Norman Atlantic: Δύο χρόνια μετά οι μνήμες κρατούν ζωντανή την τραγωδία

 Norman Atlantic: Δύο χρόνια μετά οι μνήμες κρατούν ζωντανή την τραγωδία

Το πλοίο δεν βούλιαξε ποτέ όμως 29 άνθρωποι χάθηκαν  -  Δεκαοκτώ άνθρωποι κυριολεκτικά «εξαφανίστηκαν» με τρόπο που παραμένει ανεξήγητος- Τι καταγγέλλουν οι συγγενείς των θυμάτων

Δυο χρόνια μετά από τη ναυτική τραγωδία του Norman Atlantic, κανείς δεν είναι σε θέση να πει με βεβαιότητα ούτε καν το πώς πραγματικά ξέσπασε η πυρκαγιά. Ακόμη και για τους ειδικούς στα ατυχήματα που συμβαίνουν στη θάλασσα, η περίπτωση του Norman Atlantic αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στα ναυτικά χρονικά. Το πλοίο δεν βούλιαξε ποτέ, κι όμως, 29 άνθρωποι χάθηκαν. Αλλοι κάηκαν ζωντανοί, άλλοι έσβησαν από τις αναθυμιάσεις, άλλοι πνίγηκαν στην προσπάθειά τους να σωθούν. Πολλοί δεν βρέθηκαν ποτέ. Δεκαοκτώ άνθρωποι κυριολεκτικά «εξαφανίστηκαν» με τρόπο που παραμένει ανεξήγητος. Ηταν 8 Έλληνες, 4 Τούρκοι, 2 Ιταλοί, 2 Σύροι, 1 Γερμανός και 1 Ιρακινός.

Μεταξύ των Ελλήνων οι οποίοι ακόμη και σήμερα θεωρούνται αγνοούμενοι είναι ο Απόστολος Νικολαράς, πατέρας τριών ανήλικων παιδιών. Οδηγός φορτηγού, που σχεδόν κάθε εβδομάδα πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Ελλάδα-Ιταλία και αντιστρόφως.

Η τελευταία επικοινωνία με τη σύζυγό του, Καλλιόπη Ανανιάδου, , πριν χαθούν τα ίχνη του, έγινε στη 01:00 τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014, δύο ώρες πριν ξεσπάσει η πυρκαγιά στο μοιραίο πλοίο. «Μιλήσαμε για λίγη ώρα καθώς το πλοίο θα έμπαινε στην Αδριατική και το σήμα θα χανόταν» λέει στο Πρώτο ΘΕΜΑ η κα Ανανιάδου. Η ίδια διηγείται λεπτομέρειες από την τηλεφωνική συνδιάλεξη που επρόκειτο να είναι και η τελευταία με το σύντροφ της ζωής της: «Ο σύζυγός μου με ρώτησε για τα παιδιά και, αφού συζητήσαμε για λίγο, κλείσαμε το τηλέφωνο. Στις 6 το πρωί έμαθα από την τηλεόραση για το πλοίο. Επαιρνα τηλέφωνο αλλά ήταν κλειστό. Ηταν ένα έγκλημα αυτό που έγινε. Δύο χρόνια τώρα ούτε μια συγνώμη, ούτε ένα 'τι κάνετε;' από το κράτος» λέει η κυρία Ανανιάδου και συνεχίζει καταγγέλλοντας την αδιαφορία της πολιτείας. «Εχω τρία μικρά αγόρια, 6, 8 και 9 ετών, τα οποία ακόμη και σήμερα κοιτάζουν έξω από το παράθυρο και περιμένουν τον πατέρα τους να έρθει. Εγώ η ίδια έχω στείλει επιστολές σε τουλάχιστον δέκα χώρες, ζητώντας, εάν βρεθεί κάποιο πτώμα στις ακτές τους, να με ενημερώσουν, μήπως είναι ο Απόστολος. Για εμένα δεν έχει πεθάνει, ακόμη αγνοείται».

Οπως επισημαίνει η σύζυγος του 33χρονου οδηγού, συνάδελφοι του άνδρα της που σώθηκαν, τής έλεγαν αργότερα πως οι περισσότεροι είχαν βγάλει εισιτήριο με άλλο πλοίο. Τελικά όμως ήρθε το Norman Atlantic και επιβιβάστηκαν σε αυτό. «Το λέω και θα το ξαναλέω μια ζωή: Ήταν ένα έγκλημα αυτό που έγινε. Γιατί δεν πήγαν το πλοίο στην Κέρκυρα, όπου θα σωνόντουσαν όλοι και το άφησαν να καίγεται μέχρι να καταλήξει στο Μπάρι; Κανείς δεν μου απαντά σε αυτό. Και από το γραφείο του πρώην υπουργού, του κ. Δρίτσα στο οποίο είχα απευθυνθεί, μου έλεγαν 'είναι μάταιο να ψάχνετε, ο σύζυγός σας είναι νεκρός'. Εγώ όμως αυτή τη στιγμή προσπαθώ να μεγαλώσω τα τρία παιδιά μου. Τα βλέπουν παιδοψυχολόγοι, αφού δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι ο πατέρας τους δεν θα έρθει ξανά. Κι όλα αυτά μόνη μου και με την οικογένειά μου που με στηρίζει, αφού δεν μπορώ ούτε να δουλέψω. Και πώς να δουλέψω όταν πρέπει να είμαι δίπλα στα παιδιά μου;»














Οι επιζήσαντες

Στο κολασμένο δρομολόγιο του Norman Atlantic δεν βρέθηκαν μόνο επαγγελματίες. Ο κ. Ανδρέας Οικονόμου με τη σύζυγό του, Ελενα και την μικρή τους κόρη, Αλίνα, πήγαιναν στη Βενετία για την αλλαγή του χρόνου. Ηταν το ταξίδι που έκαναν κάθε χρόνο και, ευτυχώς, συγκατελέγονται στους τυχερούς, αφού σώθηκαν από το φλεγόμενο πλοίο. Ο εφιάλτης όμως που έζησαν θα μείνει χαραγμένος για πάντα στην ψυχή τους. Δυο χρόνια αργότερα και η οικογένεια Οικονόμου δεν έχει ξεπεράσει τη φοβία των θαλάσσιων ταξιδιών. Η φρίκη του Norman Atlantic ζωντανεύει στη διήγηση του Ανδρέα Οικονόμου: «Καταρχάς με άλλο πλοίο ήταν να ταξιδέψουμε και άλλο ήρθε και μας πήρε.



Ζήτησα να φύγω λίγα λεπτά αφού έβαλα το αυτοκίνητό μου μέσα στο πλοίο, αλλά δεν μου το επέτρεψαν. Μου έλεγαν να κάνω μήνυση στην εταιρεία. Η ώρα πρέπει να ήταν 4 και μισή το πρωί όταν η κόρη μου, η Αλίνα, μου είπε 'μπαμπά, είδα φωτιά στο παράθυρο'. Σηκωθήκαμε και προσπαθήσαμε να φύγουμε από την καμπίνα. Παντού υπήρχε καπνός, φλόγες έγλειφαν τα πλάγια του πλοίου, έβγαιναν από το κάτω γκαράζ. Η Ελενα, η σύζυγός μου, προχώρησε μπροστά, στη μέση ήταν η Αλίνα και πίσω εγώ. Η Ελενα βρίσκει μια σωσίβια λέμβο και καταφέρνουμε να μπούμε με ριψοκίνδυνους ελιγμούς ενώ καπνοί μάς έπνιγαν. Μετά από εννέα ώρες διασωθήκαμε. Προσπαθήσαμε πρώτα να ανέβουμε σε άλλα δύο καράβια και είδαμε τον χάρο με τα μάτια μας. Τελικά, διασωθήκαμε από 20 Φιλιππινέζους αγγέλους. Από την πρώτη στιγμή γιατρέψανε το κορμί και την ψυχή μας. Στη βάρκα είχαμε πέντε παιδιά που είδαν ανθρώπους να χάνονται. Στο καράβι που μας έσωσε μείναμε τέσσερις ολόκληρες μέρες. Η επίσημη άποψη που έμαθα από τον πρέσβη μόλις πέρασαν αυτές οι μέρες, είναι ότι για κάποιον λόγο, παρόλο που τους δόθηκε το όνομα του καραβιού, μας ξέχασαν, γιατί η υπόλοιπη επιχείρηση διάσωσης ήταν σε εξέλιξη».



Δύο χρόνια μετά, ο κ. Οικονόμου για τις φετεινές γιορτές επέλεξε την Αιδηψό και όχι την Ιταλία για την καθιερωμένη οικογενειακή εκδρομή. Αλλωστε οι μνήμες είναι ακόμη νωπές, όπως είπε στο ΘΕΜΑ: «Είναι στιγμές που το βράδυ η μικρή ξυπνάει και θυμάται, όπως και εγώ και η σύζυγός μου. Δεν ξέρω αν θα το ξεπεράσουμε ποτέ, ίσως μετά από χρόνια, ίσως πάλι όχι. Γιατί μπορεί να μένουν οι αποφάσεις του ιταλικού δικαστηρίου για να κλείσει το κεφάλαιο Norman Atlantic, δεν θα κλείσουν όμως ποτέ οι πληγές που μας άφησε».











«Πάρε τα λεφτά και σώπα»


Η ναυτική τραγωδία του Norman Atlantic που έλαβε χώρα στο στενό του Οτραντο, στην θάλασσα της Αδριατικής, συγκλόνισε Ελλάδα και Ιταλία. Ο θλιβερός απολογισμός ήταν 11 νεκροί (3 Ελληνες, 2 Ιταλοί, 2 Γερμανοί, 1 Τούρκος, 1 Γεωργιανός και 2 Αλβανοί οι οποίοι σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ρυμούλκησης του πλοίου στο Μπάρι) και 18 αγνοούμενοι. Σύμφωνα με εκθέσεις εμπειρογνωμόνων, στο μοιραίο καράβι επέβαιναν 499 άτομα, εκ των οποίων τα 55 ήταν μέλη του πληρώματος. Ωστόσο, οι εμπλεκόμενοι δικηγόροι επιμένουν ότι δεν μπορεί κανείς να υπολογίσει τον ακριβή αριθμό, καθώς στους 499 δεν περιλαμβάνονται λαθρεπιβάτες που πιθανόν να βρίσκονταν στο πλοίο.

Ο Νίκος Παράσχης ήταν ένας από τους Ελληνες επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους. Οδηγός φορτηγού που μετέφερε ελαιόλαδο, σκοτώθηκε όταν έπεσε στη θάλασσα για να σωθεί. Με καταγωγή από τη Ζάκυνθο και πατέρας δυο παιδιών μίλησε με την οικογένειά του το βράδι του Σαββάτου 27 Δεκεμβρίου 2014. Τελευταία φορά που ο 56χρονος έδωσε σημεία ζωής ήταν τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Δεκεμβρίου, όταν και εκδηλώθηκε η πυρκαγιά στο πλοίο. Ο Παράσχης ήταν μέλος μιας τριμελούς συντροφιάς οδηγών που μετέφεραν λάδι από την Πάτρα στην Ανκόνα. Ο άτυχος οδηγός ήταν από τους πρώτους που αναγνωρίστηκαν, καθώς στο πτώμα του υπήρχε η ταυτότητά του. Οπως μας λέει η κόρη του Νίκου Παράσχη, Βασιλική, «μέσα στην ατυχία μας ήμασταν και τυχεροί γιατί βρέθηκε το πτώμα του πατέρα μου, με μεγάλη ταλαιπωρία βέβαια. Ετσι μπορέσαμε να τον θρηνήσουμε.

Καιγόταν το πλοίο και δεν τον βοήθησε κανείς. Ακόμα μεγαλύτερο κάνουν τον πόνο μου κάποιοι ασυνείδητοι, υπεύθυνοι για το θάνατο τόσων ανθρώπων που με προσεγγίζουν και μου λένε 'πάρε τόσα λεφτά και πες ότι δεν έγινε τίποτα στο πλοίο'. Οτι 'όλα έγιναν τυχαία'. Δεν θέλω όμως να αγγίξω άλλο αυτό το θέμα, γιατί το προχωράει ο δικηγόρος μου και δεν είμαι σε θέση να το συζητήσω. Το θέμα είναι ότι αυτά τα δύο χρόνια χωρίς τον πατέρα μου ήταν δύσκολα. Ούτε εμένα, ούτε τον αδερφό μου δεν μας έχουν πάρει ένα τηλέφωνο και να ρωτήσουν αν χρειαζόμαστε κάτι. Αλλά αυτοί οι άνθρωποι για μένα έκαναν έγκλημα εκείνο το βράδυ. Εγώ εκείνη την ημέρα το έμαθα από τον αδερφό μου, μου είπε ότι είδε στις ειδήσεις πως το καράβι με το όποιο ταξιδεύει ο μπαμπάς φλέγεται.

Τον έπαιρνα ασταμάτητα τηλέφωνο από το πρωί μέχρι το βράδυ, για να μάθω αν είναι καλά, αλλά μάταια. Το τηλέφωνο του ήταν κλειστό. Στην αρχή δεν ήθελα να πιστέψω ότι κάτι κακό μπορεί να συμβαίνει στον πατέρα μου. Πίστευα ότι θα δει τις κλήσεις μου και θα με πάρει τηλέφωνο να μου πει 'είμαι καλά και έρχομαι σπίτι'».

Επισήμως, σε ό,τι αφορά στη διερεύνηση των αιτίων μιας από τις πιο καταστροφικές πυρκαγιές που έχουν εκδηλωθεί σε πλοίο εν πλω, το πόρισμα του Ιταλού εισαγγελέα ακόμη εκκρεμεί. Οσοι επέζησαν παλεύουν ακόμη να επουλώσουν τις πληγές της τραγωδίας. Παλεύουν όμως και για δικαίωση, με εξαίρεση κάποιους που ήρθαν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό παίρνοντας χρήματα. Δυο χρόνια μετά από τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014, η υπόθεση παραμένει κολλημένη στα γρανάζια της ιταλικής δικαστικής έρευνας, ενώ οι συγγενείς νεκρών αλλά και αγνοουμένων ζουν το δικό τους δράμα, προσπαθώντας να διαχειριστούν τον τρόμο και την αγωνία που έζησαν ή την οδύνη για την απώλεια των δικών τους ανθρώπων οι οποίοι χάθηκαν στον μαύρο, δηλητηριώδη καπνό του Norman Atlantic. 

















ΣΧΟΛΙΑ (7)

Νίκος

Όσοι ξέρουν, για τα επιβατικά/οχηματαγωγά, ισχύουν σαν αποζημίωση οι διεθνείς κανονισμοί όπως αυτοί περιγράφονται στο Athens Convention of 1973 Και συγκεκριμένα από τις 13/04/2014 τα amended 2002 edition που ΑΥΞΑΝΟΥΝ την αποζημίωση σε περίπτωση θανάτου ή/και τραυματισμού. Το θέμα μας εδώ είναι ότι η Ιταλία ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ αυτούς τους κανονισμούς σε αντίθεση με την Ελλάδα και την Αλβανία, άρα σε περίπτωση claim θα ισχύουν οι αποζημιώσεις που θα εκδικάσουν τα ιταλικά δικαστήρια, αυτό μπορεί να είναι ή καλό ή κακό για την ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ MANAGING COMPANY, καλό γιατί μπορεί να πληρώσουν πολύ λιγότερα από τα 250.000 SDR για το κάθε άτομο (1 SDR=1.449060$), κακό όμως γιατί τα δικαστήρια μπορεί να τους υποχρεώσουν να πληρώσουν πολύ περισσότερα, αλλά υποθέτω ότι έχουν την πρόθεση να το ρισκαρουν Και συγκεκριμένα τα κράτη που έχουν υπογράψει είναι τα εξής: Albania, Belgium, Belize, Bulgaria, Croatia, Denmark, Greece, Latvia, Malta, Netherlands, Norway, Palau, Panama, Saint Kitts and Nevis, Serbia, Syrian Arab Republic, United Kingdom. Άρα η άποψή μου είναι ότι επίτηδες το πλοίο πήγε Ιταλία και όχι σε Ελλάδα ή Αλβανία

🇬🇷Epwnvmus🇺🇸

Δίπλα άτυχοι τα θύματα. Πρωτα για την τραγική πυρκαγιά που ποιος ξερει που κ πως ξεκίνησε πραγματικα,, κ δεύτερον γιατι έμπλεξαν με οχι ενα, ΔΥΟ ΑΝΙΚΑΝΑ κράτη! Πως να εχουν στον ήλιο μοίρα;;

Ελεος

Ολοι λετε για το κρατος....ποιανου ειναι το πλοιο?Σε ποιανου πλοιο μπηκε τη θεση?Δεν εχει καμια ευθηνη αυτος?ΑΝΕΚ γραφει το φουγαρο αν δεν κανω λογο και δεν εχει ακουστει τιποτα γιαυτον.

κρατος δολοφονος

τι περιμενεις απο τετοιο κρατος ,τους περισσοτερους μας σκωτωνει σιγα σιγα,αλλους με την μια.

1234

Οι Ιταλοί πλοιοκτήτες τράβηξαν στην Ιταλία το ναυάγιο για να μπορέσουν να ελέγξουν τα αποτελέσματα της έρευνας και το πόρισμα αυτής. Δεν τράβηξαν το ναυάγιο στην Αλβανία όπως η κοινή λογική προτάσσει, διότι δεν θα είχαν τον ίδιο έλεγχο όπως στην χώρα τους. Ευτυχώς που τα παλικάρια μας του Π.Ν. κατέβαιναν στα 15 μέτρα με τα ελικόπτερα και έπαιρναν (το είδατε) 6-14 ναυαγούς. Για να καταλάβουν όλοι, πόσο σημαντική ήταν η συνεισφορά τους αναφέρω πως τα αντίστοιχα ιταλικά ελικόπτερα κατέβαιναν στα 50 μέτρα από το ναυάγιο και έπαιρναν 2-4 ναυαγούς. Για αυτό και η ελληνική ναυτοσύνη ξεχωρίζει σε όλο τον κόσμο... Τελικό συμπέρασμα: οι εφοπλιστές φονεύουν τον οποιονδήποτε σταθεί εμπόδιο στα χρήματά τους - δεν τους ενδιαφέρει τίποτα!! Τέλος!

ΙΟΝΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ

Ήμουν ο Πλοίαρχος του μοναδικού ελληνικού ναυαγοσωστικού πλοίου που κατόρθωσε να φτάσει στο συμβάν λόγω της μεγάλης κακοκαιρίας. Θεωρώ απαράδεκτο και ερασιτεχνικό τον σχεδιασμό από πλευράς επιχείρησης διάσωσης των Ιταλικών Αρχών, ο οποίος διήρκησε περίπου 40 ώρες ???? Αγνόησαν πλήρως την δυνατότητα συμβολής στην επιχείρηση διάσωσης, την παρουσία 5 ναυαγοσωστικών και την εμπειρία των πλοιάρχων . Επίσης πιστεύω ότι δόθηκαν λανθασμένες οδηγίες στον Πλοίαρχο του NORMAN ATLANTIC. Το πλοίο με την υπηρεσιακή του ταχύτητα των 17-18 μιλίων από την στιγμή της εκδηλώσεως της φωτιάς, σε 1,5 έως 2 ώρες θα μπορούσε να βρεθεί πλησίον των ακτών με πολύ καλύτερες συνθήκες διάσωσης.

ΛΑΜΠΡΟΣ

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΙΧΕ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ. ΦΑΝΗΚΑΝ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ, ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ, ΜΕ ΜΠΟΥΡΚΕΣ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

aftokinito

Η νεαρή γυναίκα περιγράφει τις απεγνωσμένες προσπάθειές της να σώσει την περιουσία της, όταν βρέθηκε αντιμέτωπη με τον κακοποιό, επιστρέφοντας στο σπίτι της τα ξημερώματα

tzoker_ar

Τι λένε αυτόπτες μάρτυρες και τι δηλώνουν οι εκπρόσωποι των αρχών - Πώς ξεκίνησαν όλα και σε ποιες κινηματογραφικές αίθουσες διαδραματίστηκαν τα γεγονότα και σε ποια έκταση - ΓΓ Ειδικών Φρουρών στον ΘΕΜΑ 104,6: Ο νόμος που επικαλούνται είναι του 1937

8
panagiotis_rafail

Σήμερα η κομβική συνάντηση Κικίλια με εκπρόσωπο της φαρμακευτικής εταιρίας Avexis με στόχο τη διαπραγμάτευση της τιμής της θεραπείας - Επικοινωνία του υπουργού Υγείας και του ΙΣΑ με το εξειδικευμένο κέντρο Boston’s Children Hospital