Ανακαλύφθηκε πλανήτης 12 φορές μεγαλύτερος από τον Δία με δικό του... φως «κοντά» στη Γη!

rogue-planet1

Αρχικά ανιχνεύθηκε το 2016, μόλις στα 20 έτη φωτός από τη Γη, χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο Very Large Array (VLA) στο Νέο Μεξικό και θεωρήθηκε καφέ νάνος

Ένας πλανήτης, περισσότερες από 12 φορές μεγαλύτερος από τον Δία έχει βρεθεί να αιωρείται μόνος του μέσα στο διάστημα, περίπου 20 έτη φωτός μακριά από τη Γη. Αυτός ο μοναχικός πλανήτης δεν συνδέεται με κανένα άστρο και είναι ο πρώτος του είδους του που ανακαλύπτεται, χρησιμοποιώντας ένα ραδιοτηλεσκόπιο από τη Γη. Τόσο η μάζα όσο και η τεράστια δύναμη του μαγνητικού πεδίου θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτό που οι επιστήμονες γνωρίζουν για την ποικιλία των αστρικών αντικειμένων που βρίσκονται στα βάθη του διαστήματος.

«Αυτό το αντικείμενο βρίσκεται ακριβώς στα όρια μεταξύ ενός πλανήτη και ενός καφέ νάνου ή "αποτυχημένου αστέρα" και μας δίνει κάποιες εκπλήξεις που μπορεί να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τις μαγνητικές διεργασίες τόσο στα αστέρια όσο και στους πλανήτες», δήλωσε η δρ Melodie Kao, αστρονόμος στο κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Οι καφέ νάνοι είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθούν -είναι και τεράστιοι για να θεωρηθούν πλανήτες και όχι αρκετά μεγάλοι για να θεωρηθούν αστέρια.

Αρχικά ανιχνεύθηκε το 2016 χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο Very Large Array (VLA) στο Νέο Μεξικό και θεωρήθηκε καφέ νάνος.

Μυστήριο περιβάλλει αυτά τα αστρικά σώματα, με το πρώτο να έχει παρατηρηθεί μόλις το 1995 - και οι επιστήμονες πίσω από την ανακάλυψη προσπαθούσαν να καταλάβουν περισσότερα για τα μαγνητικά πεδία και τις ραδιοεκπομπές πέντε καφέ νάνων.

Ωστόσο, όταν μια άλλη ομάδα εξέτασε τα δεδομένα των καφέ νάνων συνειδητοποίησε ότι ένα από τα αντικείμενα, που ονομάστηκε SIMP J01365663 + 0933473, ήταν πολύ νεότερο από τα άλλα. Η ηλικία του σήμαινε ότι αντί για ένα «αποτυχημένο αστέρι», είχαν μόλις ανακαλύψει έναν ελεύθερο πλανήτη!

Το όριο που χρησιμοποιείται συχνά για να διακρίνει ένα γίγαντα αερίου από έναν καφέ νάνο είναι το «όριο καύσης δευτερίου» - η μάζα κάτω από την οποία το στοιχείο δευτέριο σταματά να συγχωνεύεται στον πυρήνα σωμάτων.

Το όριο αυτό είναι γύρω στις 13 μάζες του Δία, οπότε στα 12,7 ο πλανήτης που ταυτοπιήθηκε πρόσφατα «έπαιζε» εκπληκτικά οριακά με αυτό.

Καθώς αυτό γινόταν γνωστό, η δρ Kao είχε πραγματοποιήσει μετρήσεις του μαγνητικού πεδίου αυτού του μακρινού αντικειμένου - τις πρώτες τέτοιες μετρήσεις για ένα πλανητικό αντικείμενο έξω από το ηλιακό μας σύστημα. «Όταν ανακοινώθηκε ότι το SIMP J01365663 + 0933473 είχε μάζα κοντά στο όριο καύσης δευτερίου, μόλις είχα τελειώσει την ανάλυση των νεώτερων δεδομένων VLA», ανέφερε.

Ομοίως με το Βόρειο Σέλας που παρατηρείται στη Γη, αυτός ο πλανήτης και ορισμένοι καφέ νάνοι είναι γνωστοί ότι έχουν δικές τους ακτίνες - παρά τις ελλείψεις των ηλιακών ανέμων που τους κατευθύνουν. Είναι η «ραδιοϋπογραφή» αυτών των ακτίνων που επέτρεψε στους ερευνητές να ανιχνεύσουν αυτά τα μακρινά αντικείμενα, αλλά δεν είναι ακόμη σαφές πώς διαμορφώνονται.

Ωστόσο, η ανάλυση της ερευνητικής ομάδας έδειξε ότι το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη είναι απίστευτα ισχυρό, περίπου 200 φορές ισχυρότερο από το Δία του, και αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί έχει επίσης ισχυρή αύρα.

«Αυτό το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι συναρπαστικό επειδή η μελέτη των μαγνητικών μηχανισμών μπορεί να μας δώσει νέες ιδέες για το πώς ο ίδιος τύπος μηχανισμών μπορεί να λειτουργήσει σε εξωηλιακούς πλανήτες», εξήγησε η δρ Kao.

«Νομίζουμε ότι αυτοί οι μηχανισμοί μπορούν να λειτουργήσουν όχι μόνο σε καφέ νάνους, αλλά σε αμφότερους και τους αέριους γίγαντες αλλά και τους χερσαίους πλανήτες», ανέφερε.

Η έρευνά τους δημοσιεύθηκε στο The Astrophysical Journal.

ΠΑΠΑΤΖΕΣ

ΕΔΩ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΗΝ ΓΗ ΟΠΟΥ ΤΟ 80 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΤΩΝ ΩΚΕΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΕΡΕΥΝΗΤΟ,ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΜΑΖΟΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΡΑ?ΨΕΥΤΑΡΑΔΕΣ,ΜΟΥΦΑ ΟΛΑ,ΖΗΤΗΣΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΡΥΠΗΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΜΥΤΗ!ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΛΑΜΠΑΚΙΑ!

MASA

σιγα σιγα τα λενε

Καφέ Νάνος

Μην ασχολείστε μαζί μου.

Woody

Ο Τσιπρας που είναι 44, αν τον βάλουμε σε διαστημόπλοιο, θα προλάβει να φτάσει;

Τι μας κρύβουν σύντροφοι.

Η χαμένη Ατλαντίδα.

42χρονος ταξιδιώτης των 7 διαστημικών σύμπαντων!

Ωραία τα λέτε οι αστρονόμοι αλλα... Δεν πρόκειται ποτέ να παει εκεί η ανθρώποτητα ακόμα και αν ήταν στα 5 ή 6 έτη φωτός! Μην γελάσετε με αυτό που γράφω αλλα μόνο αν με κάποιο τρόπο μετατρέψουμε τον πλανήτη μας σε διαστημόπλοιο θα μπορούσαμε να ταξιδέψουμε στα πέρατα του σύμπαντος. Φανταστείτε ένα άτομο (άτομο μόριο εννοώ :) ) το οποίο στον πύρινα του υπάρχει μια νοητή κυκλική ζώνη με ένα πρωτόνιο (τη γη ας πούμε) το οποίο περιστρέφεται αργά γύρω από τον πύρινα και ο πυρινας αυτός επειδή έχει μαγνητική δύναμη και πεδίο περιστρέφει και άλλα μόρια τριγύρω αλλα παραπέρα σε άλλες κυκλικές νοητές ζώνες (σκέψου τον γαλαξία μας και το πλανητικό μας σύστημα και το μαγνητικό πεδίο που υπάρχει μεταξύ των ζωνών που συγκρατεί και κινεί τους πλανήτες τριγύρω κυκλικά) οπου εκεί υπάρχει ένα νετρόνιο (πλανήτης Χ) το οποίο το μαγνητικό πεδίο του πύρινα συγκρατεί επίσης σε κυκλική πορεία και συγκεκριμένη απόσταση.... τώρα σκέψου τις ζώνες σαν ωκεανούς που πρέπει να διασχισεις κόντρα στον άνεμο για να φτάσεις στον πλανήτη Χ (νετρόνιο) αλλά χωρίς δύναμη καθώς είσαι μηδαμινό μόριο/στοιχείο σε σχέση με την όλη μαγνητική και ενεργειακή οντότητα του πύρινα και του μαγνητικού συστήματος του... :) Απλά δεν μπορείς να κουνηθείς με ένα διαστημόπλοιο ακόμα και αν έχεις κάποια μεγάλη ώθηση!!! Μόνο αν πάμε με τον πλανήτη σαν διαστημικό όχημα θα μπορούσαμε να ταξιδέψουμε στις ζώνες αυτές ώστε να μπορέσουμε να βγούμε από την γήινη ζώνη και να μπούμε στην άλλη ζώνη με συγκεκριμένη ταχύτητα όμως για να αντέξουμε την ζώνη του νετρονίου που είναι διαφορετική. Αυτή είναι η θεωρία μου και ναι ξέρω ότι σαν κουφανα τελείως με αυτά που γράφω αλλα όλα ξεκίνησαν από υποθέσεις και μπόλικη δόση φαντασίας! ;)

Δρ Κάο

Πήγαινε σε ιατρό, ίσως είναι νωρίς ακόμα!

kk

Το ανθρώπινο μυαλό έχει πολύ δύναμη. Μέσα σε 2000-3000 χρόνια κατάφερε από σπαθιά να φτιάξει κινητά τηλέφωνα. Μην υποτιμήσεις ποτέ την δύναμη του ανθρώπου. Αν με ρωτάς πως θα μπορούσε να γίνει αυτό, την στιγμή που μιλάμε υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Στην αντιύλη έχουν γίνει πολλά βήματα στο CERN, αλλά προς το παρόν δεν έχει βρεθεί καμία ιδιότητα που να διαφέρει απ’ την κανονική ύλη. Στο dark matter μόνο μαθηματικές αποδείξεις, κατά τα άλλα υπάρχουν μέχρι και αντιφάσεις που άλλοι τύποι δείχνουν την ενέργεια να τείνει στο άπειρο, ενώ στην πραγματικότητα είναι πάρα πολύ μικρή όσο ένα άτομο υδρογόνου ανά κυβικό μέτρο. Στην κβαντική φυσική τώρα με τους υπολογιστές κβάντων τεστάρουν ασταμάτητα της ιδιότητες των σωματιδίων. Υπάρχουν ακόμα αναπάντητα ερωτήματα που μπορεί να μας δώσουν εφόδια. Για μένα πιστεύω ότι το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να αντέξει εκτός γης. Είναι φτιαγμένο για να ζει εδώ πάνω στην γη. Ο ανθρώπινος νους όμως είναι το κλειδί, και πιστεύω ότι κάποια μέρα θα μπορέσει να γίνει μεταφορά σε κάποιο ανδροειδές που να αντέχει και στην επιφάνεια του Άρη, και στην Αφροδίτη, κι όπου αλλού χρειαστεί. Δηλαδή μπορεί να μην μεταφέρουμε ποτέ το ανθρώπινο σώμα με την ταχύτητα του φωτός, αλλά μπορεί στο μέλλον να μεταφέρουμε την ανθρώπινη συνείδηση με την ταχύτητα του φωτός. Σαν τον 3d printer σκέψου το. Αντί να μεταφέρεις το σώμα, μεταφέρεις το αρχείο.

Βικτωρ

Ωραιο σαν σκεψη, αλλα δεν γινεται να επιβιωσουμε εξω απο το ηλιακο μας συστημα. Μολις αρχισουμε να απομακρυνομαστε απο τον ηλιο η Γη θα παγωσει...

ΜΟΝΟ

ΣΕ ΓΙΑΤΡΟ?ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ,ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ!

Χαρα

ΕΡΧΟΝΤΑΙ.

...

20 έτη φωτός κοντά, όταν έχουμε αστρικό σύστημα στα 4 έτη φωτός το αστρικό σύστημα του Άλφα Κενταύρου; Μάλλον κάποιος δεν ξέρει τι του γίνεται...

ΓΙΏΡΓΟΣ ΚΑΒΆΛΑ

Μόλις 20 έτη φωτός από την Γη. Ένα τσιγάρο δρόμος δηλαδή.

εγώ θα πάρω το σμαρτ