'Eξαψη στους «42 βαθμούς Κελσίου»: Το ψυχολογικό θρίλερ που θα συζητηθεί

'Eξαψη στους «42 βαθμούς Κελσίου»: Το ψυχολογικό θρίλερ που θα συζητηθεί

Κατερίνα Λέχου, Χρήστος Λούλης, Τεό Αλεξάντερ και ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαβασιλείου μιλάνε για την ιστορία που οδηγεί τον θεατή σε έναν κόσμο φαινομενικά άγιο,  αλλά ενδόμυχα σκληρό, με βαθιές παθογένειες

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
exapsi
Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα οκτώ επεισόδια της νέας σειράς μυστηρίου της Cosmote, στην οποία συμμετέχουν γνωστοί και αγαπημένοι ηθοποιοί, αλλά και ανερχόμενα ταλέντα. Ακροβατώντας ανάμεσα σε συμπτώσεις και προμελετημένες πράξεις, ανάμεσα στο έγκλημα και την αυτοκτονία, η νεαρή Ναταλία Σουίφτ στην προσπάθειά της να ανακαλύψει την αλήθεια έρχεται αντιμέτωπη με την οικογένειά της και με μνήμες που επιστρέφουν για να τη στοιχειώσουν.

Λίγο προτού ολοκληρωθούν τα γυρίσματα της σειράς στην Κέρκυρα, η Κατερίνα Λέχου, ο Χρήστος Λούλης, ο Τεό Αλεξάντερ και ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαβασιλείου μιλάνε στο «Gala».
_COSMOTE_TV__42C_14

Κατερίνα Λέχου
«Η πρόταση της Cosmote TV ήταν δώρο εξ ουρανού. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό γι’ αυτή η δουλειά. Είμαστε στην Κέρκυρα από τον Ιούλιο σε μια ελεγχόμενη κατάσταση. Είχα να επισκεφτώ την Κέρκυρα πολλά χρόνια - ίσως και τριάντα. Είναι εντυπωσιακός τόπος με πολλή βροχή, πολύ πράσινο, πανέμορφος. Προσωπικά, όμως, προτιμώ το τοπίο των Κυκλάδων. Δεν κάναμε διακοπές με τον σύζυγό μου, τον Μάνο ,το καλοκαίρι, ήρθε εδώ μία εβδομάδα ενώ εργαζόμουν και απλά μοιραστήκαμε στιγμές. Λατρεύω να εργάζομαι εκτός έδρας γιατί συγκεντρώνομαι απόλυτα στη δουλειά μου και έρχομαι πολύ κοντά με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι. Ο συγκεκριμένος ρόλος μού δίνει τη μεγάλη ευκαιρία να φανεί μια άλλη πλευρά μου σε ένα είδος -το ψυχολογικό θρίλερ- που δεν έχω ξανακάνει.
_COSMOTE_TV__42C_15

Η σειρά καταγραφεί μια εικόνα σκληρή και δωρική με αιχμές και το θέμα με αφορά, γιατί θεωρώ ότι η σπονδυλική στήλη του έργου έχει να κάνει με τη δομή της ελληνικής οικογένειας, το πώς χειρίζονται τα μέλη της καταστάσεις. Καταλήγει στο ότι η περιβόητη “αγία ελληνική οικογένεια” δεν υπάρχει. Τίποτα δεν είναι τέλειο, μυστικά και ψέματα μπορούν να τραυματίσουν τους ανθρώπους ανεπανόρθωτα και να τους φτάσουν σε ακραίες συμπεριφορές. Αντάμωσα ανθρώπους από το συνεργείο που είχα να τους δω πολλά χρόνια, ενώ γνώρισα και έναν καινούριο άνθρωπο, τον σκηνοθέτη, που, αν και Ελληνας, μεγάλωσε στη Γερμανία - και αυτός έδωσε την ιδιαίτερη πινελιά. Εχει άλλες καταβολές, άλλες γνώσεις, άλλη παιδεία και αυτό βοηθάει.
COSMOTE_TV__42C_17
Κλείσιμο

Χειρίζομαι το πέρασμα του χρόνου με αγάπη. Στα θετικά βάζω το ότι νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου, εκτιμάς και ζεις το παρόν. Είναι μονόδρομος. Οτιδήποτε άλλο προσπαθούμε να κάνουμε είναι παραβίαση και θα βγει σε κακό.

Δεν είναι εύκολη ιστορία ο γάμος. Είναι μια μάχη που δίνεις κυρίως με τον εαυτό σου και με τον απέναντι. Μπαίνεις στη θέση του για να τον καταλάβεις, παραμερίζεις τον εγωισμό σου και προσπαθείς να μη χάσεις την πίστη σου. “Στα μάτια της γυναίκας μου αγαπώ τις γυναίκες όλου του κόσμου”, έλεγε ο Μοράβια. Αν βρεις τον άνθρωπό σου, γιατί να μην επενδύσεις σε αυτόν, να κάνεις κάθε μέρα κάτι καλύτερο για τη σχέση σας; Πιστεύω στην αφοσίωση.
COSMOTE_TV__42C_16


Διαβάζω πολύ. Η ψυχαναλυτική μάτια που σου δίνει η λογοτεχνική παιδεία βοηθάει πολύ στη δουλειά μας, στο να κατανοείς βαθιά και να αποκωδικοποιείς ρόλους. Eχω μεγάλη σύνδεση με το θέμα “οικογένεια”. Είναι μια περιοχή που την αναλύω γιατί είναι η ρίζα μας που καθορίζει τη μετέπειτα ζωή μας περισσότερο από οτιδήποτε. Δεν έχει κανένα φωτοστέφανο. Oλες οι οικογένειες έχουν τρωτά σημεία και χρειάζεται συνειδητή διαχείριση. Είμαι ευγνώμων για την οικογένειά μου, της χρωστάω την ύπαρξή μου και ό,τι είμαι. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι τέλεια. Ευτυχώς, έχουμε κάνει καλή διαχείριση εμείς τα παιδιά και οι γονείς μου και έχουμε ισορροπία.

Στις συνεντεύξεις προσπαθώ να είμαι αληθινή, έχουν έναν αποκαλυπτικό χαρακτήρα και για μένα την ίδια. Αν η ερώτηση είναι ενδιαφέρουσα, ανακαλύπτω κάτι για τον εαυτό μου.
Ενας ηθοποιός καλείται μες στη διαδρομή της καριέρας του να κάνει πολλά πράγματα - και εγώ αυτό το επιζητώ, θέλω να διαλέγω διαφορετικά πράγματα, να μεταπηδώ από τον έναν ρόλο σε έναν εντελώς διαφορετικό, με κόστος βέβαια γιατί δεν ξέρεις αν θα το πετύχεις. Δεν θεωρώ ότι τα κάνω όλα καλά. Μου αρέσει να τολμώ όμως.

Η πανδημία δεν άλλαξε τις καθημερινές μου συνήθειες. Η μεγαλύτερη απώλεια που επέφερε όμως είναι αυτή της αγκαλιάς, της εγγύτητας. Μου λείπει και λείπει σε όλους, έχουμε ανάγκη από την επαφή. Το καλύπτεις εν μέρει αγγίζοντας τον σύντροφό σου ή χαϊδεύοντας τον σκύλο σου, με τους γονείς και τα αδέλφια σου όμως κρατάς αποστάσεις».

Χρήστος Λούλης
«Στο επάγγελμά μας έχουμε περίεργες ώρες, όλα είναι εύκολα και όλα είναι δύσκολα, όμως δεν στερούμαστε όμορφες οικογενειακές στιγμές. Εχω στιγμές ενδοσκόπησης - και αυτό δεν είναι καλό όταν οι άλλοι δεν σκέφτονται τόσο πολύ. Συγχρόνως, όμως, αυτό είναι και κομμάτι του οπλοστασίου μου όταν προσπαθώ να ερμηνεύσω έναν ρόλο. Τα όπλα σου είναι και τα εμπόδιά σου. Εχω πετύχει πολλούς στόχους μου, έχω κάνει πράγματα, αλλά μετά από μια ηλικία ενώ θα έπρεπε να είσαι ικανοποιημένος και σε κατάσταση ηρεμίας υπάρχει το ανικανοποίητο που δεν σε αφήνει να ηρεμήσεις. Παρατηρώ ότι οι επιλογές μου διαφέρουν από παλιότερα. Για τον συγκεκριμένο ρόλο του αστυνομικού μού ζητήθηκε να πάρω κιλά και να αφήσω γενειάδα - το είδα ως ευκαιρία να παίξω με τον εαυτό μου, να δω πώς θα ήμουν. Αυτό με βάρυνε σωματικά, ψυχολογικά, όμως μου αρέσει να δοκιμάζω. Είδα πλευρές του εαυτού μου που αγνοούσα, ανακάλυψα το βάρος της ηλικίας που δεν ήξερα ότι υπάρχει μέσα μου.

Ως ηθοποιοί ξέρουμε το τέλος, αλλά πρέπει να κρατήσουμε την αγωνία για τον θεατή. Ψάχνουμε τον δολοφόνο ενός εφήβου και βασιζόμαστε πάνω στην απλή αρχή ότι όλα είναι παράλληλες εκδοχές. Ποιος δεν έχει αμαρτήσει ή -μεταφορικά- εγκληματήσει; Θέλουμε να κάνουμε το καλό, να έχουμε φίλους, οικογένεια. Ενώ προσπαθούμε να τα χτίσουμε διαπράττουμε πολλά εγκλήματα, μικρά και μεγάλα, σκοτώνουμε συνήθως κομμάτια του άλλου, οπότε όταν προσπαθείς να βρεις τι έφταιξε και κάποιος αυτοκτόνησε, δεν ξέρεις πόσες μαχαιριές έχει λάβει ένας άνθρωπος και από ποιους προκειμένου να βάλει τέλος στη ζωή του.

Μου λείπει το θέατρο, η άμεση επαφή με τον κόσμο. Φέτος θα είμαι στον “Θείο Βάνια” με σκηνοθέτη τον Δημήτρη Καραντζά. Ευελπιστώ σύντομα να επανέλθει η ζωή στην πρωτύτερη κατάσταση και να μη φοράμε πια αυτές τις καταραμένες μάσκες.

Ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας για τον οποίο έπαιξα τον ρόλο του Βαρουφάκη στο “Ενήλικοι στην αίθουσα”, όπως και το ίδιο το θέμα που χρονικά ήταν νωπό.

Προτιμώ τα ιδανικά να είναι άξιες συμπεριφορές, όχι συγκεκριμένα πρόσωπα. Αν τοποθετείς κάποιον σε βάθρο, σημαίνει ότι δεν μπορείς να δεις τα ελαττώματά του. Oταν θαυμάζεις, δεν μπορείς να αγαπήσεις.

Εάν μου πούνε τα παιδιά μου ότι θέλουν να ακολουθήσουν το θέατρο θα κάνω μια μεγάλη κουβέντα μαζί τους, αλλά είμαι τυχερός γιατί είναι ακόμα τόσο μικρά και μπορώ να παίζω μαζί τους χωρίς να σκέφτομαι. Η κόρη μου Σμαράγδα είναι πολύ τσαχπίνα, σκέφτομαι καμιά φορά ότι άμα γίνει ηθοποιός θα την πούμε Σμαρούλα Γιούλη γιατί τη θυμίζει. Oλα όμως έρχονται στην ώρα τους, ας μη μας τρώει η έγνοια του αύριο».

Τεό Αλεξάντερ
«Παίζω τον Μάρκο, πατέρα της βασικής οικογένειας της σειράς, με συννυφάδα την Κατερίνα Λέχου. Ηταν προσωπική μου επιλογή να φύγω από την Αμερική. Είναι η πρώτη μου δουλειά στην Ελλάδα και με εξιτάρουν αυτός ο βαθιά ανθρώπινος, γεμάτος πολυπλοκότητα ρόλος και το σενάριο. Δεν έχει σημασία αν είμαι στην Κέρκυρα ή στην Κοζάνη, κάνω κάτι που με προκαλεί και βοηθάει την πορεία μου ως καλλιτέχνη. Χρειάστηκε να κάνω μια μεταμόρφωση φυσιογνωμικά που πήρε αρκετούς μήνες. Δίνω τον καλύτερο εαυτό μου, έχουμε καταπληκτική ομάδα. Το εξαιρετικό σενάριο της σειράς τράβηξε πολύ καλούς ηθοποιούς. Οι ελληνικές παραγωγές, εκτός από τον προϋπολογισμό, δεν έχουν κάτι άλλο να ζηλέψουν από το Χόλιγουντ.

Εχω μείνει πολλά χρόνια στο εξωτερικό και έχω συνειδητή αγάπη για τη χώρα αυτή, για κάθε μέτρο της οποίας πολεμήσαμε, που χύθηκε το αίμα των προγόνων μας για να σχηματιστεί. Είναι θαύμα αυτό που έχουμε. Μπορεί να είναι μικρή, αλλά η επιρροή της, το αποτύπωμά της στον παγκόσμιο χάρτη είναι μεγάλα.

COSMOTE-TV_42_C

Η αλλαγή που πρέπει να γίνει στο κέντρο της Αθήνας είναι τέτοια που θα έπρεπε να το... ανατινάξουν, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως η Ακρόπολη. Η πληγή της άναρχης δόμησης δεν θεραπεύεται με τσιρότα. Είναι θέμα πολιτισμού ένας άνθρωπος με αναπηρία να μπορεί να κυκλοφορεί στην Αθήνα, αλλά έχουμε ξεκινήσει ανάποδα.

Με συγκινούν η Μάνη, ο Πόντος, η Καισάρεια, που είναι και οι προγονικές μου γαίες, και θέλω να κάνω παραγωγές γι’ αυτές. Ελπίζω η νέα γενιά να ασχοληθεί με τη δική μας σημαντική Ιστορία, που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τις ξένες».
COSMOTE_TV__42C_8

Γιώργος Παπαβασιλείου (σκηνοθέτης)
«Με την παγκοσμιοποίηση και το Netflix υπάρχει αλληλεπίδραση στην υποκριτική, βλέπω διαφορά μόνο στην ποιότητα των ηθοποιών. Δεν υπάρχει κάποιος τρόπος υποκριτικής που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε αγγλοσαξονικό ή αμερικανικό. Οι απαιτήσεις για ένα ψυχολογικό θρίλερ είναι πρόσωπα που να έχουν κάποιο μυστήριο. Η Κατερίνα Λέχου και ο Χρήστος Λούλης αφενός είναι πολύ καλοί ηθοποιοί, αφετέρου υποστηρίζουν και φυσιογνωμικά το σενάριο, υπάρχει μυστήριο στο πρόσωπό τους. Τα καλά σενάρια σε αυτό το είδος βάζουν πολλά εμπόδια μέχρι να βρεις την αλήθεια, γιατί εάν την καταλάβει το κοινό από την αρχή χάνεται το παιχνίδι.

Δεν έχω κάποια πρότυπα σκηνοθέτη, αλλά ταινιών, τις οποίες θεωρώ δυνατές όπως το “Funny Games”, που ήταν ένα επαναστατικό ψυχολογικό θρίλερ τη δεκαετία του ’90. Δείχνω μεγάλη εμπιστοσύνη στους ηθοποιούς, η συνεργασία μας είναι έντονη. Με τους περισσότερους με τους οποίους έχω συνεργαστεί στην καριέρα μου γίναμε και φίλοι - και δεν είναι μόνο ο Αλέξης Γεωργούλης ή ο πρωταγωνιστής του “Οι ζωές των άλλων” Σεμπάστιαν Κοχ.

Το σπίτι της οικογένειας όπου λαμβάνουν χώρα οι δολοφονίες και οι αυτοκτονίες είναι η μοναδική βίλα στο Σαν Στέφανο του 17ου αιώνα - και αυτός ήταν κυρίως ο λόγος που βρεθήκαμε στην Κέρκυρα. Το φως της Ελλάδας δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο, οι αντικατοπτρισμοί της θάλασσας στο Ιόνιο και στο Αιγαίο δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Εχω κάνει ταινίες παντού στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο, από την Ισπανία και το Μαρόκο ως την Τουρκία, τέτοιο φως δεν έχω δει πουθενά. Γυρίζουμε με τις καλύτερες ψηφιακές κάμερες, υψηλού κινηματογραφικού επιπέδου. Μέσα στην κρίση το ελληνικό θέατρο και ο κινηματογράφος απέκτησαν ταυτότητα όπως άλλες χώρες της Ευρώπης. Ο Λάνθιμος είναι ένα παράδειγμα» 


Ειδήσεις σήμερα:

Διάγγελμα Μπάιντεν: «Δεν έχουμε δήλωση νίκης, αλλά τα νούμερα δείχνουν ξεκάθαρα το ότι θα είμαστε νικητές στο τέλος»

Κίνηση-έκπληξη από τη Moody's: Προχώρησε σε αναβάθμιση της Ελλάδας

Aliza Jane: Το μοντέλο που έκανε ομαδικό σεξ με 7 παίκτες του NBA βγάζει... στο σφυρί το ροζ βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ