ΣτΕ: «Φρένο» στις αυθαίρετες και χωρίς κριτήρια β᾽ αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων

ΣτΕ: «Φρένο» στις αυθαίρετες και χωρίς κριτήρια β᾽ αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων

Η απόφαση προσφέρει «ανάσα» σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικότητας

Ανάσα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικότητας η απόφαση της Θέμιδος για τις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων στο Δημοτικό Σχολείο. Εκατοντάδες Θεατρολόγοι, Εικαστικοί, Μουσικοί αλλά και εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής είχαν προσφύγει ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 8 Ιουνίου, διεκδικώντας την κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη που έδινε τα μαθήματά τους, τα μαθήματα που σπούδασαν και αγάπησαν, ως δεύτερη ανάθεση στους δασκάλους χωρίς καμία προϋπόθεση και προαπαιτούμενο, ακόμη και εάν δεν τα διδάχτηκαν ποτέ! 

Η ίδια απόφαση κατήργησε εν μια νυχτί και το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από τις μεγάλες τάξεις του δημοτικού χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και γνωμοδότηση και περιέκοψε ώρες από τα υπόλοιπα μαθήματα ειδικοτήτων.

Το Ανώτατο Δικαστήριο αναχαιτίζει το αλαλούμ που είχε δημιουργηθεί, αποφασίζοντας ότι μόνο κατ᾽ εξαίρεσιν κι εκτάκτως μπορούν τα μαθήματα να ανατεθούν σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 και μόνον όταν συντρέχουν δύο βασικές προϋποθέσεις: α) να μην υπάρχει στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικός ειδικότητας και β) ο εκπαιδευτικός που θα τα διδάξει να έχει επαρκή γνώση για τη διδασκαλία τους και τούτο να αποδεικνύεται από τις ακαδημαϊκές του σπουδές.

Δελτίο Τύπου του δικηγόρου των προσφευγόντων, κ. Ηλία Κολλύρη

ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2017-2018
Το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις υπ’ αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεις του έκρινε ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική  Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική και Γυμναστική - κρίση που ισχύει mutatismutandis και για το μάθημα της Πληροφορικής-ΤΠΕ) επιβάλλεται με βάση το νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας μόνο σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων. 
Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να γίνει ανάθεση σε δασκάλους ΠΕ70. 
Τούτο μάλιστα υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον: α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. 
Μάλιστα το Ανώτατο Ακυρωτικό έταξε δεσμευτικά ως περαιτέρω δεσμευτική διαδικαστική προϋπόθεση, τη σύνταξη ειδικά αιτιολογημένης κρίσης (διοικητικής πράξης) περί συνδρομής των ως άνω ουσιαστικών προϋποθέσεων, προφανώς ως εχέγγυο τήρησης της ουσίας της απόφασής του. 
Ουσιαστικά το ΣτΕ επιβεβαίωσε την παράλειψη της μερικώς προσβαλλόμενης Υπουργικής Απόφασης περί Ολοημέρου, η οποία παρανόμως δεν είχε συμπεριλάβει στο κείμενό της τον αντίστοιχο περιορισμό που είχε θέσει το ίδιο το ΙΕΠ. 
Κρίσιμο παραμένει ότι το Δικαστήριο διέσωσε την οριακή συνταγματικότητα της επίμαχης Υπουργικής Απόφασης με το να οριοθετήσει για το σκοπό αυτό ακριβώς με τον πλέον αδιάστικτο και σαφή τρόπο το πως επιβάλλεται να κινηθεί το Υπουργείο κατά την ανάθεση μαθημάτων για το επόμενο σχολικό έτος.  
Καταληκτικά, θεωρούμε αυτονόητο ότι το Υπουργείο θα εκδώσει κατά χρηστή Διοίκηση εγκαίρως συναφή εφαρμοστική εγκύκλιο για την πλήρη εκτέλεση του γράμματος και πνεύματος της απόφασης του ΣτΕ, ως εξάλλου έχει σχετική αυτοτελή, σαφή και προσωπική νομική υποχρέωση, κάθε αρμόδιο διοικητικό όργανο, τόσο σε κεντρικό όσο και σε αποκεντρωμένο επίπεδο. 

Η Λ Ι Α Σ  Δ.  Κ Ο Λ Λ Υ Ρ Η Σ
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και ΣτΕ
Διδάκτωρ Δημοσίου Δικαίου Παν/ου  Χαϊδελβέργης

Δήλωση Ανθής Κοντορούση

Στο «Πρώτο Θέμα» μίλησε η Θεατρολόγος Ανθή Κοντορούση, προσφεύγουσα η ίδια, αλλά και Πρόεδρος του Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων: 
«Δεν προσφύγαμε στη Δικαιοσύνη μόνο για τα επαγγελματικά μας δικαιώματα τα οποία πλήττονταν κατάφωρα αλλά και για να διεκδικήσουμε ισονομία και ποιότητα στην εκπαίδευση. Η απόφαση μας ανακούφισε καθώς βάζει «φρένο» στα μπαλώματα που έγιναν τη χρονιά που πέρασε, θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, όπως η επάρκεια και οι ακαδημαϊκές σπουδές για τη διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων. Για εμάς, φυσικά, είναι αυτονόητο ότι επάρκεια σημαίνει βασικό πτυχίο στα μαθήματα αυτά, γι᾽ αυτό και δεν εφησυχἀζουμε. Επιπλέον, ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων συσπειρώνει τα μέλη του με αίτημα την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού σχολείου από τις οποίες κόπηκε αυθαίρετα και χωρίς κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό κριτήριο».

ΣΧΟΛΙΑ (22)

Γιώργος Θεμέλης

Ο ΠΑΣΑΔ, ως σύλλογος, έχει θέσεις που παρουσιάζονται και αναρτώνται από το ΔΣ και τους συντονιστές του σε όλες τις σελίδες που έχουν συνάφεια με την Εκπαίδευση. Έχει λοιπόν ονοματεπώνυμο η κάθε ανάρτηση και το κάθε σχόλιο μας κι οτιδήποτε διαφορετικό απ αυτό, όπως εύκολα είναι κατανοητό, δεν μπορεί να είναι δικό μας. Είμαστε αλεργικοί στα ψεύτικα προφίλ ενώ φιλοξενούμε στη σελίδα μας κι ανεχόμαστε παρεμβάσεις (φανερές και μη) μελών ΔΣ και απλών μελών άλλων συλλόγων. Για τα συγκεκριμένα σχόλια, τώρα, που έχουν αναρτηθεί σε άρθρο του πρώτου θέματος από προφίλ με το όνομα...Helen (???) Εύκολα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει πως είναι μάλλον εσωτερικός διάλογος ο οποίος είναι χοντροκομμένα στοχευμένος κι όσοι εξ υμών γνωρίζουν κάτι παραπάνω, καταλαβαίνουν και τον λόγο. Οι υπολοιποι θα τον καταλάβετε εν καιρώ. Πέραν τούτου ουδέν λοιπόν αφού καλυπτόμαστε με τα όσα αρχικώς γράψαμε. Τέλος ο ΠΑΣΑΔ ως νόμιμος σύλλογος απευθύνεται στα μέλη του και δεν εχει ζητήσει την στήριξη κανενός άλλου πλην των μελών του. ΠΑΣΑΔ

ΑΣΠΑΣΙΑ

Μπορείτε πάντα να ζητήσετε το email από την ιστοσελίδα του Πρώτου Θέματος για τον οποιοδήποτε ανώνυμο, που χρησιμοποιεί και υπογράφει ως ΠΑΣΑΔ. Τέλος, μπορείτε ΠΑΝΤΑ να καταδικάΖετε και τις απόψεις των ανώνυμων.

betty

Το σύνδρομο του ηλεκτρολόγου-γυναικολογου συναντάται σε όλους τους κλάδους στην Ελλάδα και φυσικά και στην εκπαίδευση. Και είναι τόσο λυπηρο...όσα λιγότερα γνωρίζει κανείς, τόσο πιο εύκολο του φαίνεται ένα αντικείμενο. Αυτή είναι η ουσία. Δυστυχώς οι ακαδημαϊκές σπουδές δεν παρέχουν την ικανότητα της αυτογνωσίας, κυρίως στον κλάδο των δασκάλων, ωστε να αντιληφθούν ότι η πιστοποίησή τους δεν τους εξασφαλίζει γνώση για όλα τα αντικείμενα. Έτσι γαλουχήθηκαν όμως, πιστεύοντας ότι μετά το πέρας των σπουδών τους μπορούν να συμβάλλουν στη σφαιρική καλλιέργεια των μαθητών τους και μάλιστα όχι επιφανειακά, αλλά και εμβαθύνοντας σε αυτή. Το μέγεθος της ασχετοσύνης φαίνεται από το γεγονός ότι τίθενται ερωτήματα του τύπου: ''ποιός πρέπει να αναλαμβάνει τις γιορτές του σχολείου;''. Με αυτόν τρόπο φαίνεται η άγνοια του δάσκάλου ως προς τον στόχο της διαδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής. Και αυτό είναι μόνο η αρχή μιας θλιβερής συνθήκης που συμβαίνει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση - και όχι μόνο -. Διότι δεν υπάρχει καμία απολύτως συναίσθηση της έννοιας της επιστημονικότητας, αν και όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι ακαδημαΙοί πολίτες, επιστήμονες δηλαδή πάνω σε ένα συγκεκριμμένο αντικείμενο. Φανταστείτε, με λίγα λόγια, ο επιστήμονας βιολόγος, να υποστηρίζει ακράδαντα ότι επειδή σπούδασε βιολογία, μπορεί να ανταπεξέλεθει σε κάτι τόσο εξειδευμένο όσο μία νευροχειρουργική επέμβσαη. Ο άνθρωπος αυτός θα ήταν εν δυναμει δολοφόνος. Δεν είναι υπερβολή αυτό που λέω, είναι η πραγματικότητα, είναι αυτό που ζούμε κάθε χρόνο στα σχολεία, όταν συστηνόμαστε με κάποιους δασκάλους και ακούμε ανεπανάληπτες δηλώσεις , του τύπου εγώ έκανα ένα εξάμηνο με τον Κουρετζή και τον Γραμματά στο Πανεπιστήμιο και ξέρω πολύ καλά να διδάξω Θεατρική Αγωγή''. Πάνω από όλα όμως, πουθενά δεν διδάχτηκε ο σεβασμός στον συνάδελφο, η επαγγελματική δεοντολογία, παρά μόνο η απόλυτη βεβαιότητα ότι όλοι είμαστε κάτοχοι της απόλυτης γνώσης. Αυτό είναι το επίπεδο. Φυσικά και υπάρχουν δάσκαλοι με σεβασμό απέναντι στις ειδικότητες, δάσκαλοι που συνεργάζονται με ευχαρίστηση και καλή πρόθεση μαζί μας, δάσκαλοι που τους ενδιαφέρει να είναι πραγματικά καλοί παιδαγωγοί, φυσικά και υπάρχουν ευτυχώς και αρκετοί καλοί άνθρωποι που έχουν αυτογνωσία. Οι υπόλοιποιο είναι απλώς επικίνδυνοι.... Για να επιλυθεί αυτό το πολύ σοβαρό πρόβλημα χρειάζονται ριζικές αλλαγές που έχουν να κάνουν κυρίως με τις νοοτροπίες. Δύσκολο αυτό, μιας και τα περισσότερα προβλήματα στην χώρα μας είναι κυρίως ζήτημα νοοτροπιών. Καλό βόλεμα σε όλους...

Θάλεια

Εγώ πάντως που στέλνω δύο παιδιά στο δημοτικό χαίρομαι να ακούω πως άνθρωποι με εξειδικευμένες σπουδές κατευθύνουν και μορφώνουν τα παιδιά μας. Το σχολείο των παλιών εποχών που ο δάσκαλος μας έλεγε "πάρτε μια μπάλα και παίξτε" έχει τελειώσει. Και μεταξύ μας, ευτυχώς. Θλίβομαι βέβαια για όλα αυτά τα σχόλια εκατέρωθεν. Καλό απόγευμα.

ΧΑΡΗΣ

Αγαπητή μπαρμπα Λένη νομίζω οτι είσαι πολλα χρόνια πισω και σε όλο τον κόσμο υπάρχουν σχολεία που έχουν μουσικούς,θεατρολογους,εικαστικους κ.τ.λ. και αυτο που δεν έχεις καταλάβει ειναι οτι βράζουμε στο ιδιο καζανι ....οι ΑΠΟ ΠΑΝΩ αν βλέπαν αυτά που εγραψες θα έτριβαν τα χέρια τους...... ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΡΟΔΕΡΜ...

ΒΑΓ

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ Η Πρόεδρος του Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων ΑΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΙ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ ΒΟΗΘΑΝΕ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ??? ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ??? ΜΗΠΩΣ ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ?? Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΓΚΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΜΙΚΡΗ ΒΟΗΘΕΙΑ !!! ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ !! ΠΧ ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΒΟΗΘΑΕΙ !! ΣΕ ΠΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΕΒΑΣΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Η ΟΡΓΑΝΩΣΑΝ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΟΙ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ ???

Ασπασια

όταν θα μας τοποθετήσουν σε ΕΝΑ σχολείο ΟΧΙ ΣΕ 5 (ΠΕΝΤΕ) (!) και θα εχουμε ενα αριστα οργανωμένο εργαστηριο με οτι σημαινει αυτο, όπως και θα κάνετε τα συμβούλια διδασκόντων σε ώρες που παρεβρίσκονται ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ για να γνωριζουμε αν και ποτε θα γινει θεατρικο εργο, με ποιες ταξεις και με ποιους εκπαιδευτικους θα συνεργαστουμε.... τοτε θα κανουμε και θεατρικες παραστασεις. Εχετε μονο μια ταξη (!) την οποια και επιλεγετε σε ενα σχολειο (!) και γκρινιαζετε (!) τι να πουμε και εμεις οι ειδικοτητες που εχουμε διαφορετικες ταξεις, δηλαδη διαφορετικα παιδια και καθολου εργαστηρια ;

Ηώ

Το ότι με την τάξη σας κάνετε 1 γιορτή το χρόνο και σας είναι τόσο δύσκολο και τόσο βάρος, τί να πώ ... Οι θεατρολόγοι και οι ηθοποιοί δεν είναι εορτολόγοι , ξέρετε. Αν δείτε τα αναλυτικό πρόγραμμα ( ΔΕΠΠΣ - ΑΠΣ ) Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό θα δείτε οτι δεν είναι στα καθήκοντα τους οι σχολικές εορτές . Κι εσείς το ανάλογο ΔΕΠΠΣ δεν ακολουθείτε κατα την διάρκεια της σχολικής χρονιάς για τα μαθήματα σας ; Επίσης, η ανάθεση των σχολικών εορτών δεν είναι θέμα απόφασης του συλλόγου διδασκόντων ; Οι εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής μπορούν να λειτουργήσουν συμβουλευτικά, εαν τους προσεγγίσετε καλοπροαίρετα, στην σχολική εορτή της εθνικής επετείου που έχετε αναλάβει. Και μην ξεχνάμε οτι απο πέρισυ το έργο τους έγινε ακόμα πιο δύσκολο , καθώς απο 1 ή 2 σχολεία που πήγαιναν , βρέθηκαν να πηγαίνουν σε 3 και 4 και αφού πρώτα τους αφαίρεσαν την Ε και Στ Δημοτικού. Και για να το κλείσουμε, θεατρική αγωγή δεν σημαίνει αναλαμβάνω όλες τις σχολικές εορτές και γίνομαι εορτολόγος. Αυτά είναι για τους αδαείς. Θεατρική Αγωγή είναι κάτι πολύ περισσότερο . Ενδεικτικά μελετήστε το παρακάτω ΔΕΠΠΣ  

ΝΙΚΟΛ

Το να παρουσιαζετε εναν ολοκληρο επιστημονικο κλαδο ως ανεπαρκη και "τεμπέλη"δεν βοηθα το δημοσιο διαλογο...Σας δινω λοιπον τα δεδομενα και μπορειτε να βγαλετε τα συμπερασματα σας.Στην καλυτερη περιπτωση ενας θεατρολογος για να καλυψει το ωραριο του δουλευει σε 3 εως 5 σχολεια..Επιπλεον, νομικα δεν καλυπτεται για να ετοιμασει μια εθνικη εορτη με την Ε ή Στ ταξη καθως δεν διδασκει σε αυτες τις ταξεις..Μήπως, λοιπον, η προταση "αποφευγουν να βοηθησουν" αντικατασταθει με το "δεν προλαβαινουν ή δεν καλυπτονται νομικα"?Θα κανω μια προταση στον ΠΕΣΥΘ να ανεβασουμε ολοι οι θεατρολογοι τη δουλεια που εχουμε κανει στα σχολεια..Καποια στιγμη πρεπει να σταματησει αυτος ο διασυρμος.Τελος, εγω ειδα στα σχολεια φετος με μεγαλη ευκολια οι δασκαλοι να αναλαμβανουν τα μαθηματα των ειδικοτητων για να μην μετακινηθουν σε αλλα σχολεια...Ε, αποφασιστε τελικα τι θελετε!

Έλλη

Αγαπητή κυρία/κύριε Βαγ (προτείνω να το αλλάξετε, γιατί θα στενοχωρηθείτε αν το διαβάσετε ανάποδα). 1) Η δουλειά των θεατρολόγων δεν είναι να βοηθάνε στις εθνικές εορτές. Αυτό θα το κάνουν μόνο και εφόσον το επιθυμούν οι ίδιοι και συμφωνούν με την επιλεγμένη θεματολογία/κόνσεπτ. 2) Έχουν πολύ συγκεκριμένο έργο, με μάθημα υποχρεωτικό, που χρειάζεται προετοιμασία, οργάνωση και πολλή, ανεξάντλητη ενέργεια που δεν διοχετεύεται καθ έδρας. 3) Εργάζονται σε τρία, τέσσερα ή πέντε σχολεία με το απαράδεκτο καθεστώς που υφίστανται - εσείς σε πόσες εκδηλώσεις θα συμμετείχατε υπό αυτές τις συνθήκες; 4) Κάνουν οι ίδιοι παραστάσεις, βιωματικά πρότζεκτ και πλήθος δράσεων που στοχεύουν στην περαιτέρω αισθητική καλλιέργεια, εκφραστικότητα και συναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών - και βοηθούν, ξαναλέω, όταν μπορούν, και δεδομένων των συνθηκών, και σε πολλές εκδηλώσεις. Ευτυχώς κάποιοι οι περισσότεροι δάσκαλοι το αναγνωρίζουν - δυστυχώς δεν είστε μία/ένας από αυτούς. Καλή τύχη και καλή συνέχεια

θεατρολόγος

Ξεχνάτε κάτι πολύ βασικό...Ο/η θεατρολόγος είναι πλέον σε 3 τουλάχιστον σχολεία,άρα ελάχιστες ώρες στο κάθε σχολείο και συχνά μια μέρα μπορεί να είναι σε δύο σχολεία.Πότε λοιπόν νομίζετε ότι θα προλάβει να ετοιμάσει κ παραστάσεις,με μία ώρα στο κάθε τμήμα εβδομαδιαίως;Όλη τη χρονιά λοιπόν θα πρέπει να κάνει πρόβες για τις παραστάσεις κ καθόλου μάθα,προκειμένου να απαλλάξει εσάς τους δασκάλους από αυτό το βάρος. Κ κάτι ακόμα,αφού σας είναι δύσκολο να κάνετε τις γιορτές κ τις παραστάσεις,γιατί δεν επιδιώκεται να επανέλθει το μάθημα της θεατρικής αγωγής στην Ε κ Στ, ώστε να είναι οι θεατρολόγοι περισσότερες ώρες στο σχολείο κ να μπορούν να βοηθήσουν. Γιατί υπάρχουν ΠΟΛΛΟΙ συνάδερφοι που τρέχουν όλοι τη χρονιά να υν κ το μάθημά τους κ τις γιορτές για 3 κ 4 σχολεία κ όχι για μία γιορτή, όπως οι περισσότεροι δάσκαλοι!

Ανθή Κοντορούση

Αγαπητέ συνάδελφε να με ρωτήσετε υπογράφοντας με όνομα και επίθετο και να σας απαντήσω, αν και υπερθεμάτισαν οι συνάδελφοι θεατρολόγοι. Και εγώ με αναλυτικά προγράμματα και τη διδακτική του μαθήματος θα σας απαντήσω. Θα με βοηθήσετε αν μου πείτε και το σχολείο που εργάζεστε. Δεν θα ρίχνετε λάσπη σε έναν κλάδο πίσω από την ανωνυμία σας. Δεν σας τιμά ως δάσκαλο και δύσκολα ένας νοήμων και ηθικός δάσκαλος θα μιλούσε όπως εσείς.

Δωρα

Συνάδελφοι, μην δικαιολογηστε και μην απολογειστε σε ΚΑΝΕΝΑΝ. Είμαστε Θεατρολόγοι και οχι Εορτολογοι. Οι γιορτές ειναι υποχρέωση των δασκαλων και οχι των ειδικοτήτων, αν και η πλειοψηφία των ειδικοτήτων βοηθαμε όπου μας ζητηθεί και πάνω απ τις αντοχές μας τις περισσότερες φορες. Αν κάποιος επιθυμει οι ειδικοτητες να συμμετέχουν υποχρεωτικά στις σχολικές εορτες, ας κανει αιτημα στο υπουργείο να μειώνονται οι ώρες του υποχρεωτικού 24ωρου ωραριου μας κ να αφιερώνονται αποκλειστικά στην οργάνωση σχολικών παραστασεων ώστε να γινεται ΣΩΣΤΗ δουλειά. Εως τοτε θα ειναι στην καλη μας καρδια, διαθεση και αντοχη το αν και πόσο μπορούμε να συμβαλλουμε. Γιατι η οργάνωση παραστασης ειναι απο μονη της ξεχωριστή, πολύπλοκη και επίπονη εργασία...αλλα για να το γνωρίζει κάποιος αυτο πρέπει να εχει εστω μια ελάχιστη γνώση και εμπειρία σ οτι αφορά το θέατρο.

Helen

Οι Δασκαλοι έχουν επαρκεια σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα από το πρόγραμμα σπουδών των Παιδαγωγικων. Μονο δασκαλοι στα δημοτικα. Όλοι δίπλα στον ΠΑΣΑΔ.

Εκπαιδευτικός Ειδικότητας

Το Ανώτατο δικαστήριο ζητά να αποδείξουν (!) οι δάσκαλοι την επάρκεια των ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ γνώσεων τους στα γνωστικά αντικείμενα αυτά καθώς οι δικαστές πείστηκαν από τα προγράμματα σπουδών ότι δεν τα διδάχτηκαν επαρκώς. Και πάλι επισημαίνει για πολύ σοβαρό ή έκτακτο λόγο, αν είχαν την ίδια δυνατότητα στη διδακτική τους και στο γνωστικό πεδίο με τους εκαπαιδευτικούς Ειδικότητας θα παρέμενε ως έχει η Υ.Α Φίλη που χάρισε τα μαθήματα των Ειδικοτήτων εν μια νυχτί και άνευ όρων και προυποθέσεων στους συναδέλφους ΠΕ70. Helen το σχολείο του Φίλη δεν χωράει κανέναν, ούτε τους δασκάλους.

Helen

Σωστά ίσως καποιοι δεν εχουν επιλεξει/διδαχτει ολα τα προβλεπομενα μαθηματα σε προπτυχιακο επιπεδο. Οσοι τα εχουμε βεβαια ευχαρίστως προσκομιζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών μας. Τα δημοτικά παγκοσμιως λειτουργουν με παιδαγωγούς/δασκαλους και εσείς δεν ειστε. Αυτή είναι η αλήθεια. ΠΑΣΑΔ.

Ηώ

Τα δημοτικά παγκοσμίως σχεδόν λειτουργούν με εκπαιδευτικούς που διαθέτουν διπλή και τριπλή ειδίκευση ( π.χ. Σκανδιναβικές Χώρες κ.α.) - Όχι " τα κάνω όλα και συμφέρω κι ας μην έχω ιδέα τί καλούμε να κάνω" . Ευτυχώς που υπάρχουν και τα προγράμματα Erasmus+ και όσοι συμμετέχουμε, έχουμε επαφή με τον έξω κόσμο. Όσον αφορά το αν πληρείτε ή όχι τα προσόντα , δεν μένει παρα , εφόσον υπάρξει έλλειψη εκπαιδευτικού ειδικότητας κι εφόσον κληθείτε, να αποδείξετε οτι το έχετε διδαχθεί επαρκώς για να το διδάξετε με ανάθεση κατόπιν διοικητικής πράξης. Αναρωτιέμαι ... οι θέσεις που παρουσιάζετε πιο πάνω είναι οι επίσημες θέσεις του ΠΑΣΑΔ ; Αν ναι, παρακαλώ να κοινοποιηθούν και στα διάφορα group του fb που καλούν και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων να τους στηρίξουν.

Ελλη

Ελάτε όμως που έχει αντίθετη άποψη το ΣτΕ! Ακαδημαϊκές γνώσεις δεν είναι κυρία μου, κάποια εξάμηνα σπουδών. Εκτός κι αν θέλετε κι εμείς οι θεατρολόγοι, που διδαχθήκαμε σε πλείστα εξάμηνα, Αρχαία, Γλωσσολογία, Νέα Ελληνικά να κάνουμε τη Γλώσσα που είναι αποκλειστικά δική σας αρμοδιότητα. Τη διάσπαση που επιχειρείτε όμως, αγαπητέ ΠΑΣΑΔ, εμείς δεν θα την καταναλώσουμε. Ο κόσμος κρίνει και θα κριθούν όσοι επιχειρούν αυτήν την ανθρωποφαγία!

θεατρολόγος-εκπαιδευτικός

Αν δηλαδή έχεις διδαχθεί κάποιο μάθημα για ένα ή δύο εξάμηνα σε κάνει αυτόματα ικανό να το διδάξεις στα παιδιά...ωραία η λογική σου!Κ εγώ έχω κάνει αγγλικά,να μου φέρεις τα παιδιά σου να τα προετοιμάσω να δώσουν lower...Αλλά ξέχασα,άλλο τα φροντιστήρια άλλο το δημοτικό.Λυπάμαι πραγματικά για την κακία που βγάζετε απέναντι στις ειδικότητες,λες και παίρνουμε τις θέσεις σας στην εκπαίδευση...

Έλλη

Καλή μου, κυρία, του ΠΑΣΑΔ είναι αυτές οι ανθρωποφαγικές διαθέσεις ή εσάς της ιδίας;

ΜΑΡΙΑ

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου κυρία μου,κυρίως αυτοί οι δάσκαλοι που τελείωσαν την παλιά παιδαγωγική ακαδημία και αυτοί που εισήχθησαν σε παιδαγωγικές σχολές γράφοντας ένα δεκάρι στις πανελλήνιες .................όχι ότι οι άλλοι είναι καλύτεροι. Φαίνεται ξεκάθαρα στις σχολικές γιορτές.......το γέλιο. Αυτό όμως που πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα είναι η αδυναμία των δασκάλων (της πλειοψηφίας) να διδάξουν σωστά μαθηματικά. Πρέπει άμεσα να δοθεί η δυνατότητα σε μαθηματικούς να κάνουν το μάθημα στα δημοτικά.Θα χαθεί μια ολόκληρη γενιά άδικα. Και μια απορία .......η φοίτηση στο μουσικών σπουδών είναι 5 χρόνια εσύ κυρία μου πως θα διατάξεις τα παιδιά με 10 ώρες μάθημα.

Συγχαρητήρια

Το ίδιο πρέπει να συμβεί και με τους φιλολόγους. Να καταργηθεί δηλαδή το δικαίωμά τους να διδάσκουν ιστορία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όταν αυτή την διδάσκονται ως μάθημα επιλογής, δηλαδή αν θέλουν παίρνουν το μάθημα, αν δεν θέλουν όχι. Και όλα αυτά όταν υπάρχουν ειδικότητες, όπως οι απόφοιτοι τμημάτων ιστορίας ή οι κονωνιολόγοι, που εξ' αντικειμένου γνωρίζουν άριστη ιστορία.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

purros-dimas

Το «λιοντάρι της Χειμάρρας» καταγγέλλει τις «συστηματικές και μεθοδευμένες καταπατήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κάθε έννοιας δικαίου από πλευράς του Αλβανικού Κράτους» και καλεί την Αλβανία να ανακαλέσει την απόφαση που ουσιαστικά απαλλοτριώνει τις περιουσίες των Βορειοηπειρωτών

2
foto-tsipras-sal

«Υπάρχει κανονισμός του δήμου που απαγορεύει την αφισοκόλληση και την τοποθέτηση διαφημιστικού υλικού στις κολώνες»  εξηγεί ο εντεταλμένος σύμβουλος Καθαριότητας Λάζαρος Ζαχαριάδης

7
rodos_eglima

Ταυτοποιήθηκαν τα αποτυπώματα και των δύο κατηγορουμένων της ανθρωποκτονίας, του 19χρονου και του 21χρονου Ροδίτη, πάνω σε μπουκάλια, ποτήρια μέσα στο σπίτι που δολοφονήθηκε η Ελένη Τοπαλούδη

87
yfyydw

«Καρμανιόλα» η Εγνατία οδός – «Κυνηγητό» με τους αστυνομικούς στον αυτοκινητόδρομο που ξεκινά από του Κήπους του Έβρου και φτάνει μέχρι την Ηγουμενίτσα - Τα κόλπα των «σύγχρονων δουλεμπόρων»

23