Μπαλτάς: Γόνιμη διαδικασία διαλόγου με τους Πρυτάνεις για το πολυνομοσχέδιο
Μπαλτάς: Γόνιμη διαδικασία διαλόγου με τους Πρυτάνεις για το πολυνομοσχέδιο
Σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχει μια σαφής διάκριση μεταξύ των αποθεματικών και των διαθεσίμων
«Γόνιμη» χαρακτηρίζεται από το υπουργείο Παιδείας η συζήτηση που είχε ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς με τους Πρυτάνεις στην έκτακτη σύνοδό τους το Σάββατο, όπου είχε προσκληθεί να παραστεί.
«Διευκρίνισα στους Πρυτάνεις ότι ως προς την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, δεν θίγονται οι ειδικοί λογαριασμοί έρευνας των Πανεπιστημίων, άρα και δεν υπάρχει κανένας λόγος αναταραχής στα Πανεπιστήμια» ανέφερε ο κ.Μπαλτάς και πρόσθεσε: «Υπάρχει μια σαφής διάκριση μεταξύ των αποθεματικών και των διαθεσίμων. Τα αποθεματικά σε ό,τι αφορά τον ειδικό λογαριασμό έρευνας δεν θίγονται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Ως προς τα υπόλοιπα χρήματα, είτε βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος, είτε αλλού, για τα Πανεπιστήμια είναι το ίδιο».
Ως προς το πολυνομοσχέδιο, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το υπουργείο βρίσκεται με τους πρυτάνεις «σε μια διαδικασία γόνιμης συνέχειας του διαλόγου για το διάστημα που απομένει μέχρι την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή».
Ερωτηθείς για το θέμα της δημιουργίας ξενόγλωσσων τμημάτων για σπουδές αλλοδαπών φοιτητών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με καταβολή διδάκτρων ο κ. Μπαλτάς δήλωσε:
«Αυτός είναι ένας ανενεργός νόμος του κ. Λοβέρδου, ο οποίος -έτσι ξαφνικά- δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούνται κάποια προπτυχιακά ξενόγλωσσα τμήματα τριετούς διάρκειας, χωρίς να προβλέπεται η διαδικασία με την οποία θα μπορούσαν να φοιτήσουν εκεί οι προπτυχιακοί φοιτητές. Δηλαδή, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν με ποιου είδους απολυτήριο θα εγγράφονταν οι φοιτητές αυτοί, αφού δεν θα ήταν Έλληνες. Μάλιστα, η διάταξη προέβλεπε την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων για την ενεργοποίησή της, όμως τα Προεδρικά Διατάγματα δεν εκδόθηκαν ποτέ. ΄Αρα έγινε ένας θόρυβος άνευ ουσίας και άνευ νοήματος. Το κύριο θέμα με τα ξενόγλωσσα τμήματα για τους αλλοδαπούς φοιτητές είναι ότι προέβλεπαν τριετείς προπτυχιακές σπουδές. Δηλαδή, σπουδές άλλου τύπου από τις τετραετούς διάρκειας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Και αυτό, είναι κάτι που υπηρετεί τη μνημονιακή αντίληψη, αυτή που λέει ότι πρέπει να μειωθούν τα έτη σπουδών στα Πανεπιστήμια και την οποία δεν υιοθετούμε. Πάντως, το συνολικό θέμα των ξενόγλωσσων σπουδών στην Ελλάδα είναι μεγάλο. Θα το δούμε εν καιρώ και όχι σε αυτό το Πολυνομοσχέδιο».
«Διευκρίνισα στους Πρυτάνεις ότι ως προς την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, δεν θίγονται οι ειδικοί λογαριασμοί έρευνας των Πανεπιστημίων, άρα και δεν υπάρχει κανένας λόγος αναταραχής στα Πανεπιστήμια» ανέφερε ο κ.Μπαλτάς και πρόσθεσε: «Υπάρχει μια σαφής διάκριση μεταξύ των αποθεματικών και των διαθεσίμων. Τα αποθεματικά σε ό,τι αφορά τον ειδικό λογαριασμό έρευνας δεν θίγονται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Ως προς τα υπόλοιπα χρήματα, είτε βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος, είτε αλλού, για τα Πανεπιστήμια είναι το ίδιο».
Ως προς το πολυνομοσχέδιο, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το υπουργείο βρίσκεται με τους πρυτάνεις «σε μια διαδικασία γόνιμης συνέχειας του διαλόγου για το διάστημα που απομένει μέχρι την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή».
Ερωτηθείς για το θέμα της δημιουργίας ξενόγλωσσων τμημάτων για σπουδές αλλοδαπών φοιτητών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με καταβολή διδάκτρων ο κ. Μπαλτάς δήλωσε:
«Αυτός είναι ένας ανενεργός νόμος του κ. Λοβέρδου, ο οποίος -έτσι ξαφνικά- δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούνται κάποια προπτυχιακά ξενόγλωσσα τμήματα τριετούς διάρκειας, χωρίς να προβλέπεται η διαδικασία με την οποία θα μπορούσαν να φοιτήσουν εκεί οι προπτυχιακοί φοιτητές. Δηλαδή, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν με ποιου είδους απολυτήριο θα εγγράφονταν οι φοιτητές αυτοί, αφού δεν θα ήταν Έλληνες. Μάλιστα, η διάταξη προέβλεπε την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων για την ενεργοποίησή της, όμως τα Προεδρικά Διατάγματα δεν εκδόθηκαν ποτέ. ΄Αρα έγινε ένας θόρυβος άνευ ουσίας και άνευ νοήματος. Το κύριο θέμα με τα ξενόγλωσσα τμήματα για τους αλλοδαπούς φοιτητές είναι ότι προέβλεπαν τριετείς προπτυχιακές σπουδές. Δηλαδή, σπουδές άλλου τύπου από τις τετραετούς διάρκειας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Και αυτό, είναι κάτι που υπηρετεί τη μνημονιακή αντίληψη, αυτή που λέει ότι πρέπει να μειωθούν τα έτη σπουδών στα Πανεπιστήμια και την οποία δεν υιοθετούμε. Πάντως, το συνολικό θέμα των ξενόγλωσσων σπουδών στην Ελλάδα είναι μεγάλο. Θα το δούμε εν καιρώ και όχι σε αυτό το Πολυνομοσχέδιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα