Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Στους περιφερειάρχες περνούν τα δημόσια ΙΕΚ από το 2013
Στους περιφερειάρχες περνούν τα δημόσια ΙΕΚ από το 2013
Στις περιφέρειες περνούν από το 2013 τα δημόσια ΙΕΚ της χώρας, σύμφωνα με τον Κων. Αρβανιτόπουλο
Στις περιφέρειες περνούν από το 2013 τα δημόσια ΙΕΚ τηςχώρας, όπως εξήγγειλε την Τρίτη ο υπουργός Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλος.
Στην έναρξη της συνεδρίασης απηύθυνε χαιρετισμό ο κ. Αρβανιτόπουλος ενώ στη συνέχεια, η Γενική Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης κα Ελένη Καρατζόλα παρουσίασε την Έκθεση για την Ελλάδα για το 2012 στο Συμβούλιο. Ακολούθησε συνεδρίαση του Συμβουλίου.
«Σήμερα, 126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέντρα Διά Βίου Μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων και από το Σεπτέμβρη του 2013 τα δημόσια ΙΕΚ περνούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και κυριότερα, την ενίσχυση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης» επεσήμανε ο υπουργός και τόνισε:
«Η Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση.
Οι πολιτικές της «Διά Βίου» πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία. Σήμερα, η γήρανση του πληθυσμού σε συνδυασμό με το έλλειμμα δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού αλλά και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό καθιστούν τη Διά Βίου Μάθηση κρίσιμο παράγοντα ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, ειδικά -θα έλεγα- στην παρούσα συγκυρία της τρέχουσας πολύπλευρης, οικονομική, πολιτικής, κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε. Πώς μπορεί να συμβάλει η Διά Βίου Μάθηση στην υπέρβαση αυτής της κρίσης; Πρώτον η Διά Βίου Μάθηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των παρεχόμενων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Και θα έλεγα ότι η Διά Βίου Μάθηση είναι μία, κατ’ εξοχήν, δημοκρατική διαδικασία γιατί αφορά στο σύνολο των πολιτών, αφού στοχεύει στον πυρήνα της Δημοκρατίας, στη διαμόρφωση, δηλαδή, ενεργών και ενημερωμένων πολιτών. Η Δημοκρατία άλλωστε είναι το μόνο πολίτευμα, το οποίο απαιτεί εκπαίδευση των πολιτών σε συνεχή, καθημερινή βάση και μέχρι τα βαθειά γεράματα. Δεν είναι σύμπτωση ότι το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» έχει να κάνει με την αρχαία ελληνική πρόσληψη της Δημοκρατίας και αυτή η ανάγκη αυτή γίνεται ιδιαίτερα επιτακτική σε περιόδους κρίσης. Γι’ αυτό λοιπόν και μείς προχωρούμε στην αποκέντρωση δομών και υπηρεσιών στη Διά Βίου Μάθηση» είπε και υπογράμμισε:
«Η συγκρότηση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, είναι χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Συνηθίζουμε όμως στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα σημείο που δεν διαθέτουμε την «πολυτέλεια» πια , να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι αυτό, στο Υπουργείο Παιδείας αξιοποιούμε κάθε συνέργεια, κάθε συνένωση δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτελέσματα . Γι’ αυτό η συνεργασία μας δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Διά Βίου Μάθηση απαιτεί συνεχή συνεργασία, μια συνεχή διεργασία».
Στην έναρξη της συνεδρίασης απηύθυνε χαιρετισμό ο κ. Αρβανιτόπουλος ενώ στη συνέχεια, η Γενική Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης κα Ελένη Καρατζόλα παρουσίασε την Έκθεση για την Ελλάδα για το 2012 στο Συμβούλιο. Ακολούθησε συνεδρίαση του Συμβουλίου.
«Σήμερα, 126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέντρα Διά Βίου Μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων και από το Σεπτέμβρη του 2013 τα δημόσια ΙΕΚ περνούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και κυριότερα, την ενίσχυση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης» επεσήμανε ο υπουργός και τόνισε:
«Η Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση.
Οι πολιτικές της «Διά Βίου» πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία. Σήμερα, η γήρανση του πληθυσμού σε συνδυασμό με το έλλειμμα δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού αλλά και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό καθιστούν τη Διά Βίου Μάθηση κρίσιμο παράγοντα ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, ειδικά -θα έλεγα- στην παρούσα συγκυρία της τρέχουσας πολύπλευρης, οικονομική, πολιτικής, κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε. Πώς μπορεί να συμβάλει η Διά Βίου Μάθηση στην υπέρβαση αυτής της κρίσης; Πρώτον η Διά Βίου Μάθηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των παρεχόμενων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Και θα έλεγα ότι η Διά Βίου Μάθηση είναι μία, κατ’ εξοχήν, δημοκρατική διαδικασία γιατί αφορά στο σύνολο των πολιτών, αφού στοχεύει στον πυρήνα της Δημοκρατίας, στη διαμόρφωση, δηλαδή, ενεργών και ενημερωμένων πολιτών. Η Δημοκρατία άλλωστε είναι το μόνο πολίτευμα, το οποίο απαιτεί εκπαίδευση των πολιτών σε συνεχή, καθημερινή βάση και μέχρι τα βαθειά γεράματα. Δεν είναι σύμπτωση ότι το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» έχει να κάνει με την αρχαία ελληνική πρόσληψη της Δημοκρατίας και αυτή η ανάγκη αυτή γίνεται ιδιαίτερα επιτακτική σε περιόδους κρίσης. Γι’ αυτό λοιπόν και μείς προχωρούμε στην αποκέντρωση δομών και υπηρεσιών στη Διά Βίου Μάθηση» είπε και υπογράμμισε:
«Η συγκρότηση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, είναι χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Συνηθίζουμε όμως στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα σημείο που δεν διαθέτουμε την «πολυτέλεια» πια , να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι αυτό, στο Υπουργείο Παιδείας αξιοποιούμε κάθε συνέργεια, κάθε συνένωση δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτελέσματα . Γι’ αυτό η συνεργασία μας δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Διά Βίου Μάθηση απαιτεί συνεχή συνεργασία, μια συνεχή διεργασία».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα