LIVE

Κορωνοϊός

Πέθανε, πλήρης ημερών, ο εφοπλιστής Νίκος Φράγκος

Πέθανε, πλήρης ημερών, ο εφοπλιστής Νίκος Φράγκος

Ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες εφοπλιστές, καταγόταν από τα Καρδάμυλα, ταξίδεψε πολλά χρόνια ο ίδιος ως πλοίαρχος και ήταν πολύ αγαπητός γιατί βοηθούσε τόσο οργανισμούς και ιδρύματα, όσο και μεμονωμένους συμπολίτες του

Πέθανε, πλήρης ημερών στα 90 του χρόνια ο εφοπλιστής Νίκος Φράγκος, ένας από τους σπουδαιότερους έλληνες εφοπλιστές, που όλοι ήξεραν ως «Καπετάν Νίκο Φράγκο».

Με καταγωγή από το σημαντικότερο λίκνο του ελληνικού εφοπλισμού, τα Καρδάμυλα ο αείμνηστος Ν. Φράγκος αναδείχθηκε σε μία από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες στον χώρο των ελλήνων εφοπλιστών.

Η Εξόδιος Ακολουθία θα ψαλεί από τον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Κεφαλάρι στις 15:00 της Δευτέρας.

Και οι δύο πλευρές της οικογένειας του είχαν μακροχρόνιους τους δεσμούς με τη θάλασσα. Ο πατέρας του καπετάν Γιάννης Φράγκος ήταν πλοίαρχος και πλοιοκτήτης όπως και ο παππούς του από την πλευρά της μητέρας του, ο καπετάν Μανώλης Τουρνής. Για να μπορέσει να συνεχίσει τη  οικογενειακή παράδοση, ο νεαρός τότε Νικόλαος γεννημένος το 1926 και απόφοιτος της Ναυτικής σχολής χρειάστηκε να ανελκύσει το 1947 το ναυάγιο ενός οικογενειακού του πλοίου που είχε βυθιστεί από τους Γερμανούς.

Το «Ostrako» ήταν πλοίο, 400 dwt που ναυπηγήθηκε το 1926 στην Ολλανδία ένα από τα καλύτερα coaster vessel.

Επιτάχθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας ως βοηθητικό του στόλου κατά τον ΙΙ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ιδιαίτερα κατά τον Ελληνοιταλικό πόλεμο μετάφερε εφόδια στην Αλβανία και συγκεκριμένα στο Δυρράχιο και τους Αγίους Σαράντα. Κατά την εισβολή των Γερμανών ευρισκόμενο έμφορτο εν πλώ προς Αλεξάνδρεια βομβαρδίστηκε από γερμανικά στούκας και βυθίστηκε νότια της Δοκού. Το «Όστρακο» είναι καράβι που θα μείνει στην ελληνική ιστορία για την προσφορά του στο Έθνος.

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950 ο ίδιος συνέχισε να ταξιδεύει ως πλοίαρχος και να διαχειρίζεται από κοινού με το θείο του πλοία συμφερόντων της οικογένειας.

Το 1960 αγόρασε το πρώτο του πλοίο το «Κάπταιν Φράγκος» και ξεκίνησε την δική του εφοπλιστική πορεία . Τέσσερα χρόνια αργότερα εγκαινίασε την συνεργασία με τον κο Νίκο Μουνδρέα με την αγορά του πλοίου «Good Hope» και το 1966 δημιουργήθηκε η Good Faith.

Στενά συνδεδεμένος με την Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία ο καπετάν Νίκος υπήρξε ισόβιος υποστηρικτής της τόσο στην Ελλάδα όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπήρξε ιδρυτής του Ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας στην Ελλάδα και βραβεύθηκε με το Χρυσό Σταυρό την υψηλότερη διάκριση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μετά την πτώση των Σοβιετικών τύπου καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης έγινε ισχυρός υποστηρικτής των εκκλησιών της Ρωσίας της Βουλγαρίας και της Σερβίας.

Σε αναγνώριση των προσπαθειών του για την Ορθοδοξία ή Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος τον έκανε μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Κοινωνικής πρόνοιας και υπήρξε επίσης μέλος της διοικητικής ομάδος της Ελληνικής Αρχιεπισκοπής της Αμερικής.

Η αείμνηστη γυναίκα του Στέλλα το γένος Μονογιού η οποία υπήρξε καθηγήτρια φιλόλογος ήταν αυτή που τον ενέπνευσε και τον υποστήριξε σε οτιδήποτε σχετικό με την παιδεία γεγονός που τονίστηκε με την χρηματοδότηση του, στην ανέγερση δύο δημοτικών σχολείων για τα παιδιά των πόλεων Jim Ρing και Ma Li Two της επαρχίας Yunnai στην Κίνα. Οι Κινέζοι απένειμαν το Χρυσό Αστέρι, την υψηλότερη διάκριση που θα μπορούσε να δοθεί σε έναν πολίτη ξένου κράτους.

Από το γάμο με τη Στέλλα γεννήθηκαν η Αγγελική και ο Γιάννης (εφοπλιστές) και η Μαρία, ενώ με τη δικηγόρο Ολυμπία Κεχριμπάρη είχε αποκτήσει μία ακόμα κόρη, την Κατερίνα.

Ευεργέτης με πατριωτική και κοινωνική δράση, πάντοτε χορηγός βοήθειας, πρόεδρος του Συνδέσμου των απανταχού Καρδαμυλίων βοήθησε στην επίλυση των προβλημάτων των Καρδαμύλων διαθέτοντας μεγάλα ποσά.

Με τις ενέργειες του ο σύνδεσμος των Απανταχού Καρδαμύλιων απέκτησε στην Αττική, ιδιόκτητη στέγη.

Παρείχε υποτροφίες στους αποφοίτους της Ακαδημίας Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Οινουσσών, χρηματικά βοηθήματα στους σπουδαστές της Σχολής Μηχανικών Ε.Ν Χίου, και ανέλαβε την δαπάνη του εξωραϊσμού του Ιερού ναού Τιμίου Σταυρού Ράχης Καρδαμύλων.

Επίτροπος του Ιερού Ναού Αγίου Σπυρίδωνος Πειραιώς, συνέβαλε στην ανακαίνιση της εκκλησίας ενώ υπήρξε μέγας ευεργέτης της Πειραϊκής εκκλησίας.

Ευεργέτης με γενναιόδωρες παροχές στο σωματείο «Φίλων του Δρομοκαϊτειου Θεραπευτηρίου» για την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στους ψυχικά πάσχοντες.

H ανέγερση με δαπάνες της οικογένειας της σχολικής πτέρυγας «Στέλλα Ν. Φραγκου» στο σχολείο των Καρδαμύλων ένα μεγάλο έργο δώρο στην Χιώτικη νεολαία.

Με δική του συμβολή και βοήθεια δημιουργήθηκε το ΚΑΠΗ «Στέλλα Ν. Φραγκου»  στην Νέα Κηφισιά.

Αλλά από το φιλανθρωπικό έργο του καπετάνιου το σημαντικότερο είναι η βοήθεια σε μεμονωμένους πάσχοντες συνανθρώπους μας.

Πηγή: politischios.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (23)

ΦΟΥΦΟΥΤΙΝΟΣ

ΚΑΚΟΨΗΧΟΙ ΤΕΜΠΕΛΙΔΕΣ ΛΟΥΦΑΔΟΡΟΙ ΚΑΙ ΖΗΛΙΑΡΙΔΕΣ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΣΤΑΙ ΕΤΣΙ. ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΘΑΛ.ΛΑΣΟΠΝΙΓΗΚΑΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕΣΑ ΣΕ Κ ΦΟΥΡΤΟΥΝΙΑΣΜΕΝΕΣ ΘΑΛΛΑΣΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΨΟΡΟΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΒΡΕ ΤΕΜΠΕΛΧΑΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΦΕΡΑΝΕ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΗΡΙΑ ΣΕ ΣΥΝΑΛΑΓΜΑ.ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ ΓΙΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΤΡΟΜΠΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ξενιτεμένος

Αυτή τη νοοτροπία του πλούσιος = κλέφτης να μην είχαμε και θα πηγαίναμε μπροστά ως χώρα. Μας καταλαβαίνω όμως μέχρι ένα σημείο. Ο ελληνικός λαός δεν ξέρει και καλυτερα. Κατι τα 400 χρόνια τουρκοκρατίας , κάτι η αριστεροκομμουνιστική προπαγάνδα των τελευταίων 35 ετών τί να σου κάνει ο απλός έλληνας ! Εγώ πιστεύω το αντίθετο. Εκτός από περιπτώσεις παράνομης απόκτησης περιουσίας, χειροκροτώ τους μεγαλοεπιχειρηματίες γιατί παίρνουν 1000% το ρίσκο επάνω τους. Η τόλμη πρέπει να ανταμείβεται.

Καπετάν Νέμο

Η Ελλάδα ήταν σπουδαία χώρα από το 1821 έως το 1973. 100% ευθύνη έχει η Αριστερά μέσα μας.

Θοδωρος Φορνιε

Καλο ταξίδι αγαπητέ Καπετάν Νίκο

καλη ανασταση

στον φιλο

ΚΛ

Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΟΤΙ:ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΜΕ ΤΙΜΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΤΑΕΙ ΕΠΙ ΠΤΩΜΑΤΩΝ ΤΕΛΟΣ

Φραγκάτος

Εγώ έκανα πολλά και δεν πάτησα επί κανενός πτώματος. Εσύ για να λες τέτοιες κουταμάρες μάλλον θα ήθελες να έχεις πολλά λεφτά αλλά επειδή είσαι και ντουγάνι και τεμπέλης ζεις από ελεημοσύνες.

>>>>

κουκου

Η ουσία είναι

Κόψε την αριστερή συνομωσιολογία και κάτσε δούλεψε και λίγο

Χρήστος

Η ουσία είναι μάλλον ότι εσύ ψάχνεις δικαιολογίες για την προσωπική σου ανικανότητα και για το ότι δεν έχεις καταφέρει τίποτα στη ζωή σου. Δεν είναι όλοι άχρηστοι σαν εσένα, κάποιοι έχουν ρισκάρει, έχουν δουλέψει και έχουν καταφέρει να πλουτίσουν δημιουργώντας συγχρόνως θέσεις εργασίας. Τώρα αν αυτό εσένα σε ενοχλεί ψάχνε για δικαιολογίες...

μπετοβλακας

σίγουρα οι φραπεδομαγκες του πληκτρολόγιο θα βγάλουν τα απωθημένα τους στους ανθρώπους που έκαναν την γαλανολευκη να κυματιζει σε ολη την υφήλιο και έδωσαν ψωμί σε χιλιάδες οικογένειες.

Tassos

Το θεμα ειναι τα παιδια τους θα ειναι αξιοι συνεχιστες?

ΚΩΣΤΑΣ

ΕΣΥ ΠΕΙΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΑΙ ΚΑΙ ΑΣΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΦΡΑΓΚΟΥ? ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΜΠΛΟΥΤΑ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕ ΒΡΩΜΟΔΟΥΛΕΙΕΣ ΚΙ ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΦΤΩΧΟΜΠΙΝΕΣ ΚΑΘΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΑΥΜΑΖΕΙΣ! ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ?

Θεος σχορεστον

Έβλεπα στην δορυφορικη τηλεόραση ξένα ντοκιμαντέρ για τα τεράστια υπερσύγχρονα δεξαμενόπλοια της θάλασσας με το τερσστιο γράμμα εφ στα φουγαρα και την Ελληνική σημαία να κυματίζει σε όλο τον κόσμο και με τα Ελληνικά πληρώματα να ξαναγουν το τηλεοπτικό συνεργείο στα έγκατα του τάνκερ και να του δείχνουν τις τεράστιες μηχανές με δυο τρία σιδερένια μπαλκόνια οροφους γρυρω γύρω σαν πολυκατοικίες ,τα υπερσύγχρονα τηλεκατευθυνόμενα συστηματα πυροσβεσης και τις οθωνες ελέγχου σαν διαστημόπλοιο και το Γερμανο δημοσιογράφο να επαναλαμβάνει συνεχως με δέος το όνομα Φραγκος και με πλυμηριζε και μένα περηφάνεια και τώρα μαθαίνουμε ότι ήταν ένας ταπεινής καταγωγης ανθρωπος που ειχε φάει τη θαλασσα με το κουτάλι φιλανθρωπος ευσεβείς με το πρόσωπό σκαμενο από την κούραση,ετσι ηταν οι παλιοί ,γνωρισαν φτωχεια πείνα και ορφανια και δεν το έβαλαν κάτω και τα ξορκισαν με σκληρή δουλειά ,εγκράτεια ,πίστη και αφοσίωση και στο τέλος τα κατάφεραν ώστε ώστε η αλλωτε φτωχη και μίζερη ψωρομωσταινα να είναι σήμερα μέσα στις τριάντα πλουσιότερες χώρες του ΟΟΣΑ και του κόσμου και αυτα να τα βλέπουν οι νεωτεροι και να παιρνουν το καλο παράδειγμα

ioannis

Πέσαμε αρκετά στην κατάταξη, πλέον Νο 45 και οδεύουμε γρήγορα προς το 80 μέχρι το 2019.

Akti Miaouli

Ο καπετάν Νικόλας δεν είχε ποτέ δεξαμενόπλοια (τάνκερ). Ασχολήθηκε αποκλειστικά με τα φορτηγά bulkers και tween deckers). Επίσης το σινιάλο στις τσιμινιέρες των πλοίων του δεν αναγράφετο κανένα Φ, παρά μόνο είχαν χρώμα φάβας (bluff) χωρίς κανένα άλλο διακριτικό. Άλλωστε την εταιρία του Good Faith Shipping Co S.A. την είχε από κοινού με τον συνέταιρό του Νικόλα Μουνδρέα.

Akti Miaouli

Ένθερμος υποστηρικτής του ΙΝ Αγίου Σπυρίδωνος Πειραιώς, επίτροπος και μέγας ευεργέτης. Ο Θεός οικονόμησε να κοιμηθεί ο καπτ Νικόλας την παραμονή του Αγίου Σπυρίδωνος....

ΤΕΟ

ΠΑΝΤΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΑΔΕΣ ΠΑΝΕ ΜΕΧΡΙ 90 ΚΑΙ ΒΑΛΕ!

Χρήστος

Γιατί δεν περιδρομιάζουν όλη μέρα σουβλάκια και γύρους όπως οι υπόλοιποι Έλληνες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης