αεροδρόμια για απαγόρευση πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Την ίδια ώρα σε έναν «πόλεμο» μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ φαίνεται πως εξελίσσεται η υπόθεση με τα αεροσκάφη τύπου Boeing 737 ΜΑΧ, μετά την αεροπορική τραγωδία στην Αιθιοπία.

Την Τρίτη, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) αποφάσισε την πλήρη απαγόρευση των πτήσεων για το Boeing 737 Max στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, όμως λίγες ώρες αργότερα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εξέδωσε ανακοίνωση όπου υποστηρίζει πως η καθήλωση του αεροσκάφους δεν έχει καμία βάση.

«Η FAA συνεχίζει να εξετάζει προσεκτικά όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και την συνολική απόδοση ασφαλείας χειριστών και πιλότων των Boeing 737 Max. Μέχρι στιγμής, η εξέτασή μας δεν δείχνει ζητήματα απόδοσης του συστήματος και δεν παρέχει βάση ώστε να διαταχθεί καθήλωση των αεροσκαφών. Ούτε άλλες αρχές πολιτικής αεροπλοΐας μας έχουν δώσει στοιχεία που απαιτούν δράση», αναφέρει η νέα ανακοίνωση και προσθέτει πως η έρευνα για την συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines βρίσκεται σε εξέλιξη.

FAA-boeing-ena


Νωρίτερα, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) είχε αποφασίσει την πλήρη απαγόρευση των πτήσεων για το Boeing 737 Max στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) λαμβάνει κάθε απαραίτητη πρωτοβουλία για τη διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών. Ως προληπτικό μέτρο, η EASA δημοσίευσε σήμερα Οδηγία Αξιοπλοΐας, που θα τεθεί σε ισχύ στις 19:00 UTC, με την οποία αναστέλλει όλες τις πτήσεις που εκτελούνται με Boeing τύπου 737-8 MAX και 737-9 MAX στην Ευρώπη. Επιπλέον η EASA δημοσίευσε Οδηγία Ασφαλείας, με την ίδια ώρα έναρξης ισχύος, με την οποία αναστέλλει όλες τις πτήσεις που εκτελούνται από τρίτες χώρες με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών, προς, εντός ή εκτός ΕΕ. Η διερεύνηση του δυστυχήματος γίνεται υπό τις αρχές της Αιθιοπίας με τη συνδρομή του Διεθνούς Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, καθώς το αεροσκάφος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ. Η EASA έχει προσφέρει τη συνδρομή της στην διερεύνηση του δυστυχήματος. Η EASA συνεχίζει την ανάλυση των δεδομένων που είναι διαθέσιμα. Η διερεύνηση του δυστυχήματος βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι πολύ νωρίς να εξαχθούν συμπεράσματα για τα αίτια».

anakoinosi02

Πιλότοι είχαν παραπονεθεί τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες για την προβληματική λειτουργία του συστήματος πρόληψης απώλειας στήριξης

Πιλότοι στις ΗΠΑ παραπονέθηκαν τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες, σχετικά με προβλήματα ελέγχου που αντιμετώπισαν στα αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8 σε καθοριστικά στάδια της πτήσης των αεροσκαφών τους, σύμφωνα με το “Politico” που επικαλείται αρχεία των ομοσπονδιακών αρχών.

Η δημοσιοποίηση των παραπόνων αυτών έρχεται να εντείνει το κλίμα ανησυχίας που υπάρχει για την ασφάλεια του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους μετά τα δυστυχήματα που έγιναν στην Ινδονησία και την Αιθιοπία.

Σε μερικά από τα περιστατικά των παραπόνων εμφανίζεται να εμπλέκεται το ίδιο σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS). Σε προβληματική λειτουργία του MCAS, αλλά και ελλιπή εκπαίδευση του πληρώματος φαίνεται να αποδίδεται η συντριβή του Boeing 737 MAX 8 που έγινε στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με την αναφορά που υπάρχει στην βάση δεδομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Η βάση αυτή πληροφοριών επιτρέπει την λήψη αναφορών προβλημάτων από τα πληρώματα των αεροσκαφών.

Οι ερευνητές του δυστυχήματος που έγινε την Κυριακή στην Αιθιοπία δεν είναι ακόμη σε θέση να δηλώσουν αν η ίδια τεχνολογία MCAS που έχει εγκατασταθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους της Boeing αποτελεί την πιθανή αιτία της νέας αεροπορικής τραγωδίας.

Στα δύο δυστυχήματα η συντριβή των αεροσκαφών έγινε λίγα λεπτά μετά από την απογείωσή τους.

Σε ένα περιστατικό που καταγράφηκε στις ΗΠΑ τον περασμένο Νοέμβριο ένας πιλότος αεροπορικής εταιρίας ανέφερε ότι στην διάρκεια της απογείωσης ενεργοποιήθηκε ο αυτόματος πιλότος, “ενώ μέσα σε δύο ή τρία δευτερόλεπτα το ρύγχος του αεροσκάφους πήρε κλήση προς το έδαφος”. Η κλήση αυτή του αεροσκάφους ήταν τόσο απότομη, ώστε να ενεργοποιηθεί το σύστημα προειδοποίησης που λειτουργεί με την χρήση φωνής στο πιλοτήριο, προειδοποιώντας τους δύο χειριστές να μην προχωρήσουν σε βύθιση.

Μετά την απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου το αεροσκάφος άρχισε να παίρνει κανονικά ύψος, σύμφωνα με την ίδια αναφορά.

Η καταγραφή των αναφορών για τα προβλήματα πτητικής συμπεριφοράς του Boeing 737 MAX 8 γίνεται ανώνυμα, στο πλαίσιο προσπάθειας για την γνωστοποίηση προβλημάτων ασφάλειας πτήσεων, χωρίς να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τις αεροπορικές εταιρίες που αντιμετώπισαν προβλήματα με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Πρόσθετα, παρά το γεγονός ότι η καταγραφή του συμβάντος προϋποθέτει την γνωστοποίηση του αεροδρομίου στο οποίο αυτό συνέβη, οι πιλότοι αποφεύγουν να αναφέρουν τα αεροδρόμια, χωρίς να υπάρχει μια πιο σαφή εικόνα για τις παραμέτρους των περιστατικών αυτών, που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων.

Το περιστατικό του Νοεμβρίου καταγράφηκε ημέρες ή εβδομάδες μετά την συντριβή του Boeing 737 MAX στην Ινδονησία, με συνέπεια των θάνατο των 189 επιβαινόντων. Στην αναφορά για το συμβάν του Νοεμβρίου καταγράφεται ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους πριν από την απογείωσή του “είχε συζητήσει τις πρόσφατες οδηγίες [αποφυγής απώλειας στήριξης] για τα αεροσκάφη MAX 8”.

Οι οδηγίες αυτές είχαν εκδοθεί τόσο από την κατασκευάστρια εταιρία Boeing, όσο και από την FAA.

Τόσο στο θανατηφόρο περιστατικό της Ινδονησίας, όσο και σε αυτό της Αιθιοπίας τα αεροσκάφη έχασαν απότομα ύψος περισσότερες από μία φορές, καθώς τα πληρώματα πάλευαν να ανακτήσουν τον έλεγχο των αεροσκαφών, πριν αυτά τελικά συντριβούν.

Στην περίπτωση της Ινδονησίας (Lion Air) τα προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας υποδηλώνουν ότι η αιτία της συντριβής είναι πιθανόν το σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης MCAS. Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ωθεί το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, όταν αντιληφθεί ότι έχει αυξηθεί υπερβολικά η γωνία του αεροσκάφους ως προς τον οριζόντιο άξονα της πτήση και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος απώλειας στήριξης.

Οι ενώσεις των πιλότων έχουν εκφράσει παράπονα ότι η Boeing έχει πράξει ελάχιστα προκειμένου να διασφαλίσει ότι τόσο τα πληρώματα, όσο και οι αεροπορικές εταιρίες έχουν ενημερωθεί ουσιαστικά για τον φάκελο λειτουργίας του MCAS. Τα παράπονα εκφράζονται κυρίως για την έλλειψη γνώσης απενεργοποίησης του συστήματος αυτού στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι λειτουργεί προβληματικά ή παρεμβαίνει στην πτήση του αεροσκάφους βασισμένο σε παραμέτρους που δεν ανταποκρίνονται στην εικόνα ρεαλιστικών δεδομένων της πτήσης.

Σε ένα άλλο περιστατικό, το οποίο καταγράφηκε επίσης τον περασμένο Νοέμβριο, ένας ή μία πιλότος ανέφερε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε όταν το MCAS ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο μετά την οριζοντίωση του αεροσκάφους κι αφού είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία απογείωσης. Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους έλαβε φωνητικό μήνυμα “απώλειας ύψους,” ενώ σχεδόν αμέσως προειδοποιήθηκε για το ενδεχόμενο βύθισης του αεροσκάφους, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι πιλότοι. Μετά την απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου, το αεροσκάφος άρχισε να ανακτά κανονικά ύψος.

Σε μία άλλη αναφορά ένας πιλότος αεροπορικής εταιρίας παραπονέθηκε για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονταν το ζήτημα της προβληματικής λειτουργίας του MCAS τόσο η FAA, όσο και η Boeing.

Παρά το γεγονός ότι η FAA είχε προχωρήσει στην έκδοση μιας έκτακτης οδηγίας (7 Νοεμβρίου του 2018), ώστε να βοηθήσει τους πιλότους να κατανοήσουν την διαχείριση προβλημάτων που σχετίζονται με τον χειρισμό της τεχνολογίας πρόληψης απώλειας στήριξης, “δεν έκανε τίποτα προκειμένου να επιλύσει τα προβλήματα” που εντοπίζονταν στην λειτουργία του MCAS, έγραψε ο ίδιος πιλότος στην αναφορά του.

Ο ίδιος πιλότος ανέφερε ότι τα εγχειρίδια πτήσης του αεροσκάφους δεν είχαν ενημερωθεί με τις σχετικές πληροφορίες τον καιρό που έγραφε την καταγγελία του.

“Νομίζω ότι είναι ασυνείδητο για μία κατασκευάστρια εταιρία, για την FAA, αλλά και για τις αεροπορικές εταιρίες να έχουν πιλότους που πετούν ένα αεροσκάφος χωρίς να έχουν λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση ή να έχουν πρόσβαση σε ουσιαστικές πηγές πληροφόρησης και εγχειρίδια προκειμένου να κατανοήσουν τον υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας των συστημάτων που διαφοροποιούν το συγκεκριμένο αεροσκάφος από τα προηγούμενα μοντέλα”, έγραψε χαρακτηριστικά ο πιλότος.

“Το γεγονός ότι το αεροσκάφος αυτό για να πετάξει απαιτεί την [αντιμετώπιση καταστάσεων] μόνο με τα μέσα που έχει πρακτικά στην διάθεσή του [μέχρι σήμερα] το πλήρωμα είναι ανησυχητικό. Τώρα γνωρίζουμε ότι τα συστήματα που φέρει [ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους] είναι επιρρεπή σε λάθη. Αυτό συμβαίνει ακόμη και στις περιπτώσεις που οι πιλότοι δεν είναι σίγουροι για τα συστήματα αυτά, για τις εφεδρικές λειτουργίες που υπάρχουν, αλλά και για τις καταστάσεις αποτυχίας”.

“Ο ίδιος πιλότος πρόσθεσε: “Αναρωτιέμαι, τι άλλο δεν γνωρίζω; Το εγχειρίδιο πτήσης [του αεροσκάφους] είναι ανεπαρκές και ίσως εγκληματικά αναποτελεσματικό. Όλες οι αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη της σειράς ΜΑΧ θα πρέπει να επιμείνουν, ώστε η Boeing να συμπεριλάβει ΟΛΑ τα συστήματα στα εγχειρίδια της”.

Σε ένα περιστατικό τον περασμένο Οκτώβριο ένας πιλότος παραπονέθηκε για την αυτόματη λειτουργία του αεροσκάφους στις μανέτες ισχύος των κινητήρων, που ρυθμίζουν την ταχύτητα της πτήσης υπό συγκεκριμένες παραμέτρους. Οι πιλότοι είχαν διαπιστώσει ότι υπό την συγκεκριμένη λειτουργία οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν επαρκώς, ακόμη κι αν το πλήρωμα την έχει επιλέξει. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο πιλότος εντόπισε έγκαιρα το πρόβλημα και προχώρησε σε χειροκίνητη ρύθμιση της λειτουργίας της ισχύος των κινητήρων αναπροσαρμόζοντας την ώση τους, ώστε το αεροσκάφος να συνεχίσει ομαλά την άνοδό του.


Και Ταϊλάνδη, Λίβανος και Αίγυπτος απαγορεύουν τις πτήσεις του αεροσκάφους στον εναέριο χώρο τους

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ταϊλάνδης ανακοίνωσε σήμερα ότι αναστέλει τη χρήση των Boeing 737 MAX 9 εξαιτίας ανησυχιών για την ασφάλειά τους.

Η υπηρεσία επεσήμανε ότι θα αναστείλει προσωρινά τη χρήση των αεροσκαφών αυτών που διαθέτει στον στόλο της η αεροπορική εταιρεία Thai Lion Air για διάστημα επτά ημερών, ξεκινώντας από σήμερα, και θα εξακολουθήσει να εξετάζει μέτρα ασφαλείας.

Από την απόφαση αυτή επηρεάζονται και τα τρία αεροσκάφη Boeing 737 MAX 9 της Thai Lion Air.

Εξάλλου και η υπηρεσία πολιτικής προστασίας του Λιβάνου ανακοίνωσε ότι απαγόρευσε σε όλα τα αεροσκάφη Boeing 737 MAX να προσγειώνονται στο διεθνές αεροδρόμιο της Βηρυτού και να πετούν στον λιβανέζικο εναέριο χώρο, όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο NNA.

Από την πλευρά της η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την προσγείωση και την απογείωση των Boeing 737 MAX στα αεροδρόμια της χώρας.

Σύμφωνα με την υπηρεσία, η απόφαση αυτή ελήφθη για προληπτικούς λόγους, ενώ δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για το πόσο θα διαρκέσει η απαγόρευση αυτή.

Καμία από τις αεροπορικές εταιρείες της Αιγύπτου δεν διαθέτει Boeing 737 MAX στον στόλο της, τονίζει η ανακοίνωση.

Τα μαύρα κουτιά θα μεταφερθούν στο εξωτερικό για να εξεταστούν

Τα μαύρα κουτιά από το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines, το οποίο συνετρίβη την Κυριακή, θα σταλούν στο εξωτερικό για να εξεταστούν γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα για κάτι τέτοιο στην Αιθιοπία, ανακοίνωσε σήμερα ένας εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας και διευκρίνισε ότι "η ομάδα των ερευνητών θα αποφασίσει το πού".

"Δεν υπάρχει δυνατότητα εδώ, επομένως τα μαύρα κουτιά θα σταλούν αλλού για να εξεταστούν", είπε ο εκπρόσωπος.

Τα μαύρα κουτιά --ο καταγραφέας συνομιλιών του πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης-- ανασύρθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος την Δευτέρα σε απόσταση 60 χλμ από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines στο CNN σήμερα, τα μαύρα κουτιά πιθανόν να μεταφερθούν "σε μια πιο κοντινή χώρα στην Ευρώπη" αντί στις ΗΠΑ.

Ερωτηθείς αν τα μαύρα κουτιά από την πτήση ET 302 που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους θα μεταφερθούν στις ΗΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της Ethiopian Airlines Τιγουόλντε Γκέμπρε Μάριαμ απάντησε ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμη.

Ο ίδιος πρόσθεσε: "Μπορεί να μεταφερθούν σε μια πιο κοντινή χώρα στην Ευρώπη με κριτήριο την εγγύτητα και την ταχύτητα", απάντησε.

Ακυρώνουν τα εισιτήριά τους οι επιβάτες


Η εταιρεία Boeing, που είναι η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών στον κόσμο, βλέπει καθημερινά δισεκατομμύρια δολάρια να χάνονται από την εμπορική της αξία. Σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως ναι μεν «κατανοεί» τις χώρες που απαγορεύουν την πτήση των 737 MAX, αλλά διατηρεί την πλήρη εμπιστοσύνη της στα συγκεκριμένα αεροσκάφη, έχοντας πάντα ως πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια.

Στην Αμερική, τρεις εταιρείες χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους και δεν το έχουν αποσύρει από τους στόλους τους, μετά τα πρόσφατα γεγονότα. Πρόκειται για τις Southwest Airlines, American Airlines και United Airlines - που πάντως δέχονται καταιγισμό παραπόνων από επιβάτες που ζητούν να αλλάξουν τις πτήσεις τους ή να ακυρώσουν τα εισιτήριά τους, προκειμένου να μην ταξιδέψουν με το 737 ΜΑX.

Παράλληλα, το σωματείο των πιλότων της United Airlines ανακοίνωσε ότι δεν αντιμετώπισε καμία μηχανική δυσλειτουργία σε περισσότερες από 23.000 ώρες πτήσης με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.


Δισεκατομμύρια δολάρια χάνει η Boeing

Η αιτία της συντριβής του Boeing των Ethiopian Airlines, που συνέβη μόλις πέντε μήνες μετά την συντριβή ενός ίδιου τύπου αεροσκάφους στην Ινδονησία, παραμένει άγνωστη. Δεν υπάρχει επίσης προς το παρόν, κανένα στοιχείο ότι οι δύο τραγωδίες συνδέονται, καθώς ειδικοί επί των αεροπλάνων υποστηρίζουν πως είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε γιατί συνετρίβη η πτήση της Ethiopian, δεδομένου και ότι τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται σε ένα συνδιασμό ανθρώπινων λαθών και τεχνικών παραγόντων.

Η μετοχή της Boeing έπεσε 6,1% την Τρίτη, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία έχει χάσει 11,15% από την στιγμή του δυστυχήματος και βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από τον Ιούλιο του 2009. Οι απώλειες μεταφράζονται σε περίπου 26,65 δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραστική αξία της Boeing.

Από τις 10 χώρες παγκοσμίως με την μεγαλύτερη αεροπορική κίνηση, όλες έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις με το συγκεκριμένο Boeing, εκτός των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας. Κίνα, Ινδονησία, Σιγκαπούρη, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Μαλαισία και άλλες χώρες ανά τον κόσμο έχουν προσωρινά απαγορεύσει τις πτήσεις με το 737 MAX.




Συνομιλία Τραμπ με τον επικεφαλής της Boeing

Στο ζήτημα παρενέβη χθες και ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, που μέσω Twitter δήλωσε πως τα αεροπλάνα έχουν γίνει υπερβολικά πολύπλοκα για τους πιλότους, ενώ είχε και τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ντένις Μιούλενμπεργκ, επικεφαλής της Boeing. Η συνομιλία διεξήχθη λίγο μετά τα tweets του Τραμπ και ο Μιούλενμπεργκ διαβεβαίωσε τον Αμερικανό πρόεδρο ότι τα 737 MAX 8 είναι «ασφαλή» και «αξιόπιστα».





Σε πέντε μέρες θα παραδώσει τις σορούς των θυμάτων η Ethiopian Airlines

Εν τω μεταξύ, δεδομένων των προβλημάτων σχετικά με την αναγνώριση των θυμάτων στο σημείο του δυστυχήματος, η Ethiopian Airlines ανακοίνωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον ακόμα πέντε ημέρες μέχρι να αρχίσει να παραδίδει τις σορού στις οικογένειες των θυμάτων.

Τα θύματα της τραγωδίας προέρχονται από περισσσότερες από 30 χώρες, ενώ μεταξύ τους είναι και μια πολυπληθής αποστολή των Ηνωμένων Εθνών.

ΣΧΟΛΙΑ (31)

AF447

Καθόλου πολιτική η απόφαση της EASA σίγουρα... έτσι και στα τέλη των 00s όταν κάποια 330 άρχισαν να κάνουν βουτιές στα καλά καθουμενα ή και τα μαζεύανε από τον Ατλαντικο λόγω κακών sensors και του τραγικού sidestick / stall warning της Airbus έδωσε εντολή για grounding των 330 η EASA. Οοοχι βέβαια εκεί κάνανε μόκο και τα ρίξανε φυσικα 100% στους μακαρίτες (τους πιλότους). Αλλά ξέχασα αυτά τα φτιαχνουνε στην Τουλούζη και το Αμβούργο όχι στο κακό Αμέρικα

Ντίνος

Είσαι εντελώς άσχετος. Ή μάλλον ακόμα χειρότερα: είσαι ημιμαθής που νομίζει ότι είναι έξυπνος. Όταν καταλάβεις το αν ευθύνεται ή όχι το αεροσκάφος όταν ο χειριστής κρατάει το stick κάτω ενώ το αεροσκάφος έχει ξελαρυγγιαστεί να λέει stall-stall, ξανάσχολίασε.

@Ντινο

Αν εννοεις το Α330 της Air France , καπως ετσι εγινε! Βασικα ο Συγκυβερνητης τα εχασε , εκανε αλλα απο αυτα που εμαθε στην εκπαιδευση και εφερε το αεροπλανο σε μεγιστη απωλεια στηριξης! Οταν μαζι με τον Κυβερνητη καταλαβαν , και εκαναν τις σωστες ενεργειες ηταν πολυ αργα να επανελθει...Το αεροσκαφος βρισκοταν σε χαμηλο ηψος και επεφτε σαν πετρα! Υποψιν ειχαν 3,5 λεπτα(υπερ αρκετα) να σωσουν το αεροπλανο ,αλλα ειχαν 'παγωσει' που λεμε..Και εκτος τον συναγερμο απο τον αυτοματο ειχαν και μια αλλη χαρακτηριστικη προειδοποιηση απολειας στηριξης: ΤΗ ΔΟΝΗΣΗ ΠΗΔΑΛΙΟΥ! Που υπαρχει τοσο στα κλασικα πηδαλια οσο και στα sidestick. ..

Τιποτα δεν εχουν!

Αν δεν συντριβουν τα πρωτα 5-6 λεπτα μετα την απογειωση, ολα καλα...Μετα φτανουν στον προορισμο τους!

Διάβασε το report της ΒΕΑ «σχετικέ»

Το stall warning σταματούσε όταν το AoA ανέβαινε πάνω από κάποιο όριο, με αποτέλεσμα να σιγεί όταν έκανε pull back ο Bonin και να ξαναρχίζει κάθε φορά που προσπαθούσε να κατεβάσει τη μύτη. Το autotrim παρεμενε παρά το alt law και αυτο επισης έτεινε να κρατάει τη μύτη του 330 προς τα πάνω. Και βέβαια θα το ξαναπώ, τα τρα-γι-κα sidesticks της Airbus (σε αντίθεση με τα yokes στα πχ 777-787 που επισης είναι fully fbw) που δεν αφήνουν τους πιλότους να καταλάβουν τι κάνει ο άλλος. Οι πιλότοι και βέβαια έχουν μερίδιο της ευθύνης για εκείνο το βράδυ, η αφοριστική όμως εξήγηση του ατυχήματος ότι «φταίγανε 100% οι άσχετοι που δεν ξέρανε να αναγνωρίσουν το stall» είναι πολύ επικίνδυνη - γι’αυτο μετά η airbus βελτίωσε και το AoA sensor & display και τη λογική του stall warning. Αλλά κανένας τότε (ορθώς) δεν είπε να γίνουν ground τα 330, όπως δεν υπάρχει (προς το παρόν) κάποια τεκμηριωμένη απόδειξη που να δικαιολογεί το grounding των MAX

Προς ΑΦ:

Ε τοτε ρε φιλαρακο αφου εισαι εσυ ο πολυγνωμων και εισαι σιγουρος πως ειναι στημμενο, κλεισε ενα εισητηριο με την γερμανικη Τουι (γιατι αυτη πεταει ΜΟΝΟ Μποϊγκ!) και μπες σ ενα αεροπλανο να πεταξεις για Λονδινο απο Αθηνα, ή μεσω στασης σε Φρανκφουρτη; Γιατι οι Ελληναρες ηταν με τον Τραμπ που ηταν "αντιπαγκοσμιοποιητης" την ωρα που ο ΙΔΙΟΣ τουϊταρει σε Κινα και ΕΕ "μειωστε τους δασμους στα αμερικανικα προϊοντα για να πουλησω σ εσας δικα μου!", γι αυτο λεμε φοβερο πραγμα το να βλεπει κανεις την αληθεια καταματα και να μη θελει να την παραδεχτει, οχι...ο Τραμπ ειναι εναντιον του Σορρος λεει, που ο Σορρος εινσι εβραιος και ο Τραμπ στηριζει φουλ ισραηλ κλπ. μεχρι και γαμρπο ισραηλινο εχει. Οοοοχι λοιπον, να μην οδηγουν τοτε οι αμερικανοι Μπεεμβε γιατι το μεγαλυτερο εργοστασιο της η Μπεεμβε που το εχει ξερεις; ΣΤΙΣ ΗΠΑ! Αντε τραβα λοιπον να δεις ποσα αεροπλανα πεφτουν και οπως ειπαμε, πεταξε με την γερμανικη Τουϊ που εχει μονο Μποϊγκ!

AF447

Μένω Σιγκαπούρη παλικάρι και πετάω κυρίως μεγάλες αποστάσεις. Και ναι, συνήθως πετάω με Boeing (777 ή 787). Ποιο single aisle καρυδότσουφλο διαλέγετε οι λαζογερμανοι για να έρθετε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη ουδόλως με ενδιαφέρει

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΦΥΛΗ

Μην πιανεστε κοροιδα με τα αμερικανικα παραμυθια τυπου εμεις πολεμησαμε μαζι στον β παγκοσμιο πολεμο εναντιον των γερμανων κλπ και σας πιασουν τα κλαματα, ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ. ΣΗΜΕΡΑ ΠΛΕΟΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΠΟΥ ΚΑΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.

giorgos

Αυτά δεν είναι τα αεροπλάνα της ΑΕΓΕΑΝ ? Ετσι κανει το κεφαλαιο , μονο το χρημα τους νοιαζει Εγω μονο με ολυμπιακη θα πεταω

dd

ασχετε. H aegean εχει airbus. διαφορους τυπους airbus 320-321

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

πες μου οτι τρολλαρεις...

ΜΟΝΟ ΝΔ

Αφορμή ήθελαν οι δημόσιοι για καθισιό. Μόνο όταν έρχεται ο Μαδούρο τρέχουν. Απολύσεις και ξερονήσια σ όλους

υπα ξύπα

ΥΠΑ: Πραγματικό ΑΝΕΚΔΟΤΟ με τρία γράμματα.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΦΥΛΗ

Αρπα την τωρα αμερικανινο αυτη την φορα δεν θα καταφερετε να διαλυσετε την Ευρωπαικη Ενωση..............#ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ? ΜΕ ΤΗΝ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ?

Θέσεις Κινήματος Αρδην: Οικολογία

Προστασία του νερού ως ελεύθερου κοινωνικού αγαθού, και ειδική μέριμνα για την χρηστή διαχείριση των υδάτινων πόρων._________(από Υποψηφιο Δήμαρχο Αθηνών κ. Γιώργο Καραμπελιά)

Θέσεις Κινήματος Αρδην: Οικολογία

το οικολογικό αποτύπωμα των ελληνικών πόλεων είναι απολύτως δυσανάλογο των μεγεθών τους, καθώς το μοντέλο της αντιπαροχής, έθεσε τον κανόνα των υπερ-ενεργοβόρων κατασκευών, και της παντοδυναμίας του ΙΧ.________Την ίδια στιγμή που η καταναλωτική φρενίτιδα των τελευταίων δεκαετιών επέτρεψε στην απόλυτη κυριαρχία της… πλαστικής συσκευασίας και εκτόξευσε την κατά κεφαλήν παραγωγή απορριμμάτων._________ Έτσι, το μοντέλο ανάπτυξης που υιοθέτησε η χώρα από την στιγμή της ταχείας αστικοποίησής της (1965-1970) συνετέλεσε στην δραστική υποβάθμιση της φύσης –αστικής, περιαστικής και… υπαίθριας. _________ Αυτό ακριβώς το εγχώριο μοντέλο είναι που χρήζει αποανάπτυξης στην χώρα μας. (από Υποψηφιο Δήμαρχο Αθηνών κ. Γιώργο Καραμπελιά)

φιλε

ΟΥΣΤ

@φιλε

Γιατί ρε παλιοχλαπάτσα του λες ούστ του ανθρώπου; Σε τί διαφωνείς; Γουστάρεις να βρωμάς καυσαερίλα τριτοκοσμικέ;

Ερώτηση

Μήπως το πρόβλημα ήταν γνωστό αλλά λόγω κόστους και συνδικαλισμού το κρύβανε;

Εκτός του ...

... τεχνικού θέματος που μάλλον υφίσταται στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους το τραγικό συμβάν στην Αιθιοπία ίσως να είναι και ή αρχή ενός αδυσώπητου εμπορικού πολέμου μεταξύ BOEING και AIRBUS.

Λέω εγώ τώρα...

Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο εμφανίσει πρόβλημα στα φρένα σκοτώνοντας μερικούς και τυχαίνει να έχεις το ίδιο αυτοκίνητο, τότε αν ζητήσει η κάθε χώρα να ανακληθεί αφού η εταιρεία δεν το έχει κάνει και δεν είπε πιο είναι το πρόβλημα, τότε θα συνεχίσεις να το κυκλοφορείς επειδή πιστεύεις ότι είναι εμπορικός πόλεμος..... ;; Εύχομαι να μην εισαι και οικογενειάρχης και 'πάρεις' κι άλλους μαζί σου...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

lykourezos1

Οδηγήθηκαν ενώπιον του ανακριτή και πήραν προθεσμία να απολογηθούν τη Μ. Δευτέρα - Παραμένουν κρατούμενοι - Ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος συνοδευόταν από άνδρες της αντιτρομοκρατικής – Στον προθάλαμο του ανακριτικού γραφείου βρίσκονταν η ηθοποιός Νατάσα Καλογρίδη και η Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου

1
kougias1

Ο Αλέξης Κούγιας δηλώνει ότι οι κ.κ. Λυκουρέζος, Παναγόπουλος και Αντωνόπουλος δεν εμπλέκονται στην υπόθεση της μαφίας των φυλακών – Καταγγέλλει «πέπλο προστασίας» για τον Αριστείδη Φλώρο και διατυπώνει υποψίες για πολιτικό – νομικό που βρίσκεται από πίσω 

2