Η ελληνική Leocrema κέρδισε τη μάχη στον Άρειο Πάγο απέναντι στον κολοσσό της NIVEA

Η ελληνική Leocrema κέρδισε τη μάχη στον Άρειο Πάγο απέναντι στον κολοσσό της NIVEA

Το κουτί της γερμανικής κρέμας χεριών «NIVEA» δεν μπερδεύει τους καταναλωτές και δεν συγχέεται με αυτό της «Leocrema» - Δικαστική διαμάχη μεταξύ της «NIVEA» και της «Leocrema» για την κρέμα χεριών που κυκλοφορεί σε πανομοιότυπες μπλε συσκευασίες

handcream_2
H γερμανική «NIVEA», για τη γνωστή εδώ και 111 χρόνια κρέμα χεριών που διαθέτει μέσα στο γνωστό μπλε κουτί, έχασε στον Αρειο Πάγο τη δικαστική μάχη από ανταγωνίστρια εταιρεία για την κυκλοφορία της ανάλογης κρέμας χεριών «Leocrema», που διατίθεται στην ελληνική αγορά σε παρεμφερή συσκευασία.

Οι αρεοπαγίτες έκριναν ότι το «NIVEA Creme» είναι «σήμα φήμης», αλλά δεν επέρχεται συνειρμική διασύνδεση από το καταναλωτικό κοινό, ούτε κίνδυνος σύγχυσης ή συσχέτισης με την κρέμα «Leocrema», ακόμη και εάν τα δύο αυτά προϊόντα είναι δίπλα-δίπλα στα ράφια των καταστημάτων.

Η εταιρεία Beiersdorf A.G., που εδρεύει στη Γερμανία, παράγει και εμπορεύεται στην παγκόσμια αγορά την κρέμα χεριών και επιδερμίδας «NIVEA Creme» και το «σήμα φήμης» του προϊόντος αυτού το έχει κατοχυρώσει διεθνώς. Η επίμαχη κρέμα πωλείται σε πάνω από 200 χώρες, διατίθεται παγκοσμίως σε 150.000.000 τεμάχια ετησίως και στην Ελλάδα σε 1.000.000 τεμάχια ετησίως. Στη χώρα μας κατέχει μερίδιο αγοράς μεταξύ των ομοειδών προϊόντων που ανέρχεται σε ποσοστό 60%, όπως αναφέρει η δικαστική απόφαση.

cremes
Κλείσιμο

Η γερμανική κρέμα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1911 και 14 χρόνια μετά (από το έτος 1925), διατίθεται σε μεταλλική συσκευασία με μορφή κυλίνδρου. Το κουτί αποτελείται από δύο, ανεξάρτητα μέρη, δηλαδή το καπάκι και το δοχείο, το οποίο περιέχει τη λευκή κρέμα. Η μεταλλική συσκευασία είναι χρώματος σκούρου μπλε και στο καπάκι αναγράφεται η ένδειξη «NIVEA Creme», με λευκά γράμματα, ενώ η ίδια ένδειξη επαναλαμβάνεται στην περίμετρο της συσκευασίας (κουτάκι). Το σήμα της γερμανικής κρέμας με αυτά τα χαρακτηριστικά έχει κατοχυρωθεί από το 1925.

Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία Γρηγόρης Σαράντης, Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Καλλυντικών, κ.λπ. με συνήγορο τον δικηγόρο Βαγγέλη Λιάσκο, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των καλλυντικών, των φαρμακευτικών προϊόντων κ.λπ., από τον Οκτώβριο 2011 άρχισε να διανέμει αποκλειστικά μέσω συγκεκριμένης αλυσίδας καταστημάτων καλλυντικών την κρέμα περιποίησης επιδερμίδας, με την ονομασία «Leocrema», σε συσκευασίες των 50 ml και 150 ml.

Η επίμαχη κρέμα «Leocrema» διατίθεται στην αγορά σε μεταλλική συσκευασία, χρώματος μπλε σκούρου, με μορφή τμήματος κυλίνδρου, αποτελούμενη από δύο ανεξάρτητα τμήματα, δηλαδή το καπάκι και το δοχείο που περιέχει την κρέμα.

Πάνω στο καπάκι υπάρχει η απεικόνιση γυμνού γυναικείου σώματος και προσώπου. Συγκεκριμένα αποτυπώνεται το μισό τμήμα γυναικείου προσώπου και το κορμί γυμνού γυναικείου σώματος με τα χέρια να αγκαλιάζουν το στήθος. Επιπρόσθετα, στο κέντρο του καπακιού και μέσα σε λευκού και απαλού ροζ χρώματος στεφάνι αναγράφεται «Leocrema». Εξω από το λευκό περίγραμμα αναγράφεται «PELLEMORBIDA» και «NUTRIENTE MULTIUSO» και με μικρότερα γράμματα η ένδειξη «con Vitamina Ε» και «Germe di Grano».

Η κυκλοφορία της «Leocrema» στην ελληνική αγορά σηματοδότησε δικαστική διένεξη μεταξύ των δύο επίμαχων εταιρειών, η οποία απασχόλησε και το Α1 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου.

Οι αρεοπαγίτες επισημαίνουν στην απόφασή τους ότι η λέξη «NIVEA» υπερισχύει όλων των άλλων διακριτικών γνωρισμάτων του σήματος, το οποίο έχει αποκτήσει ισχυρή διακριτική δύναμη και φήμη παγκοσμίως. Αυτό έχει ως συνέπεια η χρήση από την εταιρεία Γρηγόρης Σαράντης κ.λπ. παρόμοιας συσκευασίας, «να μην είναι ικανή για να συνδέσει το καταναλωτικό κοινό την σχηματική απεικόνιση με την “NIVEA creme”, ώστε να υφίσταται κίνδυνος συνειρμικής συσχέτισης ως προς την προέλευση του προϊόντος, παρόλο που πρόκειται για όμοια προϊόντα».

Ο καταναλωτής, προσθέτουν οι αρεοπαγίτες, πάνω στο κουτί της κρέμας δεν βλέπει την ένδειξη «NIVEA», με αποτέλεσμα «ο βαθμός ομοιότητας ως προς το υλικό και το χρώμα της συσκευασίας να μην είναι ικανός να δημιουργήσει στο καταναλωτικό κοινό τη συνειρμική διασύνδεση των χρησιμοποιούμενων σημείων από τη "Leocrema", με το σήμα φήμης της γερμανικής κρέμας». Με άλλα λόγια, «ο μέσος ενημερωμένος καταναλωτής, όταν αντικρίζει το προϊόν "Leocrema", δεν ανακαλεί στη μνήμη του τη "NIVEA"».

Ετσι, τα χαρακτηριστικά στο κουτί της «Leocrema» δεν είναι δυνατόν να βλάψουν τον διακριτικό χαρακτήρα του «σήματος φήμης» της «NIVEA», ακόμη και όταν τα δύο εν λόγω προϊόντα είναι τοποθετημένα στο ίδιο ράφι στα καταστήματα πώλησης.
Η ύπαρξη ομοιότητας μεταξύ των δύο προϊόντων «δεν είναι δυνατόν να οδηγήσει χωρίς άλλο στην κρίση περί της ύπαρξης κινδύνου συνειρμικής συσχέτισης των δύο συσκευασιών», αλλά και η λέξη Creme και Crema που υπάρχει και στα δύο προϊόντα, «δηλώνει το είδος του προϊόντος και εξ αυτού του λόγου δεν έχει διακριτική δύναμη».

Η «NIVEA», υπογραμμίζουν οι αρεοπαγίτες, έχει καταστεί «σήμα φήμης» και απολαμβάνει της διευρυμένης προστασίας που ο νόμος προβλέπει στις περιπτώσεις σημάτων φήμης, αφού «έχει καθιερωθεί στις συναλλαγές σε αυξημένο βαθμό, λόγω του μεγέθους των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει για την προβολή, προώθηση και καθιέρωσή του στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού και έχει μεγάλη ανταγωνιστική δύναμη, αφού καλύπτει μεγάλο μερίδιο της αγοράς».

Τελικά, οι αρεοπαγίτες απέρριψαν την αίτηση αναίρεσης της Beiersdorf A.G. κατά της εφετειακής απόφασης που είχε δικαιώσει την ελληνικών συμφερόντων ανώνυμη εταιρεία.

Ειδήσεις σήμερα:

Τις επόμενες ημέρες τα αποτελέσματα για το tablet της Τζωρτζίνας - «Τρέχει» η έρευνα για Μαλένα και Ίριδα

Ο δήμος του Σαντιάγο ανακοινώνει... δελτίο στο νερό καθώς η ξηρασία στη Χιλή μπαίνει στη 13η χρονιά!

Πέθανε ο κορυφαίος Έλληνας ορειβάτης Αντώνης Σύκαρης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης