Φιλόλογοι: Προσβλητικός εμπαιγμός οι εξαγγελίες Γαβρόγλου για τα Λατινικά

gabroglou


Χαρακτηρίζουν απαξιωτικά και αντιεπιστημονικά τα επιχειρήματα του υπουργού για την ένταξη του μαθήματος στα προαιρετικά

Για προσβλητικό εμπαιγμό εις βάρος τόσο των φιλολόγων όσο και της κλασικής παιδείας στο σύνολό της, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) σχετικά με τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου για το μάθημα των Λατινικών, και υπογραμμίζει τα εξής:

«Δύο αλλεπάλληλα βαρύτατα πλήγματα δέχθηκαν πρόσφατα τα φιλολογικά μαθήματα και κατ’ επέκτασιν η ανθρωπιστική παιδεία. Το πρώτο σχετίζεται με την πρόσφατη εξαγγελία από την Πολιτεία περί οριστικής κατάργησης του μαθήματος των Λατινικών από τα υποχρεωτικώς διδασκόμενα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα για την εισαγωγή των υποψηφίων του τομέα των Ανθρωπιστικών Επιστημών στα ΑΕΙ. Το δεύτερο αφορά μια νεότερη προφορική εξαγγελία σύμφωνα με την οποία το μάθημα εντάσσεται στα επιλεγόμενα και μόνον σχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που οδηγεί στην ουσιαστική υποβάθμιση και πραγματική κατάργησή του.

Η δεύτερη μάλιστα υπουργική εξαγγελία ισοδυναμεί με προσβλητικό εμπαιγμό εις βάρος τόσο των φιλολόγων όσο και της κλασικής παιδείας στο σύνολό της, καθώς συνοδεύεται από απαξιωτικά για το μάθημα και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα, σύμφωνα με τα οποία το μορφωτικό αυτό αντικείμενο ενδιαφέρει λιγότερο τους νέους και πως «τα Λατινικά οριακά είναι χρήσιμα στη Φιλολογία και την Αρχαιολογία»(!)».

Οι φιλόλογοι επισημαίνουν:«Λυπούμεθα, και ως φιλόλογοι αλλά και ως δάσκαλοι, για την κακή διαπαιδαγώγηση την οποία, εκτός των άλλων, ασκεί το Υπουργείο διακρίνοντας τους τομείς της ανθρώπινης γνώσης και του ανθρώπινου πολιτισμού σε περισσότερο και λιγότερο ενδιαφέροντες και χρήσιμους(!).

Εξάλλου με τα έωλα αυτά επιχειρήματα το Υπουργείο φαίνεται να αγνοεί επιδεικτικά τις εντονότατες διαμαρτυρίες όχι μόνον των φιλολόγων, της Επιστημονικής μας Ένωσης και των Τοπικών μας Συνδέσμων, αλλά και του συνόλου των Τμημάτων Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών της χώρας μας (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Κρήτης, Κομοτηνής και Πελοποννήσου), όπως και των τμημάτων ξένων φιλολογιών (Αγγλικής, Ισπανικής, Γερμανικής) και διακεκριμένων κλασικών φιλολόγων, ελλήνων και ξένων».Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων θεωρεί ότι η γενική αυτή αποδοκιμασία αφαιρεί κάθε δικαίωμα για εφαρμογή αυτού του αντιπνευματικού μέτρου, το οποίο κατ’ ουσίαν αποκόπτει την εκπαίδευση από τις ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και των ευρωπαϊκών γλωσσών και παραβλέπει την στενή και αμφίδρομη ιστορική και πολιτισμική σχέση της ελληνικής ιστορίας με τη ρωμαϊκή.

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για το μάθημα των Λατινικών, τονίζει:Η πρόσφατη πρόταση του Υπουργού Κώστα Γαβρόγλου για εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών ως μάθημα επιλογής στην Γ’ Λυκείου δεν είναι δυνατόν να προκαλεί τέτοιου είδους αντίδραση από όσους εμφανίζονται ως υποστηρικτές του μαθήματος.

Τα μαθήματα επιλογής, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Σπουδών, αποτελούν σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν μπορεί να απαξιώνονται, πόσω μάλλον από επιστημονικές ενώσεις.Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της διαβούλευσης θα εξετάσει κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (11)

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΕ 6 ΑΔΕΙΕΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΕ 6 ΑΔΕΙΕΣ ....ΟΤΑΝ ΣΟΥ ΧΑΛΑΣΕΙ Ο ΡΕΛΕΣ Η ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ Κ ΜΕ ΦΩΝΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΘΑ ΣΤΗΝ ΠΩ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ Κ ΟΤΑΝ ΣΟΥ ΚΑΕΙ ΤΟ ΜΙΞΕΡ ΘΑ ΣΟΥ ΕΞΗΓΗΣΩ ΣΤΑ ΒΙΕΤΝΑΜΕΖΙΚΑ ΤΙ ΒΛΑΒΗ ΕΙΧΕ.......

ευτυχώς που μαθαίναμε

λατινικά στην κατεύθυνση τόσα χρόνια, μεγάλη διαφορά είδαμε..... Πάρτε ένα λεξικό που ανθολογεί λατινικές φράσεις τύπου ad hoc, a posteriori κλπ , κι έγινε η δουλειά σας. Το ζήτημα είναι ότι με το υπάρχον σύστημα και τα προγράμματα του σχολείου βγαίνουν απόφοιτοι κουρασμένοι , ημιμαθείς που δεν μπορούν να τοποθετήσουν σωστά το άτομό τους στην ιστορία και το κοινωνικό παρόν. Ας δούμε πώς θα εκσυγχρονίσουμε το σχολείο . Τις αντίκες στο σεντούκι δε θα μας τις κλέψει κανείς...

@taktook

Είσαι εντελώς λάθος. Το σχολείο δεν είναι πανεπιστήμιο για να επιλέξεις τα ενδιαφέροντά σου. Το δώδεκατάξιο σχολείο είναι σχεδιασμένο να σε φέρει σε ένα επίπεδο γνώσης που θα μπορείς να ζήσεις γνωρίζοντας τα βασικά. Εάν δεν καταλαβαίνεις γιατί πρέπει να μάθεις έστω και λίγα Λατινικά, Αρχαία Ελληνικά, Φυσική κλπ τότε απλά δεν είσαι σε θέση να αποφασίζεις για τον εαυτό σου. Σου λείπει η ίδια η γνώση.

Πρωτοδεσμίτης

Όλα τα'χε η Μαριορή, τα Λατινικά της έλειπαν.

taktook

Φαινεται λογικο αυτο που λες, αλλα: 1ον μιλαμε για παιδια Λυκειου που πρεπει να αποφασισουν για το μελλον τους και εχουν αυτο το δικαιωμα. Υπαρχουν ηδη και αλλα μαθηματα επιλογης στο προγραμμα. Εκει μπορουν να αποφασισουν ενω για τα Λατινικα και τα Αρχαια δεν μπορουν? 2ον το να διδαχθει καποιος λιγο απο ολα στο σχολειο δεν σημαινει οτι θα τα μαθει και θα τα κατανοησει, ειδικα οταν το ζητουμενο ειναι να περασει καποιες εξετασεις μονο.

Ο Γαβρόγλου είναι Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο Σ...

Στην Αγγλία οι γονείς πληρώνουν χιλιάδες λίρες κάθε χρόνο, για να μπορούν τα παιδιά τους να διδάσκονται αρχαία ελληνικά και λατινικά στα Grammar Schools (τα καλύτερα σχολεία στη χώρα) και εμείς εδώ έχουμε τον Γαβρόγλου να καταργεί μία από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις της δωρεάν παιδείας! Την κλασική παιδεία μέσω της ουσιαστικής κατάργησης των Λατινικών. Μιλάμε περί εντελώς απαραδέκτου ανθρώπου, ο οποίος μάλιστα κάνει και τον υπουργό παιδείας!

Νίκος Χ.Ν

..... όταν εκδηλώνεις αδυναμία να κατανοήσεις τη δύναμη της γνώσης, την απαξιώνεις και την καταργείς. Αυτό δεν είναι ιδιομορφία των άξεστων δήθεν προοδευτικών αριστερών ή εθνομηδενιστών, είναι χαρακτηριστικό όλων αυτών που από την εποχή του Ράλλη έχουν βαλθεί να ξεριζώσουν τον Ελληνικό πολιτισμό από την Ελλάδα. Το αν τα Αρχαία Ελληνικά ή τα Λατινικά προσφέρουν το οτιδήποτε στην εκπαίδευση νέων ανθρώπων αυτό δεν είναι υπό αμφισβήτηση, διότι προσφέρουν στην ανάπτυξη της σκέψης μέσα από τη δυσκολία και πολυπλοκότητα των γλωσσών αυτών. Αυτό που διαπιστώνεται όμως είναι πως ο προοδευτικός οχετός που χαρακτηρίζει τους "δασκάλους" της νεο-Ελληνικής περιόδου επιθυμεί την απλοποίηση της γνώσης σε σημείο μηδενοποίησης. Ο Γαβρόγλου δε φέρει την αποκλειστική ευθύνη, είναι μόνο συμπλήρωμα σε ένα σύνολο υπανθρώπων που απλά εχθρεύεται την ουσία της γνώσης. Απλά πρέπει να τους αφαιρεθεί το δικαίωμα άποψης....

taktook

Νομιζω οτι ειναι μια αποφαση στην σωστη κατευθυνση. Να ακολουθησουν τα Αρχαια και ολα τα αλλα μαθηματα που υπαρχουν στο ωρολογιο προγραμμα για να εχουν καποιοι δουλεια και τιποτα αλλο. Ας τα κανουν επιλογης για να δουμε τελικα ποιος εχει δικιο. Θα μπορεσουν επιτελους τα παιδια μας να εχουν μιαν αξιοπρεπη προσωπικη ζωη και να μπορουν να ασχοληθουν με μεθηματα και αλλες δραστηριοτητες που θελουν και επιλεγουν. Εχουμε ξεφυγει σαν χωρα, οπου συντεχνιες για χρονια μας κρατανε πισω.

m

έτσι ακριβώς

ότι να ναι

καλύτερα άνοιξε κανένα βιβλίο να ξεστραβωθείς που θα κάνεις και υποδείξεις για το τι είναι σημαντικό και τι όχι, δυστυχώς μεγαλώνεις και παιδιά και θέλεις να τα κάνεις τούβλα σαν και εσένα, ελληνάρα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης