Δρομολογήθηκαν λύσεις για προβλήματα μαθητών με ειδικές ανάγκες

Δρομολογήθηκαν λύσεις για προβλήματα μαθητών με ειδικές ανάγκες

Ο υπουργός αναφέρθηκε στα αιτήματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ειδικά για τα εκπαιδευτικά κενά, για τα προβλήματα με την μεταφορά των παιδιών, αφού οι οδηγοί των οχημάτων που τα μετέφεραν είναι απλήρωτοι. Μάλιστα οι γονείς των παιδιών διαμαρτύρονται καθώς δεν τους δέχθηκε ο υπουργός κατά τη κινητοποίηση τους στο υπουργείο, που πραγματοποίησαν την Παρασκευή.

Δρομολογήθηκαν λύσεις για προβλήματα μαθητών με ειδικές ανάγκες
Για τα προβλήματα των σχολείων ειδικής αγωγής και των μαθητών τους που έκαναν κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος σε ραδιοφωνικό σταθμό .

Ο υπουργός αναφέρθηκε στα αιτήματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ειδικά για τα εκπαιδευτικά κενά, για τα προβλήματα με την μεταφορά των παιδιών, αφού οι οδηγοί των οχημάτων που τα μετέφεραν είναι απλήρωτοι , κλπ. Μάλιστα οι γονείς των παιδιών διαμαρτύρονται καθώς δεν τους δέχθηκε ο υπουργός κατά τη χθεσινή κινητοποίηση τους στο υπουργείο.

« Κατ' αρχήν, πρέπει να πω» τόνισε ο υπουργός για το παράπονο των γονέων που δεν κατάφεραν να τον συναντήσουν «ότι βλέπω τους πάντες, ακόμη και αν δεν υπάρχει προκαθορισμένη συνάντηση, όπως έγινε χθες, αρκεί να μην υπάρχει κάτι άλλο, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, κρίσιμο και σημαντικό και δεν μου επιτρέπει να αφήσω αυτά τα καθήκοντα. Αυτό συνέβη χθες. Γιατί την ώρα που ήρθαν οι συμπολίτες μας στο Υπουργείο Παιδείας, εγώ προσπαθούσα να λύσω, μέσα από τα πλοκάμια της γραφειοκρατίας, το πρόβλημα της μεταφοράς - παρότι δεν είναι δική μου αρμοδιότητα - που είχε ανακύψει και είχε δημιουργήσει προβλήματα στη Λήμνο και στη Σάμο. Το οποίο πρόβλημα τελικά ελύθη, μετά από τρεισήμισι ώρες περιήγηση στα πλοκάμια της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Πλην όμως, και ο Υπουργός εκείνη την ώρα να μην είναι διαθέσιμος, πρέπει πάντοτε να υπάρχει μέριμνα. Και αυτό κάναμε. Δηλαδή, αμέσως οι συμπολίτες μας οδηγήθηκαν στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου και στενοί μου συνεργάτες, οι οποίοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, της Ειδικής Αγωγής, κάθισαν μαζί τους, είχαν διάλογο και προσπάθησαν να επιλύσουν το ζήτημα.

Και νομίζω ότι όχι μόνο δώσαμε απαντήσεις, αλλά σε ότι μας αφορά δίνουμε λύσεις. Θέλω να είμαι πολύ συγκεκριμένος. Εγώ θα σας πω απερίφραστα ότι το καθεστώς και η δομή της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα του 2012 είναι ντροπή. Είναι ένα καθεστώς και μία δομή της Ελλάδας του '50 και δεν ταιριάζει στην Ελλάδα του σήμερα.
Κλείσιμο

Αυτό έχουμε δυστυχώς, αυτό έχουμε παραλάβει. Και πρέπει να σας πω επίσης ότι επειδή έχω ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα αυτά, από την πρώτη στιγμή, πριν από 3 μήνες που ανέλαβα υπουργός, συγκρότησα μία ομάδα έργου, για να μπορέσουμε να εκσυγχρονίσουμε το θεσμικό πλαίσιο που αφορά τα ζητήματα αυτά και να δώσουμε λύσεις. »

Παράλληλα ο υπουργός αναφέρθηκε στα εκπαιδευτικά κενά τονίζοντας ότι το θέμα αυτό έχει κλείσει. Συγκεκριμένα είπε ότι:

«Οι πίνακες των εκπαιδευτικών έχουν ήδη αναρτηθεί, δεν υπάρχει κανένα ζήτημα και αν υπήρξε μία μικρή αργοπορία, είναι διότι βάσει του νόμου απαιτούνται 7 ημέρες για τις ενστάσεις και έπρεπε να ξεκαθαρίσουν οι ενστάσεις. 'Αρα, αυτό το θέμα έχει κλείσει, δε θα υπάρξει κανένα κενό. Όμως, εμένα δε με ικανοποιεί αυτό.

Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι όλα είναι εντάξει, όσον αφορά στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Απλώς, άργησαν 7 ημέρες, γιατί βάσει του νόμου, έπρεπε να ξεκαθαρίσουν οι ενστάσεις. Το ζήτημα τελείωσε. Οι πίνακες είναι αναρτημένοι, το θέμα έχει κλείσει. Το εξήγησε στους συμπολίτες μας ο στενός μου συνεργάτης, το ζήτημα έχει κλείσει. Όπως επίσης, τοποθετήθηκε και το βοηθητικό και το επιστημονικό προσωπικό.

Τώρα, στις μεταφορές. Οι μεταφορές δεν είναι στην αρμοδιότητά μας. Είναι στους Δήμους, στις Περιφέρειες και στο Υπουργείο Εσωτερικών, αλλά παρά ταύτα, όπως σας είπα και πριν, επειδή η κυβέρνηση είναι ενιαία και δεν δέχομαι αυτόν τον κατακερματισμό ευθυνών, σπεύδουμε, πιέζουμε, ούτως ώστε να υπάρξει λύση. Θα σας πω και ένα τρίτο πράγμα, το οποίο είναι συναφές με αυτό που αναφέρω.

 Υπάρχει ένας κατακερματισμός αρμοδιοτήτων. Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί, το επιστημονικό και το βοηθητικό προσωπικό στο Υπουργείο Παιδείας, οι μεταφορές στο Υπουργείο Εσωτερικών, το νοσηλευτικό προσωπικό στο Υπουργείο Υγείας. Εγώ θέλω αυτό να το τελειώσουμε. Δηλαδή, να συγκεντρωθούν οι αρμοδιότητες, ούτως ώστε ένας να είναι ο υπεύθυνος και ένας να λογοδοτεί.

Αυτός ο κατακερματισμός που υπάρχει στην Ειδική Αγωγή είναι προβληματικός, δημιουργεί προβλήματα. Η δική μου εισήγηση, προς τον Πρωθυπουργό είναι να υπάρξει μία συγκέντρωση αρμοδιοτήτων, ούτως ώστε αυτό το «μπαλάκι» να μη γίνεται, να μην υπάρχει.

Ένας να είναι ο υπεύθυνος, και να λύνει τα θέματα. Το δεύτερο και μακροπρόθεσμο, το οποίο είναι απόρροια της ομάδας έργου και επίσης τους το είπαμε χθες, είναι ότι πρέπει να υπάρξει αύξηση των πόρων.

Και αυτό κάνουμε. Κάνουμε μία μεταφορά πόρων από κονδύλια τα οποία δεν έχουν απορροφηθεί στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και από το ΕΣΠΑ, ούτως ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερους πόρους για την Ειδική Αγωγή, που για μένα είναι εξαιρετικά κρίσιμο. »


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης