Γιατί βουλιάζουν οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια

Γιατί βουλιάζουν οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια

Στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων ετών, κυρίως, όσον αφορά την spot αγορά

Έχουν σταυρώσει τα δάκτυλά τους και εύχονται-ευελπιστούν να είναι απλά ένα κακό όνειρο από το οποίο θα ξυπνήσουν. Οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων ζουν δύσκολες ημέρες αφού οι ναύλοι, ειδικά στα υπερ-δεξαμενόπλοια, τα λεγόμενα VLCC, χωρητικότητας άνω των 300 χιλιάδων τόνων, βρίσκονται στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων ετών, κυρίως, όσον αφορά την spot αγορά. Δηλαδή όταν ένα πλοίο ναυλώνεται ταξίδι με ταξίδι και δεν έχει υπογράψει χρονοναυλοσύμφωνο.

Η διαφορά με τη spot αγορά είναι ότι με το χρονοναυλοσύμφωνο, αν ανέβει η ναυλαγορά θα πάρει η πλοιοκτήτρια εταιρεία τα λεφτά που έχει προσυμφωνήσει και δεν θα καρπωθεί τα κέρδη από την άνοδο. Όμως αν πέσει η αγορά δεν θα απορροφήσει τη ζημιά. 
«Αν συνεχιστεί η κατάσταση αυτή θα  γράψουμε μεγάλες ζημιές»  εκμυστηρεύτηκε, πρόσφατα, σε επιχειρηματικό πηγαδάκι, ένας από τους ισχυρότερους Έλληνες πλοιοκτήτες. 
 
Οι Έλληνες ελέγχουν το 25,2% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων.
 
Για τα αίτια που έχουν οδηγήσει στα χαμηλά τη ναυλαγορά δεξαμενοπλοίων μίλησε  o Γιάννης Ν. Κοτζιάς,  πρόεδρος  της Ελληνικής  Ένωσης Ναυλομεσιτών-Hellenic Shipbrokers Association και Project Broker  στην  Xclusiv Shipbrokers Inc.
« Χρόνια υπερπροσφορά χωρητικότητας δηλαδή περισσότερα πλοία από όσα χρειάζονται για να  εξυπηρετήσουν το μεταφορικό έργο,  χαμηλή εμπορική ζήτηση (trading demand) και οι αποφάσεις του ΟΠΕΚ για μείωση της παραγωγής έχουν φέρει και διατηρήσει εδώ και τουλάχιστον 15 μήνες, την αγορά των πετρελαιοφόρων πλοίων σε πολύ χαμηλά επίπεδα». 
Στη συνέχεια κάνει αναφορά στο πλοία που είναι χρονοναυλωμένα:  
«Για παράδειγμα το  χρονοναυλοσύμφωνο διάρκειας ενός έτους για  τα  VLCC’s εδώ και ένα μήνα βρίσκεται στα 25.000 δολάρια την ημέρα και από τον Σεπτέμβριο του 2016 έως τώρα ήταν με μικρά «σκαμπαναεβάσματα»  γύρω  στα 30.000 δολ.  την ημέρα. Δυστυχώς έχουμε πολλά πλοία στο νερό, και  oι ναυλωτές έχουν να επιλέξουν. Αυτό  οδήγησε  τα ναύλα σε χαμηλά επίπεδα που σε πολλές περιπτώσεις δεν καλύπτουν πλήρως τα λειτουργικά έξοδα. Δεν ξέρουμε αν η αγορά των δεξαμενοπλοίων έχει «βρει πάτο» αλλά εκτίμησή μας είναι ότι περισσότερη υποχώρηση δεν είναι εφικτή» και προσθέτει: 
  «Τα πολλά πλοία δεν θα βοηθήσουν την αγορά να ανασάνει άμεσα.  Ο στόλος των Crude Tankers αποτελείται από 2.100 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 390 εκ.  τόνων και έχουμε 276 πλοία, συνολικής χωρητικότητας  56 εκ. τόνων. Δηλαδή 13,4% σε τόνους  dw είναι υπό παραγγελία. 
Στα Product Carriers έχουμε ενεργό στόλο 1.700 πλοία συνολικής χωρητικότητας 98 εκ. τόνων, και υπό παραγγελία  224 πλοία 15 εκ. τόνων. Εδώ έχουμε  αναλογία ναυπηγήσεων με ενεργό στόλο  15% σε τόνους  dw. Με αυτά τα δεδομένα,  οι προοπτικές για να δούμε γρήγορα και άμεσα καλύτερα ναύλα, πέραν των εποχικών εξάρσεων, τις θεωρούμε δύσκολο. Στο ίδιο μοτίβο είναι και τα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (product carriers)».
Σύμφωνα με τον Γιάννη Κοτζιά «φέτος   έχουν πάει για διάλυση 38 δεξαμενόπλοια από τα οποία 8 VLCC’s, ενώ έχουν παραδοθεί 54 νεότευκτα πλοία από τα οποία τα έξι είναι VLCC’s. Επίσης,  έχουν δοθεί    αρκετές παραγγελίες για νέα πλοία, περίπου 26  τον αριθμό.
 «Γενικά το ισοζύγιο παραδόσεων και διαλύσεων δεν λειτουργεί ακόμα θετικά για να ισορροπήσει την προσφορά  χωρητικότητας με τη ζήτηση» καταλήγει. 
 
Ο ναυλωτής, εξειδικευμένος στα δεξαμενόπλοια,  Νικόλας Παπαντωνόπουλος της  Allied Shipbroking  παρέθεσε στο «business stories» στοιχεία που αποτυπώνουν την κατάσταση για την spot αγορά: 
 -Ένα VLCC που φορτώνει πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο με προορισμό την Ευρώπη ή την Άπω Ανατολή  έχει ημερήσιο ναύλο από  5 έως 6 χιλιάδες δολάρια!!!  κατά μέσο όρο, ενώ τα  ημερήσια έξοδά του συν την κάλυψη των  δανειακών του υποχρεώσεων ανέρχονται, συνολικά, στα 30 χιλιάδες δολάρια. 

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr 

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Ταμτας

Α βρε μαγκα Λατση τα βουλιαξες ολα τα βαπορια με την ασχετωσηνη σου.

φαυλος κυκλος

Η Αμερική βγάζει δικο της σχιστολιθικό πετρέλαιο και αυτό έχει γονατίσει τις πετρελαιοπαραγωγικες χώρες.Το βγάζει χάρη στην εφεύρεση ενός Έλληνα πετελαιοα του Τέξας αριστουχου μηχανικού του ΜΙΤ που εφηύρε γεοτρυπανο που τρυπάει και πλάγια.Πρεσαρουν και χημικά όμως για να το αντλήσουν και περνάνε στον υδροφόρο οριζα.Η Αμερική είχε και εχει στρατηγική να μην αντλει τα δικά της αποθέματα και να έχει σφραγισμενες τις πετρελαιοπηγές της ώστε να έχει πετρέλαιο για ακόμη 50 τουλάχιστο χρόνια από τα δικά της αποθέματα όταν θα έχουν εξαντληθεί τα αποθέματα σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.Τα σχιστολιθικά όμως που βγάζουν τώρα επιχειρηματίες το άλλαξαν αυτό το σχέδιο.Καποιοι λένε ότι οι Αμερικάνοι υπεραντλουν επίτηδες μεγάλες ποσότητες σχιστοληθικου για να πέσει η τιμή του βαρελιού και να αναγκάσουν τις πετρελαιοπαραγωγικες χώρες να μειώσουν την παραγωγή για να ανέβει η τιμή και να γονατίσουν την Κίνα οικονομικά.Αυτο το καταφεραν προσωρινά αλλά έγινε μπούμερανγκ γιατί έμειναν τα πετρελαιοφόρα ασυμδωρους ναύλους και οι δανειακές υποχρεώσεις τους είναι από εμερικανους επενδυτές μετόχους ως επι τω πλείστων αφού από την Αμερικανικο χρηματιστήριο οι μεγάλοι εφοπλιστές αντλούν κεφάλαια.Επισης επληγη και ο τομέας των εμπορικών πλοίων γιατί το γονάτισμα της Κίνας σημαίνει μείωση παραγωγής φτηνών κινεζικών προϊόντων που εξάγονται και μείωση και αυτών των ναύλων,άλλωστε η Κίνα χτίζει δικά της τεράστια πλοία μεταφοράς κοντέινερ και αρχίσει σιγα σιγά αλλά σταθερά να μην στηρίζεται πλέον σε ξένους βαρκάρηδες.Παντως είναι παράδοξο αφού οι γοργά αναπτυσσόμενες Κίνα Ινδία Ασία θα χρειαστούν τεράστιες ποσότητες πετρελαίου και άμα πάρουν μπροστά οι οικονομίες τους θα υπάρξει μεγάλη άνοδος της τιμής του πετρελαίου,δεδομένου ότι Κάιντα αποθέματα εξαντλούνται και η αναζήτηση νέων αποθεμάτων σε Αλάσκα κλπ βαθιές αγριεε θάλασσες θα σημάνει μεγάλο κόστος άντλησης.Τα πράγματα περιπλέκονται από την εμφάνιση αναλακτικων πηγών ενέργειας ανανεώσιμων,φωτοβολταϊκών,αιωλικων,κυψελών υδρογόνου , βιοκαυσίμων και τη φημολογία δια στοματος Βελόπουλου ότι Ιράν και ρωσσια κινα μελετούν την κατασκευή υπερδρομου μεταξιού διάνοιξη διορυγας μεταξύ περσικού και Κασπίας ώστε τα πετρέλαια τους κλπ προϊόντα να μην φορτώνονται σε πλοία και κανουν μεγάλο γύρο Αφρικής κλπ αλλά να ανεβαίνουν ευθεια πιο σύντομα οδικώς προς Ευρώπη,πράγμα που θα αχρηστεψει την ναυτηλια γενικως τώρα ή αλήθεια λέει ή μαστουρα απο το τελοπον θα ναι.....

market analyst

αυτοανερεισαι μονος σου.Η αγορα βρισκει τις ισορροπιες μονη της δεν χρειαζεται να κανεις καποιος κυκλους γυρω απ τον εαυτο του !!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4612256__1_

«Η Κυβέρνηση πανηγυρίζει, υποστηρίζοντας ότι η χώρα βγήκε από τα μνημόνια, όταν οι βαριές πολιτικές λιτότητας συνεχίζουν να υφίστανται, οι δημοσιονομικοί στόχοι παραμένουν –για πολλά χρόνια– υψηλοί» σημειώνει ο τομεάρχης Οικονομικών της ΝΔ Χρήστος Σταϊκούρας

xeri_exodos_agores_arthro

Η κυβέρνηση «ρίχνει» την επαλήθευση ή μη των προβλέψεων του Προϋπολογισμού για το 2019 στους «εξωγενείς» παράγοντες αβεβαιότητας, όπως το γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, εμπορικές εντάσεις και πολιτική αστάθεια στις χώρες της ευρωζώνης

proipologismos_main

Ούτε λέξη για το «κοινωνικό μέρισμα» του 2018 και τα αναδρομικά των συνταξιούχων - Μαχαίρι στις κοινωνικές δαπάνες για να σωθούν οι συντάξεις - Αισιόδοξες εκτιμήσεις για ανάπτυξη 2,5% - Δείτε τα βασικά δημοσιονομικά μεγέθη του Προϋπολογισμού 2019 σε πίνακες

17
ekues12

Ανοδική καταγράφεται η συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων στις γερμανικές εκθέσεις και φέτος, με την Ελλάδα, μάλιστα, να κατατάσσεται ανάμεσα στις 20 σημαντικότερες χώρες προέλευσης εκθετών στη γερμανική αγορά

sev

 Η πλειονότητα των νέων θέσεων εργασίας εντοπίζεται σε χαμηλά αμειβόμενη απασχόληση σε εμπόριο και εστίαση - «Η παραγωγική καθήλωση οδηγεί και σε μισθολογική καθήλωση» προειδοποιεί ο ΣΕΒ στο εβδομαδιαίο δελτίο