Αρχή Προσωπικών Δεδομένων: «Όχι» στις κάμερες μέσα στους συρμούς του Μετρό

Αρχή Προσωπικών Δεδομένων: «Όχι» στις κάμερες μέσα στους συρμούς του Μετρό

Αντίθετα, επέτρεψε την εγκατάστασή τους στις εξωτερικές πλευρές των βαγονιών

Αρχή Προσωπικών Δεδομένων: «Όχι» στις κάμερες μέσα στους συρμούς του Μετρό
Δεν επέτρεψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα την εγκατάσταση καμερών στο εσωτερικό των συρμών του Μετρό, ενώ επέτρεψε την εγκατάστασή τους στις εξωτερικές πλευρές των συρμών.

Η «Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ) υπέβαλε αίτημα στην Αρχή για την εγκατάσταση 24 καμερών μέσα σε κάθε συρμό των γραμμών 2 και 3 (ο κάθε συρμός έχει 6 βαγόνια και σε κάθε βαγόνι θα υπήρχαν στην οροφή 4 εσωτερικές κάμερες) και την εγκατάσταση 12 εξωτερικών καμερών σε κάθε συρμό των ίδιων γραμμών (δύο εξωτερικές πλευρικές κάμερες σε κάθε ένα από τα 6 βαγόνια του συρμού).

Οι 4 κάμερες στο εσωτερικό του κάθε βαγονιού θα ήταν τοποθετημένες στην οροφή του κάθε βαγονιού κατά τέτοιο τρόπο, ώστε ανά ζεύγη να καλύπτουν όλο το εσωτερικό του. Επιπλέον, οι δύο κάμερες από κάθε εξωτερική πλευρά του βαγονιού (συνολικά 4 εξωτερικές κάμερες) θα  αποσκοπούσαν στην επίβλεψη των θυρών και των εξωτερικών πλευρών του συρμού.

Οι εικόνες από τις κάμερες θα κατέληγαν στις δύο καμπίνες του οδηγού (μία καμπίνα εμπρός και μια πίσω), ο οποίος θα έχει διαιρούμενη (ταυτόχρονη εικόνα από 4 κάμερες) οθόνη 10,4 ιντσών και η προβολή της εικόνα θα είναι με κυκλική εναλλαγή των καμερών από βαγόνι σε βαγόνι ή κατ' επιλογή του οδηγού σε μία από όλες τις κάμερες.

Επίσης, η οθόνη του οδηγού θα ενεργοποιείτο αυτόματα (εστίαζε) στην κάμερα εκείνη που θα  υπήρχε κάποιο «γεγονός συναγερμού», όπως είναι η ενεργοποίηση του σήματος συναγερμού από επιβάτη ή η ανίχνευση καπνού, κ.λπ.
Κλείσιμο

Οι εικόνες από τις κάμερες (τα λεγόμενα δεδομένα)  θα τις αποθήκευαν σε κωδικοποιημένη μορφή σε αποσπώμενο προστατευόμενο αποθηκευτικό χώρο μέσα στις καμπίνες οδήγησης και η αφαίρεσή τους θα γίνεται μόνο από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο με τη χρήση ειδικού κλειδιού.

Ακόμη, η επίμαχη εταιρεία είχε σκοπό να δημιουργήσει, εκτός των συρμών, «σταθμό εργασίας» για τη συλλογή και επεξεργασία του υλικού που θα καταγράφεται από τους συρμούς.

Να σημειωθεί ότι ήδη λειτουργούν 670 κάμερες σε κεντρικά σημεία των σταθμών του Μετρό, όπως είναι οι είσοδοι, αποβάθρες, διάδρομοι, χώροι διακίνησης και έκδοσης εισιτηρίων, κ.λπ.

Το Μετρό ζήτησε την εγκατάσταση των καμερών για λόγους ασφαλείας έναντι κακόβουλων πράξεων και για λόγους ασφαλείας έναντι τυχαίων γεγονότων ή ατυχημάτων.

Αναλυτικότερα, η εταιρεία σταθεράς συγκοινωνίας υποστήριξε ότι οι υπόγειες εγκαταστάσεις, ο συνωστισμός, κ.λπ. συντελούν στην ελκυστικότητα παραβατικών συμπεριφορών, όπως είναι κλοπές, βανδαλισμοί κ.λπ., ενώ αυτή τη χρονική περίοδο υπάρχει αύξηση της εγκληματικότητας και των βανδαλισμών. Η δε αποκατάσταση των ζημιών από τους βανδαλισμούς έχει μεγάλο κόστος.

Ακόμη, επικαλέστηκε η ΑΜΕΛ ότι οι κάμερες εξυπηρετούν τις περιπτώσεις ατυχημάτων, λιποθυμιών κ.ά., που απαιτείται άμεση αντίδραση για την αντιμετώπισή τους.

Από την πλευρά της, η Αρχή υπογραμμίζει ότι πρέπει να ερευνηθούν οι λόγοι που επικαλείται το Μετρό για την εγκατάσταση των καμερών και, εάν αυτοί μπορούν να επιτευχθούν με μέσα λιγότερα επαχθή, έτσι ώστε να μην θίγονται υπέρμετρα θεμελιώδη δικαιώματα των επιβατών και εάν η τοποθέτηση των καμερών που προτείνεται επιτυγχάνει τους συγκεκριμένους σκοπούς αποτελεσματικά δικαιολογώντας της συνεχή παρακολούθηση.

Η Αρχή για τις κάμερες στο εσωτερικό των συρμών υπογραμμίζει ότι δεν εξετάστηκε από την πλευρά του Μετρό, αν είναι εφικτή η πραγματοποίηση των επιδιωκόμενων σκοπών του με τη χρήση μέσων λιγότερο επαχθών (ηπιότερων μέτρων), όπως είναι η επιτήρηση στο εσωτερικό των συρμών από προσωπικό ασφαλείας ή η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ήδη εγκατεστημένων καμερών ασφαλείας στους σταθμούς και στις αποβάθρες.

Τελικά, η Αρχή αποφάνθηκε ότι δεν συντρέχουν, τουλάχιστον προς το παρόν, οι νόμιμες προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας των καμερών στο εσωτερικό των συρμών, καθώς υπάρχουν ηπιότερα μέτρα για να επιτευχθούν οι σκοποί που επιδιώκει η ΑΜΕΛ.

Αντίθετα, η Αρχή «άναψε» το πράσινο φως για την εγκατάσταση των καμερών στο εξωτερικό των συρμών, καθώς είναι δεδομένη η αποτελεσματικότητα τους στην καλύτερη επιτήρηση των θυρών των συρμών και δεν υπάρχει εναλλακτικό ηπιότερο μέσο για το σκοπό που ζητάει το Μετρό την εγκατάστασή τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης