Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Χιλιάδες Έλληνες ενημερώθηκαν για την καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Χιλιάδες Έλληνες ενημερώθηκαν για την καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Βασικός στόχος είναι να βοηθηθούν τα νοικοκυριά να μειώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας, αλλά και να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Πόσο καλοί είστε στο να εξοικονομείτε ενέργεια; Χιλιάδες Έλληνες έχουν γίνει σίγουρα καλύτεροι από φέτος, χάρη στην εκστρατεία ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε Ελλάδα, Τσεχία, Ρουμανία και Πορτογαλία, που βασικό στόχο είχε να βοηθήσει τα νοικοκυριά να μειώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας, αλλά και να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Χιλιάδες Έλληνες βρήκαν, μέσω της καμπάνιας, απλές και χρήσιμες συμβουλές για την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και χρημάτων από τους λογαριασμούς τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, περισσότεροι από 89.000 Έλληνες καταναλωτές έχουν επισκεφθεί έως τώρα τη διαδραστική ιστοσελίδα της καμπάνιας www.energysavingsteam.eu, ενώ περισσότεροι από 7.500 επισκέφθηκαν τα roadshows που πραγματοποιήθηκαν στο Παλαιό Φάληρο και τη Θεσσαλονίκη.
«Είναι εντυπωσιακό να συνειδητοποιείς πόσο εύκολο είναι, εφαρμόζοντας πολύ απλά μέτρα, να εξοικονομήσεις χρήματα αλλά και να βοηθήσεις το περιβάλλον» λέει η Μαρία, μία 35χρονη μητέρα από την Αθήνα. Και εξηγεί: «Η καμπάνια της Ε.Ε. μου έδωσε το κίνητρο να εγκαταστήσω ανεμιστήρες οροφής σε δύο δωμάτια του σπιτιού μου στις αρχές του καλοκαιριού. Η διαφορά στους λογαριασμούς ρεύματος στο τέλος του καλοκαιριού ήταν πολύ μεγάλη σε σχέση με πέρσι, που χρησιμοποιούσα τα κλιματιστικά, και μάλιστα χωρίς να αισθανθώ ζέστη!».
Αλλά και ο Χρήστος, 22 ετών φοιτητής από τη Θεσσαλονίκη, επωφελήθηκε από την καμπάνια: «Συνήθως έβαζα ρούχα και άλλα πράγματα πάνω στα σώματα καλοριφέρ. Δεν είχα σκεφτεί ότι έτσι ‘μπλόκαρα’ τη θερμότητα. Είδα το σχετικό tip στο διαδραστικό σπίτι της καμπάνιας και από το φθινόπωρο αποφεύγω να καλύπτω τα καλοριφέρ, με αποτέλεσμα το σπίτι μου να ζεσταίνεται πιο εύκολα».
Μία νέα γενιά ενεργειακά ευαισθητοποιημένων πολιτών
Καθώς η εξοικονόμηση ενέργειας είναι, σε μεγάλο βαθμό, ζήτημα ενημέρωσης και εκπαίδευσης, τόσο μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον όσο και στο σχολείο, η καμπάνια απευθύνθηκε και σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε από την ειδική σε θέματα ενέργειας Δρ. Εύα Μιχάλενα και εφαρμόζεται ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που στοχεύει να ενημερώσει τους νεαρούς μαθητές για το πόσο εύκολο είναι να εξοικονομεί κανείς ενέργεια μέσω της εφαρμογής μιας σειράς μικρών αλλαγών στην καθημερινότητά τους, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.
Όπως λέει η κα Έλλη Κόρρου, διευθύντρια και συντονίστρια εκπαιδευτικών προγραμμάτων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σαλαμίνας, «ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν πολύ μεγάλος σε όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος για την εξοικονόμηση ενέργειας, που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας. Ο διαδραστικός χαρακτήρας του προγράμματος επέτρεψε στα παιδιά, που ήταν πολύ ενεργά και έκαναν πολλές ερωτήσεις, να αποκτήσουν νέες γνώσεις, τις οποίες δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν και στα σπίτια τους, με στόχο να εξοικονομούν ενέργεια. Εντυπωσιακό ήταν και το γεγονός ότι οι μαθητές κατέθεσαν όμορφες και καινοτόμες ιδέες για συσκευές που θα μπορούσαν να εξοικονομούν ενέργεια ή ακόμα και να παράγουν καθαρή ενέργεια!».
Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οφείλεται κατά μεγάλο μέρος και στο γεγονός ότι η καμπάνια ήρθε σε μία στιγμή που τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν ότι περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της φτώχειας –ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Η ενεργειακή φτώχεια αποτελεί σημαντικό μέρος του προβλήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότεροι από 2 στους 10 Έλληνες αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.
Ένας επιπλέον λόγος αυτής της επιτυχίας είναι και η συνεργασία με σημαντικούς, εθνικούς και τοπικούς φορείς και θεσμούς, μεταξύ των οποίων ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, ο Δήμος Αθηναίων, η ΠΟΜΙΔΑ, το Γαλλικό Σχολείο Jeanne d’ Arc και οι οργανώσεις καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, ΒΙΟΖΩ και ΚΕΠΚΑ, που εργάστηκαν ως πρεσβευτές των μηνυμάτων της καμπάνιας.
Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος. «Ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορoύν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα. Και η αξιοποίηση της οικονομικής ενίσχυσης που είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνει η Ευρωπαία Επίτροπος κ. Jourová.
Για να ανακαλύψετε χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε ενέργεια και χρήματα, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της καμπάνιας www.energysavingsteam.eu.
Χιλιάδες Έλληνες βρήκαν, μέσω της καμπάνιας, απλές και χρήσιμες συμβουλές για την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και χρημάτων από τους λογαριασμούς τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, περισσότεροι από 89.000 Έλληνες καταναλωτές έχουν επισκεφθεί έως τώρα τη διαδραστική ιστοσελίδα της καμπάνιας www.energysavingsteam.eu, ενώ περισσότεροι από 7.500 επισκέφθηκαν τα roadshows που πραγματοποιήθηκαν στο Παλαιό Φάληρο και τη Θεσσαλονίκη.
«Είναι εντυπωσιακό να συνειδητοποιείς πόσο εύκολο είναι, εφαρμόζοντας πολύ απλά μέτρα, να εξοικονομήσεις χρήματα αλλά και να βοηθήσεις το περιβάλλον» λέει η Μαρία, μία 35χρονη μητέρα από την Αθήνα. Και εξηγεί: «Η καμπάνια της Ε.Ε. μου έδωσε το κίνητρο να εγκαταστήσω ανεμιστήρες οροφής σε δύο δωμάτια του σπιτιού μου στις αρχές του καλοκαιριού. Η διαφορά στους λογαριασμούς ρεύματος στο τέλος του καλοκαιριού ήταν πολύ μεγάλη σε σχέση με πέρσι, που χρησιμοποιούσα τα κλιματιστικά, και μάλιστα χωρίς να αισθανθώ ζέστη!».
Αλλά και ο Χρήστος, 22 ετών φοιτητής από τη Θεσσαλονίκη, επωφελήθηκε από την καμπάνια: «Συνήθως έβαζα ρούχα και άλλα πράγματα πάνω στα σώματα καλοριφέρ. Δεν είχα σκεφτεί ότι έτσι ‘μπλόκαρα’ τη θερμότητα. Είδα το σχετικό tip στο διαδραστικό σπίτι της καμπάνιας και από το φθινόπωρο αποφεύγω να καλύπτω τα καλοριφέρ, με αποτέλεσμα το σπίτι μου να ζεσταίνεται πιο εύκολα».
Μία νέα γενιά ενεργειακά ευαισθητοποιημένων πολιτών
Καθώς η εξοικονόμηση ενέργειας είναι, σε μεγάλο βαθμό, ζήτημα ενημέρωσης και εκπαίδευσης, τόσο μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον όσο και στο σχολείο, η καμπάνια απευθύνθηκε και σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε από την ειδική σε θέματα ενέργειας Δρ. Εύα Μιχάλενα και εφαρμόζεται ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που στοχεύει να ενημερώσει τους νεαρούς μαθητές για το πόσο εύκολο είναι να εξοικονομεί κανείς ενέργεια μέσω της εφαρμογής μιας σειράς μικρών αλλαγών στην καθημερινότητά τους, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.
Όπως λέει η κα Έλλη Κόρρου, διευθύντρια και συντονίστρια εκπαιδευτικών προγραμμάτων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σαλαμίνας, «ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν πολύ μεγάλος σε όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος για την εξοικονόμηση ενέργειας, που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας. Ο διαδραστικός χαρακτήρας του προγράμματος επέτρεψε στα παιδιά, που ήταν πολύ ενεργά και έκαναν πολλές ερωτήσεις, να αποκτήσουν νέες γνώσεις, τις οποίες δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν και στα σπίτια τους, με στόχο να εξοικονομούν ενέργεια. Εντυπωσιακό ήταν και το γεγονός ότι οι μαθητές κατέθεσαν όμορφες και καινοτόμες ιδέες για συσκευές που θα μπορούσαν να εξοικονομούν ενέργεια ή ακόμα και να παράγουν καθαρή ενέργεια!».
Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οφείλεται κατά μεγάλο μέρος και στο γεγονός ότι η καμπάνια ήρθε σε μία στιγμή που τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν ότι περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της φτώχειας –ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Η ενεργειακή φτώχεια αποτελεί σημαντικό μέρος του προβλήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότεροι από 2 στους 10 Έλληνες αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.
Ένας επιπλέον λόγος αυτής της επιτυχίας είναι και η συνεργασία με σημαντικούς, εθνικούς και τοπικούς φορείς και θεσμούς, μεταξύ των οποίων ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, ο Δήμος Αθηναίων, η ΠΟΜΙΔΑ, το Γαλλικό Σχολείο Jeanne d’ Arc και οι οργανώσεις καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, ΒΙΟΖΩ και ΚΕΠΚΑ, που εργάστηκαν ως πρεσβευτές των μηνυμάτων της καμπάνιας.
Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος. «Ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορoύν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα. Και η αξιοποίηση της οικονομικής ενίσχυσης που είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνει η Ευρωπαία Επίτροπος κ. Jourová.
Για να ανακαλύψετε χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε ενέργεια και χρήματα, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της καμπάνιας www.energysavingsteam.eu.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα