Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
ΕΤΕΡΠΣ για πάσαν νόσον και …ημετέρους!
ΕΤΕΡΠΣ για πάσαν νόσον και …ημετέρους!
Τις υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν έργα από το αμαρτωλό «Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ)», ανακαλεί η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη, αποκαλύπτοντας το μέγεθος αδιαφάνειας που κάλυπτε τις δράσεις και τα έργα του ΕΤΕΡΠΣ την περίοδο της γαλάζιας διακυβέρνησης.
Τις υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν έργα από το αμαρτωλό «Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ)», ανακαλεί η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη, αποκαλύπτοντας το μέγεθος αδιαφάνειας που κάλυπτε τις δράσεις και τα έργα του ΕΤΕΡΠΣ την περίοδο της γαλάζιας διακυβέρνησης.
Από την ανάκληση εξαιρούνται όσα έργα είναι σε εξέλιξη και υλοποιούνται, εφόσον οι αντίστοιχοι φορείς προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μέσα σε 15 ημέρες από την ημερομηνία υπογραφής της ανάκλησης.
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της έρευνας που ανατέθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος στην PriceWaterHouseCooopers, το 19% των πόρων του ΕΤΕΡΠΣ κατά την εξεταζόμενη περίοδο κατευθύνθηκε σε δράσεις για την αποκατάσταση ναών και μητροπόλεων (!) και το 13% σε διάφορα σωματεία και φορείς αγνώστου προέλευσης. Το μεγαλύτερο ποσοστό σε περιφέρειες, δήμους και αναπτυξιακές εταιρείες ενώ δεν εξέλιπαν περιπτώσεις όπου πόροι αξιοποιήθηκαν για προμήθειες υπολογιστών και άλλων λειτουργικών εξόδων όπως συνέβη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Με υπουργικές αποφάσεις το χρήμα έρεε αλλά ουδείς ήλεγχε.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ «Οι φορείς υλοποίησης δεν είχαν την υποχρέωση να ενημερώσουν το ΕΤΕΡΠΣ για τον τελικό προϋπολογισμό, τον προγραμματισμό υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, την πρόοδο σε κάθε φάση και το υπόλοιπο ποσό από το εγκριθέν το οποίο θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση της δράσης.
δυσκολία αυτή γινόταν πιο περίπλοκη γιατί πολλοί φορείς δεν εμφανίστηκαν ποτέ να υλοποιούν τις δράσεις για τις οποίες είχε εγκριθεί χρηματοδότηση, ενώ άλλοι εμφανίζονται με πολυετή καθυστέρηση».
Από την ανάκληση εξαιρούνται όσα έργα είναι σε εξέλιξη και υλοποιούνται, εφόσον οι αντίστοιχοι φορείς προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μέσα σε 15 ημέρες από την ημερομηνία υπογραφής της ανάκλησης.
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της έρευνας που ανατέθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος στην PriceWaterHouseCooopers, το 19% των πόρων του ΕΤΕΡΠΣ κατά την εξεταζόμενη περίοδο κατευθύνθηκε σε δράσεις για την αποκατάσταση ναών και μητροπόλεων (!) και το 13% σε διάφορα σωματεία και φορείς αγνώστου προέλευσης. Το μεγαλύτερο ποσοστό σε περιφέρειες, δήμους και αναπτυξιακές εταιρείες ενώ δεν εξέλιπαν περιπτώσεις όπου πόροι αξιοποιήθηκαν για προμήθειες υπολογιστών και άλλων λειτουργικών εξόδων όπως συνέβη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Με υπουργικές αποφάσεις το χρήμα έρεε αλλά ουδείς ήλεγχε.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ «Οι φορείς υλοποίησης δεν είχαν την υποχρέωση να ενημερώσουν το ΕΤΕΡΠΣ για τον τελικό προϋπολογισμό, τον προγραμματισμό υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, την πρόοδο σε κάθε φάση και το υπόλοιπο ποσό από το εγκριθέν το οποίο θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση της δράσης.
δυσκολία αυτή γινόταν πιο περίπλοκη γιατί πολλοί φορείς δεν εμφανίστηκαν ποτέ να υλοποιούν τις δράσεις για τις οποίες είχε εγκριθεί χρηματοδότηση, ενώ άλλοι εμφανίζονται με πολυετή καθυστέρηση».
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 54% των υπουργικών αποφάσεων για χρηματοδότηση δράσεων που ελήφθησαν στο εξεταζόμενο διάστημα αφορούν σε μη ολοκληρωμένα έργα ενώ για το 49% των δράσεων δεν παρουσιάζεται έως σήμερα απολύτως καμία οικονομική απορρόφηση.
Το ΕΤΕΡΠΣ έχει καταγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν από περιβαλλοντικές οργανώσεις ως ένας ταμείο διαφθοράς και αδιαφάνειας, στοιχείο το οποίο επιβεβαιώνεται πλήρως από τα ευρήματα της έρευνας. Οι δράσεις του χαρακτηρίζονται αποσπασματικές, ασαφείς και χωρίς κανένα ίχνος ελέγχου και τεκμηρίωσης αλλά και χωρίς καμία περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα καθώς όπως φαίνεται επιχορηγούσαν «πολιτικές» και «κοινωνικές» υποχρεώσεις.
Για πρώτη φορά μάλιστα, δίνονται στοιχεία για τα έσοδα του ταμείου που έως σήμερα αποτελούσαν δισεπίλυτο γρίφο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PriceWaterHouseCoopers, τα έσοδα του Ταμείου για το 2009 ανήλθαν σε 71,4 εκ. ευρώ έναντι 41,2 εκ. ευρώ το 2005 καταγράφοντας αύξηση 73,3% η οποία αποδίδεται στις εισπράξεις εσόδων προηγούμενων ετών. Όπως διευκρινίζεται στο ποσό αυτό θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλιο ανείσπρακτων εσόδων ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Εντύπωση προκαλεί ότι μεγάλο μέρος των εσόδων προήλθε από την είσπραξη προστίμων αυθαιρέτων (28,2 εκ. ευρώ το 2009) και από πρόστιμα εξαίρεσης από την κατεδάφιση αλλά και περιβαλλοντικής και θαλάσσιας ρύπανσης (πράσινο και γαλάζιο ταμείο). Ωστόσο διαπιστώνεται ότι υπάρχουν και πόροι που δεν εισπράττονται. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μόνο από την κατανάλωση βενζίνης το υπουργείο θα μπορούσε να είχε λάβει 50 εκ. ευρώ εκ των οποίων το 50% θα έπρεπε να αποδοθεί στο ΕΤΕΡΠΣ.
Τα αποθεματικά του ταμείου τηρούνται σε δύο λογαριασμούς στην Τράπεζα της Ελλάδας που στο τέλος Μαρτίου του 2010 ανέρχονταν σε 262 εκ. ευρώ.
Το ΕΤΕΡΠΣ έχει καταγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν από περιβαλλοντικές οργανώσεις ως ένας ταμείο διαφθοράς και αδιαφάνειας, στοιχείο το οποίο επιβεβαιώνεται πλήρως από τα ευρήματα της έρευνας. Οι δράσεις του χαρακτηρίζονται αποσπασματικές, ασαφείς και χωρίς κανένα ίχνος ελέγχου και τεκμηρίωσης αλλά και χωρίς καμία περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα καθώς όπως φαίνεται επιχορηγούσαν «πολιτικές» και «κοινωνικές» υποχρεώσεις.
Για πρώτη φορά μάλιστα, δίνονται στοιχεία για τα έσοδα του ταμείου που έως σήμερα αποτελούσαν δισεπίλυτο γρίφο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PriceWaterHouseCoopers, τα έσοδα του Ταμείου για το 2009 ανήλθαν σε 71,4 εκ. ευρώ έναντι 41,2 εκ. ευρώ το 2005 καταγράφοντας αύξηση 73,3% η οποία αποδίδεται στις εισπράξεις εσόδων προηγούμενων ετών. Όπως διευκρινίζεται στο ποσό αυτό θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλιο ανείσπρακτων εσόδων ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Εντύπωση προκαλεί ότι μεγάλο μέρος των εσόδων προήλθε από την είσπραξη προστίμων αυθαιρέτων (28,2 εκ. ευρώ το 2009) και από πρόστιμα εξαίρεσης από την κατεδάφιση αλλά και περιβαλλοντικής και θαλάσσιας ρύπανσης (πράσινο και γαλάζιο ταμείο). Ωστόσο διαπιστώνεται ότι υπάρχουν και πόροι που δεν εισπράττονται. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μόνο από την κατανάλωση βενζίνης το υπουργείο θα μπορούσε να είχε λάβει 50 εκ. ευρώ εκ των οποίων το 50% θα έπρεπε να αποδοθεί στο ΕΤΕΡΠΣ.
Τα αποθεματικά του ταμείου τηρούνται σε δύο λογαριασμούς στην Τράπεζα της Ελλάδας που στο τέλος Μαρτίου του 2010 ανέρχονταν σε 262 εκ. ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα