Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Νέα παράσταση διαμαρτυρίας δασκάλων και καθηγητών στον Φίλη
Νέα παράσταση διαμαρτυρίας δασκάλων και καθηγητών στον Φίλη
ΟΛΜΕ και ΔΟΕ προγραμματίζουν νέα παράσταση διαμαρτυρίας μετά το θερμό «τετ α τετ» του υπ. Παιδείας με εκπαιδευτικούς την Τρίτη - Ο κ. Φίλης εξήγησε ότι γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά, μέσα στις επόμενες ημέρες - «Θα υπάρξουν κενά αλλά είναι αντιμετωπίσιμα»
Με εντάσεις, φραστικές επιθέσεις και πολλές διακοπές πραγματοποιήθηκαν χθες, οι διαδοχικές συναντήσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.
Ο υπουργός αποφάσισε να πάει στα γραφεία των συνδικαλιστικών ενώσεων, προκειμένου να σηματοδοτήσει προφανώς την επιθυμία διαλόγου, καθώς οι συναντήσεις πραγματοποιούνταν συνήθως στο υπουργικό γραφείο.
Και οι δύο συναντήσεις πάντως διακόπηκαν από ομάδα αδιόριστων εκπαιδευτικών που φώναζαν συνθήματα για άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Ο κ.. Φίλης τόνισε ότι θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί από την επόμενη χρονιά και ανάλογα με τα οικονομικά της χώρας, ενώ μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι διορισμοί αναπληρωτών.
Ο υπουργός, παρά το σκηνικό έντασης χωρίς να χάσει την ψυχραιμία του υποσχέθηκε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί για το θέμα της αξιολόγησης ενώ τόνισε ότι δεν θα μοριοδοτηθεί η εθελοντική εργασία.
Σε ότι αφορά στα κενά παραδέχτηκε ότι υπάρχουν προβλήματα ενώ χαρακτήρισε εκ του πονηρού κάποια από αυτά που λέγονται για τα κενά εκπαιδευτικών.
Ο υπουργός αποφάσισε να πάει στα γραφεία των συνδικαλιστικών ενώσεων, προκειμένου να σηματοδοτήσει προφανώς την επιθυμία διαλόγου, καθώς οι συναντήσεις πραγματοποιούνταν συνήθως στο υπουργικό γραφείο.
Και οι δύο συναντήσεις πάντως διακόπηκαν από ομάδα αδιόριστων εκπαιδευτικών που φώναζαν συνθήματα για άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Ο κ.. Φίλης τόνισε ότι θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί από την επόμενη χρονιά και ανάλογα με τα οικονομικά της χώρας, ενώ μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι διορισμοί αναπληρωτών.
Ο υπουργός, παρά το σκηνικό έντασης χωρίς να χάσει την ψυχραιμία του υποσχέθηκε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί για το θέμα της αξιολόγησης ενώ τόνισε ότι δεν θα μοριοδοτηθεί η εθελοντική εργασία.
Σε ότι αφορά στα κενά παραδέχτηκε ότι υπάρχουν προβλήματα ενώ χαρακτήρισε εκ του πονηρού κάποια από αυτά που λέγονται για τα κενά εκπαιδευτικών.
Ο υπουργός Παιδείας είπε: «Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους, ότι δεν θέλουν διάλογο. Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε.»
Ειδικότερα για τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της ο κ. Φίλης είπε:
«Τα κληρονομήσαμε τα κενά δεν τα δημιουργήσαμε. Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας. Υπάρχουν κενά, όπως κάθε χρόνο, αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δε λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Χιλιάδες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους. Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. Δεν υποστηρίζουμε ότι με τις προσλήψεις θα καλύψουμε το πρόβλημα της ανεργίας».
Ο κ. Φίλης υπογράμμισε: «Η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών.
Πολλές δραστηριότητες, πολιτιστικές, αθλητικές ακόμα και κοινωνικά φροντιστήρια γίνονται εθελοντικά πέρα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών και των δασκάλων οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών.
Σε ότι αφορά στον εθελοντισμό τόνισε: Δεν πρόκειται για μία ιστορία δούνε και λαβείν, αλλά άλλου τύπου. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγησης».
Όπως είπε στο “protothema.gr”ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής ο υπουργός τάχθηκε υπέρ του διαλόγου με τους δασκάλους σε μία προσπάθεια να λυθούν τα προβλήματα.
Από την πλευρά της η ΔΟΕ παρουσίασε τα προβλήματα του κλάδου αναλύοντας:
Στη χώρα μας οι δαπάνες το 2015 για την Παιδεία αγγίζουν το 2% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα είναι, και πάλι, από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε. σε δαπάνες για την εκπαίδευση. Τα ελάχιστα χρήματα που διατίθενται για την Παιδεία οδηγούν σε μαρασμό τη δημόσια εκπαίδευση . Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τη νέα κυβέρνηση (όπως είχε κάνει και με την προηγούμενη) να αυξήσει τώρα τις δαπάνες για την Παιδεία - μέχρι και 5% του ΑΕΠ, να μεριμνήσει για έκτακτο κονδύλιο ώστε να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων καθώς και για την ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται. Πριν απ’ όλα όμως να καταβάλλει άμεσα η Τρίτη δόση της τακτικής επιχορήγησης προς τις σχολικές μονάδες οι οποίες αδυνατούν, πλέον, να ανταποκριθούν σε βασικές υποχρεώσεις.
Η ανεργία των εκπαιδευτικών διογκώνεται, αφού δεν έχουν προγραμματιστεί μόνιμοι διορισμοί. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει άμεση ανάγκη για την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών με μόνιμη σχέση εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία αποχώρησαν από την Π.Ε. 9000, περίπου, εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν μόνο 282. Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς με κλειστά σχολεία, χιλιάδες κενά δίχως προοπτική κάλυψής τους και εκπαιδευτικούς που ενώ εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια φέτος θα μείνουν άνεργοι, είναι το θλιβερό αποτέλεσμα της ολέθριας πολιτικής επιλογής όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων να μην πραγματοποιούν διορισμούς μόνιμου προσωπικού αλλά να «επενδύουν» στη φθηνότερη και πιο βολική ελαστική μορφή εργασίας.
Νωρίτερα και λίγο πριν συναντήσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναπληρωτές καθηγητές σε έντονο ύφος ζητούσαν από τον υπουργό άμεση λύση για τα κενά στα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι ένα μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πολλά σχολεία υπολειτουργούν ενώ ήδη υπάρχουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες.
Ο κ. Φίλης επανέλαβε ότι η παιδεία είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης και θα λυθεί το πρόβλημα έως το τέλος της εβδομάδας. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι το πρόβλημα με τα κενά είναι χρόνιο και δεν λύνεται από τη μία στιγμή στην άλλη.
Εντονος διάλογος ακολούθησε για τα προβλήματα στα ειδικά σχολεία που ακόμα δεν έχουν προσωπικό.
Σήμερα πάντως οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ θα έχουν πάλι συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας καθώς θα πραγματοποιήσουν προγραμματισμένη παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας και θα ζητήσουν να συναντήσουν εκ νέου τον υπουργό..
Ειδικότερα για τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της ο κ. Φίλης είπε:
«Τα κληρονομήσαμε τα κενά δεν τα δημιουργήσαμε. Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας. Υπάρχουν κενά, όπως κάθε χρόνο, αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δε λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Χιλιάδες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους. Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. Δεν υποστηρίζουμε ότι με τις προσλήψεις θα καλύψουμε το πρόβλημα της ανεργίας».
Ο κ. Φίλης υπογράμμισε: «Η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών.
Πολλές δραστηριότητες, πολιτιστικές, αθλητικές ακόμα και κοινωνικά φροντιστήρια γίνονται εθελοντικά πέρα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών και των δασκάλων οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών.
Σε ότι αφορά στον εθελοντισμό τόνισε: Δεν πρόκειται για μία ιστορία δούνε και λαβείν, αλλά άλλου τύπου. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγησης».
Όπως είπε στο “protothema.gr”ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής ο υπουργός τάχθηκε υπέρ του διαλόγου με τους δασκάλους σε μία προσπάθεια να λυθούν τα προβλήματα.
Από την πλευρά της η ΔΟΕ παρουσίασε τα προβλήματα του κλάδου αναλύοντας:
Στη χώρα μας οι δαπάνες το 2015 για την Παιδεία αγγίζουν το 2% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα είναι, και πάλι, από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε. σε δαπάνες για την εκπαίδευση. Τα ελάχιστα χρήματα που διατίθενται για την Παιδεία οδηγούν σε μαρασμό τη δημόσια εκπαίδευση . Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τη νέα κυβέρνηση (όπως είχε κάνει και με την προηγούμενη) να αυξήσει τώρα τις δαπάνες για την Παιδεία - μέχρι και 5% του ΑΕΠ, να μεριμνήσει για έκτακτο κονδύλιο ώστε να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων καθώς και για την ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται. Πριν απ’ όλα όμως να καταβάλλει άμεσα η Τρίτη δόση της τακτικής επιχορήγησης προς τις σχολικές μονάδες οι οποίες αδυνατούν, πλέον, να ανταποκριθούν σε βασικές υποχρεώσεις.
Η ανεργία των εκπαιδευτικών διογκώνεται, αφού δεν έχουν προγραμματιστεί μόνιμοι διορισμοί. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει άμεση ανάγκη για την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών με μόνιμη σχέση εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία αποχώρησαν από την Π.Ε. 9000, περίπου, εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν μόνο 282. Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς με κλειστά σχολεία, χιλιάδες κενά δίχως προοπτική κάλυψής τους και εκπαιδευτικούς που ενώ εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια φέτος θα μείνουν άνεργοι, είναι το θλιβερό αποτέλεσμα της ολέθριας πολιτικής επιλογής όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων να μην πραγματοποιούν διορισμούς μόνιμου προσωπικού αλλά να «επενδύουν» στη φθηνότερη και πιο βολική ελαστική μορφή εργασίας.
Νωρίτερα και λίγο πριν συναντήσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναπληρωτές καθηγητές σε έντονο ύφος ζητούσαν από τον υπουργό άμεση λύση για τα κενά στα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι ένα μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πολλά σχολεία υπολειτουργούν ενώ ήδη υπάρχουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες.
Ο κ. Φίλης επανέλαβε ότι η παιδεία είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης και θα λυθεί το πρόβλημα έως το τέλος της εβδομάδας. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι το πρόβλημα με τα κενά είναι χρόνιο και δεν λύνεται από τη μία στιγμή στην άλλη.
Εντονος διάλογος ακολούθησε για τα προβλήματα στα ειδικά σχολεία που ακόμα δεν έχουν προσωπικό.
Σήμερα πάντως οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ θα έχουν πάλι συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας καθώς θα πραγματοποιήσουν προγραμματισμένη παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας και θα ζητήσουν να συναντήσουν εκ νέου τον υπουργό..
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα