Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Δήμος Δάφνης-Υμηττού: Θεσμός το Κοινωνικό Φροντιστήριο
Δήμος Δάφνης-Υμηττού: Θεσμός το Κοινωνικό Φροντιστήριο
«Όταν ο στόχος γίνεται κοινός, τότε η επιτυχία είναι σίγουρη», υπογράμμισαν οι εθελοντές του Κοινωνικού φροντιστηρίου
Σε θεσμό έχει πλέον εξελιχθεί η δράση του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» στους δήμους της χώρας, αναπληρώνοντας τα κενά που αφήνει το επίσημο Κράτος στην εθνική Παιδεία.
Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, οι επιτυχίες που σημειώνονται τόσο στις προαγωγικές εξετάσεις Γυμνασίου-Λυκείου, όσο και στις πανελλήνιες, είναι ισάξιες με αυτές των ιδιωτικών φροντιστηρίων όπου οι γονείς επιβαρύνονται οικονομικά.
Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία εκπαιδευτικών, μιας και δεν έχει ακόμη γίνει μια συγκέντρωση όλων των δράσεων των κοινωνικών φροντιστηρίων της χώρας, τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών, στις εισαγωγικές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, άγγιξαν πέρσι το 80%.
Το «Κοινωνικό Φροντιστήριο» έχει καθαρά εθελοντικό χαρακτήρα και απευθύνεται στα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα στείλουν σε ένα ιδιωτικό κέντρο ή να τους παρέχουν ιδιαίτερα στο σπίτι τόσο για την ενίσχυση τους όσο και για την προετοιμασία τους στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, οι επιτυχίες που σημειώνονται τόσο στις προαγωγικές εξετάσεις Γυμνασίου-Λυκείου, όσο και στις πανελλήνιες, είναι ισάξιες με αυτές των ιδιωτικών φροντιστηρίων όπου οι γονείς επιβαρύνονται οικονομικά.
Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία εκπαιδευτικών, μιας και δεν έχει ακόμη γίνει μια συγκέντρωση όλων των δράσεων των κοινωνικών φροντιστηρίων της χώρας, τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών, στις εισαγωγικές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, άγγιξαν πέρσι το 80%.
Το «Κοινωνικό Φροντιστήριο» έχει καθαρά εθελοντικό χαρακτήρα και απευθύνεται στα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα στείλουν σε ένα ιδιωτικό κέντρο ή να τους παρέχουν ιδιαίτερα στο σπίτι τόσο για την ενίσχυση τους όσο και για την προετοιμασία τους στις πανελλήνιες εξετάσεις.
«Η συμβολή του εθελοντισμού, όχι μόνο τώρα, αλλά και από πολύ παλιά, που είχε ο δήμος μας πρωταρχικό του σκοπό να είναι κοντά στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Σίγουρα λόγω της οικονομικής κρίσης τώρα επιβάλλεται η προσφορά των εθελοντών μας, δασκάλων και καθηγητών, γιατί και προάγουν την μάθηση και συγχρόνως ο ωφέλιμος χρόνος αυτός που δαπανούν εδώ ουσιαστικά είναι για εκείνους ότι καλύτερο» ανέφερε η κ. Γεωργία Σκιαδοπούλου εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος «Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εθελοντισμού» του δήμου Δάφνης-Υμηττού.
Τα παιδιά, τα οποία είναι και οι αποδέκτες αυτής της δράσης, έχουν αγκαλιάσει τον θεσμό του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» και ξεκάθαρα συνειδητοποιούν την προσφορά του στις ευπαθείς ομάδες υπογραμμίζοντας πως δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε αυτό και σε ένα ιδιωτικό φροντιστήριο.
«Οι ώρες περνούν πολύ ευχάριστα γιατί οι καθηγητές εκτός από την μεταδοτικότητα που έχουν είναι και πολύ κοντά στα παιδιά παρόλο που δεν πληρώνονται και δεν έχουν την πρέπουσα ανταποδοτικότητα για αυτό που κάνουν. Αυτό που με ώθησε να έρθω, είναι η οικονομική δυσχέρεια. Τα ιδιωτικά φροντιστήρια ζητούν κάποιο αντίτιμο ενώ εδώ είναι δωρεάν, οπότε είναι μια λύση της έκτακτης ανάγκης. Είπα και σε φίλους μου να έρθουν αλλά υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις συμμετοχής» υπογράμμισε χαρούμενος ο μαθητής της πρώτης Λυκείου Δημήτρης Ζαγκλάρας.
«Βασικά οι λόγοι είναι οικονομικοί αλλά δεν αλλάζει τίποτα σε ότι αφορά την διδασκαλία των ιδιωτικών φροντιστηρίων. Προσωπικά, πέρσι με βοήθησε πολύ και φέτος θα δώσω πανελλήνιες. Πέρσι μου κάλυψε πάρα πολλά κενά και έτσι αποφάσισα να έρθω και φέτος και να μην πάω σε κάποιο άλλο αφού διαφορές δεν υπάρχουν. Οι καθηγητές είναι πολύ καλοί, είναι κοντά στην ηλικία μας και έχουμε καλύτερη επικοινωνία. Στις επιδόσεις μου είδα μεγάλη διαφορά ενώ ξεκίνησα να συμμετέχω και στο μάθημα» τόνισε η Βίλμα Τσάπη μαθήτρια της τρίτης Λυκείου μιλώντας αποκλειστικά στο protothema.gr.
Στο ίδιο μήκος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις των εθελοντών δασκάλων και καθηγητών τονίζοντας περισσότερο την σημασία του εθελοντισμού αλλά και της χαράς στην κοινωνική βοήθεια που προσφέρουν μέσα από τα μαθήματα τους σε αδύναμους μαθητές.
Βέβαια αξίζει να αναφέρουμε ότι οι δάσκαλοι και καθηγητές που συμμετέχουν στην συγκεκριμένη δράση αποκτούν επίσημη προϋπηρεσία η οποία δίδεται στο τέλος της χρονιάς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους συμμετάσχοντες στο μέλλον για εύρεση εργασίας.
«Πιστεύω πολύ στον εθελοντισμό, αγαπώ πολύ τα παιδιά και νομίζω ότι αποκομίζουμε και εμείς πολλά πράγματα μέσα από αυτό που γίνετε. Βρίσκομαι εδώ για δεύτερη χρονιά, πέρσι έκανα πολλές ώρες. Έκανα μάθημα σχεδόν σε όλες τις τάξεις, μαθηματικά και στατιστική. Υπάρχουν παιδιά με διάφορά προβλήματα όπου σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει και η συνδρομή του ψυχολόγου ή και λογοθεραπευτή ενώ έρχονται και παιδιά με καλό επίπεδο. Δεν μπορούσα να βρω μια δουλειά επί πληρωμή, βρήκα πως μέσα από τον εθελοντισμό μπορεί να κερδίσω περισσότερα από τα χρήματα και μου άρεσε πάρα πολύ η ιδέα» είπε στο prothema.gr η Κωνσταντίνα Πρωτοπαπά, εθελόντρια καθηγήτρια του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» στον δήμο Δάφνης-Υμηττού.
«Μου αρέσει η διδασκαλία και αποφάσισα να ασχοληθώ με το «Κοινωνικό Φροντιστήριο», βοηθώντας τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε κάποιο κανονικό φροντιστήριο και να τα βγάλουν πέρα στις εξετάσεις τους. Τα ωφέλει που αποκτούν τα παιδιά μέσα από την διδασκαλία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» είναι ισάξια με αυτά των ιδιωτικών και επειδή έχουμε ολιγομελή τμήματα μπορούμε να επικεντρωθούμε περισσότερο στο πρόβλημα κάθε παιδιού και ουσιαστικά να βοηθηθεί περισσότερο. Πιστεύω ότι βάση των οικονομικών δεδομένων που αυτή την στιγμή επικρατούν στην χώρα μας θα πρέπει όλοι οι δήμοι να προγραμματίσουν δράσεις Κοινωνικού Φροντιστηρίου. Το μόνο όφελος που βλέπω εγώ είναι η χαρά της εκπαίδευσης σαφώς όμως υπάρχει και μια επίσημη προϋπηρεσία που μπορείς να την χρησιμοποιήσεις στο μέλλον» τόνισε ο Γιώργος Τσάμης εθελοντής καθηγητής.
«Φέτος πρώτη φορά δήλωσα μόνο την Αθήνα και με αφορμή αυτό δήλωσα την συμμετοχή μου στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου στον οποίο ανήκω. Ο λόγος που αποφάσισα να συμμετάσχω σε κάτι τέτοιο είναι γιατί αγαπώ την δουλειά μου και μου αρέσει να δουλεύω με τα παιδιά. Επειδή υπάρχουν μερικές κοινωνικές ευαισθησίες γύρω από τα παιδιά που δυσκολεύονται οικονομικά ήθελα να προσφέρω σε ένα τέτοιο τομέα» είπε η Ιωάννα Κόλια αναπληρώτρια και εθελόντρια δασκάλα.
Όσον αφορά τώρα τα στοιχεία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» του δήμου Δάφνης-Υμηττού είναι θετικά καθώς σε σύγκριση με πέρσι υπάρχει μεγάλη ζήτηση από πλευράς γονέων και μαθητών ενώ οι επιτυχίες που σημειώθηκαν σε προσωπικό επίπεδο ξεπέρασαν τις προσδοκίες των δασκάλων και καθηγητών.
Η κ. Αναστασία Μπεγιέτη, διευθύντρια του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Δάφνης-Υμηττού ανέφερε μεταξύ άλλων πως «Στατιστικά και ουσιαστικά πηγαίνουμε από το καλό στο καλύτερο. Φανταστείτε, ότι πέρσι είχαμε περίπου 60 παιδιά και η επιτυχία ήταν μεγάλη, καθώς πολλά από αυτά πέρασαν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Φέτος έχουμε 21 καθηγητές με 80 μαθητές αλλά οι εγγραφές δεν έχουν ακόμη κλείσει και περιμένουμε και άλλους» ενώ ο συνάδελφός της κ. Ιωάννης Νούλης διευθυντής του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δήμου Δάφνης-Υμηττού είπε μεταξύ άλλων ότι «Πέρσι είχαμε ξεκινήσει με 25 μαθητές και με 5 εθελοντές δασκάλους. Φέτος έχουμε περίπου 40 μαθητές με 4 εθελοντές δασκάλους και περιμένουμε και άλλους για να μπορέσουμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά στην εξατομικευμένη διδασκαλία που θέλουμε να προσφέρουμε, στην ενισχυτική διδασκαλία. Οι πόροι είναι καθαρά από τον δήμο Δάφνης-Υμηττού και οι υπόλοιποι εργαζόμαστε εθελοντικά».
Τέλος, ο Δήμαρχος Δάφνης-Υμηττού κ. Μιχάλης Σταυριανουδάκης, υπογράμμισε ότι με το Κοινωνικό Φροντιστήριο γίνετε η προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά στα παιδιά που δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να γραφτούν σε ιδιωτικά φροντιστήρια για την στήριξη τους.
«Το κοινωνικό φροντιστήριο, είναι μια προσπάθεια να καλύπτονται τα κενά των παιδιών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικά φροντιστήρια, είναι εφάμιλλό και ισάξιο του ιδιωτικού φροντιστηρίου και χάρη στον εθελοντισμό και την αγάπη των δασκάλων και καθηγητών η περσινή χρονιά είχε άριστα αποτελέσματα τόσο για την προαγωγή των τάξεων αλλά και υψηλά ποσοστά εισαγωγής στα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτερα και ανώτατα. Αυτή η προσπάθεια γίνετε κυρίως γιατί οι οικογένειες περνάνε κρίση. Τόσο οικονομική αλλά και εσωτερικά, γιατί η προσπάθεια στήριξης δεν είναι μόνο μαθησιακή είναι και η κοινωνική αλλά και η ψυχολογική. Αξίζει όλα τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην συναισθηματική στήριξη όπως και όλα τα παιδιά και πιστεύω πως σε αυτό το έργο έχουμε πετύχει ένα σημαντικό στόχο», είπε.
Τα παιδιά, τα οποία είναι και οι αποδέκτες αυτής της δράσης, έχουν αγκαλιάσει τον θεσμό του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» και ξεκάθαρα συνειδητοποιούν την προσφορά του στις ευπαθείς ομάδες υπογραμμίζοντας πως δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε αυτό και σε ένα ιδιωτικό φροντιστήριο.
«Οι ώρες περνούν πολύ ευχάριστα γιατί οι καθηγητές εκτός από την μεταδοτικότητα που έχουν είναι και πολύ κοντά στα παιδιά παρόλο που δεν πληρώνονται και δεν έχουν την πρέπουσα ανταποδοτικότητα για αυτό που κάνουν. Αυτό που με ώθησε να έρθω, είναι η οικονομική δυσχέρεια. Τα ιδιωτικά φροντιστήρια ζητούν κάποιο αντίτιμο ενώ εδώ είναι δωρεάν, οπότε είναι μια λύση της έκτακτης ανάγκης. Είπα και σε φίλους μου να έρθουν αλλά υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις συμμετοχής» υπογράμμισε χαρούμενος ο μαθητής της πρώτης Λυκείου Δημήτρης Ζαγκλάρας.
«Βασικά οι λόγοι είναι οικονομικοί αλλά δεν αλλάζει τίποτα σε ότι αφορά την διδασκαλία των ιδιωτικών φροντιστηρίων. Προσωπικά, πέρσι με βοήθησε πολύ και φέτος θα δώσω πανελλήνιες. Πέρσι μου κάλυψε πάρα πολλά κενά και έτσι αποφάσισα να έρθω και φέτος και να μην πάω σε κάποιο άλλο αφού διαφορές δεν υπάρχουν. Οι καθηγητές είναι πολύ καλοί, είναι κοντά στην ηλικία μας και έχουμε καλύτερη επικοινωνία. Στις επιδόσεις μου είδα μεγάλη διαφορά ενώ ξεκίνησα να συμμετέχω και στο μάθημα» τόνισε η Βίλμα Τσάπη μαθήτρια της τρίτης Λυκείου μιλώντας αποκλειστικά στο protothema.gr.
Στο ίδιο μήκος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις των εθελοντών δασκάλων και καθηγητών τονίζοντας περισσότερο την σημασία του εθελοντισμού αλλά και της χαράς στην κοινωνική βοήθεια που προσφέρουν μέσα από τα μαθήματα τους σε αδύναμους μαθητές.
Βέβαια αξίζει να αναφέρουμε ότι οι δάσκαλοι και καθηγητές που συμμετέχουν στην συγκεκριμένη δράση αποκτούν επίσημη προϋπηρεσία η οποία δίδεται στο τέλος της χρονιάς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους συμμετάσχοντες στο μέλλον για εύρεση εργασίας.
«Πιστεύω πολύ στον εθελοντισμό, αγαπώ πολύ τα παιδιά και νομίζω ότι αποκομίζουμε και εμείς πολλά πράγματα μέσα από αυτό που γίνετε. Βρίσκομαι εδώ για δεύτερη χρονιά, πέρσι έκανα πολλές ώρες. Έκανα μάθημα σχεδόν σε όλες τις τάξεις, μαθηματικά και στατιστική. Υπάρχουν παιδιά με διάφορά προβλήματα όπου σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει και η συνδρομή του ψυχολόγου ή και λογοθεραπευτή ενώ έρχονται και παιδιά με καλό επίπεδο. Δεν μπορούσα να βρω μια δουλειά επί πληρωμή, βρήκα πως μέσα από τον εθελοντισμό μπορεί να κερδίσω περισσότερα από τα χρήματα και μου άρεσε πάρα πολύ η ιδέα» είπε στο prothema.gr η Κωνσταντίνα Πρωτοπαπά, εθελόντρια καθηγήτρια του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» στον δήμο Δάφνης-Υμηττού.
«Μου αρέσει η διδασκαλία και αποφάσισα να ασχοληθώ με το «Κοινωνικό Φροντιστήριο», βοηθώντας τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε κάποιο κανονικό φροντιστήριο και να τα βγάλουν πέρα στις εξετάσεις τους. Τα ωφέλει που αποκτούν τα παιδιά μέσα από την διδασκαλία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» είναι ισάξια με αυτά των ιδιωτικών και επειδή έχουμε ολιγομελή τμήματα μπορούμε να επικεντρωθούμε περισσότερο στο πρόβλημα κάθε παιδιού και ουσιαστικά να βοηθηθεί περισσότερο. Πιστεύω ότι βάση των οικονομικών δεδομένων που αυτή την στιγμή επικρατούν στην χώρα μας θα πρέπει όλοι οι δήμοι να προγραμματίσουν δράσεις Κοινωνικού Φροντιστηρίου. Το μόνο όφελος που βλέπω εγώ είναι η χαρά της εκπαίδευσης σαφώς όμως υπάρχει και μια επίσημη προϋπηρεσία που μπορείς να την χρησιμοποιήσεις στο μέλλον» τόνισε ο Γιώργος Τσάμης εθελοντής καθηγητής.
«Φέτος πρώτη φορά δήλωσα μόνο την Αθήνα και με αφορμή αυτό δήλωσα την συμμετοχή μου στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου στον οποίο ανήκω. Ο λόγος που αποφάσισα να συμμετάσχω σε κάτι τέτοιο είναι γιατί αγαπώ την δουλειά μου και μου αρέσει να δουλεύω με τα παιδιά. Επειδή υπάρχουν μερικές κοινωνικές ευαισθησίες γύρω από τα παιδιά που δυσκολεύονται οικονομικά ήθελα να προσφέρω σε ένα τέτοιο τομέα» είπε η Ιωάννα Κόλια αναπληρώτρια και εθελόντρια δασκάλα.
Όσον αφορά τώρα τα στοιχεία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» του δήμου Δάφνης-Υμηττού είναι θετικά καθώς σε σύγκριση με πέρσι υπάρχει μεγάλη ζήτηση από πλευράς γονέων και μαθητών ενώ οι επιτυχίες που σημειώθηκαν σε προσωπικό επίπεδο ξεπέρασαν τις προσδοκίες των δασκάλων και καθηγητών.
Η κ. Αναστασία Μπεγιέτη, διευθύντρια του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Δάφνης-Υμηττού ανέφερε μεταξύ άλλων πως «Στατιστικά και ουσιαστικά πηγαίνουμε από το καλό στο καλύτερο. Φανταστείτε, ότι πέρσι είχαμε περίπου 60 παιδιά και η επιτυχία ήταν μεγάλη, καθώς πολλά από αυτά πέρασαν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Φέτος έχουμε 21 καθηγητές με 80 μαθητές αλλά οι εγγραφές δεν έχουν ακόμη κλείσει και περιμένουμε και άλλους» ενώ ο συνάδελφός της κ. Ιωάννης Νούλης διευθυντής του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δήμου Δάφνης-Υμηττού είπε μεταξύ άλλων ότι «Πέρσι είχαμε ξεκινήσει με 25 μαθητές και με 5 εθελοντές δασκάλους. Φέτος έχουμε περίπου 40 μαθητές με 4 εθελοντές δασκάλους και περιμένουμε και άλλους για να μπορέσουμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά στην εξατομικευμένη διδασκαλία που θέλουμε να προσφέρουμε, στην ενισχυτική διδασκαλία. Οι πόροι είναι καθαρά από τον δήμο Δάφνης-Υμηττού και οι υπόλοιποι εργαζόμαστε εθελοντικά».
Τέλος, ο Δήμαρχος Δάφνης-Υμηττού κ. Μιχάλης Σταυριανουδάκης, υπογράμμισε ότι με το Κοινωνικό Φροντιστήριο γίνετε η προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά στα παιδιά που δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να γραφτούν σε ιδιωτικά φροντιστήρια για την στήριξη τους.
«Το κοινωνικό φροντιστήριο, είναι μια προσπάθεια να καλύπτονται τα κενά των παιδιών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικά φροντιστήρια, είναι εφάμιλλό και ισάξιο του ιδιωτικού φροντιστηρίου και χάρη στον εθελοντισμό και την αγάπη των δασκάλων και καθηγητών η περσινή χρονιά είχε άριστα αποτελέσματα τόσο για την προαγωγή των τάξεων αλλά και υψηλά ποσοστά εισαγωγής στα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτερα και ανώτατα. Αυτή η προσπάθεια γίνετε κυρίως γιατί οι οικογένειες περνάνε κρίση. Τόσο οικονομική αλλά και εσωτερικά, γιατί η προσπάθεια στήριξης δεν είναι μόνο μαθησιακή είναι και η κοινωνική αλλά και η ψυχολογική. Αξίζει όλα τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην συναισθηματική στήριξη όπως και όλα τα παιδιά και πιστεύω πως σε αυτό το έργο έχουμε πετύχει ένα σημαντικό στόχο», είπε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα