Επτά μέτρα-πρέσινγκ για τις επιχειρήσεις

Επτά μέτρα-πρέσινγκ για τις επιχειρήσεις

Επτά κι όχι δέκα τελικά, ήταν τα μέτρα τα οποία ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας, με στόχο τον περιορισμό των ανατιμητικών φαινομένων. Λίγη ώρα μετά τη συνάντηση που ο ίδιος είχε με 36 μεγάλες επιχειρήσεις, (θα ακολουθήσει και δεύτερη τη Δευτέρα 2/6 με τις γαλακτοβιομηχανίες), ο κ. Φώλιας ανακοίνωσε το δεύτερο «πακέτο» του.

Πιο συγκεκριμένα επικέντρωση υπάρχει στις εισαγωγές, στη διασταύρωση των στοιχείων εισαγωγών από τρίτες χώρες, η καθιέρωση δίγραμμης επιταγής σε συν

Επτά μέτρα-πρέσινγκ για τις επιχειρήσεις

Επτά κι όχι δέκα τελικά, ήταν τα μέτρα τα οποία ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας, με στόχο τον περιορισμό των ανατιμητικών φαινομένων. Λίγη ώρα μετά τη συνάντηση που ο ίδιος είχε με 36 μεγάλες επιχειρήσεις, (θα ακολουθήσει και δεύτερη τη Δευτέρα 2/6 με τις γαλακτοβιομηχανίες), ο κ. Φώλιας ανακοίνωσε το δεύτερο «πακέτο» του.

Πιο συγκεκριμένα επικέντρωση υπάρχει στις εισαγωγές, στη διασταύρωση των στοιχείων εισαγωγών από τρίτες χώρες, η καθιέρωση δίγραμμης επιταγής σε συναλλαγή παραγωγού – χονδρεμπόρου σε οπωροκηπευτικά και κρέατα, ο έλεγχος φθορών αγροτικών προϊόντων και η δήλωση προϊόντων προς ζωοτροφή, η υποχρεωτική επικόλληση τιμής σε κάθε προϊόν, η αναγραφή μοναδιαίας τιμής και το μέτρο αιχμής της αναγραφής επί του τιμολογίου της έκπτωσης ενός προϊόντος.

«Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Εμείς τις δικές μας τις έχουμε αναλάβει. Δεν παίζουμε με τα λόγια, το τελεσίγραφο το ορίζει η κοινωνία», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης  κ. Χρήστος Φώλιας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, όπου ανακοινώθηκαν ακόμα επτά μέτρα από τη δέσμη των συνολικά 41 μέτρων για την πάταξη της ακρίβειας, κάνοντας επίκληση στην κοινωνική ευθύνη που πρέπει να έχουν οι επιχειρήσεις.

Την ίδια ώρα κινητικότητα υπάρχει στις επιχειρήσεις, οι οποίες κατανοούν την κρισιμότητα της κατάστασης, όμως παράλληλα δεν φαίνονται προς το παρόν διατεθειμένες να μειώσουν τις τιμές. Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως η παρέμβαση Φώλια δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί, ενώ μέχρι στιγμής οι πολυεθνικές και άλλες βιομηχανίες που κατέχουν πάνω από το 50% της αγοράς παρουσιάζονται διχασμένες για το κατά πόσο θα ακολουθήσουν τις εκκλήσεις Φώλια για υποτιμήσεις. Το βέβαιο πάντως είναι, πως όποια εταιρεία δεν ακολουθήσει την πολιτική μείωσης των τιμών θα βρεθεί σύντομα σε δυσάρεστη θέση, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές του protothema.gr.

Ακαρπη συνάντηση
Νωρίτερα, δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα η επαφή του υπουργού Ανάπτυξης κ. Χρήστου Φώλια με τους εκπροσώπους των 45 μεγαλύτερων βιομηχανιών της χώρας. Μια συνάντηση που προκλήθηκε μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», που παρουσίαζε την προηγούμενη Κυριακή τη λίστα με τις 50 επιχειρήσεις που κυριαρχούν σε μερίδια αγοράς και πωλήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι οποίες ευθύνονται για την ξέφρενη πορεία των τιμών.

Ενώ στόχος του κ. Φώλια και των συνεργατών του ήταν η επίτευξη συμφωνίας για πάγωμα των τιμών, κάτι τέτοιο δεν έγινε, αφού οι τελευταίοι εξακολουθούν πεισματικά να θεωρούν πως η διεθνής κρίση στις πρώτες ύλες δεν τους επιτρέπει να είναι ευέλικτοι. Βέβαια, όλοι δεσμεύτηκαν στις αρχές Ιουνίου να φέρουν στο τραπέζι τις καινούριες τους προτάσεις για το θέμα των ανατιμήσεων, όμως είναι ξεκάθαρο πως οι σχέσεις υπουργείου και βιομηχανίας θα περάσουν σε νέα, πιο τεταμένη, φάση.

Αίσθηση πάντως προκάλεσαν τα σχόλια στελεχών της βιομηχανίας που χαρακτήρισαν «γραφειοκρατικά» τα συμπληρωματικά μέτρα που πρόκειται να ανακοινώσει το μεσημέρι της Πέμπτης ο υπουργός Ανάπτυξης. Ο ΣΕΒ από τη μεριά του δεσμεύθηκε να καταθέσει πρόταση για τη διαδικασία εφαρμογής της αγορανομικής διάταξης για την υποχρεωτική αναγραφή επί των τιμολογίων όλων των εκπτώσεων της βιομηχανίας προς το λιανεμπόριο. Μια διάταξη που ήδη συζητείται έντονα και στους κόλπους των σούπερ μάρκετ, τα οποία και σύντομα θα αντιδράσουν.

Την ίδια ώρα ο υπουργός Οικονομίας, ερωτηθείς σχετικά με τις ανακοινώσεις του ομίλου της MIG για «πάγωμα» των ναύλων της εταιρείας Blue Star αλλά και τη μείωση των τιμών του φρέσκου γάλακτος απ’ τη Vivartia, είπε χαρακτηριστικά: «Θεωρώ ότι είναι ευπρόσδεκτες τέτοιες κινήσεις, αλλά ειδικά σε κάποιους κλάδους τα περιθώρια κέρδους είναι τόσο υψηλά που οι τιμές μπορούν να μειωθούν ακόμα περισσότερο».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης