Οι Έλληνες εφοπλιστές αναζητούν την «κρυστάλλινη σφαίρα»
Οι Έλληνες εφοπλιστές αναζητούν την «κρυστάλλινη σφαίρα»
Την ευκαιρία που θα τους κρατήσει στις παγκόσμιες ναυλαγορές «alive and kicking» αναζητούν συνεχώς οι Έλληνες εφοπλιστές. Πολλοί από αυτούς σε διάφορα διεθνή fora συνηθίζουν να λένε «δώστε μου την κρυστάλλινη σφαίρα να σας πω το μέλλον» ...
Την ευκαιρία που θα τους κρατήσει στις παγκόσμιες ναυλαγορές «alive and kicking» αναζητούν συνεχώς οι Έλληνες εφοπλιστές. Πολλοί από αυτούς σε διάφορα διεθνή fora συνηθίζουν να λένε «δώστε μου την κρυστάλλινη σφαίρα να σας πω το μέλλον».
Στην αγορά του ξηρού φορτίου ο δείκτης κινείται, τον Σεπτέμβριο, γύρω από τις 3.000 μονάδες, ψυχολογική τόνωση που έχει ως αποτέλεσμα κανείς πλέον να πουλάει φθηνά τα πλοία ενώ ακόμη και τα παλιά που είναι να οδηγηθούν στα διαλυτήρια παραμένουν ενεργά στο…νερό.
Η αναμενόμενη είσοδος στην αγορά πολλών νεότευκτων πλοίων προκαλεί μεν ανησυχία αφού ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός και οι τιμές των ναύλων θα μειωθούν, όμως αυτό φαίνεται προς το παρόν να απασχολεί τους αναλυτές και ουχί τους εφοπλιστές.
Τον ρυθμό δίνει και πάλι η Κίνα, ο γίγαντας αυτός που καθορίζει την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας ιδιαίτερα στο ξηρό φορτίο. Πήραν τα πάνω τους οι Κινέζοι με τα ο σιδηρομετάλλευμα ανέβηκε και ο δείκτης της ναυλαγοράς.
Αισιόδοξοι εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές και για τον τομέα μεταφοράς πετρελαίου. Οι ναύλοι βελτιώθηκαν στα μέσα του 2010 σε σύγκριση με τις αρχές του χρόνου εξαιτίας της ανάκαμψης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου και της συνέχισης του contango δηλαδή παράταση της προθεσμίας εξόφλησης χρηματιστηριακών τίτλων.
Η βελτίωση αυτή για τους πιο αισιόδοξους σηματοδοτεί το τέλος της ύφεσης στα δεξαμενόπλοια. Βέβαια υπάρχουν και εκείνοι που είναι επιφυλακτικοί περιμένοντας να δουν εάν θα διατηρηθεί ανέπαφη η ανάκαμψη της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το τρίπτυχο στον τομέα της μεταφοράς πετρελαίου είναι βελτίωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, η επιτάχυνση στον τομέα διαλύσεων και μια πειθαρχημένη προσέγγιση στις νέες κατασκευές.
Στην αγορά του ξηρού φορτίου ο δείκτης κινείται, τον Σεπτέμβριο, γύρω από τις 3.000 μονάδες, ψυχολογική τόνωση που έχει ως αποτέλεσμα κανείς πλέον να πουλάει φθηνά τα πλοία ενώ ακόμη και τα παλιά που είναι να οδηγηθούν στα διαλυτήρια παραμένουν ενεργά στο…νερό.
Η αναμενόμενη είσοδος στην αγορά πολλών νεότευκτων πλοίων προκαλεί μεν ανησυχία αφού ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός και οι τιμές των ναύλων θα μειωθούν, όμως αυτό φαίνεται προς το παρόν να απασχολεί τους αναλυτές και ουχί τους εφοπλιστές.
Τον ρυθμό δίνει και πάλι η Κίνα, ο γίγαντας αυτός που καθορίζει την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας ιδιαίτερα στο ξηρό φορτίο. Πήραν τα πάνω τους οι Κινέζοι με τα ο σιδηρομετάλλευμα ανέβηκε και ο δείκτης της ναυλαγοράς.
Αισιόδοξοι εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές και για τον τομέα μεταφοράς πετρελαίου. Οι ναύλοι βελτιώθηκαν στα μέσα του 2010 σε σύγκριση με τις αρχές του χρόνου εξαιτίας της ανάκαμψης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου και της συνέχισης του contango δηλαδή παράταση της προθεσμίας εξόφλησης χρηματιστηριακών τίτλων.
Η βελτίωση αυτή για τους πιο αισιόδοξους σηματοδοτεί το τέλος της ύφεσης στα δεξαμενόπλοια. Βέβαια υπάρχουν και εκείνοι που είναι επιφυλακτικοί περιμένοντας να δουν εάν θα διατηρηθεί ανέπαφη η ανάκαμψη της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το τρίπτυχο στον τομέα της μεταφοράς πετρελαίου είναι βελτίωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, η επιτάχυνση στον τομέα διαλύσεων και μια πειθαρχημένη προσέγγιση στις νέες κατασκευές.
Όσο αφορά τον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η είσοδος του Γιώργου Οικονόμου, τον περασμένο Αύγουστο, ως στρατηγικού επενδυτή με 10% στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos του Δρ Ιωάννη Κούστα επιβεβαιώνει ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών μαγνητίζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι βελτιώσεις είναι αισθητές όχι όμως στον βαθμό που θα προκαλέσουν αισιοδοξία για το υπόλοιπο της χρονιάς αφού δεν υπάρχουν «σταθερές» πάνω στις οποίες θα στηριχθούν τα οικονομικά επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Για το 2010, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν τη χρήση του στόλου να φτάσει το 75-80% χωρίς σημαντικές βελτιώσεις των ναύλων και των αξιών ενεργητικού. Κοιτάζοντας μπροστά στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον, οι εμπειρογνώμονες τοποθετούν την ανάκαμψη για τα τέλη του 2011 ή το 2012.
Οι βελτιώσεις είναι αισθητές όχι όμως στον βαθμό που θα προκαλέσουν αισιοδοξία για το υπόλοιπο της χρονιάς αφού δεν υπάρχουν «σταθερές» πάνω στις οποίες θα στηριχθούν τα οικονομικά επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Για το 2010, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν τη χρήση του στόλου να φτάσει το 75-80% χωρίς σημαντικές βελτιώσεις των ναύλων και των αξιών ενεργητικού. Κοιτάζοντας μπροστά στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον, οι εμπειρογνώμονες τοποθετούν την ανάκαμψη για τα τέλη του 2011 ή το 2012.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα