Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Σε ιπτάμενα ασθενοφόρα έχουν μετατραπεί τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής
Σε ιπτάμενα ασθενοφόρα έχουν μετατραπεί τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής
Καθηλωμένα λόγω έλλειψης κονδυλίων τα οχήματα του ΕΚΑΒ - Το πρόβλημα λαμβάνει μεγαλύτερη διάσταση καθώς ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος
Τους τελευταίους πέντε μήνες τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψης κονδυλίων και οι αεροδιακομιδές ασθενών από τη νησιωτική χώρα προς τα νοσοκομεία της ηπειρωτικής Ελλάδας γίνονται με τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια των αεροδιακομιδών.
Το πρόβλημα, ωστόσο, λαμβάνει άλλη διάσταση πλέον, δεδομένου ότι ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος κατά την οποία τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για κατάσβεση πυρκαγιών και όχι για αεροδιακομιδή ασθενών.
Το θέμα της καθήλωσης των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, λόγω ελλείψεως κονδυλίων, αναδεικνύει ο τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
«Την ώρα που η Κυβέρνηση επαίρεται για τις ‘επιτυχίες’ της στα δημόσια οικονομικά, την ίδια ώρα αποκαλύπτεται η γύμνια της σε όλα τα επίπεδα. Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, που χρησιμοποιούνται για την αεροδιακομιδή ασθενών από τα νησιά μας στην ηπειρωτική Ελλάδα, βρίσκονται καθηλωμένα λόγω ελλείψεως κονδυλίων για συντήρηση και επισκευές» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κ. Κέλλας.
Όπως επισημαίνει, από τον Ιανουάριο και κατόπιν αιτήματος του ΕΚΑΒ, τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής έχουν αναλάβει τον ρόλο των ‘ιπτάμενων ασθενοφόρων’, παρότι δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Το πρόβλημα, ωστόσο, λαμβάνει άλλη διάσταση πλέον, δεδομένου ότι ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος κατά την οποία τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για κατάσβεση πυρκαγιών και όχι για αεροδιακομιδή ασθενών.
Το θέμα της καθήλωσης των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, λόγω ελλείψεως κονδυλίων, αναδεικνύει ο τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
«Την ώρα που η Κυβέρνηση επαίρεται για τις ‘επιτυχίες’ της στα δημόσια οικονομικά, την ίδια ώρα αποκαλύπτεται η γύμνια της σε όλα τα επίπεδα. Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, που χρησιμοποιούνται για την αεροδιακομιδή ασθενών από τα νησιά μας στην ηπειρωτική Ελλάδα, βρίσκονται καθηλωμένα λόγω ελλείψεως κονδυλίων για συντήρηση και επισκευές» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κ. Κέλλας.
Όπως επισημαίνει, από τον Ιανουάριο και κατόπιν αιτήματος του ΕΚΑΒ, τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής έχουν αναλάβει τον ρόλο των ‘ιπτάμενων ασθενοφόρων’, παρότι δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Το ερώτημα, όμως, είναι για το τι θα γίνει κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου που μόλις ξεκίνησε, με δεδομένο ότι τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής βρίσκονται σε ετοιμότητα και δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για αποστολές του ΕΚΑΒ.
«Σε μια χώρα που οφείλει να παρέχει τις απαιτούμενες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες της και ταυτόχρονα να στηρίζει τη βαριά της βιομηχανία, τον τουρισμό, τέτοιες ενέργειες δεν δείχνουν μόνο την ανεπάρκεια της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά και την επικίνδυνη ανευθυνότητά της» καταλήγει η ανακοίνωση του τομεάρχη Υγείας της ΝΔ.
Για το υπουργείο Υγείας φταίει η διαπλοκή...
Το υπουργείο Υγείας με ανακοίνωσή του βλέπει δάκτυλο διαπλοκής πίσω από το γεγονός ότι δεν πετούν τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ.
Στην ανακοίνωσή του προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και ρίχνει τις ευθύνες δεξιά και αριστέρα μετά από ένα και πλέον χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου έχει ως εξής :
«Αυτοκτονικές τάσεις παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα το κύκλωμα της διαπλοκής που λυμαινόταν τόσα χρόνια τα χρήματα του ελληνικού λαού. Δεν εξηγούνται αλλιώς οι αλλεπάλληλες δημοσιοποιήσεις θεμάτων που πραγματικά φανερώνουν τη σήψη της κρατικής μηχανής τα τελευταία 40 χρόνια. Κι αν η υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ φέρνει στην επιφάνεια την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και την κατασκευή του πελατειακού συστήματος, η υπόθεση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ φέρνει στην επιφάνεια πολιτικές επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες κόστισαν τη ζωή σε 13 ανθρώπους.
Από τα πέντε (5) συνολικά δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το Υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία (3), παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα. Το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα δύο (2) επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα «αναζητείται».
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία (3) ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά (7) κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι (6) έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο έβδομος (7ος) κινητήρας έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Είναι σαφές ότι η ευθύνη για τον παροπλισμό των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας μπροστά σε αυτή την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ήρθε άμεσα σε συνεννόηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, ώστε να συμβάλλουν με τα πτητικά τους μέσα στις αεροδιακομιδές τους ΕΚΑΒ.
Παράλληλα εργάζεται αδιάκοπα για να βρεθεί η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των τριών (3) ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ώστε να επιστρέψουν στην υπηρεσία των πολιτών των ακριτικών περιοχών της χώρας, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ασφάλειας αεροδιακομιδές».
«Σε μια χώρα που οφείλει να παρέχει τις απαιτούμενες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες της και ταυτόχρονα να στηρίζει τη βαριά της βιομηχανία, τον τουρισμό, τέτοιες ενέργειες δεν δείχνουν μόνο την ανεπάρκεια της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά και την επικίνδυνη ανευθυνότητά της» καταλήγει η ανακοίνωση του τομεάρχη Υγείας της ΝΔ.
Για το υπουργείο Υγείας φταίει η διαπλοκή...
Το υπουργείο Υγείας με ανακοίνωσή του βλέπει δάκτυλο διαπλοκής πίσω από το γεγονός ότι δεν πετούν τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ.
Στην ανακοίνωσή του προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και ρίχνει τις ευθύνες δεξιά και αριστέρα μετά από ένα και πλέον χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου έχει ως εξής :
«Αυτοκτονικές τάσεις παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα το κύκλωμα της διαπλοκής που λυμαινόταν τόσα χρόνια τα χρήματα του ελληνικού λαού. Δεν εξηγούνται αλλιώς οι αλλεπάλληλες δημοσιοποιήσεις θεμάτων που πραγματικά φανερώνουν τη σήψη της κρατικής μηχανής τα τελευταία 40 χρόνια. Κι αν η υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ φέρνει στην επιφάνεια την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και την κατασκευή του πελατειακού συστήματος, η υπόθεση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ φέρνει στην επιφάνεια πολιτικές επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες κόστισαν τη ζωή σε 13 ανθρώπους.
Από τα πέντε (5) συνολικά δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το Υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία (3), παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα. Το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα δύο (2) επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα «αναζητείται».
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία (3) ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά (7) κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι (6) έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο έβδομος (7ος) κινητήρας έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Είναι σαφές ότι η ευθύνη για τον παροπλισμό των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας μπροστά σε αυτή την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ήρθε άμεσα σε συνεννόηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, ώστε να συμβάλλουν με τα πτητικά τους μέσα στις αεροδιακομιδές τους ΕΚΑΒ.
Παράλληλα εργάζεται αδιάκοπα για να βρεθεί η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των τριών (3) ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ώστε να επιστρέψουν στην υπηρεσία των πολιτών των ακριτικών περιοχών της χώρας, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ασφάλειας αεροδιακομιδές».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα