Norman Atlantic: Η φωτιά ξεκίνησε από το μηχανοστάσιο, λέει ένας από τους διασωθέντες

Norman Atlantic: Η φωτιά ξεκίνησε από το μηχανοστάσιο, λέει ένας από τους διασωθέντες

Διαφορετική εκτίμηση για τα αίτια της μεγάλης πυρκαγιάς που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 11 ανθρώπους εκφράζει στο protothema.gr ο Λεωνίδας Κωνσταντινίδης

Norman Atlantic: Η φωτιά ξεκίνησε από το μηχανοστάσιο, λέει ένας από τους διασωθέντες
Λιωμένα μέταλλα, κατεστραμμένα από τη φωτιά φορτηγά, αυτοκίνητα και λεωφορεία, και αυτή η οσμή του καμένου που δε λέει να φύγει. Όλα αυτά θα διαπιστώσει κανείς φθάνοντας στο λιμάνι του Μπάρι στην Ιταλία, εκεί όπου σχεδόν ένα χρόνο τώρα βρίσκεται αγκυροβολημένο το κουφάρι του Norman Atlantic. 

Ο κ. Λεωνίδας Κωνσταντινίδης ήταν ένας από τους επιβάτες τους μοιραίου πλοίου που σώθηκε την τελευταία στιγμή. Δέκα μήνες μετά τη ναυτική τραγωδία πήγε στο Μπάρι, στο πλαίσιο συνέντευξης για την εκπομπή του Alpha «Αυτοψία». Ο ίδιος μίλησε και στο protothema.gr

«Δεν μπορώ να ξεχάσω αυτές τις στιγμές. Μακάρι να γυρνούσε ο χρόνος πίσω και να μην τα είχαμε ζήσει. Μακάρι να μην χάνονταν αυτές οι ψυχές». 

Κλείσιμο




Στις συνομιλίες που εμπεριέχονται στο μαύρο κουτί και είχε αποκαλύψει η ιταλική εφημερίδα Ιl Fatto Quotidiano ακούγεται πως «στο πλοίο Norman Atlantic, στο οποίο ξέσπασε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης Δεκεμβρίου του 2014, υπήρχε φορτηγό με αναμμένη μηχανή μέσα στο γκαράζ». Ο κ. Κωνσταντινίδης όμως που βρισκόταν στο γκαράζ του Norman Atlantic εξηγεί: «Δεν νομίζω πως η φωτιά ξεκίνησε από κάποια μηχανή, Εκτιμώ πως η φωτιά ξεκίνησε από κάπου μέσα στο μηχανοστάσιο του πλοίου. Ούτε αυτό που ακούστηκε πως την έβαλαν λαθρομετανάστες για να ζεσταθούν. Είναι δυνατόν να κάψουν το μέσο της διαφυγής τους;» 

Στη χθεσινή εκπομπή του Alpha Αυτοψία μίλησαν επιβάτες που κατάφεραν να σωθούν ανοιχτά της Αδριατικής θάλασσας. Οι επιζήσαντες περιέγραψαν τις δραματικές στιγμές που έζησαν στο φλεγόμενο πλοίο και μίλησαν για όσα έζησαν από τη στιγμή που οι καπνοί άρχισαν να καλύπτουν κάθε γωνιά του πλοίου μέχρι να παραδοθεί το μεγαλύτερο μέρος του στις πύρινες φλόγες. 



Το Norman Atlantic ναυπηγήθηκε στο Βένετο της Ιταλίας, από το ναυπηγείο Visentini στο Πόρτο Βίρο, το 2009, με το όνομα Αkeman Street για τη ναυτιλιακή Ermine Street Shipping Co Ltd. Μετά από διάφορες επισκευές τον Μάϊο του 2011 στην Βαλέττα της Μάλτας καταχωρήθηκε στην εταιρεία Saremar και μετονομάστηκε σε Scintu τον Ιούνιο του 2011. 
Τον Ιανουάριο του 2013, πέρασε στη ναυτιλιακή Grande Navi Veloci. Το όνομα Norman Atlantic το πήρε τον Ιανουάριο του 2014. Τον Σεπτέμβριο του 2014 πέρασε στη Caronte & Tourist και τον Δεκέμβριο του 2014 στην ANEK Lines.  Ιδιοκτήτης του πλοίου είναι ο εφοπλιστής Κάρλο Βιζεντίνι. Έχει μήκος 186 μέτρα και στο υπόγειο γκαράζ απ’όπου πιστεύεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά μπορούσαν να χωρέσουν 195 οχήματα. 

Η ναυτική τραγωδία στο στενό του Οτράντο στην Αδριατική θάλασσα που συγκλόνισε Ελλάδα και Ιταλία, τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 είχε απολογισμό 11 νεκρούς (τρεις Έλληνες, δυο Ιταλούς, δυο Γερμανούς, έναν Τούρκο, έναν Γεωργιανό και δύο Αλβανούς οι οποίοι σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ρυμούλκησής του στο Μπάρι) και 18 αγνοούμενους (οχτω Έλληνες, τέσσερις Τούρκους, δυο Ιταλούς, έναν Γερμανό, δύο Σύριους και έναν Ιρακινό).



Σύμφωνα με εκθέσεις στο μοιραίο καράβι επέβαιναν 499 άτομα εκ των οποίων 55 άτομα πλήρωμα. Ωστόσο σύμφωνα με δικηγόρους δεν μπορεί κανείς να υπολογίσει τον ακριβή αριθμό καθώς στους 499 δεν περιλαμβάνονται λαθρεπιβάτες που, πιθανόν, να επέβαιναν στο πλοίο. 

Στις 19 Δεκεμβρίου 2014  στον τελευταίο έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα εντοπίστηκαν έξι «ελλείψεις», με σοβαρότερη τις «δυσλειτουργίες» στις πόρτες πυρασφάλειας, το πλοίο όμως δεν χαρακτηρίστηκε μη αξιόπλοο. 



Ο εφοπλιστής Κάρλο Βιζεντίνι, ιδιοκτήτης του πλοίου, διαβεβαίωνε μετά το δυστύχημα πως τα πάντα λειτουργούσαν στην εντέλεια όταν απέπλευσε το Norman Atlantic. «Οι έλεγχοι στους οποίους υποβλήθηκε το Norman Atlantic επιβεβαίωσαν ότι βρίσκεται σε πλήρως λειτουργική κατάσταση. Εντοπίστηκε μια ελαφριά δυσλειτουργία σε μια από τις πόρτες πυρασφάλειας η οποία όμως αποκαταστάθηκε αμέσως», είχε δηλώσει εκπρόσωπος του ομίλου Visentini. 
Πρόκειται για την πόρτα πυρασφάλειας με αριθμό 112 που βρίσκεται στην πέμπτη γέφυρα, δηλαδή σε επίπεδο υψηλότερο από εκείνο στο οποίο πιστεύεται ότι εκδηλώθηκε η φωτιά. Το πλοίο διαθέτει 160 τέτοιες πόρτες. 

Άλλο πρόβλημα που είχαν εντοπίσει οι τεχνικοί ήταν η έλλειψη ορισμένων συστημάτων ασφαλείας (μπαταρίες, φώτα κ.ά.), τα οποία δεν είναι σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας.
Προηγούμενος έλεγχος του Norman Atlantic είχε γίνει στη Βαλέτα της Μάλτας τον Μάιο του 2011 και εκεί είχε δείξει προβλήματα σχετικά με τις πόρτες πυραρασφάλειας. Αλλά οι έλεγχοι δεν είχαν ως αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί το πλοίο μη αξιόπλοο.



Σχεδόν ένα χρόνο μετά η υπόθεση παραμένει κολλημένη στα γρανάζια της δικαστικής έρευνας που όμως έχει δώσει ελάχιστα έως τώρα την ώρα που οι συγγενείς των νεκρών αλλά και αγνοουμένων ζουν στο δικό τους δράμα. 







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης