LIVE

Κορωνοϊός

Με εκλογές η επιλογή των διευθυντών στα σχολεία

Με εκλογές η επιλογή των διευθυντών στα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται σχέδιο για να αντικατασταθεί πιλοτικά την επόμενη χρονιά ο τρόπος τοποθέτησης διευθυντών 

Σχέδιο για να αντικατασταθεί πιλοτικά την επόμενη χρονιά ο τρόπος τοποθέτησης διευθυντών στα σχολεία, με γενική ψηφοφορία των εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου, επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με τα «Νέα», σε πρόσφατες δηλώσεις τους στελέχη του υπουργείου είπαν σε εκπιδευτικούς πως ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης, μελετά ένα σχέδιο για εκλογές που θα εφαρμοστεί πιλοτικά τον Σεπτέμβριο, αντί της παράτασης θητείας των στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντών εκπαίδευσης, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων) που προγραμματιζόταν αρχικά.

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, με την έναρξη της νέας χρονιάς ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου θα συνεδριάσει για να επιλέξει με ψηφοφορία τον εκπαιδευτικό που θεωρεί ότι διαθέτει διευθυντικές ικανότητες.

Υποψηφιότητα θα μπορούν να θέσουν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και ο νυν διευθυντής, ανεξάρτητα εάν προέρχεται από άλλο σχολείο. Όμως, δεν θα μπορεί όμως να θέσει υποψηφιότητα απλός εκπαιδευτικός άλλου σχολείου.

Οι σημερινοί διευθυντές θα έχουν δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στη θέση που υπηρετούν τώρα ή στην οργανική τους θέση ως υποψήφιοι.

Για περιπτώσεις σχολικών μονάδων στις οποίες δεν θα δηλωθούν υποψηφιότητες θα ληφθεί ειδική μέριμνα. Το σχέδιο αυτό, εφόσον τελικά προκριθεί, αναμένεται να περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο-κουρελού -όπως το έχει χαρακτηρίσει ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς- που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή και θα ρυθμίζει πλήθος θεμάτων της εκπαίδευσης. 

Επίσης, σε μεταγενέστερο χρόνο θα συνταχθεί άλλο νομοσχέδιο που θα προβλέπει τις αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης και τον τρόπο επιλογής τους τα επόμενα χρόνια.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (26)

Γιωργος1970

Για οσους δεν καταλαβαν οτι το νεο σχολειο ειναι το σχολειο της συνεργασιας και της συλλογικοτητας δεν μπορει κανεις να κανει τιποτα.

Προς το "ΘΕΜΑ"

Πιστευω οτι αυτο ειναι ενα εξαιρετικα σημαντικο θεμα, γιατι το υποβαθμιζετε? Οι αντιδρασεις στην εκπαιδευτικη κοινοτητα ειναι εντονες, και υπερ και κατα, και νομιζω οτι επειδη αφορα τα παιδια μας ( εχουμε χαθει στα κομματικα και ευρωπαικα τελευταια, δικαιολογημενα βεβαια), ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, σας ευχαριστω.

Ένας πρώην εκπ/τικός για πολλά χρόνια Διευθυντή

Στου κασίδη το κεφάλι. Όχι πως ο σημερινός τρόπος είναι σωστός, αλλά δεν καταργείς κάτι για να δοκιμάσεις κάτι άλλο που στην πορεία θα αποδειχθεί ίσως χειρότερο από το προηγούμενο και η ιστορία αυτό λέει. Η μεγάλη Γιαννάκου κατήργησε τον νόμο Σουφλιά και έφερε ένα έκτρωμα. Υπάρχει ένα πλαίσιο, βλέπεις τι δεν πάει καλά και διορθώνεις, μόνο έτσι θα πάμε μπροστά. Εδώ ο κάθε τελειωμένος , βγάζει τα εσώψυχά του . Ο διευθυντής πρώτα θα πρέπει να έχει αρκετή προϋπηρεσία στην τάξη και όχι σε κομματικά γραφεία, και συνδικαλιστικά. Σίγουρα να έχει το ελάχιστο σε κάποια προσόντα τυπικά, αλλά τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Έχω δει Διευθυντές με μεταπτυχιακά, με μάστερ, με διδακτορικά, αλλά από διοίκηση πάτος. Ούτε δυο γαϊδουριών άχυρα. Ακόμη να έχει περάσει από όλες τις βαθμίδες. Να υπάρχει σαν προϋπόθεση ένας αρκετός χρόνος σε θέση υποδιευθυντή, να ξέρει , να έχει περάσει από έστω αυτή την θέση διοίκησης. Μια μικρή προϋπηρεσία τουλάχιστον μιας τετραετίας σε θέση υποδιευθυντή. Μετά αν θέλει να βάζει υποψηφιότητα για διευθυντής, και στην συνέντευξη μαζί με την αξιολόγηση που θα έπρεπε να είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια, γιατί δεν γίνεται, να βαθμολογείται και να μπαίνει στον πίνακα των διευθυντών. Εδώ τον πρώτο λόγο έχουν τα τυπικά προσόντα, και ο βαθμός στην συνέντευξη που έχει τον κύριο και αποκλειστικό ρόλο.Αν στην επιτροπή πάρεις είκοσι τέρμα είσαι διευθυντής. Και όπως έγραψε κάποιος φίλος εδώ παίζει το 70-20-10 . Στα περιφερειακά συμβούλια γίνονται οι καλύτερες σούπες, και για αυτό γίνονται διευθυντές λαπάδες, πλην εξαιρέσεων, γιατί κάποιους δεν μπορούν να τους κόψουν, ή το κάνουν για να λένε πως υπάρχει αξιοκρατία. Ο διευθυντής θα πρέπει να έχει εμπειρία στην τάξη, να γνωρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, να είναι εργατικός, να ξέρει καλά τους νόμους την δουλειά, έτσι μόνο θα μπορέσει να ελέγχει τους άλλους. Να πηγαίνει στο σχολείο πρώτος και να φεύγει τελευταίος. Αμφιβάλω αν πολλοί έχουν αυτά τα προσόντα.Κάποτε ένα διευθυντή τότε που πληρωνότανε με μετρητά από την εκάστοτε ΔΟΥ υπήρχε διευθυντής όχι ένας πολλοί που ο κλητήρας τους πήγαινε τον μισθό στο σπίτι. Αν δεν πιστεύετε να πω και ονόματα. Από εμπειρία θα έλεγα πως υποψήφιος Διευθυντής να έχει τουλάχιστον προϋπηρεσία 20 χρόνια, και η θητεία του να είναι περισσότερα χρόνια για να αποδώσει, για να κάνει σωστά την δουλειά του, να μην φοβάται πως μετά τις εκλογές θα βρεθεί ξανά στην τάξη. Να αλλάζει όταν είναι ανεπαρκής.

ΣΤΕΛΙΟΣ

ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ...Π.Χ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ...ΘΑ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ Ο ΠΙΟ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΤΖΗΣ...ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ Η ΩΡΑ

ΣΤΕΛΙΟΣ

ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Ο ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΣ....ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ...ΕΥΓΕ ΚΟΥΡΑΚΗ..Η ΒΑΜΕΝΗ ΚΟΤΣΙΔΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΔΕΝ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑΣ

Ιάσων

Είμαι εκπαιδευτικός 31 χρόνια. Όλα τα χρόνια αυτά το διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας τον επέλεγε το ΠΥΣΔΕ δηλ. ένα υπηρεσιακό συμβούλιο που αποτελείται από το διευθυντή του γραφείου της περιοχής, τους αιρετούς (συνδικαλιστές συνήθως κομματικά στελέχη) και κάποιους υπηρεσιακούς παράγοντες. Με λίγα λόγια για να μη μακρυγορούμε, κάτω από το τραπέζι γινόντουσαν συμφωνίες και το πανελλαδικό ποσοστό είναι 80-85% για το κυβερνητικό κόμμα, 10-15% για το πρώτο κόμμα της αντιπολίτευσης και το υπόλοιπο στους άλλους. Για να βγεις διευθυντής θα πρέπει να έχεις υποστήριξη από τους παραπάνω. Χρόνια τώρα το ξέραμε το παραμύθι και βρεθήκαμε να τα βάζουμε με τα δεδομένα. Σήμερα τους διευθυντές θα τους εκλέξουν οι σύλλογοι διδασκόντων, και λοιπόν τι έγινε; Ξέρετε τι είναι ένας διευθυντής σήμερα; Ένας γραφέας του σχολείου χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες. Από το πρωί έως το απόγευμα είναι χωμένος πίσω από στίβες χαρτιά και σαυτά προστίθενται και οι υπολογιστές. Αντί η χρήση της πληροφορικής να μειώσει τον όγκο της δουλειάς και να λύσει τα χέρια του κάθε διευθυντή για να ανεβάσει όπως καλά το γράψατε παραπάνω το επίπεδο του σχολείου, τον υποχρεώνει να κάνει όλη τη γραφική δουλειά αλλά και τη δουλειά για το δίκτυο της πληροφορικής. Σπάνια να δεις διευθυντή να κόβει βόλτες στο σχολείο και να επιλύει προβλήματα ή να βοηθά νέους συναφέλφους. ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΖΟΥΡΝΑ. Οι μαθητές μας έχουν δυνατότερη φωνή από εμάς. Γιατί το πολιτικοποιείτε ΤΩΡΑ; Λίγο είχε πολιτικοποιηθεί στα προηγούμενα χρόνια; Γιατί το συγκρίνατε με τον εμφύλιο ή την εκλογή υπουργού; Είναι το ίδιο; Έχει την ίδια βαρύτητα; Ο άνθρωπος που δουλεύει 15 χρόνια σε ένα σχολείο δεν ξέρει τα προβλήματα καλλίτερα από ένα "φερτό" από άλλη περιοχή; Μια τελευταία ερώτηση: Όσοι από εσάς είστε γονείς και τα παιδιά σας τελείωσαν το Λύκειο πείτε μου πόσες φορές πηγαίνατε στο σχολείο να ρωτήσετε ή πόσες φορές ψηφίσατε στο σύλλογο γονέων; Ποιο ενδιαφέρον δείχνουν οι γονείς όσο μεγαλώνει το παιδί τους; Λυπάμαι αλλά ελάχιστο. Και αυτό είναι δείγμα κακής λειτουργίας της εκπαίδευσης. Φιλικά

ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Βρε κρετίνοι κομπλεξάρες του Υπουργείου σε ποιο κράτος σ όλη τη γη οι υφιστάμενοι επιλέγουν τους προϊσταμένους τους; Πάλι οι τενεκέδες συνδικαληστές θα αναδειχτούν; Και μιλάτε μετά για σωστή δημόσια διοίκηση; Ουστ ρε ηλίθιοι φύγετε πριν τα διαλύσετε όλα. Καλά κάνουν οι ευρωπαίοι και σαν [...] κανονικά.

babis

ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΛΙΑ ΜΟΥ, ΕΣΥ!!!!!!!!

Maverick

Λογω μετακομησης απο μια περιοχη σε αλλη, τα παιδια μου εχουν γνωρισει δυο σχολεια και εχω τουτο να πω για τους διευθυνταδες και των δυο σχολειων, σαν γονιος. Ειναι και οι δυο ΑΧΡΗΣΤΟΙ. Εχουν πολλα τυπικα προσοντα, ενας ανδρας, μια γυναικα, μορια και μορια , να φαει ο κοσμος. Διευθυντες που επελεγησαν με τον τελευταιο τροπο αξιολογησης. Και οι δυο ειναι συνδικαλιστες , με παααααρα πολλα μορια οπως ανεφερα, αλλα και με ΤΟΝΟΥΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ. Ελπιζω να αλλαξει το συστημα, να βρεθει ενας τροπος να βαζουν διευθυντες οχι με μορια αλλα με αποδεδειγμενη ικανοτητα. Πως θα το κανουν αυτο , δεν ξερω, αλλα η μεχρι τωρα εμπειρια μου, σαν γονιος, εχει να κανει με δυο ανθρωπους που δεν θα επρεπε να ειναι στη θεση αυτη. Επισης εχω παρατηρησει οτι για να φανουν οτι κατι κανουν, μπερδευουν τα πραγματα και δημιουργουν θεματα κυριως με τους γονεις, αλλα και με τους δασκαλους....ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΦΤΑΙΝΕ....οταν εισαι διευθυντης εχεις να κανεις βασικα δυο -τρια πραγματα, να προσπαθεις να ανεβασεις το επιπεδο του σχολειου, να κανεις και το προσωπικο σου, τους δασκαλους , πιο επιστημονικους, και να κινητοποιησεις την τοπικη κοινωνια να βοηθα το σχολειο κλπ. Αν δεν μπορεις να τα κανεις δεν πρεπει να εισαι στη θεση αυτη. Η δικη μου προτιμηση ειναι να υπαρχει ΕΝΑΣ διευθηντης για 2-3 ομορα σχολεια. Σαν προισταμενος να οριζεται ( με εκλογες ισως των διδασκοντων), ενας δασκαλος που θα επιβλεπει την λειτουργια του σχολειου, αλλα οι αποφασεις να παιρνονται απο Συμβουλους-Διευθυντες, που θα υπαρχουν για 2-3 σχολεια. Θα δινει την δυνατοτητα -αφου θα εχει την δυναμη να αποφασιζει και για δυο τρια σχολεια, να πετυχαινει συνεργειες σε ειδικοτητες, συντηρηση, και αλλα συναφη. Φυσικα αυτο θα σημαινει κατα καποιο τροπο μια συνδιοικηση....ε καιρος δεν ειναι? Δεν ξερω αν ο προτινομενος τροπος ειναι ο καλυτερος, αλλα η εμπειρια μου λεει οτι θα πρεπει να αλλαξει ο τροπος επιλογης διευθηνταδων ( εχουν κανει και επιστημονικη ενωση νομιζω, η καπως ετσι το λενε...ποια επιστημονικοτητα και κουραφεξαλα...χαρτια ναι....με το τσουβαλι...μορια...με τις νταλικες...αλλα ικανοτητες...ΜΗΔΕΝ...και ολοι αρχησυνδικαλισταδες φυσικα...ανεξαρτητα απο το κομμα...ενα συναφι. μια αγραμματη συντεχνια...). Ισως να ειναι λιγο τραβηγμενο να εκλεγουν οι δασκαλοι τον διευθηντη τους, αλλα για να αλλαξει το σημερινο κοπροσκυλοσυστημα, καπου πρεπει να αρχισουν, δεν θα ειναι αυτοματο, αλλα ειναι μια αρχη. Εχω την εντυπωση, πως οταν ελθει η ωραν να κρινουν, οι εκπειδευτικοι, ΞΕΡΟΥΝ ποιος ειναι ικανος και ποιος οχι.

Μaverick

Συγνωμη για τα ορθογραφικα, δεν εχω παει μακρια στην εκπαιδευση...την βασικη μονο, ειλικρινα συγνωμη...αλλα ελπιζω να μην χαθει η ουσια, υπερ η κατα, δεν εχει σημασια.

ΣΑΒΒΑΣ

Άνθρωπέ μου είσαι μπερδεμένος. Αν από κακή τύχη έπεσες σε δυο ανίκανους διευθυντές δεν συνεπάγεται ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να επιλέγουν τον διευθυντή τους γιατί τότε θα δεις τι έχει να γίνει. Πολύ απλά δεν θα επιλέγουν οι δάσκαλοι τον ικανότερο για διοίκηση αλλά αυτόν που θα τους υπόσχεται ότι θα τους κάνει όλα τα χατίρια (άδειες, εφαρμογή ωραρίου κ.ά). Κοινώς μπάχαλο.....

Ίδωμεν

Μπορεί νάναι καλό μπορεί νάναι και λάθος. Μια δοκιμή θα μας πείσει. Πρέπει να δεχθούμε πως οι δάσκαλοι όλοι έχουν την ικανότητα να επιλέξουν αυτόν που θα τους "πάει" καλύτερα. Πρέπει να δεχθούμε όμως κι από την άλλη ότι στην Ελλάδα ζούμε. Όμως κάποια τυπικά έστω προσόντα με όποια τέλος πάντων ποσόστωση δεν πρέπει να υπάρχουν; Κι αυτοί που έχουν αυτό το παραπάνω, επειδή εδώ στην Ελλάδα θέλουμε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, θα είναι αποδεκτοί; Ίδωμεν.

προς συριζα

Με τετοιες μαλ......ς συντομα θα ξαναπεσετε στην αφανεια. Κριμα που σας ψηφησαμε....

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης