Ιταλικό μοντέλο στο πετρέλαιο θέρμανσης και …ελληνικό στη βενζίνη!

Ιταλικό μοντέλο στο πετρέλαιο θέρμανσης και …ελληνικό στη βενζίνη!

Πλαφόν στα καύσιμα: Στο 1,473 ευρώ το λίτρο η ανώτατη τιμή για την αμόλυβδη στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με σημερινή απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Ενέργειας.

Ιταλικό μοντέλο στο πετρέλαιο θέρμανσης και …ελληνικό στη βενζίνη!

Ανακοινώθηκαν το πρωί οι ανώτατες τιμές πώλησης των καυσίμων με κοινή υπουργική απόφαση, που υπογράφεται από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Στο 1,473 ευρώ το λίτρο καθορίστηκε η ανώτατη τιμή για την αμόλυβδη στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Η ανώτατη τιμή θα ισχύσει για 7 ημέρες, οπότε θα επανεξεταστεί η σκοπιμότητα παράτασης των ανώτατων τιμών. Για τα λοιπά καύσιμα οι ανώτατες τιμές είναι:

- Η βενζίνη LRP 1,561, σούπερ αμόλυβδη 1,701, πετρέλαιο κίνησης 1,282 ευρώ το λίτρο.

Οι τιμές στην Α’ Ζώνη που περιλαμβάνει τους νομούς Βοιωτίας, Aρκαδίας, Λάρισας, Πέλλας, Φθιώτιδας, Λακωνίας, Καρδίτσας, Ημαθίας, Φωκίδας, Μεσσηνίας, Τρικάλων, Χαλκιδικής, Αιτ/νίας, Ηλείας, Πιερίας, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Αχαΐας, Γρεβενών, Σερρών, Ευβοίας, Άρτας, Κοζάνης, Καβάλας, Κορίνθου, Πρεβέζης, Καστοριάς, Δράμας, Αργολίδας, Μαγνησίας, Φλώρινας και τον Αργοσαρωνικό, καθορίστηκαν ως εξής:

- Η αμόλυβδη στα 1,496 το λίτρο, η σούπερ αμόλυβδη στα 1,706 το λίτρο, η σούπερ στα 1,566 και στα 1,290 το λίτρο το ντίζελ.

Στη Β΄Ζώνη που περιλαμβάνει τους νομούς Θεσπρωτίας, Ηρακλείου, Ροδόπης, Λευκάδας, Ιωαννίνων, Λασιθίου, Έβρου, Κεφαλονιάς, Χανίων, Ξάνθης, Κέρκυρας, Ζακύνθου και Ρεθύμνης, οι τιμές καθορίστηκαν ως εξής:

Κλείσιμο

- Η αμόλυβδη στα 1,545 το λίτρο, η σούπερ αμόλυβδη στα 1,745 το λίτρο, η σούπερ στα 1,605 και στα 1,326 το λίτρο το ντίζελ.

Τέλος, στη Γ΄ ΖΩΝΗ που περιλαμβάνει τις παρακάτω περιοχές με Φ.Π.Α. 16%, Ν. Δωδεκανήσου, Ν. Λέσβου, Ν. Χίου, Ν. Σάμου, Ν. Κυκλάδων, Βόρειες Σποράδες, Λήμνος, Θάσος, Σαμοθράκη και Σκύρος, οι τιμές καθορίστηκαν:

- Η αμόλυβδη στα 1,561το λίτρο, η σούπερ αμόλυβδη στα 1,764 το λίτρο, η σούπερ στα 1,624 και στα 1,322 το λίτρο το ντίζελ.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπιστούν και να αποφευχθούν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας που παρατηρήθηκαν την Κυριακή στα πρατήρια πώλησης καυσίμων.  Από χθες οι ουρές στα βενζινάδικα έκαναν και πάλι εμφανή την παρουσία τους καθώς οι οδηγοί σπεύδουν να προμηθευτούν καύσιμα στο ενδεχόμενο να σταματήσει η τροφοδοσία της αγοράς.  

Από την πλευρά τους, oι ιδιοκτήτες φορτηγών, φαίνεται να αγνοούν την επίταξη των  οχημάτων που τους έχει επιβάλλει  από τις αρχές Αυγούστου ο  υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας. Πάντως μέχρι στιγμής κανονικά εφοδιάζουν την αγορά οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων, όπως δηλώνουν εκπρόσωποί τους.

Δεν κάνουν πίσω

Οι συνδικαλιστές ιδιοκτήτες φορτηγών εμφανίζονται αποφασισμένοι να σκληρύνουν την στάση τους απέναντι στην κυβέρνηση και οργανώνουν από σήμερα νέες μηχανοκίνητες πομπές που έχουν δημιουργήσει χάος στην Αθήνα, προκειμένου να παραδώσουν τα κλειδιά των οχημάτων τους και να κατέβουν σε παύση εργασιών.  

Έτσι προσπαθούν να προσπεράσουν και τις κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος από τα επιταγμένα φορτηγά που απαγορεύει τις απεργιακές κινητοποιήσεις.  

Η σταγόνα που φαίνεται να ξεχείλισε το ποτήρι είναι η δήλωση του κ. Ρέππα ότι εάν δεν σταματήσουν τις απειλές και τις κινητοποιήσεις που παρακωλύουν τις δημόσιες μετακινήσεις, το υπουργείο θα μηδενίσει την τριετή περίοδο προσαρμογής και το επάγγελμα θα ανοίξει αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Οι επαγγελματίες  αντιδρούν στις νέες ρυθμίσεις για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών και ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση άλλα υπόσχεται και άλλα πράττει.

Μετά την προσωρινή  ανακωχή που έγινε το καλοκαίρι  για να εξυπηρετηθεί η έξοδος των  αδειούχων του Αυγούστου, οι φορτηγατζήδες  δεν σταμάτησαν τις επαφές με το υπουργείο, ελπίζοντας ότι θα ικανοποιηθούν τα ασφαλιστικά, αναπτυξιακά και φορολογικά τους αιτήματα.  

Τόνιζαν μάλιστα με κάθε ευκαιρία την δυσφορία τους για  την μην άρση της επίταξης.  

Οι φορτηγατζήδες  ζητούν να υπάρξει εξίσωση των συντάξεων με εκείνες του ΤΕΒΕ, φορολογικά κίνητρα που θα κάνουν ομαλότερη την πορεία προς την απελευθερωμένη αγορά και ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο, ρυθμίσεις που η κυβέρνηση συζητά να εντάξει σε μελλοντικά νομοσχέδια ενώ εκείνοι ζητούν να προβλεφθούν στον παρόντα νόμο.  

Το  πετρέλαιο θέρμανσης

Το …ελληνικό μοντέλο  εφοδιασμού σε βενζίνη με τις τεράστιες ουρές και την ταλαιπωρία πρόκειται να συμπληρωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, από ένα ιταλικό μοντέλο σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης.

Πιο συγκεκριμένα, ο  φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, προκειμένου να καταπολεμηθεί και  η λαθρεμπορία, πρόκειται να εξισωθεί με τον φόρο που καταβάλλεται για το πετρέλαιο κίνησης, με το επικρατέστερο σενάριο να αναφέρεται σε ποσό κοντά στα 400 ευρώ ανά χιλιόλιτρο και για τα δύο - τώρα στο θέρμανσης ο φόρος είναι μόλις 21 ευρώ ανά χιλιόλιτρο.  

Παράλληλα, η χώρα θα έχει χωριστεί σε γεωγραφικές ζώνες, στη λογική ότι μεγαλύτερη κατανάλωση έχουν οι βορειότερες περιοχές. Θα επιδιωχθεί, έτσι, να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που θα λαμβάνει υπ’ όψιν τον τόπο κατοικίας, τα τετραγωνικά του σπιτιού (βάσει των στοιχείων για το ΤΑΠ που καταβάλλεται μέσω ΔΕΗ), την παλαιότητα της οικίας (παλαιότερα σπίτια μπορεί να κατοικούνται από μη έχοντες πολίτες, αλλά είναι πάντα πιο ενεργοβόρα) και, βεβαίως, το εισόδημα των ιδιοκτητών.  

Ανάλογα με το κριτήριο που θα τεθεί (λ.χ. εισόδημα έως το αφορολόγητο) θα υπολογίζεται πόση κατανάλωση πετρελαίου μπορεί να έχει μία κατοικία στη διάρκεια του χειμώνα και ανάλογα θα επιστρέφεται ο φόρος ή και θα προκαταβάλλεται εν είδει επιδόματος το αναλογούν στους ιδιοκτήτες ποσό.

Προφανώς, ανάλογη  διαδικασία θα πρέπει να δρομολογηθεί και για τα νοικοκυριά που καταναλώνουν φυσικό αέριο καθώς, εάν επαληθευθούν οι πληροφορίες που έρχονται από το υπουργείο Οικονομικών, το αέριο θα είναι φτηνότερο κατά 30% με 40% από το πετρέλαιο θέρμανσης, πράγμα που σημαίνει ότι και σε αυτό θα επιβληθεί φόρος – μικρότερος – κάτι που δεν συμβαίνει τώρα.  

Πάντως ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε χτες ότι, αν και υπάρχει  λογική βάση στην εξίσωση των φόρων  στο θέρμανσης και στο κίνησης, εντούτοις δεν θα προχωρήσει το μέτρο  πριν να έχει δημιουργηθεί ένας αξιόπιστος “μηχανισμός αναδιανομής” του φόρου στους πολίτες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης