Η κρίση στα λιμάνια υποσκάπτει τις εξαγωγές

Η κρίση στα λιμάνια υποσκάπτει τις εξαγωγές

Παρενέργειες στην αγορά και κυρίως στις παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις έχει προκαλέσει η κινητοποίηση των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας σε επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας, οι απεργίες και οι διαμαρτυρίες των εργαζομένων προκαλούν αρνητικές επιπτώσεις σε τρεις βασικούς τομείς. Κατ’ αρχάς, στην παραλαβή πρώτων υλών για την παραγωγή. Δεύτερον, στην αναγκαστική επιλογή άλλου

Η κρίση στα λιμάνια υποσκάπτει τις εξαγωγές

Παρενέργειες στην αγορά και κυρίως στις παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις έχει προκαλέσει η κινητοποίηση των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας σε επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας, οι απεργίες και οι διαμαρτυρίες των εργαζομένων προκαλούν αρνητικές επιπτώσεις σε τρεις βασικούς τομείς. Κατ’ αρχάς, στην παραλαβή πρώτων υλών για την παραγωγή. Δεύτερον, στην αναγκαστική επιλογή άλλου -πιο απομακρυσμένου- λιμανιού (κυρίως της Καβάλας) για την προώθηση και την παραλαβή προϊόντων. Τρίτον, στην παρεμπόδιση της διαδικασίας εξαγωγών, αφού οι ναυτικοί πράκτορες παραλαμβάνουν με επιφύλαξη τα εξαγώγιμα εμπορεύματα. Ηδη οι εμπορικοί πράκτορες στους οποίους φτάνουν τα ελληνικά εμπορεύματα στο εξωτερικό ζητούν να αποφεύγεται η διακίνηση των προϊόντων μέσω των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά και να επιλέγονται εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας κ. Βασίλης Θωμαΐδης, μιλώντας χθες στην ειδική συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου για το θέμα αυτό, τόνισε ότι πρέπει να διασφαλιστεί η συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του λιμανιού. Για το θέμα της παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτη, ο ίδιος εξέφρασε επιφυλάξεις για το ιδιωτικό μονοπώλιο που θα εγκαθιδρυθεί και επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση για τους όρους της προκήρυξης που θα δημοσιευτεί και της συμφωνίας που θα γίνει με τον πάροχο. Επίσης, ο κ. Θωμαΐδης έκανε γνωστό πως τα μέλη του ΣΕΒΕ διακινούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης περίπου 300.000 TEUs κοντέινερ και δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν άλλο λιμάνι.

Διαφορετική ήταν η άποψη του αντιπροέδρου του ΕΒΕΘ κ. Μανώλη Βλαχογιάννη, ο οποίος υποστήριξε ότι η παραχώρηση του σταθμού των κοντέινερ σε ιδιώτη είναι μονόδρομος για να αναπτυχθεί το λιμάνι, αν και -όπως σημείωσε- γνωρίζει ως επιχειρηματίας ο ίδιος ότι κάθε απόφαση έχει ρίσκο. Υπέρ της παραχώρησης του σταθμού τάχθηκε και ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας κ. Γιάννης Σταύρου, που ζήτησε όμως αναλυτική ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, οι οποίοι, όπως επισήμανε, θα κρίνουν την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος.

Αλλά και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης τάχθηκε υπέρ της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ, θέση με την οποία διαφώνησαν οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου επικράτησε ένταση, αφού μέλη του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου διαμαρτύρονταν δυναμικά.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης