ΣτΕ: «Φρένο» στις αυθαίρετες και χωρίς κριτήρια β᾽ αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων

ΣτΕ: «Φρένο» στις αυθαίρετες και χωρίς κριτήρια β᾽ αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων

Η απόφαση προσφέρει «ανάσα» σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικότητας

ΣτΕ: «Φρένο» στις αυθαίρετες και χωρίς κριτήρια β᾽ αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων
Ανάσα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικότητας η απόφαση της Θέμιδος για τις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων στο Δημοτικό Σχολείο. Εκατοντάδες Θεατρολόγοι, Εικαστικοί, Μουσικοί αλλά και εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής είχαν προσφύγει ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 8 Ιουνίου, διεκδικώντας την κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη που έδινε τα μαθήματά τους, τα μαθήματα που σπούδασαν και αγάπησαν, ως δεύτερη ανάθεση στους δασκάλους χωρίς καμία προϋπόθεση και προαπαιτούμενο, ακόμη και εάν δεν τα διδάχτηκαν ποτέ! 

Η ίδια απόφαση κατήργησε εν μια νυχτί και το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από τις μεγάλες τάξεις του δημοτικού χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και γνωμοδότηση και περιέκοψε ώρες από τα υπόλοιπα μαθήματα ειδικοτήτων.

Το Ανώτατο Δικαστήριο αναχαιτίζει το αλαλούμ που είχε δημιουργηθεί, αποφασίζοντας ότι μόνο κατ᾽ εξαίρεσιν κι εκτάκτως μπορούν τα μαθήματα να ανατεθούν σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 και μόνον όταν συντρέχουν δύο βασικές προϋποθέσεις: α) να μην υπάρχει στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικός ειδικότητας και β) ο εκπαιδευτικός που θα τα διδάξει να έχει επαρκή γνώση για τη διδασκαλία τους και τούτο να αποδεικνύεται από τις ακαδημαϊκές του σπουδές.

Κλείσιμο
Δελτίο Τύπου του δικηγόρου των προσφευγόντων, κ. Ηλία Κολλύρη

ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2017-2018
Το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις υπ’ αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεις του έκρινε ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική  Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική και Γυμναστική - κρίση που ισχύει mutatismutandis και για το μάθημα της Πληροφορικής-ΤΠΕ) επιβάλλεται με βάση το νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας μόνο σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων. 
Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να γίνει ανάθεση σε δασκάλους ΠΕ70. 
Τούτο μάλιστα υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον: α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. 
Μάλιστα το Ανώτατο Ακυρωτικό έταξε δεσμευτικά ως περαιτέρω δεσμευτική διαδικαστική προϋπόθεση, τη σύνταξη ειδικά αιτιολογημένης κρίσης (διοικητικής πράξης) περί συνδρομής των ως άνω ουσιαστικών προϋποθέσεων, προφανώς ως εχέγγυο τήρησης της ουσίας της απόφασής του. 
Ουσιαστικά το ΣτΕ επιβεβαίωσε την παράλειψη της μερικώς προσβαλλόμενης Υπουργικής Απόφασης περί Ολοημέρου, η οποία παρανόμως δεν είχε συμπεριλάβει στο κείμενό της τον αντίστοιχο περιορισμό που είχε θέσει το ίδιο το ΙΕΠ. 
Κρίσιμο παραμένει ότι το Δικαστήριο διέσωσε την οριακή συνταγματικότητα της επίμαχης Υπουργικής Απόφασης με το να οριοθετήσει για το σκοπό αυτό ακριβώς με τον πλέον αδιάστικτο και σαφή τρόπο το πως επιβάλλεται να κινηθεί το Υπουργείο κατά την ανάθεση μαθημάτων για το επόμενο σχολικό έτος.  
Καταληκτικά, θεωρούμε αυτονόητο ότι το Υπουργείο θα εκδώσει κατά χρηστή Διοίκηση εγκαίρως συναφή εφαρμοστική εγκύκλιο για την πλήρη εκτέλεση του γράμματος και πνεύματος της απόφασης του ΣτΕ, ως εξάλλου έχει σχετική αυτοτελή, σαφή και προσωπική νομική υποχρέωση, κάθε αρμόδιο διοικητικό όργανο, τόσο σε κεντρικό όσο και σε αποκεντρωμένο επίπεδο. 

Η Λ Ι Α Σ  Δ.  Κ Ο Λ Λ Υ Ρ Η Σ
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και ΣτΕ
Διδάκτωρ Δημοσίου Δικαίου Παν/ου  Χαϊδελβέργης

Δήλωση Ανθής Κοντορούση

Στο «Πρώτο Θέμα» μίλησε η Θεατρολόγος Ανθή Κοντορούση, προσφεύγουσα η ίδια, αλλά και Πρόεδρος του Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων: 
«Δεν προσφύγαμε στη Δικαιοσύνη μόνο για τα επαγγελματικά μας δικαιώματα τα οποία πλήττονταν κατάφωρα αλλά και για να διεκδικήσουμε ισονομία και ποιότητα στην εκπαίδευση. Η απόφαση μας ανακούφισε καθώς βάζει «φρένο» στα μπαλώματα που έγιναν τη χρονιά που πέρασε, θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, όπως η επάρκεια και οι ακαδημαϊκές σπουδές για τη διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων. Για εμάς, φυσικά, είναι αυτονόητο ότι επάρκεια σημαίνει βασικό πτυχίο στα μαθήματα αυτά, γι᾽ αυτό και δεν εφησυχἀζουμε. Επιπλέον, ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων συσπειρώνει τα μέλη του με αίτημα την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού σχολείου από τις οποίες κόπηκε αυθαίρετα και χωρίς κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό κριτήριο».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης