Έως το τέλος του χρόνου το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας

Έως το τέλος του χρόνου το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας

Μετά από οκτώ αποφάσεις και σχεδόν δύο χρόνια, ο έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου φαίνεται πως βρίσκει επιτέλους την πολυπόθητη θέση του, στο κέντρο της πρωτεύουσας

Έως τον προσεχή Δεκέμβριο θα τοποθετηθεί στο κέντρο της Αθήνας, ο έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου μετά από «οδύσσεια» 24 σχεδόν χρόνων.

Πρόκειται για έργο του αείμνηστου γλύπτη Γιάννη Παππά, που με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηνών, αποφασίστηκε το 2015 να τοποθετηθεί στη νησίδα που σχηματίζεται στη συμβολή των λεωφόρων Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλίσσης Όλγας, κοντά στις Στήλες του Ολυμπίου Διός.  

Ακολούθησαν θετικές γνωμοδοτήσεις των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, για τη διεύρυνση της νησίδας, Πολιτισμού και της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» γιατί κάτω ακριβώς από το σημείο διέρχεται το δίκτυο.

Τον περασμένο Απρίλιο ο Οικονομική Επιτροπή του δήμου Αθηναίων ενέκρινε δαπάνη 75.000 ευρώ για τις αναγκαίες εργασίες, όπως η κατασκευή του βάθρου και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.

Σύμφωνα με απαντητική επιστολή της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Αστιού Περιβάλλοντος  του δήμου Αθηναίων προς τον Σύνδεσμο «Αλέξανδρος Φιλίππου Έλλην Μακεδών» που ζήτησε διεξοδική ενημέρωση για την πορεία του ανδριάντα με σχετικό αίτημα, σήμερα εκκρεμεί απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την έγκριση των όρων δημοπράτησης και η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για την εκτέλεση των εργασιών. «Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και την τοποθέτηση του ανδριάντα, εκτιμάται  στους πέντε μήνες, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους» καταλήγει στην απαντητική επιστολή της η προϊσταμένη της Διεύθυνσης κυρία Ευγενία Μελαμπιανάκη.

Μετά από οκτώ αποφάσεις και σχεδόν δύο χρόνια, ο έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου φαίνεται πως βρίσκει επιτέλους την πολυπόθητη θέση του, στο κέντρο της πρωτεύουσας. Στη νησίδα που πρόκειται να τοποθετηθεί το έργο, υπήρχε έως πρότινος φοίνικας που ξεράθηκε από ασθένεια, που έχει πλήξει την Αθήνα. Τη θέση εντόπισε και πρότεινε προς το δήμο Αθηναίων, ο γιος του γλύπτη κ. Αλέκος Παππάς.

Να σημειωθεί πως από το 1993 έως το 2015, ο δήμος Αθηναίων είχε δρομολογήσει την τοποθέτηση του ανδριάντα αρχικά στη συμβολή των οδών Αθανασίου Διάκου και Αμαλίας, στη συνέχεια στο πάρκο της Pιζαρείου και στην Πλατεία Κοτζιά, ενώ προτελευταία προσπάθεια υπήρξε στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Η «οδύσσεια» ενός αγάλματος

Στην Αθήνα, που έχει μνημείο ακόμη και για την …δραχμή, 21 χρόνια κράτησε η «οδύσσεια», προκειμένου να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για να στηθεί το τοποθετηθεί το κορυφαίο δημιούργημα του αείμνηστου γλύπτη Γιάννη Παππά. Έργα του είναι επίσης, είναι ο μαρμάρινος ανδριάντας του Ελευθερίου Βενιζέλου έξω από τη Βουλή, του Μακρυγιάννη,  του Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα κ.α.

Το 1993, ο ύψους τριών μέτρων χάλκινος ανδριάντας του έφιππου στον Βουκεφάλα Αλέξανδρου, αγοράστηκε από το υπουργείο Πολιτισμού, επί Ντόρας Μπακογιάννη, και στη συνέχεια δωρίθηκε στον δήμο Αθηναίων προκειμένου να τοποθετηθεί σε κεντρικό σημείο της πόλης. Ωστόσο παρέμεινε στην αποθήκη του δημιουργού του, ο οποίος απεβίωσε το 2005, πικραμένος για την αντιμετώπιση που είχε από τον δήμο Αθηναίων, ένα από το αγαπημένα του έργα.

Αρχικά, για την τοποθέτηση του έφιππου ανδριάντα,  είχε επιλεγεί η συμβολή των οδών Αθανασίου Διάκου και Αμαλίας, στους Στύλους του Ολυμπίου Διός. Μάλιστα είχε τοποθετηθεί και επιγραφή στο μαρμάρινο βάθρο «Επί Δημαρχίας Δημήτρη Αβραμόπουλου». 

Στη συνέχεια προτάθηκε το πάρκο της Pιζαρείου και τελικά το 2009, επί δημαρχίας κ.Νικήτα Κακλαμάνη, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία, να τοποθετηθεί ο έφιππος ανδριάντας στην πλατεία Kοτζιά, απέναντι από το δημαρχείο, για συμβολικούς κυρίως λόγους.  Μάλιστα το Μουσείο Μπενάκη, στο οποίο σήμερα ανήκει το Εργαστήριο του αείμνηστου Παππά στου Ζωγράφου, είχε χρηματοδοτήσει και τις αναγκαίες μελέτες για το βάθρο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου. Ούτε όμως η απόφαση αυτή προχώρησε, λόγω … «Θησεά».  Πρόκειται για το εκκεντρικό γλυπτό, που σήμερα δεσπόζει στην πλατεία Κοτζιά, δημιούργημα της  γλύπτριας κυρίας Σοφίας Βάρη η οποία αρνήθηκε την μετεγκατάσταση του έργου της στην παλαιά Κορεατική Αγορά στο Θησείο. Η κυρία Βάρη αρνήθηκε, με το αιτιολογικό πως το γλυπτό της κατασκευάστηκε και φιλοτεχνήθηκε για την πλατεία Κοτζιά, με αποτέλεσμα ο «Θησέας» να παραμείνει στη θέση του.  

Η επόμενη πρόταση του δήμου Αθηναίων, για τοποθέτηση του αγάλματος στο τέλος της Ερμού στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων, «σκόνταψε» το 2011 στην άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) λόγω … όγκου του αγάλματος. 

Η πολύχρονη «οδύσσεια» του αγάλματος, οδήγησε πολλούς κατά καιρούς ν’ αφήσουν ευθέως αιχμές, πως «κάποιοι» δεν επιθυμούν την τοποθέτηση του στο κέντρο της πρωτεύουσας του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Αν για στελέχη της αριστεράς και της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς ο Μακεδόνας βασιλιάς θεωρείται … «ιμπεριαλιστής», όπως ακούστηκε μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, υπάρχουν φωνές και αρχαιολόγων που αποκαλούν τον Μέγα Αλέξανδρο «κατακτητή» της Αθήνας, που δεν έχει καμία σχέση με την πόλη και την ιστορία της.   

«Ορισμένοι που έχουν αντιρρήσεις και δεν  αναγνωρίζουν τον Μέγα Αλέξανδρο ως εκπολιτιστή, δεν έχουν παρά να επισκεφθούν το Αφγανιστάν και να διαπιστώσουν πόσο εκτιμούν τους Έλληνες ως απογόνους του Μακεδόνα στρατηλάτη» είχε δηλώσει παλαιότερα στο ΘΕΜΑ ο πρώην υπουργός και Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας κ.Γιώργος Σούρλας, που επανειλημμένα ασχολήθηκε με το θέμα του αγάλματος, ζητώντας εξηγήσεις  από τον δήμο Αθηναίων. 

ΣΧΟΛΙΑ (69)

Α.Δ.Δ.

"στη συμβολή των λεωφόρων Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλίσσης Όλγας," Τι εννοείτε; Οι δύο λεωφόροι δεν τέμνονται. Έχει επισημανθεί και σε άλλο σχόλιο πιο κάτω.

ΑνεξαρτητοςΙδεολογιων

Ο Αλέξανδρος οδήγησε τον ελληνικό στρατό στη Περσία για να εξόντωση μια υπαρκτή απειλή προς την Ελλάδα, οι περσικοι πόλεμοι μπορεί να είχαν τελειώσει, αλλά αυτό ήταν μόνο προσωρινό, οι Πέρσες είχαν βλέψεις να κατακτήσουν όλοι την Ευρώπη, κατεκτηθει η Περσική αυτοκρατορία για να μην ξανά κατακτήσουμε εμείς. Δεν τον ενδιέφερε ο εκπολιτισμού ούτε ο ιμπεριαλισμός-ας μη του βάζουμε ταμπέλες κατά αρεσκιες δικές μας. Οι ιδεολογίες πολλών φορούν πρόποδες. Διαβάστε πανηγυρικό πριν σχηματίσετε άποψη για την εκστρατεία ή τον Μέγα Αλέξανδρο

ΑνεξαρτητοςΙδεολογιων

Δίορθωση ανάρτησης. Ο Αλέξανδρος οδήγησε τον ελληνικό στρατό στη Περσία για να εξόντωση μια υπαρκτή απειλή προς την Ελλάδα, οι περσικοι πόλεμοι μπορεί να είχαν τελειώσει, αλλά αυτό ήταν μόνο προσωρινό, οι Πέρσες είχαν βλέψεις να κατακτήσουν όλοι την Ευρώπη, κατεκτηθει η Περσική αυτοκρατορία για να μην ξανά κατακτήσουμε εμείς. Τον Αλέξανδρο δεν τον ενδιέφερε ο εκπολιτισμός λαών ούτε ο ιμπεριαλισμός - γαλουχήθηκε από παιδί μαζί με τους εταίρους για έναν και μοναδικό σκοπό, την κατάκτηση της Περσικής αυτοκρατορίας -ας μη του βάζουμε ταμπέλες λοιπόν κατά αρεσκίες δικές μας. Οι ιδεολογίες, μας φορούν παροπίδες (και όσοι υοθετούν μια ιδεολογία (ολόκληρο πακέτο ιδεολογίας)είναι δούλοι - και εγκλωβισμένοι μέσα στο νου τους). ΔιαβάστεΗρόδοτο και πανηγυρικό του Ισοκράτη πριν σχηματίσετε άποψη για την εκστρατεία ή τον Μέγα Αλέξανδρο

Κάγκελα και πλέξι γκλας.

Κάγκελα ψηλά γύρω-γύρω από τα αγάλματα και πλέξι γκλας για προστασία από τους κάθε είδους και θρησκείας ΒΑΝΔΑΛΟΥΣ.

Αλεξανδρος

Πιο δυσκολα μπηκε στην Αθηνα παρα στα Σκοπια.

blhgt

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΥ ΚΑΛΟΥΣ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ''ΚΟΣΜΟΥΝ '' ΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΕΣ , ( ΒΛΕΠΕ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΜΟΝΟΙΑΣ ) !!!!!

Αγύριγο κεφάλι

Κααααααλά!..______________Οι ΝΕΟΝΑΖΙ-ΦΑΣΙΣΤΕΣ ασχολούνται με τέτοιες παρωχημένες ιστορίες!..__________Με ΑΝΟΥΣΙΟ "πατριωτισμό".________Έναν "πατριωτισμό" του φαίνεσθαι και όχι του ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΝ!..

ok

ΑΝΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΚΑΙ ΣΥ ΜΩΡΗ ΚΑΤΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ !!! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΜΟΝΟ ΣΦΥΡΟΔΡΕΠΑΝΑ !!!

Konstantinos Iosifidis

Σε λυπαμαι...

Ιστορική αποκατάσταση, ένθεν κακείθεν

ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΡΟΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ, ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ. Το οφείλει η πόλη των Αθηνών στον Μέγα Ανδρα Αλέξανδρο. Οπως οφείλει η δημοτική Αρχή να αποκαταστήσει και την ιστορική τάξη, διότι ΜΕΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ παύει να αποκαλείται "Πλατεία Κοτζιά", δηλαδή με το όνομα ενός από τους πλέον αμφιλεγόμενους δημάρχους της Αθήνας, ο οποίος ήταν τόσο ματαιόδοξος, που δεν δίστασε εν ζωή να σφετερισθεί ακόμα και δωρεάν τάφο στον πλέον προβεβλημένο χώρο του Α Νεκροταφείου!

Αθηναίος Πολίτης

Κύριε Δήμαρχε, ευπρεπίστε την Πλατεία Κοτζιά! Επιτέλους, απομακρύνετε άμεσα, ει δυνατόν από χθες, το γλυπτό έκτρωμα που έχει τοποθετηθεί καταμεσίς στο συντριβάνι, στην Πλατεία!! ΑΦΟΥ ΤΟ ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΚΤΡΩΜΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΒΑΝΑΥΣΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΞ ΚΑΛΑΙΣΘΗΤΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ.

HLI

Στην Θήβα να το τοποθετήσουν και οι Θηβαίοι ξέρουν τι να κάνουν μετά!!!!

Οχι αλλού

Μέγας Αλέξανδρος=Μακεδονία=Θεσσαλονίκη.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

seis

Η σεισμική δόνηση σημειώθηκε  15 χιλιόμετρα Νοτιοανατολικά της Αρχαίας Ολυμπίας, ενώ το εστιακό της βάθος ήταν 2 χιλιόμετρα

Matsios

«Ποτέ δεν περίμενα να δεχτώ τέτοιο bullyίng από έναν αριστερό πρωθυπουργό, τον οποίο είχα  ψηφίσει» ανέφερε ο Θωμάς Μάτσιος που έγινε αντικείμενο αντιπαράθεσης ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της ΝΔ

34
simaia_main

Εκτεταμένα επεισόδια στην περιοχή των Εξαρχείων - Κουκουλοφόροι έσπασαν και έκαψαν τα πάντα - Βροχή από μολότοφ με ορμητήριο το Πολυτεχνείο - Χημικά και ρίψεις νερού από «αύρα» για να σβήσουν οι φωτιές μέσα στο χώρο του ιδρύματος - Επεισόδια και στη Λ.Αλεξάνδρας με έναν τραυματία και οκτώ προσαγωγές

162