LIVE

Κορωνοϊός

Πλανήτης Αφροδίτη: Πιθανά σημάδια εξωγήινης ζωής

afroditi234

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ ανακάλυψαν πιθανά σημάδια ζωής - Πρόκειται για την ουσία φωσφίνη στην ατμόσφαιρα

Την ύπαρξη φωσφίνης στην ατμόσφαιρα του πλανήτη «Αφροδίτη» ανακάλυψαν ερευνητές, κάτι που όπως αναφέρουν ενδέχεται να αποτελεί ένδειξη για εξωγήινη ζωή.

Αν και η ανακάλυψη δεν αφορά άμεσα την παρατήρηση ζωής σε άλλο πλανήτη, η τεράστια ποσότητα φωσφίνης στην Αφροδίτη, δεν μπορεί να εξηγηθεί μέσω οποιασδήποτε γνωστής διαδικασίας. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές εκτιμούν ότι ενδέχεται να αποτελεί σημάδι εξωγήινης ζωής στο ηλιακό σύστημα.

Η ουσία εντοπίστηκε στα πυκνά σύννεφα του πλανήτη από δύο τηλεσκόπια σε Χιλή και Χαβάη. Στη γη, η φωσφίνη αποτελεί αέριο, που μυρίζει όπως τα σάπια ψάρια και συναντάται σε μέρη όπως η λάσπη από τις λίμνες και η κοπριά από τους πιγκουίνους. Παράγεται μέσω βιομηχανικών διεργασιών, ωστόσο δημιουργείται και από αναερόβιους οργανισμούς, όπως τα βακτήρια και τα μικρόβια.

Απαιτούνται περισσότερες αποδείξεις

Οι ειδικοί έχουν υποστηρίξει και στο παρελθόν ότι η ανακάλυψη φωσφίνης σε μεγάλες ποσότητες σε βραχώδεις πλανήτες θα μπορούσε να αποτελέσει δείκτης εξωγήινης ζωής, κάτι για το οποίο απαιτούνται περισσότερες αποδείξεις.

Η επιφάνεια της Αφροδίτης είναι ζεστή και όξινη, με αποτέλεσμα οι συνθήκες για κάθε είδους ζωή να θεωρείται δύσκολη. Ωστόσο στο σημείο που πιστεύεται ότι εντοπίστηκε η φωσφίνη, στα ανώτερα στρώματα από τα σύννεφα, οι συνθήκες θεωρούνται πιο συγκρατημένες. Ωστόσο τα συγκεκριμένα σύννεφα θεωρούνται τόσο όξινα, που θα καταστρέψουν γρήγορα την ουσία, πράγμα που σημαίνει ότι κάτι τη σχηματίζει ενεργά και ότι η ποσότητα που βρέθηκε είναι τέτοια που δεν μπορεί να εξηγηθεί εύκολα με άλλο τρόπο.

Τα ευρήματα προέρχονται από διεθνή ομάδα ερευνητών, με επικεφαλής την Jane Greaves από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ και δημοσιεύονται σε άρθρο με τίτλο «Φωσφορικό αέριο στα καταστρώματα της Αφροδίτης», που δημοσιεύθηκε σήμερα στο Nature Astronomy.

Οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι δεν υπάρχει τρόπος για να γνωρίζουμε με βεβαιότητα τι σημαίνουν τα ευρήματα. Όπως αναφέρουν η ανίχνευση «δεν αποτελεί ισχυρή απόδειξη για ζωή, μόνο για ανώμαλη και ανεξήγητη χημεία» και ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για το φαινόμενο. Ωστόσο, έχουν αποκλείσει κάθε άλλη εξήγηση, με βάση τα όσα γνωρίζουμε για τον πλανήτη.

Η φωσφίνη ανακαλύφθηκε κατά… τύχη

Όπως παραδέχονται οι ερευνητές, ο εντοπισμός φωσφίνης ήρθε τυχαία, καθώς έψαχναν να κάνουν μια δοκιμή, για το εάν θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν την ουσία στην Αφροδίτη, ως τρόπο καθορισμού μιας τεχνικής βάσης. Στην πραγματικότητα, δεν είχαν καμία προσδοκία ότι πραγματικά θα εντόπιζαν κάτι τέτοιο. Ωστόσο, παρατηρώντας την ατμόσφαιρα, βρήκαν ότι υπήρχε ανιχνεύσιμη ποσότητα.

Σύμφωνα με αστροφυσικό του Βασιλικού Παρατηρητηρίου του Γκρίνουιτς, που μετείχε στην έρευνα, είτε η φωσφίνη παράγεται με κάποιου είδους χημική ή γεωλογική διαδικασία, για την οποία κανείς δεν γνωρίζει, είτε παράγεται εξαιτίας βιολογικής αιτίας   «Η μελέτη μας δεν είναι πειστική ότι αυτό είναι απόδειξη της ζωής. Ωστόσο, αυτό που είναι συναρπαστικό είναι ότι βρήκαμε αυτό το σπάνιο αέριο στην ανώτερη ατμόσφαιρα της Αφροδίτης», σημειώνει.

«Έχουμε πολλά ακόμη βήματα για να πούμε ότι υπάρχει ζωή»

Οι ερευνητές εξηγούν ότι τα ευρήματα είναι ένα βήμα στον δρόμο για μια πιθανή ανακάλυψη κάποιου είδους ζωής στην ανώτερη ατμόσφαιρα της Αφροδίτης. Ωστόσο έχουν πολλά ακόμη βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για να πουν ότι στον πλανήτη υπάρχει ζωή.

Τα ευρήματα σχολίασαν και ειδικοί που δεν μετέχουν στην έρευνα και έκαναν λόγο για «πραγματικά συναρπαστικά στοιχεία», αφού αποτυπώνουν ασυνήθιστες διαδικασίες που συμβαίνουν στον πλανήτη.

Μέτρα για τον κορωνοϊό: Λίστα ζήτησε ο Μητσοτάκης - Από αύριο οι ανακοινώσεις για δήμους της Αττικής

Το κινητό μίλησε: Πώς η Εφη «λόκαρε» την Ιωάννα

Δολοφονία Μακρή: Ένοχοι οι δυο κατηγορούμενοι για την εκτέλεση του επιχειρηματία

Ρoή Ειδήσεων

Πολύ λίγο πιστεύω στην επιστήμη των ηλίθιων σοφών

...καταφύγια ψυχών οι πλανήτες.. διαβάστε και λίγο Δάντη... Ένα πέρασμα - βύθισμα της αλύτρωτης ψυχής μετά θάνατο στη κόλαση του βασιλείου του εξορισμένου Εωσφόρου ( Αφροδίτης). Η περιγραφή , οι φλόγες ,η μυρωδιά σαπίλας όλα ταιριάζουν με οράματα και εικόνες εκκλησιών για την κόλαση..

TASFFD

Ψάξτε για κανένα τρόπο αντιμετώπισης του καρκίνου και αφήστε τους πλανήτες στην ησυχία τους....καταστρεφετε την γη, τον κατεξοχήν πλανήτη με συνθήκες για ΖΩΗ, οι υπόλοιπο είναι ήδη μη κατοικήσιμοι για μας.

Μιχάλης

Πολλή φαντασία χρειάζεται για να πεις ότι υπάρχει οποιοδήποτε είδος ζωής στην Αφροδίτη. Ό,τι έχει σταλλεί εκεί πέρα, έχει γίνει προ πολλού λάσπη από την υψηλή θερμοκρασία και τη μόνιμη βροχή θειικου οξέος (βιτριόλι). Αν υπάρχει μια κόλαση στο σύμπαν, αυτή βρίσκεται στην Αφροδίτη.

απατεωνες

''επιστημονες''....

Χαλκιδέος

Για να ζουν οργανισμοί με 460°C, θα πρέπει να είναι πολύ ανθεκτικοί και το σώμα τους να είναι "πλασμένο" από χημικές ενώσεις ή στοιχεία που λίωνουν σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 900-1000°C (π.χ. βηρύλλιο, μαγνήσιο, σίδερο). Μόνο έτσι έχει νόημα η ύπαρξή τους. Εξάλλου δεν έχει προσγειωθεί ποτέ κανένα drone στην Αφροδίτη, οπότε δεν γίνεται να είμαστε σίγουροι για το τι μπορεί να ζει εκεί. Όσο για αυτό που είπα, είναι ένα υποθετικό σενάριο το οποίο κανείς δεν ξέρει ακόμη αν επαληθευτεί ή διαψευσθεί. Οι μόνοι πλανήτες που φαίνεται να είναι κατοικήσιμοι για τον άνθρωπο προς το παρόν, είναι η Σελήνη και ο Άρης αλλά θα πρέπει να φοράς στολή αστροναύτη. Ήδη ο Elon Musk κάνει αρκετές προσπάθειες για να φτιάξει ξενοδοχεία για ανθρώπους στη Σελήνη και στον Άρη

StS

Δε μιλάει το άρθρο για χερσαία ζωή, αλλά για μικροοργανισμούς μέσα στα νέφη. Διάβασε το, ενδιαφέρον είναι

Χαχα

Ψάχνουμε στα πέρατα του Γαλαξία μας και τελικά οι εξωγήινοι δίπλα μας χαχα

Andreas

ME TIS THERMOKRASIES EKEI DEN MPORH NA YPARXH TIPOTA

prot92

το άρθρο το διάβασες;

nik the greek

πειτε την αληθεια στον κοσμο......

LOL!

Μακάρι. Να πάμε να ζήσουμε εκεί, μακριά από ψεκασμενους.

Χμμμ