Οι άλλοι και οι άλλες ''Σαμπιχά'' της Θράκης

Οι άλλοι και οι άλλες ''Σαμπιχά'' της Θράκης

Σε πείσμα εκείνων που ισχυρίζονται πως η μειονότητα στην Θράκη είναι «ένα ενιαίο συμπαγές τούρκικο πράμα», όπως ο τουρκόφιλος υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ.Δημήτρης Χριστόπουλος, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Πομάκοι και ρομά της μειονότητας, που κλείνουν επιδεικτικά τα αυτιά τους στον φανατισμό και στη μισαλλοδοξία των τουρκοφρόνων και βέβαια του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής, που αυθαίρετα και καταχρηστικά επιχειρεί να «βαφτίσει» κάθε μουσουλμάνο της Θράκης ως Τούρκο.

Το ΘΕΜΑ βρέθηκε στην Ξάνθη και στην Κομοτηνή και συνάντησε Πομάκους και Ρομά, που δίνουν τον δικό τους προσωπικό αγώνα, για να αποδείξουν το αυτονόητο. Το δικαίωμα τους να αποφασίζουν οι ίδιοι για την ταυτότητά τους και πως θέλουν να ζήσουν, διεκδικώντας καλύτερο μέλλον για τους ίδιους και τα παιδιά τους. Στα χνάρια που έχει χαράξει η ρομά ακτιβίστρια κυρία Σαμπιχά Σουλεϊμάν, από το Δροσερό Ξάνθης, που έδωσε μαθήματα συμπεριφοράς στους απείρως πιο καλλιεργημένους επικριτές της. 

Δελτίο Ειδήσεων στα ... πομακικά



Ο κ.Σεμπαιδήν Καραχότζα, κατάγεται από το πομακοχώρι Προσήλιο, στην ορεινή Ροδόπη. Σπούδασε νομική, αλλά τον κέρδισε η δημοσιογραφία. Είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε την πομακική σε δελτίο ειδήσεων σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό της Ροδόπης, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τουρκόφρονες. «Στην άρχη ήταν παράξενο για τους Πομάκους να ακούν και αν βλέπουν ένα δελτίο ειδήσεων στη γλώσσα τους. Μετά όλο και περισσοτεροι το παρακολουθύσαν. Είχε γίνει μια «αγαπημένη» συνήθεια για αυτούς, προκαλώντας όμως αντδράσεις από τους τουρκόφρονες». Ο κ.Καραχότζα είναι από τους ανθρώπους που λέει τα πράγματα με το όνομά τους και δεν χαϊδεύει αυτιά. «Είμαι Ελληνας, Πομάκος, μουσουλμάνος και για μένα αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο» λέει στο ΘΕΜΑ, ζητώντας απο την πολιτεία να σταθεί με ενδιαφέρον στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμπατριώτες του, με σημαντικότερο αυτό της ανεργίας αλλά και της εκπαίδευσης στην Ορεινή Ροδόπη, επαναφέροντας το αίτημα για περισσότερα δημόσια ελληνόφωνα σχολία.

 
Η πρώτη Πομάκα υποψήφια



Η κυρία Φατμέ Μολλάογλου, είναι η πρώτη Πομάκα που ασχολείται με τα κοινά, θέτοντας υποχηφιότητα για Περιφερειακός Σύμβουλος, με τον συνδυασμό των ΑΝ.Ελ του κ.Τέρενς Κουϊκ. Η ίδια «γράφει ιστορία», αφού πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα για τις γυναίκες της ορεινής Ροδόπης. «Πήρα την απόφαση να θέσω υποψηφιότητα, προκειμένου να ακουστεί και η δική μας ξεχασμένη φωνή. Είμαστε  Έλληνες, πληρώνουμε κανονικά τους φόρους μας και τα χαράτσια μας και θέλουμε να ενδιαφερθεί και για εμάς η πατρίδα μας, εξασφαλίζοντας σε εμάς και τα παιδιά μας τα βασικά, όπως η σωστή εκπαίδευση». Στο πλευρό της, έχει τον συζυγό της κ.Χουσεϊν Μολλάογλου, ο οποίος συμφωνεί απόλυτα με τα λεγομενά της. «Ο σύζυγός μου με στηρίζει απόλυτα. Οι γυναίκες Πομάκες, πρέπει να αγωνιστούμε για τα δικαιώματά μας. Η κυρία Σουλεϊμάν Σαμπιχά μας δείχνει το δρόμο. Θέλει οργάνωση και θέληση. Αν δεν αγωνιστούμε εμείς, δεν πρόκειται να μας βοηθήσει κανείς» καταλήγει με νόημα.

Στις ... φαβέλες της Κομοτηνής



Ο πρόεδρος του οικισμού Αλάν Κουγιού ή Τενεκέ Μαχαλά, κυριολεκτικά, της Κομοτηνής κ.Αχμέτ Μουφίτ, έχει βάλει ως στόχο ζωής τη μετεγκατάσταση των ομοφύλων του σε έκταση που τους έχει παραχωρηθεί αλλά εδώ και χρόνια έχει «κολλήσει» στη γραφειοκρατία. Ο οικισμός, που θυμίζει φαβέλα της Βραζιλίας, απέχει μόλις μισό χλμ από το κέντρο της πόλης. Σπίτια από λαμαρίνες, χωρίς αποχέτευση και πόσιμο νερό, με στενά λασπωμένα δρομάκια. «Δεν μπορούμε να στήσουμε τα καινούργια σπιτικά μας στην έκταση που μας παραχωρήθηκε, γιατί υπάρχουν αντιδράσεις από τουρκογενείς μειομοτικούς που μένουν δίπλα» λέει ο κ.Αχμέτ συμπληρώνοντας με νόημα «Το προξενείο, όταν θέλει να «μεγαλώσει» τον αριθμό της μειονότητας μας συμπεριλαμβάνει και εμάς μέσα. Την ίδια στιγμή βέβαιαι μας αποκαλούν υποτιμητικά «τσιγγανέ». Για άλλη μια φορά, θα ήθελα να παρακαλέσω τους αρμόδιους να δώσουν άμεσα λύση για να φύγουμε απο τον οικισμό αυτό, που οι συνθήκες διαβίωσης είναι άθλιες για εμάς και τα παιδιά μας».

Πολιτευτής άνευ «ευλογίας»



Στις εκλογές του 2012, ο  Ιρφάν Μεχμέτ Αλή ήταν ο μοναδικός μουσουλμάνος υποψήφιος, που δεν είχε την «ευλογία» του Τουρκικού Προξενείου. Πολιτευτής και στέλεχος των ΑΝ.ΕΛ με έντονη δράση. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαίου, είναι υποψήφιος με τον συνδυασμό του κ.Τέρενς Κουίκ. Η προεκλογική του αφίσα με τον χάρτη της Θράκης και το σύνθημα «Δεν πωλείται» προκάλεσε αίσθηση και συζητήθηκε. «Όλο και περισσότεροι Πομάκοι, κόβουν τον «γόρδιο δεσμό» με το Προξενείο της Κομοτηνής. Που μας θεωρεί Τούρκους» λέει. Μιλάει με πάθος για τα Πομακοχώρια και τον ιδιαίτερο πολιτισμό τους, που κινδυνεύει να χαθεί. «Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την παράδοση μας, για να φέρουμε τουρίστες στα χωριά μας. Αν υπάρξει ανάπτυξη θα μείνει ο κόσμος στην περιοχή και θα αποδυναμωθούν αυτοί που μοιράζουν επιταγές για να αγοράσουν συνειδήσεις» λέει. Στα άμεσα σχεδιά του είναι, η λειτουργία μιας παραδοσιακής πομαμικής ταβέρνας στο χωριό του, αλλά και η δημιουργία ενός μικρού πομακικού λαογραφικού μουσείου.

"Όταν τους συμφέρει, μας λένε «Τούρκους»"



Αγωνίζεται για να εξασφαλίσει στα παιδιά του, καλύτερες συνθήκες ζωής και ίσες ευκαιρίες. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 18ης Μαίου, ο 27χρονος κ.Αχμέτ Τζέμ από τον οικισμό του Αλάν Κουγιού της Κομοτηνής, θα είναι εκ νέου υποψήφιος με τον ανεξάρτητο συνδυασμό «Σπάρτακος». Όπως λέει : «και το 2010 και σήμερα, συμμετέχω στις εκλογές με μοναδικό στόχο να ακουστούν δημόσια κάποιες αλήθειες για τους μουσουλμάνους Ρομά, που όλοι μας θυμούνται μόνο στις εκλογές ή όταν προκύπτει κάποιο θέμα με τη μειονότητα, όπως πρόσφατα με την περίπτωση της κ.Σουλεϊμάν απο την Ξάνθη, την οποία θαυμάζω για το έργο και την προσφορά της». Ο 27χρονος ρομά, φαντάζεται καλύτερο το μέλλον των παιδιών του. «Θα πάνε στρατιώτες για την Ελλάδα» λέει με καμάρι. «Οι τουρκογενείς μειονοτικοί απαξιούν «καλημέρα» να μας πουν. Αν ψάχνουν εργάτες, μόλις ακούν πως είμαστε ρομά μας διώχνουν. Κατα τα άλλα όταν τους συμφέρει μας εμφανίζουν ως «Τούρκους» για ευνόητους λόγους και για να κάνουν πολιτική» καταλήγει.

Τραγουδάει την παράδοση των Πομάκων



Η κυρία Εμινέ Μπουρουντζή, είναι μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Ξάνθης και ασχολείται με τη διάσωση και διάδοση της πομακικής μουσικής παράδοσης. Το 2006 κυκλοφόρησε τον πρώτο της CD με τα ιδιαίτερα τραγούδια των Πομάκων της ορεινής Ροδόπης. «Είμαι περήφανη για τον πολιτισμό και την παράδοση των προγόνων μας, που σαφώς δεν έχει καμία σχέση με τους Τούρκους και την Τουρκία» λέει, καυτηριάζοντας την προσπάθεια τουρκόφρονων της περιοχής, να παρουσιάσουν παραδοσιακά πομακικά πανηγύρια, που η ιστορία τους χάνεται στα βάθη των αιώνων, ως τουρκικά. «Ξέρετε πως και οι Πομάκοι στην ιστορία μας έχουμε το δικό μας Ζάλογγο. Λίγοι ξέρουν για το Μόμτσκι Κάμεν (Βράχο των κοριστιών) και τις Πομακοπούλες που έπεσαν στο γκρεμό για να μην τουρκέψουν. Η πολιτεία δείχνει να έχει αποδεχτεί τον εκτουρκισμό των Πομάκων. Κάποτε έκανε λάθος με τις μπάρες που είχε βάλει στα χωριά μας. Ας μη συνεχίσει το ίδιο λάθος, με «μπάρες» στις ψυχές μας αυτή τη φορά» κατέληξε

ΣΧΟΛΙΑ (11)

Νικολοβιέννης Σπῦρος

Θὰ εἶμαι συμπαραστάτης στὰ δικαιώματα τῶν δελφῶν μας λλήνων Πομάκων. Τὸ Κεμαλικὸ καθεστὼς τῆς Τουρκίας ξετούρκισε τοὺς διάφορους λαοὺς ντὸς τῶν συνόρων τοῦ κράτους των. Θέλει νὰ κάνει τώρα τὸ ἴδιο καὶ μὲ τοὺς κτὸς Τουρκίας λαοὺς. Στὴν λλάδα χει συμπαραστάτες τὴν πλειονοψηφία τοῦ πουλημένου πολιτικοῦ κόσμου!

Ανδρεας Χ.

Με τήν σειρά μου ,να συγχαρώ ΤΟ ΘΕΜΑ γι'αυτο το οδοιπορικό στα Πομακοχώρια τής Θράκης,καθώς καί τόν Τερενς Κουικ πού απ'οτι φαίνεται είναι ο μόνος πού δείχνει εμρακτα το ενδιαφέρον του για τήν Περιοχή.Οι Πομάκοι ειναι Λαός αρχαιος ,αφου ελαβαν μερος στην εκστρατεια του Μ,Αλεξάνδρου.Η Πολιτεία πρέπει άμεσα να τούς συνδράμη και να κλείση το τουρκικό προξενείο στήν περιοχή γιά τίς ανθελληνικές του πρακτικές΄.Η Εκκλησία τής Ελλαδος επίσης νά τούς συνδράμη αμεσα οπως επραξε ο Μακαριστός Χριστόδουλος πού πολεμήθηκε αγρίως απο τήν Αριστερή θολοκουλτούρα.Επί τέλους ας το καταλάβουν αυτοι που θέλουν να διαφεντεύουν τις τύχες τής Χώρας πώς Ελλάδα δέν ειναι μόνο η Αθήνα΄Α.Χ.

ΜΜ

ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΕΟΝ ΑΠ'ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ. ΟΠΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΡΟΜΑ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ, ΡΟΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ 500,000 ΠΕΡΙΠΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΟΠΟΜΑΚΟΥΣ, ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΑΡΒΑΝΙΤΟΑΛΒΑΝΟΥΣ ΜΕΡΙΚΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ.ΒΛΑΧΟΡΟΥΜΑΝΟΥΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑΚΙ ΕΠΙΣΗΣ, ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ(ΚΑΡΑΜΑΝΛΙΔΕΣ , ΠΟΝΤΙΟΥΣ)ΟΥΚ ΟΛΙΓΟΥΣ,ΓΚΑΓΚΑΟΥΖΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ,ΦΡΑΓΚΟΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ ,ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΜΗΤΕΡΑ 'Η ΠΑΤΕΡΑ ΑΛΛΟΔΑΠΟ 1 ΜΕ 2 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΚΑΙ 1,5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ. ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ...ΟΤΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΣΕ ''ΚΑΘΑΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ'' ΠΡΟΦΑΝΩΣ...

ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΕ ΜΙΑ ΔΟΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.ΕΙΧΑ ΓΡΑΨΗ ΤΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ ,ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΗ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΟΤΑΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ,ΗΤΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΧΑ ΓΡΑΨΗ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ Η ΠΡΩΤΗ ΛΕΞΗ ΠΟΥ ΑΚΟΥΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΠΟΥΜΑΚΩΝ ΕΝΑ ΓΛΩΣΙΚΟ ΙΔΙΩΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΜΙΑΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΞ ΟΥ ΑΝ ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΜΗΛΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΟΤΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗ ΔΙΟΤΙ Η ΤΟΤΕ ΕΚΑΝΑΝ ΛΑΘΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΑΝ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΕΨΑΞΑΝ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΩΡΘΟΝΟΝΤΑΙ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΕ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ ΜΟΥΣΟΥΛΑΜΑΝΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΝ ΒΟΡΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΞΕΧΑΣΗ ΤΕΛΕΙΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΛΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΡΓΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Η ΜΠΑΡΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ Η ΠΟΜΑΚΟΙ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΑ ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟ Ν.ΠΕΤΡΙΤΣΙ ΒΥΡΩΝΙΑ ΡΟΔΟΠΟΛΗ ΜΟΥΡΙΕΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΩΜΑΧΟΝΑ ΑΝΓΚΙΣΤΡΟ ΣΧΙΣΤΟΛΙΘΟ,ΑΧΛΑΔΟΧΩΡΙ ΚΑΛΟΧΩΡΙΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ Ν.ΣΕΡΡΩΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΞΑΝΘΗΣ ,ΚΟΜΟΤΟΝΗΣ ΥΠΗΡΧΕ Ο ΣΤΡΤΑΤΙΩΤΗΚΟΣ ΕΛΕΝΧΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΗΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ Η ΠΟΜΑΚΟΙ ΝΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΚΟ ΦΥΛΑΚΙΟ ΠΡΙΝ ΝΑ ΦΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΣΜΙΝΘΗ ΩΣ ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΕΝΧΟΣ ΜΕΤΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΕΛΕΝΧΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΓΙΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟ ,ΠΑΧΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΕΧΙΝΟ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΧΩ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΩΣ ΔΗΜΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΙΘΑΜΗ ΠΡΟΣ ΠΙΘΑΜΗ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝΓΕΝΙΚΑ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΡΟΜΑΚΡΑΤΕΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ Η ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΔΥΣΤΗΧΟΣ ΕΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΕΓΩ ΒΓΑΖΩ ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ ΣΤΟΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΝΚ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΗΚΟΙ ΛΑΙΛΑΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΗ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΜΕΝΟ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΟΤΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΗ.Η ΠΟΜΑΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ.Η ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΟΥΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ.

Ali al-Yunani

Οι Πομάκοι προέρχονται φυλετικά από μία μείξη ντόπιων προσλαβικών πληθυσμών με Τσεπνίδες Τούρκους, οι οποίοι ήρθαν στη Δυτ. Θράκη τον 11ο αιώνα μ.Χ., διά μέσου του Πόντου (δηλαδή των βόρειων ακτών της Μικράς Ασίας). Κατά πάσα πιθανότητα οι πρόγονοι τους αναμίχθηκαν με Πετσενέγους και Κουμάνους (τουρκικές φυλές που έφτασαν στην περιοχή τον 5ο-6ο αιώνα μ.Χ.), και δεν είναι όλοι "γαλανομάτες και ξανθοί" όπως αρέσκονται να λένε οι Έλληνες, αλλά μια μειοψηφία τους (όχι ότι αυτό έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία). "Πομάκος" σημαίνει "βοηθός" και Πομάκοι ήταν εκείνοι οι μουσουλμάνοι που βοήθησαν τα Οθωμανικά στρατεύματα να κατασβήσουν την εξέγερση των Βουλγάρων του Μπατάκ το 1876 μ.Χ., ενώ κατά τη διάρκεια των Ρωσσοτουρκικών πολέμων οι Πομάκοι ήταν στο πλευρό των Τούρκων. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι στη διάρκεια των πολεμικών συγκρούσεων μουσουλμάνοι από τα βόρεια της Βουλγαρίας μετανάστευσαν σε πιο νότιες περιοχές. Το όνομα 'Πομάκος' δεν είναι αρχαίο όνομα, δεν έχει σχέση με τη λέξη 'ιππόμαχος' ή με τη λέξη 'πότης' κ.α. Η ονομασία Πομάκοι, καταγράφεται για πρώτη φορά άλλωστε από τον Γάλλο Ami Bou (1840) σε περιοδεία του στα Βαλκάνια το 1839, αρχίζει να χρησιμοποιείται ευρύτερα στις Οθωμανικές πηγές μετά το Ρωσο-Τουρκικό πόλεμο του 1877-78 μ.Χ. Είτε λοιπόν το "Πομάκος" προέρχεται από το "πομάγκαμ" ("βοηθάω" στα βουλγάρικα) είτε αποτελεί παραφθορά του "μομάκ" (παλικάρι) κ.α. Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν και την εκδοχή ότι το "Πομάκ" είναι παραφθορά του 'ποτουρνάκ' (αυτός που εκτουρκίστηκε).

Ali al-Yunani

Από τους Έλληνες υποστηρίζεται ότι φυλετικά οι Πομάκοι είναι απόγονοι των αρχαίων Αγριάνων, επειδή η περιοχή τους - και συγκεκριμένα η βόρεια Θράκη και η Πελαγονία - ονομάζονταν Αχριδώ, λέξη που τη συσχετίζουν με το όνομα των αρχαίων Αγριάνων. Στην πραγματικότητα οι Αγριάνες κατοικούσαν στο κέντρο της Βαλκανικής, στα βόρεια των Παιόνων, και όχι στη Ροδόπη (όπου κατοικούσαν οι Βήσσοι, οι Οδρύσσες, κ.α. Η Αχριδώ βρισκόταν στην Ροδόπη και αποτελούσε από τμήμα του Θέματος Φιλιππούπολης. Το Θέμα Φιλιππούπολης, Μόρας, Βερόης και Αχριδώς, ήταν διοικητική διαίρεση, της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας με πρωτεύουσα τη Φιλιππούπολη κατά τον 12ο αιώνα. Αναφέρεται και το 1198 σε χρυσόβουλο του Αλέξιου Β Κομνηνού σαν Θέμα Φιλιππούπολης, Μόρας, Βερόης και Αχριδώς. Πιθανότατα δημιουργήθηκε με την ένωση των Θεμάτων Φιλιππούπολης και Βερόης και τις περιφέρειες των φρουρίων της Μόρας και της Αχριδώς. Κατά πάσα πιθανότητα όμως το όνομα "Αχριδώ" έχει κοινή προέλευση με το όνομα της πόλης Αχρίδα (ή Οχρίδα). Στα σλαβικά το όνομα της πόλης γράφεται '' ( σημαίνει λόφος) και προέρχεται από το που σημαίνει επί του λόφου, πάνω στον λόφο. Η Οχρίδα είναι κτισμένη αμφιθεατρικά πάνω σε έναν λόφο, στις ακτές της λίμνης. Δηλαδή πιθανότατα το όνομα "Αχριδώ" είναι σλαβικής προέλευσης και δεν σχετίζεται με τους αρχαίους Αγριάνες. Επίσης, λέγεται ότι το Αχρέν ή αχράν (ή στα ελληνικά 'Αχριάνες'), ονομασία που χρησιμοποιούσαν οι Πομάκοι για τους εαυτούς τους παλαιότερα, προέρχεται είτε από το σλαβικό ohreyan (άξεστοι) είτε από την οθωμανική λέξη ahir - προέρχεται από τα αραβικά - που σημαίνει ο τελευταίος (στον πληθυντικό ahiriyan), δηλαδή αυτοί που ασπάστηκαν το Ισλάμ τελευταία. Τον 16ο αιώνα ο Εβλιγιά Τσελεμπί έγραφε ότι: οι Αχριγιάν ήταν εξισλαμισμένοι χριστιανοί... Επίσης, και ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, είναι ότι ο Εβλιγιά Τσελεμπί επίσης είπε ότι: Αχριγιάν υπήρχαν στη Βόρεια Θράκη, στον Τύρναβο της Θεσσαλίας και στην Πελοπόννησο. Δηλαδή άτομα που εξισλαμίστηκαν υπήρχαν και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Δηλαδή ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΤΑΙ οι Ahiriyan/Αχριάνες με τους αρχαίους Αγριάνες. Άλλωστε το "ahiriyan" είχε θρησκευτική - και ΌΧΙ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΚΗ - έννοια ήδη από τον 15ο αιώνα, όπου οι μουσουλμάνοι αποκαλούσαν έτσι (υποτιμητικά) τους αιρετικούς Μπεκτασίδες: Αχιριγιάν/Αχριάνες, αυτοί που άφησαν τη θρησκεία, αυτοί που αποστάτησαν. Αχριγιάν υπήρχαν στη Βόρεια Θράκη, στον Τύρναβο της Θεσσαλίας και στην Πελοπόννησο. Δεν υπάρχει λοιπόν σύνδεση του ονόματος Αγριάνες με τους Πομάκους.

Ali al-Yunani

Δεν υπάρχει κάποια απόδειξη που να πιστοποιεί τον συσχετισμό των Πομάκων με τους Αγριάνες. Οι Αγριάνες ή Αγράϊοι ή Αγριες ή Αγραίοι ήταν παιονικό φύλο που κατοικούσε στην πάνω κοιλάδα του Στρυμόνα, μεταξύ Αίμου και Ροδόπης, όμως από τον 3ο αι π.Χ. και μετά δεν έχουμε ιστορικές μαρτυρίες για τους Αγριάνες. Από την άλλη, στα χρόνια του Βυζαντίου ο χώρος της Θράκης δέχθηκε τις επιδρομές πολλών και διάφορων φύλων, όπως Γότθοι, Ούννοι, Σκλαβηνοί, Άβαροι, Σλάβοι, Βούλγαροι, και αργότερα Ούζων, Κουμάνων, Αβάρων, Πετσενέγων, κ.α. Επίσης, κατά καιρούς διάφοροι πληθυσμοί μεταφέρθηκαν στην Θράκη, όπως για παράδειγμα ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιωάννης Τσιμισκής (969-976), μετέφερε Αρμένιους Παυλικιανούς από τη Μικρά Ασία στην περιοχή της Φιλιππούπολης - ο παυλικιανισμός ήταν αίρεση - ενώ την ίδια εποχή εμφανίσθηκε στη Βουλγαρία η αίρεση του Βογομιλισμού. Είναι πολύ αμφίβολη μία απευθείας καταγωγή των Πομάκων από τους αρχαίους Αγριάνες λοιπόν, για να μην πούμε σχεδόν αδύνατη. Επίσης, στην Ξάνθη υπάρχει μία συνοικία με το όνομα Aren ή Ahren mahallesi. Η ονομασία αυτή προέρχεται από το Ahιryan, δηλαδή η περιοχή με τα αχούρια. Στην περιοχή υπήρχαν στάβλοι (αχούρια), όπου διανυκτέρευαν με τα ζώα τους οι κάτοικοι που έρχονταν στην πόλη απ' τα βουνά, και δεν είχαν που να μείνουν. Δεν υπάρχει λοιπόν σύνδεση του Ahιryan, Αχρέν, Αρέν, κ.α., με το Αγριάνες.

Ο - Έλληνας.

Βέβαια ανήκουν πολλά και θερμά συγχαρητήρια στον Τέρενς Κουϊκ αλλά τι κάνει αυτό το έρμο άχρηστο επίσημο κράτος γι'αυτούς ξεχασμένους και αφημένους στην ...αγκαλιά τού Προξενείου ανθρώπους? Τίποτε, λένε όσοι ασχολούνται με τα προβλήματα, τα πολλά προβλήματα, αυτής μικρής αρχαίας ομάδας Πομάκων, Θρακοελλήνων από τα πανάρχαια χρόνια. Αλλά έχουμε μισέλληνες μέσα στις δικές μας γραμμές, βλ. χριστόπουλο, κούλογλου και τον ίδιο τον τσιπράκο, που χαϊδεύει για ψήφους όχι μόνο τ'αφτιά των φανατισμένων μουσουλμάνων. Καλά κάνουν, αλλά εμείς τί κάνουμε? Ντροπή σε όλους μας. Αλλά οι Συριζαίοι, κομουνιστές και κουλτουριάρηδες τής συμφοράς, τους έχουν στα χέρια και στα γόνατα τούς αχάριστους τουρκογενείς που δεν εκτιμούν τις υπηρεσίες και τα προνόμια που τους παρέχει η Ελληνική Πολιτεία και ζητούν όλο και περισσότερα. Δηλαδή την επανένωση τής Θρκης με τη δική τους Σημαία. Και να μην ξεχνιόμαστε: και τα άλλα κόμματα, με ελάχιστες εξαιρέσει, το ίδιο βιολί παίζουν...

Ιωάννης Αναγνωστόπουλος

Το ελληνικό κράτος, τουλάχιστο τα τελευταία 40 χρόνια που έχω προσωπική αντίληψη, διέπραξε εγκλήματα σε βάρος του πομακικού στοιχείου. Δεν είχε ελευθερία κινήσεως, δικαιώματα αγοραπωλησίας ακινήτων, οδήγησης αυτοκινήτων, κατοχής κυνηγετικού όπλου και πολλά άλλα. Επιπλέον υποχρέωναν τα παιδιά τους να μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα, δηλαδή της τουρκική. Ακόμη ένα σημαντικό ποσοστό των κρατικών υπαλλήλων ήταν ακατάλληλοι και η μετακίνησή τους σε αυτά τα μέρη οφειλόταν σε πειθαρχικά παραπτώματα. Επομένως τόσο η συμπεριφορά τους, όσο και το ενδιαφέρον τους για τη σωστή εκτέλεση των καθηκόντων τους, ήταν ανάλογη. Πολύ φοβάμαι ότι το παιχνίδι έχει χαθεί ή για να μη είμαστε τελείως απαισιόδοξοι, απαιτούνται τεράστιες και ουσιαστικές προσπάθειες εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας.

Soğukkanlı

Mπράβο στο Πρώτο Θέμα για το ρεπορτάζ του. Φαντάζομαι βέβαια ότι τέτοια ρεπορτάζ δεν αρέσουν καθόλου μα καθόλου στους συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων "χώρων" πιο αριστερών απο τον ΣΥΡΙΖΑ, καθ'ότι οι ώς άνω αναφερόμενοι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας τολμούν να δηλώνουν "Ελληνες", και ώς γνωστόν η λέξη "Ελλην" και "Ελληνικόν" "τους φέρνει αλλεργία" όπως τραγουδούσαν οι Κατσιμιχαίοι στον "Φάνη".

ΟΧΙ ΣΕ 3Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ

αδερφια μας πομακοι σας αγαπαμε ειστε σαρκα μας ελληνικη ειστε θρακιωτες προ των τουρκων που ηρθαν απο την μογγολια στη θρακη μην τους ακουτε ειναι ψευτες και παραχαρασσουν την ιστορια! το ελληνικο κρατος ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΕ ΑΛΛΟΕΘΝΕΙΣ ΜΗ ΤΟΥΡΚΟΥΣ γιατι αν συνεχισει συντελει μαζι με το τουρκικο προξενειο μια ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

tourkoimes

Ελεύθερος θα αφεθεί ο  συγκυβερνήτης του ελικοπτέρου, μόλις δημοσιευθεί η απόφαση που αποτελεί «πιλότο» και για τους υπόλοιπους και ισοδυναμεί με χορήγηση ασύλου και σε κείνους - Θα χορηγηθούν ταξιδιωτικά έγγραφα 

sin5

Στις δηλώσεις τους οι συνταξιούχοι υπογράμμισαν πως ο νόμος Κατρούγκαλου είναι για τα σκουπίδια - Το κτίριο του Συμβουλίου της Επικρατείας φυλάσσεται αυστηρά μετά την επίθεση του  «Ρουβίκωνα»

6
farmaka1

Οι θεσμικοί εκπρόσωποι των φαρμακευτικών εταιριών απέστειλαν επιστολή στον πρωθυπουργό - Περιγράφουν με μελανά χρώματα το ύψος της φαρμακευτικής δαπάνης, την εκτίναξη της συνταγογράφησης και την τιμολόγηση των σκευασμάτων