Πανελλαδικές: Φόβοι για το αδιάβλητο με το νέο σύστημα Γαβρόγλου

panneladikes_arthroo

Οι νέες ρυθμίσεις που προωθούνται για τις πανελλαδικές εξετάσεις από τον κ. Γαβρόγλου, οι φόβοι για το αδιάβλητο και οι αντιδράσεις - Δεν καταργούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις αλλά γίνονται διπλές

Κάθε υπουργός Παιδείας θέλει να συνδέει το όνομά του με μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και για αυτό προτιμά να αλλάζει το εξεταστικό σύστημα. Το πιο εύκολο για αυτόν, αλλά το πλέον δύσκολο για τους μαθητές, που κάθε λίγο και λιγάκι αισθάνονται ότι γίνονται πειραματόζωα, καθώς και για τους γονείς που πληρώνουν για φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.

Ετσι και ο σημερινός υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έσπευσε να ανακοινώσει χθες αλλαγές από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι οποίες στο τέλος της Γ’ Λυκείου δεν καταργούνται, αλλά γίνονται διπλές. Και εξετάσεις σε επίπεδο περιφέρειας, νομού ή δήμου για το απολυτήριο και εξέταση σε τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αμέσως μετά. Ολες αυτές οι αλλαγές, και κυρίως ο τρόπος που θα γίνονται οι εξετάσεις για το εθνικό απολυτήριο που θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή, προκαλούν ερωτήματα ακόμα και για το αδιάβλητο των εξετάσεων, καθώς μερικοί καθηγητές θα επιλέγουν θέματα σε επίπεδο δήμου, νομού ή περιφέρειας – αυτό δεν έχει αποφασιστεί ακόμα από το υπουργείο.

Όσο για την περιβόητη ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, που υποσχόταν η κυβέρνηση, αυτή αποδείχθηκε τίποτα άλλο από πυροτέχνημα, καθώς θα περιοριστεί μόνο στις σχολές χαμηλής ζήτησης, δηλαδή ουσιαστικά σε αυτές που και φέτος εισάγονται υποψήφιοι με βαθμό κάτω από τη βάση, ακόμα και με 3!

Το νέο εξεταστικό σύστημα προκαλεί αντιδράσεις, όχι μόνο από μαθητές και γονείς που βλέπουν να ενισχύεται περαιτέρω η παραπαιδεία και φοβούνται για το αδιάβλητο, αλλά και από εκπαιδευτικούς. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι συνολικές ώρες διδασκαλίας στη Γ' Λυκείου μειώνονται από 32 σε 29!

Η πρώτη αντίδραση ήλθε από τους φιλολόγους που διαμαρτύρονται για την κατάργηση των Λατινικών, το οποίο, όπως σημειώνουν, δεν είναι γλωσσικό μάθημα, αλλά ουσιαστικό. Αντιθέτως, τα Θρησκευτικά, μπορεί να διδάσκονται μία ώρα εβδομαδιαίως στη Γ΄Λυκείου, ωστόσο θα προσμετρώνται στη βαθμολογία του υποψηφίου.

Το νέο σύστημα

Εξετάσεις ανά περιφέρεια, νομό ή δήμο για την απόκτηση του απολυτηρίου που θα μετράει κατά 10% στην εισαγωγή για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, σχολές ελεύθερης πρόσβασης, τέσσερα μαθήματα εξεταζόμενα, σύστημα που προσομοιάζει με το σύστημα των δεσμών, τέσσερις, αντί για τρεις, ομάδες προσανατολισμού, κατάργηση των Λατινικών και αντικατάσταση τους με την Κοινωνιολογία, προσμέτρηση του βαθμού των Θρησκευτικών, επιλογή από τη Β΄Λυκείου των σχολών προκειμένου να καθορίζεται νωρίτερα η ζήτηση, είναι οι βασικές αλλαγές του νέου εξεταστικού συστήματος που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, επιβεβαιώνοντας πλήρως το σχετικό δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος»

Με κεντρική σκέψη την αναμόρφωση της Γ΄Λυκείου και όχι την κατάργηση των Πανελλαδικών, ο κ. Γαβρόγλου ανέλυσε το σύστημα που στην ουσία προβλέπει κατάθεση μηχανογραφικού πριν την έναρξη της Γ' Λυκείου, ενώ καταργούνται και οι συντελεστές βαρύτητας και οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις από τρεις. Οπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, θα υπάρξει μία μεταβατική περίοδος. Το νέο σύστημα θα ισχύσει από τη χρονιά 2019-2020, δηλαδή για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Β Λυκείου.

Πάντως μία δυσλειτουργία του συστήματος που αναμένεται να προκύψει από την κατάθεση μηχανογραφικού νωρίτερα είναι υποψήφιοι με υψηλές βαθμολογίες που ήθελαν να μπουν στις περιζήτητες σχολές να μην εισάγονται και άλλοι με χαμηλές βαθμολογίες να εισάγονται σε σχολές χωρίς εξετάσεις. Σε ό,τι αφορά στα Θρησκευτικά και τους έχοντες απαλλαγή για την τελική βαθμολογία, η διαίρεση θα γίνεται με ένα μάθημα λιγότερο.

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα επιλέγουν τα θέματα ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι θα συγκεντρώνονται κάθε πρωί, θα προτείνει ο καθένας το θέμα του και ύστερα από κλήρωση θα αναδεικνύεται το προς εξέταση θέμα. Ο υπουργός τόνισε οτι έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, ενώ δεν θα υπάρχει Τράπεζα Θεμάτων, αλλά μία κεντρική οδηγία, όπως στις Πανελλαδικές Εξετάσεις στην ΚΕΕ, προς την επιτροπή καθηγητών.

Αναλυτικά οι αλλαγές περιλαμβάνουν:

- Οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στην Β Λυκείου και η Γ Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστική τάξη στην ανωτάτη εκπαίδευση.

- Οι τρεις ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις και σε κάθε μια αντιστοιχεί ένας επιστημονικό πεδίο.

- Τα βασικά μαθήματα κάθε ομάδας ίδια με κάθε Ομάδας Προσανατολισμού. Τα Λατινικά καταργούνται στην εξέταση των πανελλαδικών και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία

- Η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών διαιρείται σε δυο Ομάδες (Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας)

- Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το Απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.

- Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δυο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

- Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι πιθανώς θα χρειαστούν για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.

- Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα αλλά δεν θα υπάρξει αναλογικά και αύξηση ωρών.

- Για ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μια ώρα για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με μαθητές του συζήτηση εργασιών κλπ

Τα βασικότερα σημεία

- Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός Φυσικής Αγωγής από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες όπως σήμερα.

- Οι γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα, τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στην συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

- Τα σχολεία θα χωριστούν ανά Ομάδες ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέμα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζεται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.

- Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ Λυκείου.

- Ο βαθμός του απολυτηρίου συμμετέχει στην διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους επιλέξουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις

- Θα υπάρχουν «τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν μόνο με το απολυτήριο τους (χαμηλής ζήτησης)

Το νέο πρόγραμμα της Γ Λυκείου

Μείωση Θρησκευτικών κατά μία ώρα
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 6 ώρες
Φυσική Αγωγή 2 ωρες
Σύνολο ωρών 9 ώρες

Οι μαθητές θα επιλέγουν ένα από τα μαθήματα: Ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά), Ελεύθερο σχέδιο, Γραμμικό σχέδιο (2 ώρες)

Ομάδες Προσανατολισμού

(6 ώρες κάθε μάθημα συν 1 ώρα ανά μάθημα σε συνεργασία με εκπαιδευτικό)

- Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία (καταργούνται τα Λατινικά)

- Θετικών σπουδών: Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά

- Σπουδών Υγείας: Φυσική, Χημεία, Βιολογία

- Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: Μαθηματικά, Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον και Οικονομία

«Η πρόταση που σας παρουσιάζουμε διαμορφώθηκε με βάση την πρόταση του ΙΕΠ, του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έγινε το 2015-16, των σχετικών συζητήσεων της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπαιδευτικούς και μετά από συστηματική μελέτη των συστημάτων που ισχύουν σε άλλες χώρες» τόνισε ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνοντας οτι το σύστημα έχει πολλές ασφαλιστικές δικλείδες καμία αποτυχία δεν στερεί τον υποψήφιο από την είσοδό του στο Πανεπιστήμιο,επισημαίνοντας οτι βασικός στόχος είναι η πάταξη της παραπαιδείας.

Το «Ποτάμι»

Ο τομέας παιδείας του «Ποταμιού» ανακοίνωσε ότι «ο κ. Υπουργός παρουσίασε ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση του Λυκείου και την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση το οποίο έχει αρκετά κενά όπως φάνηκε από μια μάλλον αμήχανη πρώτη παρουσίαση.

Εκτός από κάποιες μεγαλόστομες προσδοκίες, δεν απαντήθηκαν πολλά καίρια ερωτήματα που βρίσκονται υπό συζήτηση τα τελευταία χρόνια όπως για παράδειγμα:

Ποιος θα καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων σε κάθε τμήμα; Η αυτονομία των Πανεπιστημίων θα είναι μόνο στα χαρτιά;

Πώς θα διασφαλίζεται το ενιαίο επίπεδο των θεμάτων για τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις από τον Έβρο ως την Κρήτη χωρίς τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας από την οποία θα γίνεται η επιλογή των θεμάτων; Πώς θα αποφύγουμε τα «20άρια για όλους» όταν το 60% του βαθμού απόλυσης στα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα και το 100% στα υπόλοιπα, θα βγαίνει από τους βαθμούς των τετραμήνων;

Εφόσον ο βαθμός του απολυτηρίου θα συμμετέχει στην εισαγωγή, πρέπει να διασφαλιστεί η αξιοπιστία, η αντιπροσωπευτικότητα και το αδιάβλητο, κάτι που δεν γίνεται με το προτεινόμενο σύστημα όπου θα συμμετέχουν στον βαθμό απολυτηρίου και μη εξεταζόμενα μαθήματα σε μεγάλο ποσοστό.

Επίσης, η Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συμμετέχουν καθόλου στο εθνικό απολυτήριο;»

Η ΟΙΕΛΕ

Τον προβληματισμό της για τον ακριβή τρόπο με τον οποίο θα διενεργηθούν οι εξετάσεις, εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ και τονίζει: «Θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη προσοχή και διάλογος, με στόχο να διατηρηθεί το αδιάβλητο της διαδικασίας και να επιλυθεί πλήθος τεχνικών ζητημάτων που φαίνεται να προκύπτουν. Ως προς το ουσιαστικό ακαδημαϊκό και παιδαγωγικό περιεχόμενο των αλλαγών, η Ομοσπονδία επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί, αφού μελετήσει διεξοδικά το νέο σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, η Ομοσπονδία θεωρεί απαραίτητο τον διάλογο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για την αντιμετώπιση όλων των σχετικών θεμάτων»

ΣΧΟΛΙΑ (21)

Veyron

Ντροπή σύστημα. Μόνο 10 σχολές δηλώνεις και μετά από αυτή τη δήλωση βγαίνουν ποιες σχολές είναι με πανελλήνιες και ποιες όχι. Τον φεβρουάριο, από αυτές τις 10, δηλώνεις -αν έχεις μια που δεν τη θέλουν πολλοί και είναι χωρίς εξετάσεις- αν θα πας σε αυτήν ελεύθερα ή θα πας για πανελλήνιες. Αν πας πανελλήνιες, ξέχνα τις ελεύθερες σχολές. Δηλαδή αν γράψεις θα μπεις μόνο σε αυτές που θέλουν πολλοί -ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΕΣ ΑΦΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ 10 ΕΠΙΛΟΓΕΣ- άρα οι βάσεις για τις καλές σχολές θα απογειωθούν. Και δεν φτάνει αυτό, θα αυξάνει με το χρόνο το ποσοστό του γενικού απολυτηρίου ώστε να εξαρτάσαι από τους καθηγητές, να πηγαίνεις να κάνεις ιδιαίτερα σε αυτούς για να σου ανταποδίδουν το χαρτζιλίκι με βαθμούς! Ή να πηγαίνεις σε ιδιωτικό να παίρνεις 20. Να κάθονται τα παιδιά να γυρνάνε στις καφετέριες και να σου λένε έχω περάσει (2 χρόνια σε όλο το σχολείο θα δουλεύανε και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ το καταργεί μετατρέποντας τους σε οκνηρούς μελλοντικούς επαγγελματίες). Στην ουσία με το σύστημα αυτό, θα μείνουν 20 σχολές ελίτ, θα μπαίνεις με υψηλότατους βαθμούς, και όλες οι άλλες θα εκπέσουν λόγω χαμηλού επιπέδου σπουδαστών. Φάτε σύστημα ΣΥΡΙΖΑ. Κάνε τη δήλωση 40 σχολές, αλλά ο σκοπός είναι η κατάργηση των εξετάσεων. Ελπίζω να βρεθούν βουλευτές να το σταματήσουν αυτό.

ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΨΕΥΤΡΟΝΙΑ

H κατάργηση των πανελληνίων του ΣΥΡΙΖΑ έγινε διπλασιασμός των πανελλήνιων, όπως το σκίσιμο των μνημονίων έγινε ένα επιπλέον μνημόνιο. Τέτοιους απατεώνες δεν έχουμε ξαναδεί.

Τζίμης Συνέχεια

Αυτό είναι αδιάβλητο πάντα μέσα σε εισαγωγικά, δεν κλέβω στις εξετάσεις αλλά υπάρχει η κλεψιά, μπαίνει ο άλλος με λιγότερα μόρια σε μια σχολή την στιγμή που ο άλλος με το 90% η πλειοψηφία κοινώς, θα χάσει την σχολή των ονείρων του έστω και για ένα μόριο και θα δεί τον άλλο να μπαίνει και με 500, και 800 , και 1000 μόρια λιγότερα. Τα προβλήματα είναι οικονομικά, δεν τα έχουν μόνο οι πολύτεκνοι στο κάτω κάτω επιλογή τους είναι να κάνουν πολλά παιδιά. Το Ελληνικό Σύνταγμα λέει ότι όλοι οι πολίτες είμαστε ίσοι που είναι η ισότητα? Όταν υπάρχουν διακρίσεις ακόμα και στα 18χρόνα. 3ον Οι αιώνιοι φοιτητές, οκ είναι παθογένεια αλλά και το σύστημα είναι μια παθογένεια η πλειοψηφία των φοιτητών δεν μπαίνει στην σχολή που θέλει, τα πανεπιστήμια δεν λειτουργούν με transparency δεν θυμάμαι την Ελληνική λέξη, δεν αναρτάναι όλοι οι καθηγητές ύλες στο διαδίκτυο, υλικό για διδασκαλία, απεργούνε όποτε θέλουν δεν ειδοποιούν κανένα, το ίδιο και οι φοιτητές οι ατίθασοι, οικονομικά προβλήματα. Δεν λειτουργεί έτσι όπως θα έπρεπε εκ της βάσης άρα εν μέρει κατανοώ και γιατί ένας φοιτητής μπορεί να είναι αιώνιος. 4ον Ιδιωτικά πανεπιστήμια τρέλα ειλικρινά τρέλα, και εν μέρει λογικό ναι θα τραβήξεις φοιτητές που πάνε στο εξωτερικό άρα θα κρατήσεις λεφτά στην Ελλάδα, αλλά κρύβεται και κάτι πιο βαθύ η έννοια της κοινωνικής ισότητας, εάν κάποιο παιδί στα 18 του αποφασίσει να πάει στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο και δεν έχει λεφτά θα έχει την δυνατότητα να πάρει φοιτητικό δάνειο για να καλύψει τις σπουδές του. Η Ελλάδα δεν έχει υγιές τραπεζικό σύστημα, δεν μπορεί να δώσει φοιτητικά δάνεια. Άρα δημιουργούμε από μόνοι μας έναν διχασμό στην κοινωνία. Ακόμη και η Μέκκα του Καπιταλισμού η Αμερική δίνει την δυνατότητα σε όλους να πάνε στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο, το ίδιο και στην Αγγλία, όπου υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια υπάρχουν και δυνατότητες χρηματοδότησης για όλα τα παιδιά φτωχά και πλούσια. Προσωπικά χαιρετώ τις προσπάθειες του Υπουργού Παιδείας, μπράβο αλλά χρειάζεται και άλλο, δεν είναι αρκετό. Τέλος πάντων καλή δύναμη και καλή συνέχεια συμπατριώτες, συγνώμη και για κανα ορθογραφικό, δεν την παλεύω τελευταία μέρα διακοπών και γράφω στο Πρώτοθεμα, θέλω να δω την πατρίδα μου καλύτερη ευελπιστώ να φωτίσα κανέναν και δεν το παίζω παντογνώστης μπορεί να κάνω και λάθος αλλά είναι πρόβληματα που με απασχολούσαν όσο ζούσα στην Ελλάδα.

Τζίμης

Γελάω ειλικρινά όλοι έχετε μετατραπεί σε αναλυτές τον έναν τον πειράζει το αδιάβλητο, τον άλλο το γεγονός ότι μπαίνουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο ακόμη και με 3, τον άλλο οι αιώνιοι φοιτητές, τον άλλο ότι δεν έχουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια, τον άλλο δεν ξέρω και εγώ τι. Αναρωτιέμαι εάν γράψατε έστω και ένα 17 στις εξετάσεις οι περισσότεροι το πιο πιθανό είναι να είσαστε λίγο μπουμπούνες για αυτό και δεν θα απαντήσω σε σχόλια. Τέλος πάντων το ζήτημα είναι μπράβο υπάρχει έστω και μια προσπάθεια βελτίωσης του τρόπου εισαγωγής, μπορεί να μην είναι τέλειο, βασικά τίποτα δεν είναι τέλειο αλλά συγχαρητήρια. Με τρώει λίγο μέσα μου να πώ κάποια πράματα με αφορμή κάποια σχόλια αλλά και πιο ευρύτερα με αφορμή το εκπαιδευτικό σύστημα, τα οποία δεν έχουν καμία πολιτική διάσταση καθώς ίσχυαν και ισχύουν και με Συριζαίους και με ΝΔ και με ΠΑΣΟΚ. 1ον Αυτός που μπαίνει με 3 Ιταλική φιλολογία που το πρόβλημα? το πολύ πολύ να μην μάθει καλά Ιταλικά ή να μην τελειώσει ποτέ το πανεπιστήμιο σιγά τα αυγά, με πειράζει όμως ως Έλληνας πολίτης να βλέπω το παιδί με το 3 να μπαίνει στην Ιατρική Σχολή σε κάποια χώρα στα βαλκάνια και μετά να τον βλέπω σε Ελληνικό νοσοκομείο, η Ιατρική είναι λειτούργημα και με τεράστια ευθύνη, στα χέρια σου κρέμονται ζωές. Οπότε μπροστά στο δεύτερο πρόβλημα που είναι η δημόσια υγεία, δεν με πολύ ενδιαφέρει να ακούσω από τον οποιοδήποτε ότι δεν μπαίνει κάποιο παιδί που έβγαλε 3 σε κάποιο ανώτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα, ίσα ίσα με την κρίση μπορεί να μην είχε τα χρήματα η οικογένεια του να του κάνει φροντιστήρια ή να γινόταν της ...... στο σπίτι του λόγω οικονομικών προβλημάτων, ο άλλος όμως με το 3 που το έστειλε ο πατέρας του στην Ρ,Β,Σ χώρα δεν φαίνεται να έχει προβλήματα. 2ον Αδιάβλητο ποτέ δεν υπήρχε και το λέω σε εισαγωγικά, διότι ετυμολογικά σημαίνει να μην κλέψει κάποιος στις εξετάσεις, αλλά όταν κλέβει με τον νόμο, τι γίνεται, πως γίνεται αυτό πολύτεκνοι, μεταγραφές τρίτεκνων, κάτοικοι εξωτερικού, Κύπριοι, διαβητικοί σε εισαγωγικά, μπαίνουν στο Ελληνικό πανεπιστήμιο είτε με δικές τους θέσεις που οδηγούν σε εισαγωγή με λιγότερα μόρια, είτε με δικές τους εξετάσεις πιο εύκολες.

Σεργιος

Κυριε εχετε σφαλμα σε πολλα που αναφερατε . Πρωτον αυτο που ισχυει για πτυχια απο το εξωτερικό (ασχετα αν τα εντος ΕΕ ειναι αναγνωρισμενα) ειναι εξετασεις πιστοποιησης , συνέντευξη και αξιολογηση . Ειδικα για τους γιατρους που αναφερατε κανενας διευθυντης δεν θα κράταγε καποιον με ανεπαρκεις γνωσεις καθως φερει ευθυνη για οποιονδηποτε υφισταμενο . Αυτο ισχυει γενικα και στον ιδιωτικο τομεα . Δευτερον , αν θεωρειτε τα πανεπιστήμια των Βαλκανίων δευτερα απλα ειστε ανενημερωτος . Πιστευω αυτη τη χρονικη στιγμη ειναι χειροτερα τα ελληνικα . Τρίτον , οι ειδικες κατηγοριες εισαγωγης ειναι επιπροσθετες της γενικής σειρας . Κανεις δεν κλεβει τη θέση απο το παιδι καποιου οπως και αν καποιος με βαθμολογια 5 περασει σε σχολη με βαση 18 πολυ πιθανον να μην παρει πτυχίο (αν και ξερω αρκετες περιπτωσεις που απέδειξαν το αντιθετο) . Θεσεις στα παιδια τρωνε οι φοιτητες φαντασμα , που δηλωνουν μια σχολη για καβατζα και σπουδαζουν στο εξωτερικό ή πατανε μια φορα το χρονο .

Γονέας

ΜΗΝΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ !! ΜΈΧΡΙ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΠΛΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΦΕΜΑΞΗ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ!!!!!

Sabonis

Δεν διασφαλίζεται με τίποτα το αδιάβλητο των εξετάσεων. Κάποιο "κακοί" καθηγητές θα κάνουν περιουσίες. Σίγουρα θα υπάρξουν χρηματισμοί. Το σύστημα των εξετάσεων μπορεί να είχε τα χίλια μύρια προβλήματα αλλά τουλάχιστον ήταν αδιάβλητο.

αναλυτης

Αν εχει κατι θετικο να προσφερει η νεα εξυπναδα του ντεμεκ καθηγητη ειναι σε ενα σημειο: στο να πρεπει να συνεργαστουν εκπαιδευτικοι σε επιπεδο νομου ή δημου μεταξύ τους .Ειναι κατι που μεχρι τωρα ελειψε.Το σημερινο ανεκδοτο του απολυτηριου προφανως και πρεπει να τελειωσει .Μονο που αν η βαθμολογηση γινει τελικα πιο αντικειμενικη οι μισοι δε θα μπορουν με το απολυτηριο που θα παιρνουν να πανε πουθενά να σπουδασουν Για παραδειγμα ενας μαθητης που εγραψε < 8000 μορια με απολυτηριο >15 γινεται δεκτος στην Κυπρο για να γινει ναυτικος σε ιδιωτικο .Αν σφιξουν τα πραγματα θα μπορεί?

Helena

Από που και ως που είναι ντεμεκ καθηγητής o υπουργός ;

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΒΑΛΤΕ ΠΟΥΛΜΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΙΔΙΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 1900

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΕΙΛΤΕ ΠΟΥΛΜΑΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 1900 ΣΤΟ ΒΕΛΙΔΙΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΚΛΕΨΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΑΣ. ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΔΙΑΣΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΩΝ

?????????????????

''ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι θα συγκεντρώνονται κάθε πρωί, θα προτείνει ο καθένας το θέμα του και ύστερα από κλήρωση θα αναδεικνύεται το προς εξέταση θέμα. Ο υπουργός τόνισε οτι έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς'' ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ , ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ , ΩΩΩΩ ΚΟΛΑΣΗ. ΧΑΜΟΣ ΣΤΟ ΙΣΩΜΑ, ΙΣΩΜΑ ΟΟΟΛΛΛΑΑΑΑ . ΟΙ ΜΙΣΟΙ+ ΘΑ ΞΕΡΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΓΛΥΨΙΜΟ ΣΤΟΥς ΚΑΘΗΓΗΤΕς, ΑΣΕ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕς ΠΟΛΕΙς , ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΥΣ, ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΟ ΣΟΙ ΚΑΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΧΑΜΟΣ.

ianos

ΑΠΌ ΤΟΥΣ 104. 000 ΥΠΟΨΉΦΙΟΥΣ ΦΕΤΟΣ ΜΠΗΚΑΝ 77.000 ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ 3!ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΛΕΎΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΆΘΜΙΑ ΤΌΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ;Η ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ ΠΗΓΕ ΚΑΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΜΑΖΕΨΕΙ ΜΕ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟ 10 ΑΛΛΑ ΤΗ ΦΑΓΑΝΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

div

Έκανε μία χιουμοριστική ανάρτηση στο προφίλ του στο Facebook, περί προσφοράς -60% στα συναινετικά διαζύγια - Δέχθηκε πληθώρα  μηνυμάτων από ζευγάρια που θέλουν να χωρίσουν αλλά σκέφτονται το κόστος

royvi-pano-new__1_

Δεν έχει πλέον κανένα νόημα να κάνω οποιαδήποτε ενημέρωση για την σύλληψη μου τις κατηγορίες η για το τι έγινε στο νοσοκομείο του Ερυθρού προχτές όπου και ξεκίνησε η ιστορία, γράφει το ηγετικό στέλεχος του Ρουβίκωνα μετά την αναβολή της δίκης του

4
akrivopoulou_main01

Μετά την αντίδραση των δύο μητροπολιτών που δήλωσαν έτοιμοι να ασκήσουν ένδικα μέσα σε βάρος της επειδή τους κατηγόρησε ως χρυσαυγίτες, ακροδεξιούς, η δημοσιογράφος της ΕΡΤ παραδέχθηκε ότι έχουν δίκιο και ότι τους αδίκησε 

78